Petitie TEGEN SCHALIEGAS


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

30-08-2013 11:08

Onbegrijpelijk dat er geld en energie wordt gestoken in deze verwoestende manier van gaswinning wanneer tegelijkertijd de subsidies voor duurzame energie opdrogen.

In de VS zijn complete landschappen/ecosystemen om zeep geholpen en in Argentinië waren afgelopen week hevige rellen omdat burgers wilde voorkomen dat de regering ze schaliegaswinning door de neus wilde boren...

Hoop dat het hier zover niet hoeft te komen maar heb voor de zekerheid toch deze petitie maar ondertekend:

http://www.milieudefensie.nl/schaliegas/petitie
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

30-08-2013 11:11

Signed!
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

30-08-2013 11:29

Sebastian Huvenaars schreef:in Argentinië waren afgelopen week hevige rellen omdat burgers wilde voorkomen dat de regering ze schaliegaswinning door de neus wilde boren...

Dus in Argentinië is de regering tegen en de bevolking voor ?
Of bedoel je misschien door de strot duwen.
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

30-08-2013 11:33

uhh ja :roll:

vond de uitdrukking "door de neus boren" wel mooi staan in deze context :wink: Maar inderdaad...
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

30-08-2013 16:54

DONE!!
Weet het proces niet precies, maar chemicaliën de grond in pompen kan nooit nie goed zijn :evil:
Ach man..Ga toch vissen !!
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

30-08-2013 17:21

Ook getekend.
Er wordt gezegd dat de beslissing uit gesteld gaat worden omdat er nog niet genoeg onderzoek naar de gevolgen van de winning verricht is...
Nu miss nog even uitgetseld maar ben bang voor de toekomst...

Gr,

Mark
Gebruikersavatar
Michel Paassen
Berichten: 289
Lid geworden op: 10-09-2012 18:04
Locatie: leeuwarden

30-08-2013 19:52

Done
Vissende vader, die koi's houdt
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

30-08-2013 21:14

Done!
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

30-08-2013 21:50

Op steeds meer plekken in de wereld zie je van die sinkholes verschijnen. Iets wat door schaliegaswinning zou kunnen ontstaan. Je zal maar opeens in de diepte verdwijnen.

https://www.youtube.com/watch?v=9IyIH_3eIi0

Done
Gebruikersavatar
Björn Kuijten
Berichten: 247
Lid geworden op: 22-02-2012 00:42
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

30-08-2013 21:56

Done!!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-08-2013 23:17

Haha, als ik done type krijg ik een like.

Ik vind dat we dit zorgvuldig moeten bekijken en als het aantoonbaar kan moeten we het niet laten. We kunnen het niet zo maar laten lopen vanwege onderbuik gevoelens. Ik ben dus niet zo maar voor of zo maar tegen. Maar als het 100% zeker veilig kan moet dat ook aangetoond worden. De huidige resultaten van het positieve onderzoek zullen dus eerst getoetst moeten worden. Nee, steun de petitie niet.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-08-2013 23:24

:D
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

31-08-2013 00:05

Ziezo, gratis like ;)

Maar waarom ik zo stellig tegen ben... Ik vertrouw de nu lopende onderzoeken voor geen meter.

Het laatste is uitgeschreven door een minister die wanhopig opzoek is naar inkomsten om de begroting rond te krijgen. Om bestaande negatieve berichten mbt schaliegas de kop in te drukken heeft Kamp een onafhankelijk onderzoek besteld. Hij heeft hiervoor een onderzoeksbureau in de arm genomen waarvan enkele werknemers een dubieuze achtergrond hebben (eerder betrokken waren bij schandalen), zo las ik vandaag. De uitkomsten is vervolgens "vertrouwelijk" dus onbekend, buiten dan het bericht dat de risico's te overzien zijn.

Los van dat. Er is op andere plekken al veelvuldig naar schaliegas geboord, dit heeft schade toegebracht aan de omgeving. Wanneer de Nederlandse proefboringen succesvol blijken te zijn weten we dus waar we rekening mee moeten houden, waarom zou je dan nog proefboren? Om aan te tonen dat we met succes gas kunnen winnen op een manier die per definitie gevaarlijk is?

En los van dat. Een schaliegasboorput is maar enkele malen te gebruiken, daarna is hij niet meer rendabel en moet er enkele honderden meters verderop een nieuwe geslagen worden. Er blijft een vervuild stukje grond achter, en nog een, en nog een, enz. God weet hoeveel land er opgeofferd moet worden wanneer het gas rijkelijk blijkt te vloeien...

En los van dát (haha). Proefboringen, onafhankelijke onderzoeken, kamervragen, petities, omkooppraktijken?(hoogst suggestief). Hadden ze deze moeite maar in duurzame vormen van energiewinning gestoken...

Maar nu andersom. Stel dat de boringen in de VS prima waren verlopen, zou er dan nog steeds zoveel ophef zijn rond deze manier van gaswinning?

Nouja, het hele zaaktje wringt in ieder geval.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-08-2013 00:27

Dat zal dan onderzocht moeten worden met transparantie van de resultaten. Zowel voors als tegens. Ik krijg namelijk ook het idee dat er indianenverhalen zijn bij de tegens. Komt erop neer dat we moeten kijken of we het met de huidige technologie veilig kunnen doen. Of op termijn veilig en economisch kunnen doen. Met de tijd wordt de energiesituatie namelijk ook minder florissant. Er is overigens nogal wat geld verspilt in het zoeken naar futuristische alternatieve energiebronnen die technisch en economisch niet haalbaar zijn. Dus dat de subsidies daar met de huidige financiële situatie afnemen is niet zo onbegrijpelijk. Ik ben geen expert, maar zie alleen de nood groeien en wens een serieuze afweging.

Gote, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

31-08-2013 00:47

Die indianenverhalen zijn er inderdaad genoeg, en wellicht wordt de winning van schaliegas ooit veilig en rendabel (en dan bedoel ik niet alleen op economisch vlak). Maar tot die tijd zie ik liever niet dat ze Nederland als test-terrein gebruiken. Vooralsnog zijn de ervaringen, indianenverhaal of niet, vooral negatief...

Wanneer er een dergelijk transparant onderzoek op tafel ligt zal de situatie ongetwijfeld veranderen. Vooralsnog vrees ik dat geld een nuchtere kijk op de situatie vertroebeld voor degene die op dit moment aan de knoppen zitten.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

31-08-2013 03:21

Ik ben ook niet per definitie tegen, echter zijn de ervaringen in bijvoorbeeld de VS erg slecht qua milieuschade, daarnaast kunnen we niet eens voor 100% de risico's inschatten, laat staan aantonen dat het 100% veilig is. Daarbij kost het bakken met geld, wat naar mijn mening beter in duurzame energie kan worden gestoken. Punt is dat we op lange termijn toch duurzaam zullen moeten worden qua energievoorziening. Om dan heel veel geld te steken in een tussenoplossing, die verre van duurzaam is en waarvan we niet kunnen garanderen dat het veilig is, is wat mij betreft een verkeerde route. Met dezelfde investering in duurzame energie kunnen we ook energie maken.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Rommert Ydema
Berichten: 27
Lid geworden op: 16-03-2005 01:06
Locatie: Leeuwarden

01-09-2013 20:39

done!!
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

03-09-2013 21:49

Namen ze in Den Haag maar een voorbeeld aan onze oosterburen...

http://www.youtube.com/watch?v=nr-grdspEWQ

Interesting stuff :)

En thanks voor degene die getekend hebben!
Plaats reactie