De gun factor


Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

19-09-2013 13:22

Het zal niet bij die 3 dagen blijven hé Denny.
Dat was gewoon het voorarrest, als ze geen reden meer hebben om je vast te houden ben je weer vrij. Trouwens al wel lastig uitleggen hoor aan je baas die 3 dagen.
Later mag ie alles nog even aan de rechter uitleggen, waarschijnlijk zal het CBR ook nog om de hoek komen kijken wegens opzettelijke aanrijding.
Verzekering zal de schade ook niet gaan uitkeren en z'n auto is total loss.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

19-09-2013 15:23

Denny Verdoold schreef:
Maar dat hele bullshit van de laatste jaren met stekkenpezers etc heb ik een broertje dood aan. Ik snap niet wat die gasten bezielt, hoe beknopt ben je dan als je gedachtegang er zo uitziet? Maar vaak is het wel zo dat een brutaal mens de halve wereld heeft en bereiken ze dus hun doel. Helaas.


Het is helaas niet van de laatste jaren. Ik vis soms graag op een plasje waar enkele karpervissers het hele water opeisen met nu in totaal 6-9 hengels (3-4 man). Twee op een schiereiland die de helft van het water opeisen, en een of twee op het tweede gedeelte. Moet jij met je spinhengeltje/penhengeltje/vaste stok eens tussendoor vissen. Scheldpartijen, zelfs tegen kinderen met 3 meter hengeltjes.

De HSV heeft nu een melding gedaan dat dit afgelopen moet zijn via het clubblad, anders raken ze de visrechten kwijt. De eigenaar wil daar nu nl vanaf. Ook de troep die zij achterlaten. Controleurs heb ik er niet meer gezien.

Maar het blijft een leuk watertje.....
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

20-09-2013 14:03

Elkaar een visje gunnen is met je vismaat run om run vissen omdat de 1 op een betere stek zit dan de ander en je niet met 2 man op de ene stek kan zitten.
Het kan altijd zo zijn dat je niet op een stek gaat zitten omdat je weet dat er iemand voert en ook vist maar dan houdt het ook wel op.

Verder lees ik gewoon dat sommige mensen geen fatsoen is bijgebracht maar ja dat kom je overal in de maatschappij tegen , waarom zou het aan het aan het water ineens anders zijn ?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

20-09-2013 14:37

Oh ja de gun factor is in de karpervisserij sowieso niet vanzelfsprekend zelfs zeldzaam want als je de Van Dale er eens bij pakt staat er dit :

gun·nen (gunde, heeft gegund)
1
graag willen dat iem. iets krijgt of heeft
2
toestaan, verlenen, toewijzen: zich geen rust gunnen veroorloven

Dus dat zou willen zeggen dat je ook mensen op JOU stek laat vissen.
Misschien nog wel extremer dat je je kennis of ervaring doorgeeft en dat is zeer zeldzaam bij prestatie gerichte , jaloerse vissers die er nogal veel zijn in de karpervisserij.

In veel gevallen mag je al blij zijn dat iemand je niet weg kijkt van het water laat staan dat ze jou een x aantal vissen zien vangen of net die ene grote.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

21-09-2013 00:44

Ik heb daar zelf geen problemen mee, zeker als ze niet eens weten dat ik er voer. Weten ze het wel, dan en ze kennen mij, dan laat ik ze vissen. Willen ze er vaker vissen, dan wil ik wel even weten wat hun bedoeling is, "stek" "overnemen" (wie bepaalt dat het JOUW stek is?) of riekt dit soms naar stekkenpezen denk ik wel eens. Als ik dat weet vis en voer ik gewoon elders.

De gun factor dat ze mij en anderen iets gunnen.... dat heb ik hierboven al verteld. En helaas, dat is niet een uitzondering. Op wateren waar ik voor het eerst kom en even een pennetje te water wil laten, komen de eersten al hun stekken opeisen : ik vis daar en daar en daar en je kunt hier dus niet vissen. Wie bepaalt dat. Ik haal mijn schouders dan al op en ga liever ergens anders heen.

Maar andere dingen gebeuren ook: Ik zit te pennen en een visser aan de overkant haalt een hengel binnen, zodat ik ook mijn gang kan gaan. En we komen ook niet in elkaars lijnen. Ik wist op dat moment niet dat hij daar zat te vissen vanaf de overkant (kan ik ook niet ruiken, want ik kwam dat water vanaf de andere kant binnen). In een later gesprek (ik ben via de andere kant terug gegaan richting mijn auto) kwam naar boven dat hij zijn hengel binnenhaalde voor mij. Ik ving er trouwens niets op dat moment op zijn plek, hij wel. tijdens dat gesprek ging die hengel die hij nogmaals ingelegd had op (bijna) die plek alsnog af..... No offence, dus, met een beetje respect voor elkaar kun je best vissen op hetzelfde water.

Nu was dit een groot water waar ik niet eerst een rondje gemaakt had, maar normaal gesproken als ik meer tijd heb, maak ik eerst een rondje. Om te spotten en voerplekken te maken. En om te kijken waar iedereen en of iemand vist.