oom agent


Plaats reactie
Tim Gerbrands
Berichten: 67
Lid geworden op: 29-05-2013 10:47

18-07-2013 11:21

Jeroen Visser schreef:Ook onzin Tim. Dan zou je voor kapotte verlichting dus nooit een bekeuring kunnen krijgen omdat iedereen zou zeggen "toen ik vertrok deed hij het nog". Sure....

Vaak krijg je ter plekke de kans om het licht te repareren al is dat met het gros van de nieuwe auto's onmogelijk om zelf te doen.
Het is misschioen een zwart-wit benadering maar wel eentje die ons justitieel apparaat hanteert. Geen verlichting, op de bon. En terecht.
Als iemand mijn kind aanrijdt omdat hij hem niet zag vanwege zijn kapotte verlichting, is het dan nog zwart-wit?

Of het nog om het vissen of het verkeer gaat. Kies je er bewust of onbewust voor om je niet aan de regeltjes te houden, dan loop je het risico op een prent en dan moet je daar ook niet over zeiken. Er is veel ondduidelijkheid binnen de sportvisserij en vaak ben je overgeleverd aan de bui van de dienstdoende BOA of agent maar ook dat risico neem je dan. Iets over iemand die met vuur speelt en blaren?


Een defect voorlicht is duidelijk te zien, lijkt mij even wat anders dan een defect remlicht. Dan is het een keuze dat je ermee doorrijd en lijkt een boete mij meer dan terecht.

Dus met simpele beredenatie kan je nog steeds zwart wit denken :lol:

Maar om terug te komen op het vissen met jouw voorbeeld van het omver rijden van je kind doordat je die niet zag door je defecte verlichting. 300 euro voor een derde hengel of 70 euro omdat je levens in gevaar brengt. Leg mij daar maar even de logica van uit :D
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

18-07-2013 11:35

Over het remlicht.
Ik heb nog bezwaar ingediend.
Jullie mogen raden wanneer een remlicht kapot gaat:
a) als je auto stilstaat
b) tijdens het rijden

Antwoord het is geconstateerd !

Als je remlicht kapot is heb je ALTIJD een stuk gereden zonder goede verlichting.
Als je dan ook nog een reservelampje bij hebt en je kunt het ter plekke vervangen, zie ik het probleem niet.
En ja wij collega's onder elkaar attenderen mekaar er altijd op als een achter/remlicht kapot is dus lang heb ik er niet mee gereden.

Toen die boete uitgeschreven werd heb ik het lampje niet vervangen, zoek het dan maar lekker uit ook.
Er werd niets van gezegd, dus wat is nu het doel van die bekeuring geweest?
Geen bekeuring en ik had hem meteen vervangen, wel een bekeuring ben zo door gereden.
Rara politiepet zeggen wij hier dan :roll:
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

18-07-2013 11:54

En ja wij collega's onder elkaar attenderen mekaar er altijd op als een achter/remlicht kapot is dus lang heb ik er niet mee gereden.

Twijfel ik niet aan Cees. Maar ik mag hopen dat een agent dat wel doet. Want zo'n verhaal kan iedereen wel vertellen om onder een boete uit te komen. Je kan net zo goed al 3 weken willens en wetens zo rond rijden.

Toen die boete uitgeschreven werd heb ik het lampje niet vervangen, zoek het dan maar lekker uit ook.

Geen bekeuring en ik had hem meteen vervangen, wel een bekeuring ben zo door gereden.

Want de veiligheid van je medeweggebruikers weegt niet op tegen jouw frustratie?
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

18-07-2013 12:51

Jeroen Visser schreef:@ Paul,

Jouw rekensom raakt uiteraard kant nog wal. Op dit moment worden alle verenigingen ook netjes betaald en de sportvissers hebben op dit moment gemiddeld echt niet meer dan 3 vergunningen van verschillende gemeentes. Dan zou een vergunning van € 150 alles natuurlijk moeten kunnen dekken en dan rekening ik nog €50.- per vergunning hetgeen al erg ruim is.



ik vind het prima. De discussie ging over een LANDELIJKE vispas.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

18-07-2013 12:52

Want de veiligheid van je medeweggebruikers weegt niet op tegen jouw frustratie?


Die veiligheid interesseert de verbaliserende agent (of het systeem) blijkbaar ook niet. Anders had hij/zij Cees wel verplicht het lampje te vervangen...

Gevalletje van geld innen!

Overigens contoleren mijn vrouw en ik de autoverlichting bijna dagelijks bij het wegrijden van de een. Nog eventjes een remlichtje aantikken en in de spiegel naar elkaar zwaaien. Lekker burgerlijk allemaal.., maar handig.

Prent voor een defect lampje zou voor ons dus ook een zure zijn...

Er zijn in mijn ogen heel wat logische op te leggen boetes.., denk de meeste wel. Over de bedragen valt helaas niet te twisten, dus proberen te voorkomen. Ik heb al eens in een topic geschreven dat we moeten begrijpen dat die regels gewoonweg een vorm van communicatie zijn. Niet meer en niet minder dan duidelijkheid voor ons allen!

Een oranje verkeerslicht betekend niet; U kunt het nog halen, maar stoppen indien mogelijk. Dat gaat bij 80kmph op een 50km weg een stuk lastiger. Laten we dus beginnen met aan die snelheid te houden, dan zul je zien dat het stoppen voor een oranje verkeerslicht ook mee zal vallen.

De basis ligt bij jezelf!

In het algemeen kun je stellen dat je bij het niet zo nauw nemen van de regels of juist het niet bewust verkeerd handelen, je soms aan het kortste eind trekt en er soms coulance zal zijn vanuit een opsporingsambtenaar. En wat DIE willekeur betreft; Dat behoort een opsporingsambtenaar vreemd te zijn.

Maar och, 't blijft een mens he :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Tim Gerbrands
Berichten: 67
Lid geworden op: 29-05-2013 10:47

18-07-2013 13:20

paul vonk schreef:De discussie ging over een LANDELIJKE vispas.

Dat klopt, maar dan moet je niet gaan aandragen dat de kosten daarvoor 880 x het lidmaatschap van een hsv zijn. Komt niet zo snugger over, zeker niet wanneer je mij het verwijt maakt of ik wel over de consequenties heb nagedacht en dan kom je zelf met zo iets knulligs.
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

18-07-2013 13:40

Geinig, ik lees net voor de grap nog even de openingspost van de ts. Kijk waar we via wat omwegen aanbelanden...
Gebruikersavatar
Bart de rooij
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-12-2012 12:47

18-07-2013 14:05

Probeer die 130 euro x 2 je maat heeft ook een prent toch ?
Te verhalen bij svn, zei zijn verantwoordelijk voor de inhoud van de app.
I love it when a plan comes together!
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

18-07-2013 14:26

Volgens mij heeft het gewoon meer met gezag en autoriteit uitstralen te maken en ook als agent respect ontvangen te maken. Als je het mij vraagt is dat gewoon niet in balans in het huidige politie 'bedrijf' en zien de meeste burgers, waaronder ik ook, de politie als een overheids instantie die alleen maar aan het cashen is voor de staatskas. Boetes accepteer ik altijd gewoon en weet dan ook dat ik diegene ben die de fout heeft gemaakt maar om vervolgens aan te horen dat er bij een collega ondernemer apparatuur van bijna een ton worden verduistert en de politie doet er geen bal aan terwijl alle gegevens van de dader bekent zijn, dan is het voor mij duidelijk.

Ik woon in een rare stad waar genoeg dingen gebeuren die het daglicht niet kunnen verdragen, iets waar de politie geen bal aan doet (het zou mij ook een zorg zijn, ze doen maar lekker) maar waar de parkeerwachters en aspirantjes wel iedere dag vrolijk fluitend parkeerboetes aan het uitschrijven zijn aan mensen die een paar minuten over tijd zijn.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

20-07-2013 12:25

Klopt Bjorn, desgevraagd wist de plaatselijke recherche aldaar me te vertellen dat ze het druk hadden met het aftappen van de telefoons van alle karpervissers, om zodoende te weten te komen waar iemand z'n Vispas misschien ging vergeten....
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

20-07-2013 14:15

Prioriteiten kees, prioriteiten......
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

20-07-2013 15:02

Kees,

Hoe veel collega's moeten er bij jullie uit nu we een nationale politie hebben (krijgen).


Groet,
Peter
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

20-07-2013 22:03

Kees Verheij schreef:Klopt Bjorn, desgevraagd wist de plaatselijke recherche aldaar me te vertellen dat ze het druk hadden met het aftappen van de telefoons van alle karpervissers, om zodoende te weten te komen waar iemand z'n Vispas misschien ging vergeten....


Ik weet best hoe het er aan toe gaat hoor Kees bij jullie, ken genoeg politie mensen waaronder ook een heeule goede en bekende rechercheur :D
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

20-07-2013 22:21

De Cock met C, O, C, K. :D
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

21-07-2013 15:37

De andere helft Kees :wink:
victor godthelp
Berichten: 14
Lid geworden op: 12-11-2010 16:13

24-07-2013 10:33

Agenten, hadden wij die maar in Nederland! Je hoeft toch enkel maar een programma als "overtreders" te kijken en dan weet je toch genoeg.
Resultaten sessies 2014:
Karper: 2
Brasem: 2
Duikeend: 1
Blanks: 3
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

24-07-2013 11:23

Victor,

Minimaal 10% van je berichten is volkomen zinloos.
Hoe representatief denk je dat zo'n programma is? Maar goed, als je jouw wereldbeeld graag baseert op wat de commerciële zenders je voorschotelen... Laat je door mij, of enige kennis, vooral niet tegenhouden.
Ik weet het ook allemaal niet...
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

24-07-2013 12:18

Om nu te stellen dat 10% van zijn berichten volkomen nutteloos is, gaat wel erg ver, vind je ook niet?
Over welke kennis beschik jij dan? het enige wat ik lees namelijk is dat je wanhopig alles wat krom is in ons rechtssysteem probeert recht te lullen. Je goed recht natuurlijk, maar ik vind dat nutteloos, want met een klein beetje verstand kun je nagaan dat ons rechtssysteem echt verre van dat is!!!!
....................
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

24-07-2013 12:38

10 berichten, waarvan 1 dat stelt dat je in een sensatie zoekend programma de gemiddelde agent te zien krijgt. Dan is een rekensom snel gemaakt.

Ik probeer helemaal niks recht te lullen Gradus. Ik probeer slechts wat nuance aan te brengen.
Zo zwart/wit als sommigen de zaken voorspiegelen, is het gewoonweg niet. Iedereen ziet de zaken door een gekleurde bril en in het licht van eenzijdige informatie. Al met al, als je niet verder kijkt dan je neus lang is, levert dat je een vertekend beeld van de werkelijkheid op.

Het rechtssysteem in Nederland is "echt verre van dat"? Perfect zal het vast niet zijn en daar moeten we zeker wel naar streven. Maar noem jij eens een voorbeeld van een land dat het beter doet.
Ik weet het ook allemaal niet...
victor godthelp
Berichten: 14
Lid geworden op: 12-11-2010 16:13

24-07-2013 14:14

Mart,

Dat jij minimaal 10% van mijn berichten volkomen zinloos vindt zegt mij niets enkel dan dat jij over onderwerpen anders denkt dan ik dat doe.
Jij vraagt hoe representatief, het programma is? Nou dat zal ik jou vertellen zeer representatief! Jij kan namelijk precies zien hoe de hedendaagse agent zijn werk doet en welk werk hij doet. Jij dacht natuurlijk dat het allemaal acteurs waren die een script spelen, nou nee het is helaas de doorsnee hedendaagse agent die jij in 'actie' ziet!

Ik ken namelijk een aantal ex-agenten persoonlijk en ik weet precies wat hun opdrachten waren en welke keuzes er gemaakt moesten worden. Deze jongens konden hiermee niet uit de voeten en zijn uiteindelijk gestopt met het politiewerk. Verder kom ik ook wel eens op straat en daar zie je wel eens iets, spreek je met andere mensen over hun ervaringen, lees ik de krant en zie kijk sensatie programma's op de televisie.

Mart in mijn beeld kan jij geen nuance aan brengen, ik beschik namelijk over een redelijk beeld van de hedendaagse agent. Ik zou jou willen adviseren om onder die steen vandaan te komen waar je kennelijk e.e.a. mist.

groet,

Victor
Resultaten sessies 2014:
Karper: 2
Brasem: 2
Duikeend: 1
Blanks: 3
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

24-07-2013 15:18

Acteurs of niet doet niet ter zake. Ik ken het programma.
Ik ken ook agenten. Die weten ook niet alles.

Ik ben blij met de Nederlands politie. Hetgeen niet betekent dat ik het altijd met alles wat ze doen eens ben.

Ik verwar mijn onderbuikgevoelens niet met het hebben van een weldoordachte mening.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

24-07-2013 15:58

Ik ben van mening dat agenten niet werk behoren te doen als zijnde veredelde belasting inners voor het bedrijf de staat.
denk dat stadswachten of andere ambtenaren ook kunnen laseren, flitsen,verkeer kunnen regelen e.d.
de politie zou zich behoren te richten op het beschermen,dienen en beveiligen van de burger en criminaliteit tegen te gaan.

Als je in de USA naar een politie auto kijkt staat daar de tekst: "to protect and serve" ,hier in Nederland staat er " Waakzaam en Dienstbaar" naar mijn idee loopt het daar al gelijk mis.

de Agenten kunnen er zelf ook niks aan doen, maar dat er een boel krom is staat buiten kijf.
van mij mogen ze veeeeeeel meer bevoegdheden krijgen en veel sneller spijkers met koppen inslaan.wie weet krijgen mensen dan weer respect voor de politie.
alleen moet het vanuit de politiek en justitie komen,zolang dat een slappe hap blijft zal er helaas weinig veranderen ben ik bang.
wat de politie nodig heeft op straat is het type "uitsmijter" ipv het type "ik was altijd gepest op school"
dit geldt niet voor allemaal natuurlijk ,maar meer loon en een strenger selectiebeleid is een begin..
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

24-07-2013 16:19

Reken maar dat ze in de US ook speeding tickets uitdelen. Ik weet het wel zeker. :lol:

Helemaal mee eens dat ze harder moeten optreden. Afgezien van mijzelf natuurlijk. Ik doe nooit wat en ben niet gediend van snotjongens die boetes uitdelen of onbehouwen figuren die eerst aanpakken en dan pas vragen. :wink:

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

25-07-2013 08:16

Niets vermoedend van wat komen gaat... bouchon A3 A86. In een flits besluit ik de BP te nemen. 4 uur later weet ik dat ik de 104 moet hebben, maar dit terzijde.

Splitsing A4 A6 rij ik op de 3e baan. Caravanneke volgt braaf. Links rechts en tussen door wordt ik in gehaald. Van baan wisselen is een uitdaging. Bam... klap op mijn dak. Motor agent. Die wijst dat ik moet volgen. Vriendelijk wijs ik op mijn voorhoofd. De volgende politie auto komt naast me en wijst dat ik af moet slaan. Met gevaar voor eigen leven moet ik 2 banen kruisen. Dit lukt niet. de agenten worden nu ongeduldig. In mijn spiegel zie ik nog een slachtoffer met caravan. Die moet ook mee. Inmiddels worden er 2 banen afgeschermd en kunnen we naar de kant. Denk ik, helaas dacht een automobilist anders, die kon ik net ontwijken. Deze mocht ook mee.

Midden in Parijs met caravan. Wat ik op de 3e baan deed. Of hem opgevallen was hoe lastig het nog was om met behulp van 2 politie auto s en een motor van baan te wisselen. Ik mocht voor dit zware vergrijp eur 22 aftikken. Meteen betalen.

Ze waren geen boemannen zeiden ze, ze zouden ons wel weer op de weg zetten. Gierende sirenen. Kruispunten afgezet, verkeer stil en wij weer op de BP.

Oom agent. eur 5000 kosten voor eur 44 boete, ach. Zal wel
It's okay 2 pay
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

25-07-2013 18:18

Mart Honen schreef:10 berichten, waarvan 1 dat stelt dat je in een sensatie zoekend programma de gemiddelde agent te zien krijgt. Dan is een rekensom snel gemaakt.

Ik probeer helemaal niks recht te lullen Gradus. Ik probeer slechts wat nuance aan te brengen.
Zo zwart/wit als sommigen de zaken voorspiegelen, is het gewoonweg niet. Iedereen ziet de zaken door een gekleurde bril en in het licht van eenzijdige informatie. Al met al, als je niet verder kijkt dan je neus lang is, levert dat je een vertekend beeld van de werkelijkheid op.

Het rechtssysteem in Nederland is "echt verre van dat"? Perfect zal het vast niet zijn en daar moeten we zeker wel naar streven. Maar noem jij eens een voorbeeld van een land dat het beter doet.


Volgens mij hoef ik niet te vertellen in welk land het beter gaat als hier. Ik woon namelijk in Nederland dus daar focus ik mij dan ook alleen op. Steeds vergelijken met andere landen doe ik dus niet aan, sorry.

Maar laat ik even het laatste vertellen waar ik mij enorm aan gestoord heb.

Buiten is het 34 graden, dus hop hop iedereen naar het zwembad. Maar natuurlijk heeft dit zwembad niet genoeg parkeerplaateten. Dus de mensen zoeken een plekje in de buurt, veelal in het omringende bos. Er stonden wel een stuk of 30 auto's. Maar de waakzame politie zou de waakzame politie niet zijn als ze geen bonnetjes konden uitschrijven. Bah, kotsmisselijk wordt ik hiervan. 34 graden en dan parkeerbonnen uitschrijven omdat je daar niet mag parkeren. Terwijl ze echt geen gevaar vormden voor de veiligheid.
Als je die bonnen uitschrijft, heb je m.i. totaal geen eergevoel en ben je eigenlijk een hoer in loondienst!! De volgende keer vraagt je baas om zn kont te likken en dan doe je het ook, want ja het blijft je baas he.
....................