poll: Drop off systeem, visvriendelijk of milieu vervuilend?


Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

08-09-2013 08:52

Peter Matheesen schreef:Zou er ook geen achterliggende reden zijn van de fabrikanten zodat er meer lood verkocht word


Natuurlijk zitten er commerciële redenen achter, als je een goeie sessie hebt van 10 a 15 runs ben je ruim 30 euro lichter.....

Blijf het hele gebeuren raar vinden, jaren terug werd er in Engeland gespeculeerd het gebruik van lood te verbieden.
Nu komen twee grote Engelse fabrikanten met dit soort systemen en is daar (Engeland) booming business.
Hoop dat er gauw een verbod komt op dit soort systemen want deze systemen kan kostbaar viswater gaan kosten
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

08-09-2013 09:28

Bart beentjes schreef:Hoop dat er gauw een verbod komt op dit soort systemen want deze systemen kan kostbaar viswater gaan kosten


Op grotere wateren zullen er niet snel problemen opduiken daarentegen op kleinere wateren er sneller een probleem zal opduiken alhoewel het jaren duurt vooraleer de vis daar last zal van ondervinden door opname van zware metalen.Dat het niet goed is staat vast en beter nu al maatregelen nemen voor het niet terug te draaien is.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

08-09-2013 11:57

Ik vindt dat je als hengelsportzaak de plicht hebt om dit soort dingen niet te verkopen.
Juist zij zijn degen dit het eerste contact hebben met de sportvissers en het dus kunnen afraden.
Ik snap het financiele gedeelte wel,maar van die centen die ze met lood verdienen worden ze niet rijk..
Ook vindt ik dat hengelsport verenigingen het in hun vergunning moeten opnemen.
Er staat natuurlijk al iets over beschreven..zorg ervoor dat loodverlies minimaal blijft.
Dit systeem helpt daar niet bij..
Verbieden die handel....Vis dan gewoon met inline lood.Heb je ook minder kans op verstrikt raken dan met de safty
bold systemen...
groeten nico
Martin Rietveld CL
Berichten: 152
Lid geworden op: 12-08-2013 11:40

08-09-2013 17:24

Wartel lood is ook prima te gebruiken zonder leadclip. Zelf vind ik wartel lood net even beter als inline omdat je lood toch wat weg kan zakken in de bodem. Inline zal dan al snel je presentatie verpesten.

Wel geinig dat de reacties allemaal het zelfde zijn terwijl ik toch vermoed dat vele hier op het forum met de lood verliezende systemen vissen.

Kom op,. Laat horen dan.
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

09-09-2013 00:07

Om deze reden kwam de Engelse firma Pallatrax enkele jaren geleden met de inline steen en de wartelsteen op de markt. Nadeel is de wat minder nauwkeurige gewichtskeuze, iets groter qua vorm en iets minder gestroomlijnd. Dus bij uitvaren maakt dit weinig uit. Door de toenmalige tussenhandel die het naar de winkeliers bracht zat er zoveel geld extra tussen dat de stenen duurder waren dan het lood.
Binnenkort komt Pallatrax weer terug op de nederlandse en belgische markt met oa............ de stenen. Nu goedkoper dan lood. Mocht je geloven dat vissen metaal kunnen detecteren is dat een bijkomend voordeel van een steen. Gewoon een natuurlijk product. Ook op ondiep en helder water zou het qua camouflage in je voordeel kunnen werken. En voor het drop-of systeem ben je met een steen ook een stuk millieu vriendelijker.
www.pallatrax.co.uk Aan de website word druk gewerkt.
Het leven is mooi, je moet het alleen WILLEN zien.
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

09-09-2013 05:29

Toppie Edwin! Op die manier zou ik dus wel met een dropoff systeem gaan vissen, indien het noodzakelijk is.
(Mits de prijs gunstig is natuurlijk)
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

11-09-2013 16:31

Jaren terug heb ik dit al aangezwengeld op de ksn meeting in leerdam bijeen dia show van Ronny de Grootte, ik weet niet of ik zijn naam goed schrijf. Hij viste ook met dit systeem zoals vele , ik was de enige die hier bedenkingen bij had en hier vragen over stelde. Ook heb ik dit een paar keer ter sprake gebracht bij de meetings van de regio Rotterdam van de ksn. Ook hier was het praten tegen de deur en er was er een die in een dialezing aanhaalde na ontelbare loodverliezen dat ik hier wel overspannen van zou raken. Ik word daar echt niet zenuwachtig van ik weet dat de tegenwoordige karpervisser alles papagaaid zelf niet na kan denken en als je ziet wat mensen zichtbaar aan de waterkant achterlaten, ik bedoel onderwater kan ze helemaal geen hol schelen. Ik verbaas me de laatste tijd dat er ook meer karpervissers zijn die ik tegenkom die het wel kan schelen en de goede mentaliteit hebben. sorry voor de vissers die dit stukje als beledigend ervaren. mvg Kees ( blankie boy) ouwendijk.
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

11-09-2013 16:54

Het heeft weinig zin om je hier tegen te verzetten of druk om te maken. Bedrijven geven er geen ene moer om zolang geld, doekoes omzet en cijfertjes van belang zijn. Ook de vissers die onder de vlag van dat bedrijf vissen malen er niet om in angst voor hun contractje... Geloof ook wel dat er weinig vissers zijn die hun mond open durven te doen want wie weet val je dan niet meer in de smaak...

In een vraag om een reactie kan je op twee dingen rekenen: A Het valt allemaal wel mee en wat op zee gebeurt is erger, het is en blijft de verantwoordelijkheid van de visser zelf of B: Men negeert je vraag gewoon.
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

11-09-2013 17:39

Tja..... vind ik ook wel jammer meerdere mensen in mn vriendenlijst op Facebook die onder de vlag van Fox vissen maar niemand daarvan heeft er een reactie op gepost.
Fox legt gewoon de verantwoording bij de visser..... meest simpele antwoord natuurlijk
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

11-09-2013 18:23

Bjorn Schoemacher schreef:Het heeft weinig zin om je hier tegen te verzetten of druk om te maken. Bedrijven geven er geen ene moer om zolang geld, doekoes omzet en cijfertjes van belang zijn. Ook de vissers die onder de vlag van dat bedrijf vissen malen er niet om in angst voor hun contractje... Geloof ook wel dat er weinig vissers zijn die hun mond open durven te doen want wie weet val je dan niet meer in de smaak...

In een vraag om een reactie kan je op twee dingen rekenen: A Het valt allemaal wel mee en wat op zee gebeurt is erger, het is en blijft de verantwoordelijkheid van de visser zelf of B: Men negeert je vraag gewoon.


Het heeft heel veel zin om je ertegen te verzetten.....zij zijn in het verleden al veel veranderingen onstaan
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

11-09-2013 21:22

Reacties

Hier is een reactie van Fox Benelux te lezen
Joost van Iersel
Berichten: 107
Lid geworden op: 28-02-2012 18:45

11-09-2013 21:34

Totaal onbegrijpelijk dat de zelfbenoemde natuurliefhebber, zoals wij onszelf vaak noemen, massaal gif lozen in het water. Word hier niet blij van :(
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

11-09-2013 21:52

Martijn Nederpel schreef:
Het heeft heel veel zin om je ertegen te verzetten.....zij zijn in het verleden al veel veranderingen onstaan


Maar met blaten op alleen dit forum kom je niet ver...
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

11-09-2013 21:55

Moet ergens beginnen...... en bedrijven zijn erg gevoelig voor de publieke opinie
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

11-09-2013 22:20

Die stenen lijken me wel iets ook voor een gewoon systeem met een pva bag/backlead kom je al snel aan je max werpgewicht een lichtere steen lijkt me dan een betere optie om erbij te gebruiken.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

12-09-2013 10:11

Uiteraard vind ik het not done om opzettelijk lood te verliezen, gebruik dan een steen met postbode/elastiek eromheen en dat aan aan clip.

Bij deze roep ik dan ook alle verontwaardigden op om de firma´s die loodverlies hebben gepromoot dan maar, in ieder geval v.w.b. lood, te boycotten.

Naming and shaming!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
jimmy roskams
Berichten: 274
Lid geworden op: 09-11-2009 11:46

12-09-2013 11:11

Net de reacties van fox Benelux eens gelezen op Facebook betreffende dit systeem pff wat kunnen die mannen een stuk lullen zeg
In de zee word er meer lood gedropt dus wat maakt dat beetje uit op carpwater...
Alle omdat iets slecht op grote schaal wordt gedaan vinden ze het oke om dit ook op kleine schaal toe te passen.

Dan die zever de visser heeft zelf de verantwoordelijkheid met welk systeem hij vist Terwijl zij net wel degene zijn die vissers aansporen om zo te vissen,grappige is dan nog dat ze afkomen als Lood verboden wordt door de EU passen we ons daar wel in aan waarom neem je niet het voortouw en pas je het al aan voor het verboden wordt dan pas ben je innovatief en visvriendelijk bezig wat een idioten zeg,heb altijd met tevredenheid met fox lood en korda ondelijn materiaal gevist ga het nu toch ook maar eens beginnen weren.
Mitchell Martens
Berichten: 26
Lid geworden op: 28-10-2012 20:37

12-09-2013 12:18

Vind het ook een zeer kwalijke zaak dat 'grote merken' het stimuleren om stelselmatig lood te lossen. Puur zodat ze daardoor meer lood verkopen. Een safety-system (lood en hoofdlijn komt los bij lijnbreuk) is uiteraard wel zeer functioneel, maar dit slaat werkelijk nergens op.
Veel van ons hebben genoeg gezond verstand om niet met deze trend mee te gaan, maar helaas zijn er genoeg (beginnende) 'karpervissers' die alle tips & tricks die toonaangevende merken via Dvd's verspreiden als zoete koek slikken. Iedereen is in principe vrij om te vissen op de manier die hij wil, maar als ik iemand aan de waterkant tref die met een dergelijk systeem vist zal ik er alles aan doen om op een nette manier duidelijk te maken dat dit schadelijk is voor de vissen en waterkwaliteit.

Daarnaast vind ik de reactie van Fox (die iemand hierboven postte) blijk geven van desinteresse, onverantwoordelijkheid en zelfs minachting van de consument.
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

12-09-2013 21:37

Fox Benelux heeft de discussie van facebook verwijderd!!!
Kunnen blijkbaar niet tegen commentaar en de WAARHEID
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

12-09-2013 22:08

Kan iemand anders deze bovenstaande link van Bjorn openen?
Fox heeft mij volgens mij geblokked
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-09-2013 22:46

Pagina is voor mij momenteel ook niet beschikbaar. Het zal dus iets anders zijn.

Maar zo te lezen is het wel tijd voor een time-out.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

12-09-2013 22:49

Time out?
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-09-2013 23:00

De WAARHEID wordt vroeg op een vrije zaterdagochtend, als je nog wat uitslaapt, met de voet tussen de deur aan de mensen opgedrongen.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

13-09-2013 07:07

Dat slaat nergens op Kees.....
Het is en blijft een feit dat deze systemen slecht voor het milieu zijn en op langere termijn onze hobby in gevaar kan brengen.
Misschien had ik wat genuanceerder kunnen reageren maar was gisteren erg over de zeik dat Fox de discussie heeft gesloten door het er gewoon vanaf te gooien of onbereikbaar te maken.