mede vissers die denken dat de vijver voor hun alleen is


Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

09-07-2013 14:11

Winter mensen, winter.. Dan kun je op die watertjes naar hartelust je ding doen. Voor de rest: Ga eens op vrijdag en zaterdag als het mooi weer is je omgeving af. Zoveel plekken waar geen hond komt, vaak op een steenworp van die verzamelplaatsen voor allerhande figuren..

Vissen van 45+ jaar oud met een gave witte bek, en een schubbenkleed waar je U tegen zegt. Ze zijn er genoeg. Maar ben je bang op de bek te gaan?

15+ blanks, een sessie van 2 vissen en ineens was daar die doldwaze nacht waarin alles klopte. Ik ben allergisch voor andere vissers als ik aan het vissen ben
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
weslingh lublink
Berichten: 432
Lid geworden op: 21-09-2009 08:21
Locatie: oss

09-07-2013 14:20

hier is het zelfde probleem, dat ook iedereen denk dat de vijver van hun eigen is.
zelf vis ik ook wel is over heel de vijver heen,
maar dat is alleen als ik een nachtje ga pakken en er helemaal niemand zit
en als ik iemand zie gaat zitten meestal vragen ze hier dan nog wel waar je ligt.

ik heb hier ook wel is mee gemaakt dat mensen gewoon aan het vechten waren
omdat de ander gewoon over zijn lijn heen lach.
zelf snap ik egt niet waar deze wereld af en toe heen gaat
you never know if you never try

PR Schub 30p
PR Spiegel 32p
PR 2014 0p

vangsten 2014

Schub : 0
Spiegel : 0
vol schub : 0
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

09-07-2013 16:17

IK had dit weekend weer eens feest op de plaatselijke bosvijver.

Ik weet dat het er op zaterdag druk is en met erg mooi weer alle stekken bezet zijn.
Nou zit ik graag daar dicht bij de parkeerplaats en daar is dus precies 1 mooie stek.

4 uur smorgens aan de waterkant(je mag er niet nachtvissen en zonsopgang was 4:21)
Ik was zowaar niet de eerste maar de andere visser zat niet op mijn favo stekkie.

Spullen uitgeladen en de hengels in het water, binnen 10 minuten 4 opgeschoten knullen achter me dat ik op hun stek zat.
Tja dat kan, vervelend maar ik was niet van plan te verkassen, niemand voert daar op de vijver want de stekken worden bijna dagelijks bevist.
Zonder gezeur zochten ze een ander plekkie.

In de tussentijd komt de ene naar de andere auto aan en zijn alle stekken weer bezet.

Rond 7 uur komen er 2 mannen aan met bordjes in hun hand.
Deze hadden een viswedstrijd geregeld en de vergunning die daar bij hoort.
Alleen jammer genoeg geen voor aankondiging gedaan en ook geen stekken vast gezet.
Nou zat ik natuurlijk midden voor de parkeerplaats en kreeg dus het geklaag van de heren over me heen.
Inpakken had voor mij weinig zin want op mijn stekkie kan je hoog uit 2 vissers kwijt en dus nog steeds geen hele wedstrijd.

Vervolgens duikt er bij mij recht voor een voorbootje op, de visser naast mij had een rubberboot mee dus die was het niet.
een schreeuw gegeven maar geen reactie.
dus mijn eigen voerbootje maar eens te water en de ''concurent een duwtje gegeven in de juiste richting.
Van 3 stekken verder komt ineens geschreeuw wie zijn boot wel niet aan het duwen is......ik dus
juist de jongens van smorgens vroeg hadden besloten om toch op hun favo stekje te vissen en dan maar met de lijnen dwars over 200 meter en 2 andere stekken heen.
was wel een grappig geduw midden op de plas met de bootjes en de rubberbootvisser kwam me nog even aanmoedigen en lachte zich een ongeluk.
Uit eindelijk werd het een soort snelheids race en mijn dreamcatcher is dus duidelijk sneller dan een baitcruiser.



Weer eens een heerlijke dag aan de bosvijver dus.
Lekker wat zitten ouwehoeren met wat wandelaars, 300 keer begroet door honden die wel een hapje boillie luste en weer 2 schubjes weten te landen.

woensdag trek ik weer de bossen in voor een nachtje stilte.

ik hou wel van een beetje afwisseling
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

09-07-2013 16:59

Sven van Anrooy schreef:Winter mensen, winter.. Dan kun je op die watertjes naar hartelust je ding doen. Voor de rest: Ga eens op vrijdag en zaterdag als het mooi weer is je omgeving af. Zoveel plekken waar geen hond komt, vaak op een steenworp van die verzamelplaatsen voor allerhande figuren..

Vissen van 45+ jaar oud met een gave witte bek, en een schubbenkleed waar je U tegen zegt. Ze zijn er genoeg. Maar ben je bang op de bek te gaan?

15+ blanks, een sessie van 2 vissen en ineens was daar die doldwaze nacht waarin alles klopte. Ik ben allergisch voor andere vissers als ik aan het vissen ben


Sven!? :roll:

Jullie moeten die Sven niet geloven jongs, gewoon bij de minste of geringste ergernis je hele set op marktplaats pleuren en gaan darten of klaverjassen..
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

09-07-2013 17:04

Camiel Driehuis schreef:IK had dit weekend weer eens feest op de plaatselijke bosvijver.

Ik weet dat het er op zaterdag druk is en met erg mooi weer alle stekken bezet zijn.
Nou zit ik graag daar dicht bij de parkeerplaats en daar is dus precies 1 mooie stek.

4 uur smorgens aan de waterkant(je mag er niet nachtvissen en zonsopgang was 4:21)
Ik was zowaar niet de eerste maar de andere visser zat niet op mijn favo stekkie.

Spullen uitgeladen en de hengels in het water, binnen 10 minuten 4 opgeschoten knullen achter me dat ik op hun stek zat.
Tja dat kan, vervelend maar ik was niet van plan te verkassen, niemand voert daar op de vijver want de stekken worden bijna dagelijks bevist.
Zonder gezeur zochten ze een ander plekkie.

In de tussentijd komt de ene naar de andere auto aan en zijn alle stekken weer bezet.

Rond 7 uur komen er 2 mannen aan met bordjes in hun hand.
Deze hadden een viswedstrijd geregeld en de vergunning die daar bij hoort.
Alleen jammer genoeg geen voor aankondiging gedaan en ook geen stekken vast gezet.
Nou zat ik natuurlijk midden voor de parkeerplaats en kreeg dus het geklaag van de heren over me heen.
Inpakken had voor mij weinig zin want op mijn stekkie kan je hoog uit 2 vissers kwijt en dus nog steeds geen hele wedstrijd.

Vervolgens duikt er bij mij recht voor een voorbootje op, de visser naast mij had een rubberboot mee dus die was het niet.
een schreeuw gegeven maar geen reactie.
dus mijn eigen voerbootje maar eens te water en de ''concurent een duwtje gegeven in de juiste richting.
Van 3 stekken verder komt ineens geschreeuw wie zijn boot wel niet aan het duwen is......ik dus
juist de jongens van smorgens vroeg hadden besloten om toch op hun favo stekje te vissen en dan maar met de lijnen dwars over 200 meter en 2 andere stekken heen.
was wel een grappig geduw midden op de plas met de bootjes en de rubberbootvisser kwam me nog even aanmoedigen en lachte zich een ongeluk.
Uit eindelijk werd het een soort snelheids race en mijn dreamcatcher is dus duidelijk sneller dan een baitcruiser.



Weer eens een heerlijke dag aan de bosvijver dus.
Lekker wat zitten ouwehoeren met wat wandelaars, 300 keer begroet door honden die wel een hapje boillie luste en weer 2 schubjes weten te landen.

woensdag trek ik weer de bossen in voor een nachtje stilte.

ik hou wel van een beetje afwisseling


WTF? Das toch geen vissen meer..... mij zal je never in zulke plassen vinden, is toch geen ruk aan?
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

09-07-2013 17:32

Jawel Bart, da's wel vissen! Dat ze lekker met z'n allen op één put gaan zitten en daar blijven.
Of wat Henk zegt...
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

09-07-2013 17:43

Sven van Anrooy schreef: Ik ben allergisch voor andere vissers als ik aan het vissen ben


Iemand die allergisch is voor mayonaise eet het niet. Ik mijd andere vissers, d.w.z. zoek ze niet op en als het te druk wordt kom ik wel terug als het minder druk is :)

200m tussen mijn visplekjes en die van de ander is toch wel lekker hoor, en is nog niet eens veel. Doe mij maar 70ha voor mezelf :p
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

09-07-2013 17:57

Camiel,

Ik vis gewoon ook wel eens op zo'n water om dezelfde reden: makkelijk vangen, toch effe vissen. Voor de rest: de "vissers"
die het water opeisen, ik lach ze uit. Daar ga ik niet mee praten. Is de moeite niet waard, ik vang meer in 2 uur met 1 hengel
dan zij in 12 uur met 6-8 hengels. :D

Grtz

Frenk
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

09-07-2013 18:00

Frenk de Gruiter schreef:Camiel,

Ik vis gewoon ook wel eens op zo'n water om dezelfde reden: makkelijk vangen, toch effe vissen. Voor de rest: de "vissers"
die het water opeisen, ik lach ze uit. Daar ga ik niet mee praten. Is de moeite niet waard, ik vang meer in 2 uur met 1 hengel
dan zij in 12 uur met 6-8 hengels. :D

Grtz

Frenk


Zat mooi polderwater waar je met je pennetje uit de voeten kan en waar je in een uur of twee uurtjes je visjes kan pakken.... waarom allemaal die prutputjes?
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

09-07-2013 19:05

Gewoon omdat het kan.....
Even met de auto op en neer en niet te veel gedoe met spullen slepen.
Soms is het gewoon even lekker leuk om op zo een putje te vissen
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

09-07-2013 19:22

precies, doe het ook niet al te vaak. Ben het nu al weer zat voor de rest van het jaar :)
johan berkers
Berichten: 58
Lid geworden op: 11-09-2012 22:31

09-07-2013 21:08

Camiel Driehuis schreef:Gewoon omdat het kan.....
Even met de auto op en neer en niet te veel gedoe met spullen slepen.
Soms is het gewoon even lekker leuk om op zo een putje te vissen


En toch he, als je even naar de overkant gaat lijkt hetzelfde water in ene uitgestorven (overigens kom ik er zelf altijd met de fiets zodat je wat makkelijker daar komt).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

10-07-2013 19:44

Ik vis momenteel zo af en toe, buiten relatief instant op kanalen e.a. groot water (lees weinig vangen, maar rustig zitten), ook op een afgesloten watertje van een hectare of 70. Erg veel modder, hoopjes brasem, grote winde en het formaat karper waar veel volk z'n bed niet voor uit komt.

Een paar korte sessies geleden was de eerste uitdaging aanbeten krijgen.., tweede die verzilveren. Wat voer en rig aanpassingen doorgevoerd en de uiteindelijke glimlach gisterenochtend op m'n dochters gezicht deed me het meeste plezier :D
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

11-07-2013 09:27

Ik heb me laatst ook maar weer eens gewaagd aan een klein vijvertje *kuch* prutputje * kuch*. Even niet al te moeilijk een visje vangen dacht ik. Ik zat mooi in een hoekje onder de eigen kant te vissen. Komt de (notabene volwassen) kerel die in de andere hoek rechts van mij zit, met zn voerbootje zo zn lijn (+berg voer) droppen een meter of 5 naast mijn linker hengel! what the f*ck!? Dus vanuit noord-oost hoek naar de zuid-west hoek van het water

Ik verhaal halen. Antwoord: 'Jaa ik zat hier eerder'. Ik zeg dat t op zo'n vijver niet netjes is om de hele vijver in beslag te nemen, zp past er niemand bij. 'jaa sorry hoor, maar waar moet ik dan met al mijn lijnen heen?' nou wat dacht je van dat rietkraagje meteen rechts naast je eigen stek? of recht voor je een meter of 10 uit de kant, zo zit je hier nu ook te vissen nl. "jaaaa dan vang ik niks". Waarom ben je daar dan gaan zitten en niet hier? "jaaa nou...jaa sorry hoor ik doe het ook niet express, ik wil ze wel binnendraaien, maar t gaat wel goed zo hoor, mijn lijnen liggen op de bodem, daar heb je geen last van joh!" en die berg voer dan? ja joh, als de dat op hebben komen ze vanzelf bij jou..

Enfin, onzinnige discussie dus. T ergste was, die man leek zich werkelijk van geen kwaad bewust, maar leek het gewoon echt niet te snappen. Nouja lesje geleerd, geen voorlopig geen truttenputjes meer :-). Wel even gemeld aan de controleur, die ik toevallig ken :-).
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

11-07-2013 10:01

Net als in het echt: hoe meer mensen bij elkaar, hoe groter de kans dat er wat minder sociale figuren tussen zitten.
Ik kom ze nooit tegen langs de waterkant, zulke lui.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

11-07-2013 13:02

Het kan erger

''vissers'' denken dat 6000 ha voor hun alleen is.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

11-07-2013 13:32

Offeuh..'vissers' die banden lek steken van andere vissers als die op 'zijn' plas vissen? :roll:
Wouter Scherrenberg
Berichten: 137
Lid geworden op: 05-11-2012 18:16

25-07-2013 08:19

Hier in de buurt hetzelfde. De kleine plas in maarsseveen is een goed voorbeeld. Wanneer je je daar begeeft als buitenstaander / niet local worden er nog net niet boobytraps gezet. Rambo zou daar zelfs niet kunnen vissen door al die locals die nog net niet met camo smink je afschieten omdat jij op een water wil vissen dat gewoon in de landelijke staat.

Ergens vind ik het lachwekkend, andere kant diep en diep triest.
bert gerards
Berichten: 13
Lid geworden op: 11-02-2013 10:56
Locatie: zeewolde

27-07-2013 14:56

bij ons in dorp ook een persoon die denkt dat al het water van hem word nog wel gesponserd door(gulp) komt ook vrolijk naar je toe van het is mijn voer stek keek hem aan keek wat rond om me heen zij toen staat geen bordje met je naam zegt gewoon ik ga zo vissen met voerboot vaar over je lijn heen maar ff vermeld dat hij dat beter niet kon doen inmiddels van meer jongens vernomen dat hij zo bezig is voert de vissen lekker vol en dan zie hem niet mee vissen maar stort wel de singel vol in het motto van ik niks vangen dan de andere ook niet
zonde dat soort mensen nog sponsor hebben
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

29-07-2013 09:27

Leestekens graag! Kost me een halve sessie om je verhaal te kunnen lezen.

Maar klote als er zulke gasten tussen zitten.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

29-07-2013 09:44

Hardop voorlezen, ineens is het veel makkelijker te begrijpen :)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

29-07-2013 12:25

Heb ik al gedaan, alleen dacht mijn collega dat ik een slome seniel aan het immiteren was. :lol:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

29-07-2013 13:08

DAt was ook mijn opzet :)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

29-07-2013 22:44

Lees deze discussie nu pas, maar gaat natuurlijk helemaal nergens over. Ook ik zou deze vissers compleet links laten liggen, waarschijnlijk hebben ze een groter probleem met zichzelf als met jou.

Ik moet wel meteen denken aan iets anders wat me opvalt. Op bijvoorbeeld de putjes die hier worden genoemd, vist het overgrote deel altijd naar de overkant toe. Maar als ze nou aan de overkant zitten, vissen ze altijd weer naar de andere kant. Dat heb ik echt nog nooit begrepen.
Lijkt wel alsof niemand onder het eigen kantje meer vist a la 2013? Nou, ik weet het wel.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

30-07-2013 08:07

sommige eikels doen het in vereniging.
It's okay 2 pay