oom agent


Plaats reactie
danny sessink
Berichten: 16
Lid geworden op: 15-07-2011 14:06

10-07-2013 22:56

Zaterdag hadden me maatje en ik een mooi water gespot via google maps.
Hij heeft de amsterdamse visvergunning en ik de alphense dus toch maar even checke want dit water was ons niet bekend.
Vispasnummers ingevoerd op de app( site is van sportvisserij NL) en we mochten er beide blijkbaar vissen.
We lagen nog geen uurtje in, stoppen er 2 agente. Vispas plus boekjes afgegeven en werd ons direct vertelt, dit word een boete. In het boekje staat dat wij hier niet mogen vissen. 130euro!!! Maar toen kwam het discussiepuntje......

Zowel het boekje als de app worden uitgegeven door sportvisserij nederland.
Mij lijkt, het boekje verouderd elke dag, elke minuut, de site is recent en kan dagelijks worden bijgehouden,
dit leek mij meer betrouwbaar... Toch wou oom agent hier niks van weten...

Zodra de mooie envelop op de mat valt zal ik het aanvechten.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

10-07-2013 23:03

Win je niet......de app is niet rechtsgeldig. Beste wat je kan doen is svn op de hoogte stellen
danny sessink
Berichten: 16
Lid geworden op: 15-07-2011 14:06

10-07-2013 23:14

ben der ook bang van maar wie niet waagt.......
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

11-07-2013 00:19

Boekje is leidend in deze.
Dus ga je niet winnen.
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
martijn van den Haak
Berichten: 202
Lid geworden op: 11-08-2006 09:34

11-07-2013 03:23

+ iedere aanvulling.

ook even uitprinten toch?
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

11-07-2013 07:17

Zowiezo verschikkelijk zeikerig als je hier een bon voor uit schrijft, geen bewuste overtreding lijkt mij. Maar euh het was een schitterend water en er zat helemaal niemand te vissen ? :lol:
Let op slagboom !
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

11-07-2013 07:27

Das dan ook weer waar....
Gebruikersavatar
Christian Litjes
Berichten: 214
Lid geworden op: 10-03-2011 17:49

11-07-2013 08:25

Is mij ook al 2x overkomen, bij mij ging het over "loop recht" en niet over "vis recht" maar ook door misleidende info van de app.

Ik heb het geluk gehad dat ik controleurs van die verigingen trof en die verzochten me alleen om in te pakken en schreven geen bonnen uit.

Het is zuur maar dit win je niet, ik ga nooit of tenimmer meer op die app/website af. Ik vind het boek je niet al te duidelijk maar ik dubbel check het wel iedere keer. Visplanner zegt ok? Dan zoek ik net zolang in het boekje tot ik heb gevonden. Niet vindbaar? Jammer dan, 130 is het me niet waard.

succes er mee man!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

11-07-2013 08:42

Leuk dat je in een app kunt zien waar je "mag" vissen, maar daarnaast zul je dan toch echt even de moeite moeten nemen om in de landelijke lijst te kijken, ook voor de voorwaarden die op het betreffende water van kracht zijn. Sowieso klopt het soms niet, zowel digitaal als soms zelfs ook schriftelijk, maar het wijzende vingertje kan in eerste instantie naar jezelf, dan naar Sportvisserij Nederland en uiteindelijk niet naar "oom agent", want die handhaaft alleen maar. En dat laatste betekent: Zaakjes niet in orde, dan krijg je een prent.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

11-07-2013 10:25

Ik heb zelf al jaren drie verenigingsvispassen en daarnaast nog andere losse vergunningen. Eén vispas slechts omdat ik voor iets van 13.50 euro (restitutie van afdracht) geen risico wil nemen op een stuk kanaal wat volgens het boekje behorende bij de vispas mij niet geheel duidelijk maakt of dit openbaar viswater is en de pachtende (aangegeven) vereniging dit sowieso tegenspreekt.

Ik heb geen behoefte om dit na een PV van 130 euro aan te moeten vechten. Zoveel vistijd heb ik niet. En hoe de pet van een agent/BOA staat, daar ga ik niet op gokken. Ze kunnen ook al een discussie teveel achter de rug hebben en dan is het 'door de vingers zien' misschien minder snel een feit dan het volgen van de regel van de wet...

Succes Danny.., ga ik nog even vissen :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

11-07-2013 10:54

Beste Danny, wat jij en jouw vismaatje hiervan vinden doet feitelijk niets ter zake. Juridisch gezien heeft oom agent gewoon gelijk. Dus een prent die m.i. zinloos is om aan te vechten (zonde van de tijd).
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

11-07-2013 17:53

Erg mooi idee die visplanner, maar hij is gewoon (nog) behoorlijk onbetrouwbaar. Ik ken hier in de buurt een voorbeeld van een water wat volgens de planner in de landelijke lijst staat maar waar rondom toch echt verbodsborden staan :roll:
Heb al een paar soortgelijke gevallen van kennissen gehoord.
Het gaat om je boekje, als jij in je vergunningen niet kan vinden dat je op een water mag vissen dan mag je er dus niet vissen. Zo ingewikkeld is dat toch niet?
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

12-07-2013 11:13

Aart Lokhorst schreef:Beste Danny, wat jij en jouw vismaatje hiervan vinden doet feitelijk niets ter zake. Juridisch gezien heeft oom agent gewoon gelijk. Dus een prent die m.i. zinloos is om aan te vechten (zonde van de tijd).


Aart, wat zij ervan vinden doet alles ter zake, zij beoefenen een sport waarvan de regelgeving door de diverse instanties in een warrig verhaal wordt omgetoverd en vervolgens de dupe van zijn. Daarbij komt ook nog eens het volgende, een glasharde overtreding levert terecht een PV op, niet aan tornen, dat is duidelijk, maar in dit verhaal verzuimd de betreffende politie-functionaris bemiddelend op te treden door de visser met een waarschuwing weg te sturen, in mijn ogen een grove nalatigheid die grote afbreuk doet aan ons rechtssysyeem.
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

12-07-2013 12:58

Er zijn natuurlijk wel aanvullingen op het boekje maar op de site van sportvisserij nederland staat ook duidelijk dat je deze bij je dient te hebben als je op het desbetreffende water vist.
Het is wel wrang dat dit zo werkt want als burger dien je ten alle tijden op de hoogte te zijn van de wedgeving .
Neem bijv. het besturen van een auto o.i.d. dan dien je ten alle tijden op de hoogte te zijn van de dan geldende verkeersregels.
Het wrange is dat het de andere kant op niet zo werkt ( dit pakt in sommige gevallen voor je maar kan ook tegen je werken zoals in dit geval )
Ik denk ook niet dat je dit zult gaan winnen als je het aanvecht gezien je de juiste aanvullingen niet bij je had op de app na.

De vraag is wel : de lijst van viswateren + aanvullingen zijn ook te bekijken en downlaoden op de site van sportvisserij nederland : vispas.nl hier is deze dan ook te downloaden als PDF bestand stel je hebt deze bestanden op je telefoon staan waarom zou deze dan niet geldig zijn ?
Er wordt wel vermeld dat je de lijst bij moet hebben , volgens mij staat nergens dat het een papieren versie moet zijn en dat de digtale versie niet geldig is.
De lijst van viswateren staat ook niet op naam dus misschien geeft het je iets om mee te werken.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

12-07-2013 13:02

Je mag van een profesionele sportvis organisatie die al jaaaaren bestaat toch wel
verwachten dat ze de zaakjes op orde hebben?
Afdrachtproblemen zijn er nog steeds, en dit is weer zo,n geval van??
Boekje klopt ook niet helemaal???
Een foutje kan altijd, maar soms heb ik m,n bedenken bij die profesionaliteit.

Agent heeft gelijk, maar had in een normaal gesprek ook conclusies kunnen trekken
dat het hier niet om een bewuste overtreding ging!
Ach man..Ga toch vissen !!
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

12-07-2013 13:11

Aanvulling dit geldt natuurlijk niet als het een verenigingswater / verpacht water is ;) en je er een aparte vergunning voor nodig hebt NAAST deze lijsten.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

12-07-2013 13:35

Als je niet in je vergunning kijkt en zomaar ergens neerploft omdat het water op de visplanner staat is dat op z'n minst niet slim en eigenlijk best nalatig. Moet je ook niet janken als je een prent krijgt. Zorg gewoon altijd dat je weet op welke bladzijde je watertje staat dan is er geen vuiltje aan de lucht. Dus niks mis met ons rechtssysteem op dit punt. En warrig is het ook al niet.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

12-07-2013 20:05

Jahoor echt weer z'n reactie van oom agent zelf, ga toch boeven vangen. Wat triest gebeuren. Als je ook maar een klein beetje mens bent is dit toch gewoon een waarschuwing. Warrig is het niet, nee het is allemaal lekker duidelijk geregeld met de visvergunningen in NL.
Nog 3x bedankt voor je post ook, zeker een belastingcontroleur en 2 parkeerwachters ofzo.
Let op slagboom !
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

12-07-2013 20:22

Kees Verheij schreef:Als je niet in je vergunning kijkt en zomaar ergens neerploft omdat het water op de visplanner staat is dat op z'n minst niet slim en eigenlijk best nalatig. Moet je ook niet janken als je een prent krijgt. Zorg gewoon altijd dat je weet op welke bladzijde je watertje staat dan is er geen vuiltje aan de lucht. Dus niks mis met ons rechtssysteem op dit punt. En warrig is het ook al niet.


Mwaa kees

Ik neem aan dat je op de politieacedemie leert dat een boete een middel is om.de orde te handhaven en niet een doel. Als je als agent te maken hebt met zo'n situatie dan getuigt het van professionaliteit als je je doel (orde handhaven) bereikt zonder direct te schrijven. Geld ook voor mensen die bijv hun boekje vergeten zijn maar wel hun pas bij zich hebben en dus duidelijk ook contributie hebben betaald.
En nee ik verzin dit niet zelf maar bijv mijn oom (politie haaglanden) probeerde op deze wijze zijn werk te doen.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-07-2013 22:15

Nou is het natuurlijk zo dat die keus aan de agent is. En altijd als die een boete geeft we rond de koffietafel bediscussiëren dat een waarschuwing meer op zijn plaats was. Dat zal van de omstandigheden afhangen. Als je alleen maar waarschuwingen geeft kun je boetes wel afschaffen.

Je kunt het voor laten komen. Maar dan zal het ervan afhangen. Kan mee of tegen zitten. Argument is dat je in je onschuld de App gebruikt hebt. Of de rechter daar gevoelig voor is moet je afwachten. Formeel is de App niet rechtsgeldig. Dat is wel bekend en gecommuniceerd hoor.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

12-07-2013 22:23

Klopt kees, jammer genoeg is er van waarschuwen nooit meer sprake. Je kan bijv ook afspreken om.bijv dde paieren op het buro te laten zien. Mensen wegsturen etc
Waakzaam en dienstbaar? Helaas is van dat laatste te weinig sprake. Begrijpelijk dat veel mensen daar klaar mee zijn. Helaas is daar de individuele agent de dupe daarvan.......
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

14-07-2013 00:32

Dat dienstbaar zijn moet je niet verwarren met dan maar waarschuwen van mensen die er een potje van maken. Dienstbaar is helpen, bemiddelen, de weg wijzen, of reanimeren. Vissers die denken dat ze de oorzaak van hun falen bij een ander moeten neerleggen vallen niet onder dienstbaarheid. Ik noem het laks als je niet in je vergunning kijkt. Dan zit je vervolgens ergens waar een ander visrecht heeft en die beschouwen het dan weer wel als dienstbaarheid dat je mensen die niet hebben betaald daar bekeurt. Waarschuwen gaat weinig van uit en de meeste mensen proberen met een onschuldig gezicht overal onder uit te komen. En ga me nou niet vertellen dat waarschuwen professioneel is, ik ben niet van de zending noch van de padvinderij.

Degenen die ineens mensen zonder goede vergunning op hun watertje of stek aantreffen piepen ineens heel anders namelijk. En als de politie dan een beetje loopt te waarschuwen is het ook weer niet goed. In het buitenland werkt het overigens ook zo, en dan zijn de NL boetes nog mild...
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

14-07-2013 01:39

Befehl ist befehl, Ich habe es nicht gewusst!

Ga geloof ik maar solliciteren bij het CJI, die krijgen het steeds drukker. De toekomstige motor van de Nederlandse economie?

Rutte loves Kees, het prentenkabinet nieuwe stijl? :D
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

14-07-2013 08:49

Kees
Je negeert volkomen het punt dat hier duidelijk sprake was van verwarring en het punt dat er meer manieren zijn om de orde te handhaven dan alleen het schrijven van een prent. Ik neem aan dat jij ook niet direct met de gummi knuppel gaat rossen bij een opstootje?
Als men het heeft over het gebrek aan respect voor de diender dan snap ik dat steeds meer, respect verdien je. Helaas is het zo dat de gemiddelse nederlander het.meeste contact assosieert met iets negatiefs. Ik noem: snelheidscontroles op plaatsen die niks met veiligheid te maken hebben, parkeren op invalidenparkeerplaatsen terwijl er alle ruimte is ( foutje, maar je hebt wel een voorbeeldfunktie), gebrek aan controles op snelheid in woonwijken. Aangifte van een fietsendiefstal kan bij de gratie van god. Poging tot inbraak: geen reactie. Maar als hier tijdens een voetbal wedstrijd de klinkers uit de straat worden getrokken dan kan je lezen datber geen aanhoudingen zijn verricht dat kan je de politieman op straat niet aanrekenen de organisatie an sich wel. Ik snap dat jij je werk verdedigd, maar er zijn wel degelijk.zaken mis.
En om ontopic te blijven: deze jongens hadden de svn app gebruikt, gemaakt notabene door de organisatie die de vispas uitgeeft die je aan alle kanten word gepromoot, deze is dan wel niet rechtgeldig maar ze hebben wel degelijk gekeken of ze er mochten vissen. Ik vind, en daar mag je het dan niet mee eens zijn, een gebrek aan dienstbaarheid om.dan gelijk te schrijven. Met wegsturen had je je doel ook bereikt, tenzij het uitschrijven van een bon je doel is.....
Plaats reactie