Vraagje?!


Plaats reactie
Mark Arenders
Berichten: 40
Lid geworden op: 04-05-2013 19:31

15-06-2013 19:11

Kan ik hiermee beginnen ???

1x Trend Majesty Carp 2 3/4 lbs
1x Trend Runner

Het is een goedkope set , maar mijn vraag is kan ik hier een lange tijd mee door?
Mvgr, ;)
Ferio Sterk
Berichten: 231
Lid geworden op: 17-07-2012 11:44

15-06-2013 19:38

Had laatst een jongetje geholpen met zijn eerst karper. Deze had een hengel en molen van 15 euro samen... kon makkelijk.

Lange tijd vooruit? Ligt eraan wat je ermee doet lijkt mij, met alles kan je karper vangen, maar met beter materiaal is het een andere ervaring.

Vergelijk het met een lada en en een rolls royce... ze brengen je allebei van het ene punt naar het andere, alleen de rolls rijd beter. :)

Dit is mijn mening, wellicht is iemand anders het er niet mee eens.

P.s ik zou is op marktplaats kijken, staan vaak 2e hands dingen, maar beter dan wat jij op het oog hebt.
Laatst gewijzigd door Ferio Sterk op 15-06-2013 19:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

15-06-2013 19:43

Niet heel veel mis met de hengel op zich meestal zijn de gebruikers van deze hengels alleen wat on ervaren en on voorzichtig enwil er nog wel eens iets mis gaan.

Heb al genoeg mensen gezien met deze hengels die een voering van een oog miste en dit ging altijd zo maar als ik ze moet geloven maar meestal zijn de ogen dan ook krom ;) ja ja zo maar ;)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Gebruikersavatar
Peter Matheesen
Berichten: 684
Lid geworden op: 14-06-2013 22:53

15-06-2013 19:48

Heb mensen weten beginnen karpervissen met een zeehengel dus dat zal wel meevallen.
Denk dat het volledig van jezelf zal afhangen hoe lang je ermee verder kan.
Hoe hoog je zelf je eisen zal stellen aan het materiaal.
Ben zelf ook net terug begonnen en heb via 2ehands sites mij voor een zeer voordelige prijs vrij tot zeer goed materiaal kunnen aanschaffen.
Heeft mij wel wat opzoekwerk en wat rondrijden gekost maar dat had ik er graag voor over gezien de prijzen.
Veel succes.
Heb soms heldere momenten zijn wel schaars
Gebruikersavatar
Thomas Martens
Berichten: 117
Lid geworden op: 02-08-2012 22:34
Locatie: Limburg, België

16-06-2013 10:50

Inderdaad.
2dehands is een goede plek om vaak duurder materiaal goedkoper te kopen in nog een goede staat.
Heb ook al wel enkele dingen 2dehands gekocht omdat ik ze te duur vond nieuw.
Geef een man een vis en hij heeft een dag te eten. Leer hem vissen en je bent in de weekeinden van hem af.
Jeroen Schulte
Berichten: 508
Lid geworden op: 03-04-2011 13:47

16-06-2013 11:46

Mark Arenders schreef:Kan ik hiermee beginnen ???

1x Trend Majesty Carp 2 3/4 lbs
1x Trend Runner

Het is een goedkope set , maar mijn vraag is kan ik hier een lange tijd mee door?


Ik weet niet wat je budget is, maar houdt er rekening mee als je wilt beginnen met statisch vissen dat je gauw enkele honderden euro's kwijt bent
voor een complete set waar je ook jaren plezier van kunt hebben. Boven genoemde set zou ik niet nemen aangezien je voor dat geld geen kwaliteit
kunt verwachten. De hengel zal misschien nog wel mee vallen, maar een goede vrijloopmolen voor 11,95 lijkt mij onwaarschijnlijk....
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

19-06-2013 23:14

Met een hengel en molen ben je er nog lang niet. Denk aan onderlijnmateriaal, haken, wartels, onthaakmat, schepnet, steunen, ditjes, datjes en ga zo maar door.

Met de hengel die je noemt kun je prima een karper vangen, bij de molen zet ik m'n vraagtekens... Blijkt dat vissen een serieuze hobby voor je begint te worden kun later altijd verder kijken.

En inderdaad, op Marktplaats komen mooie spullen voorbij voor een fractie van de winkelprijs. Genoeg mensen die in tegenstelling tot jou niet twijfelen bij de aankoop van nieuwe spullen en meteen voor de volle mep aanschaffen haha, hebben wij mooi profijt van :wink:
Plaats reactie