Angletec dynamic lead system


Frederik vanassche
Berichten: 5
Lid geworden op: 01-07-2013 21:27

01-07-2013 21:42

Hallo,

Ik ga eind juli voor een week gaan karperen naar etang des royales.
Volgens mij een schitterend water met goeie faciliteiten en prachtig water.
Ik ben van plan om het nieuwe lead system van angletec dynamic aan te schaffen.
Heeft iemand reeds ervaring met dit systeem?
Alvast bedankt.

Grts,

Frederik
Roy Hendriks
Berichten: 131
Lid geworden op: 12-11-2007 20:16
Locatie: Oss

07-07-2013 17:42

Ik wil binnekort ook hiermee gaan vissen maar wou het gisteren gaan halen in vught maar die zei over de mail dat het pas over 3-4 weken binnenkomt.
Gebruikersavatar
eric verhiest
Berichten: 83
Lid geworden op: 30-04-2008 19:54
Locatie: rotterdam
Contacteer:

07-07-2013 23:08

Dit werkt nagenoeg het zelfde als het Angletec systeem met nog enkele voordelen.
http://www.carpsupplies.com/104-karperlood
als kwaliteit en karpervissen je passie is http://www.carp-supplies.nl
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

08-07-2013 07:46

Heb het spul in m'n handen gehad bij de Fauna in Raamsdonksveer, het ziet er goed en robuust uit.
Waarschijnlijk ga ik er wel op over stappen maar wacht nog tot de hogere loodgewichten binnen zijn, nu ging het tot max 100gram.
Er komt binnenkort zwaarder spul binnen en ook grippa's.
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

08-07-2013 20:35

eric verhiest schreef:Dit werkt nagenoeg het zelfde als het Angletec systeem met nog enkele voordelen.
http://www.carpsupplies.com/104-karperlood



Eric, welke voordelen biedt dat systeem(Leon's versie van Mahin lood) ten opzichte van het Angletec systeem dan?
Frederik vanassche
Berichten: 5
Lid geworden op: 01-07-2013 21:27

08-07-2013 20:36

Bij ons is het ook pas leverbaar binnen goeie 2 weken en 19juli vertrek ik al...hopelijk is het nog op tijd leverbaar hehe!
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

10-07-2013 12:40

Ik heb het Angletec lood 2 of 3 weken geleden gekocht, na twee uur er naar gekeken te hebben, heb ik het weer terug gebracht naar de winkel waar ik het gekocht had. Natuurlijk heb ik hier wat zitten testen.

Dit lood voegt niets maar dan ook niets toe aan mijn visserij, het enige wat ik kan zien als een voordeel is dat het lood verwisselbaar is. Ik heb in ruim dertig jaar karpervissen misschien 10 keer mijn onderlijn in de knoop gegooid, en dat kwam dan doordat ik tijdens het werpen even niet goed oplette. En ik heb de ervaring dat als ik met 100gr mijn plek niet kan aangooien ik het met 125gr ook meestal niet haal. Je gooit echt geen tientallen meters verder met 25 of 50 gram extra. Zwaarder lood vergt ook zwaardere hengels, en niet iedereen maakt gebruik van 3,5lbs stokken.

Het verhaaltje dat wanneer een karper je aas pakt hij met dit lood gelijk het volle loodgewicht omhoog trekt/achter zich aan krijgt neem ik met een pak zout, dat kun je met andere loodsoorten ook bewerkstelligen, mits je het juiste lood gebruikt. En ik vraag me af, of het altijd wel in iedere situatie wel verstandig is om direct het volle loodgewicht op de karperbek te laten uitkomen. Wat daarbij komt zijn er karpervisser die daar over nadenken, ik waag het te betwijfelen. De meeste proppen een stuk lood op hun lijn zonder er bij na te denken wat de gevolgen zullen zijn in bepaalde situaties, als er maar vis op de kant komt.

Leuke filmpjes en flashy animaties van fabrikanten zeggen helemaal niets over functionaliteit in werkelijkheid.....!!!!!!
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
eric verhiest
Berichten: 83
Lid geworden op: 30-04-2008 19:54
Locatie: rotterdam
Contacteer:

12-07-2013 23:11

Beste Dennis , in mijn ogen zijn er meerdere voordelen maar zal je er 1 noemen door zijn vorm zip inline zal het verder gooien dan het Angletec systeem, wil je nog meer voordelen weten bestel dan het lood en kom er zelf achter.


Eric, welke voordelen biedt dat systeem(Leon's versie van Mahin lood) ten opzichte van het Angletec systeem dan?[/quote]
als kwaliteit en karpervissen je passie is http://www.carp-supplies.nl
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

13-07-2013 00:01

Slap verhaal Eric :roll:
Ach man..Ga toch vissen !!
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

13-07-2013 00:53

Als je zo overtuigd bent van je artikel uit je productline, wil je het toch verkopen, noem dan hier de voordelen tov Angletec.
Vreemd genoeg noem je die niet. Weinig argumentatie, verder gooien door zip vorm. That's it.
Je kunt bijvoorbeeld ook verder gooien door je werptechniek te verbeteren.
Ik ben het dan ook eens met Fred. Beetje slap verhaal.

Frederik, wat is er zo byzonder aan dat Angletec? Ik ken het niet, misschien handig de voordelen hier even te noemen?
Ik kan wel googlen, maar jij komt er mee aanzetten, en ik ben daardoor wel nieuwsgierig geworden, waarom jij besluit dit over te
nemen/te gebruiken ipv een/je vorige systeem. Misschien overtuig je mij en anderen en ga ik ook eens kijken (en testen).
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

13-07-2013 06:37

Beste Eric,

Ver gooien is een combinatie van meerdere factoren, en niet alleen lood.

In eerste instantie is het de hengel, en dan is het lbs niet eens altijd het belangrijkste, meer de lengte van de hengel. Dan de molen (Lees spoelcapaciteit), dan de lijn, en als laatste komt pas het lood kijken. Ik gooi namelijk met mijn Nash Persuits van 2,75lbs SU (SU staat voor Step Up wat zoveel betekent dat de hengel een versneden top heeft, wat in de wedstrijdvisserij wel vaker gebruikelijk is) verder met 100gr lood dan 125gr lood. Die versneden top biedt alleen maar voordelen bij de einddril, wanneer ik de vis afdril, op afstand merk ik weinig van die versneden top.

Men zou bij aankoop van een hengel ook eens moeten informeren wat voor de hengel de beste combinatie van dit alles is. Eigenlijk zou dit vanuit de fabrikant moeten gebeuren vind ik.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

13-07-2013 11:04

Voordeel ? Nadeel ?

Ik zie long distance verkeerd geschreven staan maar dat terzijde zie ik alleen maar nadelen ten opzichte van een long distance wartellood.
Long dictance lood boort zich snel in de grond waar blijft mijn onderlijn dan ?
Die gaat ook mee de grond in waardoor je terug moet gaan trekken en de onderlijn gestrekt komt te liggen wat sommige vissers als nadeel zien.
Zelf vis ik dan liever met een helicopter rig dan boort alleen het lood de grond in en niet de onderlijn.
Eigenlijk zie ik dus heel het long distance inline gebeuren ook niet zitten ( wie wel ? ) en zou ik het nooit gebruiken.

Een nadeel van beide sytemen is ook nog wanneer je ingooit komt je anti tangle sleeve uit van 1 kant het lood uit dit kan ook de bovenkant zijn dus, persoonlijk heb ik dan liever dat hij er gewoon in het midden uit komt zoals bij een normaal inline lood dan heb je meer kans dat de gehele onderlijn mooi plat op de bodem ligt.

Normaal inline lood lost een vis ook zo.

Dan heb je nog het volle gewicht van het lood op de vis verhaal van angle tech .... naja je kan ook een iets zwaarde lood gaan vissen.

Vervolgens kun je het gewicht van het lood verwisselen maar dat hebben ook al genoeg fabrikanten.

Meerwaarde ?
Ik vindt het er ook heel boeiend uit zien maar als je er over nadenkt zit er weinig echte meerwaarde aan denk ik.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

13-07-2013 14:54

Goedemiddag Eric,

Ik ben inderdaad benieuwd naar de andere voordelen want ik zie ze niet(net als de anderen)?
En om er zelf achter te komen door het aan te kopen is niet zo'n sterk verkoopverhaal lijkt me, zeker als vertegenwoordiger van genoemde product?!?!?
Jij komt met deze stelling, dan moet je deze ook kunnen/willen onderbouwen? En misschien werpt het door de iets andere vorm een metertje verder, maar dat betwijfel ik. Het Dynamic lead heeft ook een afstands ontwerp, te weten een tapered pear wat best vergelijkbaar is(op het scherpe puntje na dan). Maar zoals gezegd, dit gaat je geen meerdere meters meer afstand opleveren.
Dus ben benieuwd, want ik zie de voordelen vooralsnog niet.
Sterker, ik denk dat het Dynamic Lead System juist voordelen biedt ten opzichte van het genoemde systeem van Leon. Laat mij ze dan iig wel benoemen:
1. Meer visveiligheid doordat het lood vrijkomt wanneer het nodig is; wanneer je in de obstakels komt.
2.Je kunt het loodgewicht ten alle tijde wisselen(en ook loskoppelen wanneer je de hengels opruimt zodat het lood de hengels tijdens transport niet beschadigd.)
3. Het lood komt uit de clip na de inhaking zodat de vis het lood niet kan gebruiken om van de haak los te komen. (maar weet niet of het systeem van Leon dit ook kan, ik kan namleijk nergens enige info terugvinden over het lood)



eric verhiest schreef:Beste Dennis , in mijn ogen zijn er meerdere voordelen maar zal je er 1 noemen door zijn vorm zip inline zal het verder gooien dan het Angletec systeem, wil je nog meer voordelen weten bestel dan het lood en kom er zelf achter.


Eric, welke voordelen biedt dat systeem(Leon's versie van Mahin lood) ten opzichte van het Angletec systeem dan?
[/quote]
Gebruikersavatar
eric verhiest
Berichten: 83
Lid geworden op: 30-04-2008 19:54
Locatie: rotterdam
Contacteer:

13-07-2013 16:30

Beste Dennis,

ik begrijp dat jij als vertegenwoordiger en verkoper van jou product hier op reageert en het geen sterk verkoop argument vindt, net als dat ik begrijp dat je veel andere mensen hebt benaderd om te vragen of zei het wel zagen.

Dit lood is al een stukje langer op de markt dan jou product en in Italië en Frankrijk al ruim uitgetest.

Het gooit inderdaad verder vanwege de vorm , ook bij dit lood komt de swivel/insurt na de aanbeet los van het lood ,echter blijft het lood niet achter in de natuur.
Als goed karpervisser zal iedereen er uiteraard voor zorg dragen dat bij lijnbreuk het lood vrijkomt van de lijn cq leader, door het grote gat wat ontstaat nadat de insurt is vrijgekomen uit het lood na een aanbeet is dit zeer gemakkelijk.
Door de vorm van het lood en de plaats waar de insurt naar buitenkomt zal het in de war gooien tot een minimum beperkt blijven.
Ook zal dit resulteren bij opname van het aas, direct het hele gewicht effectief is voor inhaking.

als je goed leest zul je dus opmerken dat jou product bijna de zelfde voordelen heeft , dat was ook mijn stelling .
beide producten zijn dus goed.

er is een groot verschil DE PRIJS. :wink:



[quote="Dennis de Wilde"]Goedemiddag Eric,

Ik ben inderdaad benieuwd naar de andere voordelen want ik zie ze niet(net als de anderen)?
En om er zelf achter te komen door het aan te kopen is niet zo'n sterk verkoopverhaal lijkt me, zeker als vertegenwoordiger van genoemde product?!?!?
Jij komt met deze stelling, dan moet je deze ook kunnen/willen onderbouwen? En misschien werpt het door de iets andere vorm een metertje verder, maar dat betwijfel ik. Het Dynamic lead heeft ook een afstands ontwerp, te weten een tapered pear wat best vergelijkbaar is(op het scherpe puntje na dan). Maar zoals gezegd, dit gaat je geen meerdere meters meer afstand opleveren.
Dus ben benieuwd, want ik zie de voordelen vooralsnog niet.
Sterker, ik denk dat het Dynamic Lead System juist voordelen biedt ten opzichte van het genoemde systeem van Leon. Laat mij ze dan iig wel benoemen:
1. Meer visveiligheid doordat het lood vrijkomt wanneer het nodig is; wanneer je in de obstakels komt.
2.Je kunt het loodgewicht ten alle tijde wisselen(en ook loskoppelen wanneer je de hengels opruimt zodat het lood de hengels tijdens transport niet beschadigd.)
3. Het lood komt uit de clip na de inhaking zodat de vis het lood niet kan gebruiken om van de haak los te komen. (maar weet niet of het systeem van Leon dit ook kan, ik kan namleijk nergens enige info terugvinden over het lood)
als kwaliteit en karpervissen je passie is http://www.carp-supplies.nl
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

13-07-2013 18:52

Heren, probeer eerst eens goed te quoten, want hier kan ik geen boilies van maken.

Voorlopig heb ik nog steeds geen steekhoudende argumenten terug gevonden in de reacties.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

13-07-2013 20:11

@ jan

Dat jij met 100 gram verder gooit dan met 125 gram is ook niet zo gek als je met een 2.75 lbs hengel vist.
Deze hengel is ook niet bedoeld om met 125 gram te werpen dat ligt gewoon boven zijn ideale werpgewicht.
Zoals in andere topics ook al aangegeven moet je ongeveer tellen 28 gram per lbs 2.75 × 28 = 77 gram dat zou ongeveer jou ideale werpgewicht zijn.
Met identieke hengels/molens/lijn werpen en dan verschillende loodgewichten en de vormgevingen van het lood die met dezelfde krachts inspanning worden weggezet komen er wel degelijk verschillen kijken maar dit gaat inderdaad niet ( snel ) over 25 meter of je moet wel heel veel verschil creëren. ( maar wat weet jij zelf ook wel )

Verder gaf ik zelf ook al aan dat het onzin lijkt een inline lood is voor mij ook nooit een afstands lood een goede reden staat in het antwoord van mij hier boven al.

De meerwaarde van al dit lood gedoe snap ik ook niet ik heb de prijs van het angle tech systeem nog nergens gezien maar daar zal wel een prijkaartje aan hangen waar je u tegen zegt.

Het in de knoop gooien gebeurd ook maar zelden bij de meeste vissers inderdaad.

Waarom je bij alles geen voorgekauwde handleiding krijgt is simpel;
je hebt te veel variabelen die effect hebben op je werp/dril capaciteiten.
even een rijtje:
-gewicht van de persoon zelf
-lengte van de persoon
-persoonlijke voorkeuren ( van uiterlijk tot prijs of kwaliteit maar kan nog veel meer zijn )
-werp capaciteit van persoon x (techniek e.d)
-molens
-dikte van de lijn
-lood gewicht
-vorm van het lood
enz enz
-visserij

enz. enz.
+ je kan niet voor elk water en elk stekje een andere hengel kopen dus wat doe je met die info : NIKS!
Een goede hengelsportzaak kan je wel een bepaalde hoeveelheid info geven maar dan wel als je er zelf om vraagt en dat is ook hoe het hoort vind ik.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

13-07-2013 21:28

Gaat het hier nu over hengels, werpgewicht of een nieuw (duur) al dan niet werkend lood systeem?

Groet,
Peter
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

14-07-2013 00:19

pj otte schreef:Gaat het hier nu over hengels, werpgewicht of een nieuw (duur) al dan niet werkend lood systeem?

Groet,
Peter


Je hebt helemaal gelijk , maar zoals uit mijn antwoorden al bleek, ik vind het een goede marketing voor een product wat weinig meerwaarde heeft.
Des al niet te min gaat het verkopen , het is nieuw en de marketing is goed het futuristische animatie filmpje ( ze laten niet eens zien hoe het echt werkt dat zegt wat mij betreft veel over de werking ).
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

14-07-2013 07:21

Goedemorgen Eric,

Dus je komt qua voordelen t.o.v. het Dynamic Lead System nog steeds niet verder dan dat het verder werpt?
Want je geeft aan dat bij jouw systeem het lood ook vrijkomt uit de insert, maar het lood kan pas echt vrijkomen bij lijnbreuk. Dat is natuurlijk wel te laat! Want dat betekent dat de vis inmiddels in het obstakel vast zit, inclusief de gehele montage nog in zijn bek.
Het voordeel van het Dynamic Lead System is juist dat dit voorkomen wordt. Immers het lood komt vrij van het systeem en in de meeste gevallen zul je de vis alsnog veilig kunnen landen. Want als je vastzit in een obstakel(of dit nu takken, lelies, wier is) zit je altijd vast met het lood. Zodra je in dit geval het lood lost, zal de vis in de meeste gevallen alsnog vrijkomen en kun je deze dus veilig landen.

Je geeft nu aan dat je stelling was dat beide systemen bijna dezelfde voordelen heeft, maar je gaf eerst toch echt aan: Dit werkt nagenoeg het zelfde als het Angletec systeem met nog enkele voordelen.
En die enkele voordelen t.o.v. het Dynamic Lead System kun je, op iets verder werpen(wat in de praktijk zal uitkomen op niet meer dan enkele meters), nog steeds niet noemen.

Oh, ja de prijs; Leon Hoogendijk E2,75 per stuk en het Dynamic Lead System E3,25 per stuk.
Maar dat heeft natuurlijk niets met de werking van beide systemen te maken. Dus ik blijf er bij dat het Dynamic Lead System toch echt meer voordelen heeft en niet andersom.

En voor de anderen die de voordelen (vooralsnog) niet inzien;
Volgens mij is het animatiefilmpje er perfect in geslaagd om alle voordelen op een rijtje te zetten? Ten minste, dat hoor ik dagelijks tijdens mijn bezoeken aan winkeliers en vissers die ik spreek.
Dus bekijk het filmpje (nog) eens, want alle voordelen worden stuk voor stuk behandeld en getoond.



[quote="eric verhiest"]Beste Dennis,

ik begrijp dat jij als vertegenwoordiger en verkoper van jou product hier op reageert en het geen sterk verkoop argument vindt, net als dat ik begrijp dat je veel andere mensen hebt benaderd om te vragen of zei het wel zagen.

Dit lood is al een stukje langer op de markt dan jou product en in Italië en Frankrijk al ruim uitgetest.

Het gooit inderdaad verder vanwege de vorm , ook bij dit lood komt de swivel/insurt na de aanbeet los van het lood ,echter blijft het lood niet achter in de natuur.
Als goed karpervisser zal iedereen er uiteraard voor zorg dragen dat bij lijnbreuk het lood vrijkomt van de lijn cq leader, door het grote gat wat ontstaat nadat de insurt is vrijgekomen uit het lood na een aanbeet is dit zeer gemakkelijk.
Door de vorm van het lood en de plaats waar de insurt naar buitenkomt zal het in de war gooien tot een minimum beperkt blijven.
Ook zal dit resulteren bij opname van het aas, direct het hele gewicht effectief is voor inhaking.

als je goed leest zul je dus opmerken dat jou product bijna de zelfde voordelen heeft , dat was ook mijn stelling .
beide producten zijn dus goed.

er is een groot verschil DE PRIJS. :wink:
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

14-07-2013 08:56

Elk systeem heeft zo zijn voordelen en nadelen. De voordelen zullen daarbij de nadelen grotendeels op moeten heffen. Of dit hier het geval is heb ik althans nog niet kunnen ontdekken.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

14-07-2013 11:39

Dennis de Wilde schreef:En voor de anderen die de voordelen (vooralsnog) niet inzien;
Volgens mij is het animatiefilmpje er perfect in geslaagd om alle voordelen op een rijtje te zetten? Ten minste, dat hoor ik dagelijks tijdens mijn bezoeken aan winkeliers en vissers die ik spreek.
Dus bekijk het filmpje (nog) eens, want alle voordelen worden stuk voor stuk behandeld en getoond.


Beste Dennis,

Zouden er nog andere redenen kunnen zijn waarom deze mensen dat zeggen. Want in mijn ogen is het filmpje niets meer en niets minder een promo filmpje van een fabrikant, die vindt dat hij een super product op de markt heeft gezet. En al die zogenaamde voordelen zie ik werkelijk niet, die ik met andere loodsystemen ook niet kan bewerkstelligen. Maar dat heb ik in mijn eerdere reactie al weergegeven.

Oh, ja de prijs; Leon Hoogendijk E2,75 per stuk en het Dynamic Lead System E3,25 per stuk.
Maar dat heeft natuurlijk niets met de werking van beide systemen te maken. Dus ik blijf er bij dat het Dynamic Lead System toch echt meer voordelen heeft en niet andersom.


Ik ben het met je eens dat de prijs niets met de werking heeft te maken. Maar helaas ben ik zo oud dat ik het gulden tijdperk nog mee heb gemaakt, en het simpele rekensommetje, van 2.2 leert mij dat het systeem waar jij zo nadrukkelijk de nadruk op legt neerkomt op FL 8.25 zonder dat ik daar de lijn en haak aan toegevoegd heb.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

14-07-2013 14:46

Ha ha Jan kap maar met dat omrekenen, want dan koop je niets meer. Ik had vorige week een boot door twee lijnen en toen zat ik er ook ff aan te denken, maar ben het maar snel vergeten.
Ontopic dan maar weer. Ik vindt het een heel net loodsysteem wat ook echt wel werkt maar ver werpen dan pak ik wel een ziplood dat gooit toch verder. Je kan er volgensmij ook alleen maar mee uithalen als je er pvatape omdoet, geklooi dus. Maar voor kleine afstanden en uitvaren is het een mooie nieuwe aanvulling.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

14-07-2013 17:30

Want als je vastzit in een obstakel(of dit nu takken, lelies, wier is) zit je altijd vast met het lood. Zodra je in dit geval het lood lost, zal de vis in de meeste gevallen alsnog vrijkomen en kun je deze dus veilig landen. 


Onzin.
Ik weet het ook allemaal niet...
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

14-07-2013 20:15

Want als je vastzit in een obstakel(of dit nu takken, lelies, wier is) zit je altijd vast met het lood. Zodra je in dit geval het lood lost, zal de vis in de meeste gevallen alsnog vrijkomen en kun je deze dus veilig landen. 


Wat Mart al zegt dat is echt onzin.
Daar komt nog bij ALS dit lood vast komt te zitten komt het door het ontwerp
Aan dit lood kan meer vast komen zitten als aan een conventioneel inline lood :

Afbeelding
Gezien de insert los kan komen kan deze vast komen zitten of alles komt juist door het klemmetje vast te zitten.
Dit laatste heeft misschien uitleg nodig dus hier komt hij.

Bij een aanbeet loopt het lijn door het klemmetje dat het lood vast houdt zodat het lood verticaal komt te hangen ( net als een wartellood ) op deze manier wordt het oppervlak waarmee je in het wier of takken kunt blijven hangen dus weer groter.

Bij een normaal inline lood of dat lood van Leon wordt de kans dat je blijf hangen ook al iets groter omdat er bijv. wier zicht op kan hopen op het punt waar de onderlijn vast zit in het lood ( tussen het lood en de onderlijn dus )

Bij een inline lood waar de insert door het midden van het lood loopt ( en dus ook de lijn ) glijd het lood veel makkelijker door het wier omdat alle kanten glad zijn ( op een grippa variant na dan ) .
Omdat het lood in dit geval ook de lijn van de lijn volgt en niet verticaal komt te hangen heeft dit veel minder kans om vast te komen zitten .

Tja wat moet je nou van dit systeem denken.
De kans op vastzwemmers wordt alleen maar groter door de werking van het systeem.

Toch is het leuk bedacht hij prikt eerst op het loodgewicht , wat je met een running rig niet hebt.
Met een vast lood systeem kan de vis zich met behulp van het lood zich misschien los schudden.
Met een shocker rig zou de vis ook het lood kunnen gebruiken om zich los te schudden.

Een beetje creatieve doe het zelver kan het alleen wel goedkoper maken.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

15-07-2013 09:57

Heren,
Ik zie diverse opmerkingen dat het Dynamic Lead System systeem zo duur is. Als ik kijk naar het clipsysteem van het populairste merk End Tackle, Korda: Een wartellood E2,- een Leadclip E0,50 en een Tail Rubber ook E0,50 maakt totaal E3,-
Dan is het Dynamic Lead System dus slechts E0,25 duurder?!?!?! Dan betaal ik betaal graag de E0,25 extra voor de diverse voordelen die dit systeem biedt?!!?
Ik daag iedere creatieve visser uit de alle voordelen in 1 systeem zelf te combineren. Weinig nut om nog eens de diverse voordelen op te noemen lijkt me, want dan vallen we in herhaling. De diverse voordelen zijn alle terug te vinden in enkele bestaande systemen echter niet in 1 systeem gecombineerd.
En we adviseren bij de zware loden en bij gebruik van bijv. PVA bags inderdaad om de insert vast te zetten met een stukje PVA tape(of het gehele systeem in een PVA bag icm met bijv wat boiliekruim of pellets). Dit doordat de clip los kan komen bij de impact op het water. Nogmaals alleen bij de zwaarste loden(3, 3.5 en 5oz) en icm een PVA bag/stick/stringer.