oom agent


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

19-09-2013 15:35

Blijkbaar zijn die controleurs ook amtenaren ten top. Voor de verandering een keer 2 nachten doordeweeks gevist. Nog nooi eerder daar gecontroleerd en nu ineens 6(!) keer. 2x door de politie, 2x een boa, een verenigingscontroleur en een jachtopziener. Prima, ik mocht er vissen en hield me aan de regeltjes. In geval van de politieagenten moest ik in beide gevallen wel iets meer moeite doen, om ze te overtuigen dat ik er mocht vissen. 'Hier heb je t boekje' heb ik geprobeerd, maar dat werd niet geaccepteerd. Er ontstond nl wat discussie over het snachts verblijven langs de waterkant. Oom agent was ervan overtuigd dat dit alleen mocht dmv een schuilmiddel en dat tenten niet waren toegestaan. De andere had zn vraagtekens bij het gebruik van een boot. In beide gevallen zelf moeten aantonen dmv het boekje dat ik het bij het juiste eind had.
Mark Traas
Berichten: 25
Lid geworden op: 07-10-2012 19:09

19-09-2013 17:52

Normaal gesproken moet je kunnen aantonen dat je er mag vissen. Door alleen je lijst van viswateren ter inzage te geven laat je nog niet zien dat je de toestemming hebt. Je zal aan moeten tonen dat de visplaats ook daadwerkelijk in de lijst staat.

De wet zegt normaal ook: vissen alleen toegestaan met toestemming. Dus moet je aantonen dat je toestemming hebt.
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

19-09-2013 18:23

En dan heb je in de meeste gevallen nog te maken met den APV van de gemeente die het wel of niet toestaat om een tentje/schuilmiddel te gebruiken. Want dat staat niet in het boekje.
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

19-09-2013 20:33

Strikt genomen is inzage genoeg. Er staat echter nergens in de wet dat je niet behulpzaam mag zijn. En ook niet dat je de bekeuring naderhand niet kunt aanvechten als deze onjuist is. Over overnachten in een tent bestaan nogal wat misverstanden en onduidelijkheden. Er is wettelijk geen verschil tussen een tent of een schuilmiddel, om maar wat te noemen. Die agent was kennelijk op voor hem onbekend terrein. Die kun je dus de grootste onzin op de mouw spelden. Uit ervaring kan ik wel stellen dat de meeste forumleden hier het ook niet zo goed weten. Altijd zinvol achteraf te checken of een dergelijke bekeuring wel juist is.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

21-09-2013 11:04

Mark Traas schreef:Normaal gesproken moet je kunnen aantonen dat je er mag vissen. Door alleen je lijst van viswateren ter inzage te geven laat je nog niet zien dat je de toestemming hebt. Je zal aan moeten tonen dat de visplaats ook daadwerkelijk in de lijst staat.

De wet zegt normaal ook: vissen alleen toegestaan met toestemming. Dus moet je aantonen dat je toestemming hebt.


Het enige juiste antwoord, wat Kees Ouwehand zegt is wel waar, want dat staat in de algemene bepalingen van de lijst, maar die lijst is niet de Visserijwet he!

Het verhaal over omgekeerde bewijslast klopt ook niet, want de wet zegt heel eenvoudig dat het verboden is te vissen, TENZIJ men in het bezit is van een schriftelijke toestemming.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

21-09-2013 12:13

Beste,
Ik vind het heel erg wat jou overkomen is.
Hier in Belgie worden onze rivieren en vijvers leeggevist door Polen en vluchtelingen!
Deze hebben geen vis pas en vissen dag en nacht met wel tien stokken en nemen op de koop toe alles mee!
Daar zouden ze iets moeten aan doen....maar daar hebben ze schrik van he!
Daarom is het veel gemakkelijker de werkende betalende vissers te beboeten!
Groeten,
Peter
Ps:Die agenten gebruiken inderdaad de boekjes die niet op tijd zijn aangepast....maar een boete word wel onmiddellijk met de computer verwerkt!?
Diegene die de controles uitvoeren weten meestal zelf niet wat wel en niet mag....ze zouden deze personen een degelijke opleiding en cursus moeten geven!
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

21-09-2013 20:29

Wat je even moet weten is het volgende;

> Poging tot misdrijf is strafbaar en een Poging tot overtreding niet (m.u.v. 2 wetten. De visserijwet en de jachtwet)
Nou zijn de dingen die je doet bij de Visserijwet allemaal overtredingen maar deze vallen dus onder een andere regeling en dan zijn poging tot overtreding wel van toepassing. JIJ moet dus ten allertijde kunnen aantonen dat je daar mag vissen. Of dat nou ter inzage is of dat je moet helpen is (volgens mij) niet onschreven.

Maar door deze uitgezonderde wetten is het dus zo dat je zelf moet bewijzen dat je er mag vissen!
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Plaats reactie