karper meeneem bepalingen AHV ?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

13-06-2013 13:25

weet iemand hier meer van?

misschien toch eens een ALV(tje) bijwonen om te vragen hoe of wat... :roll:

Bert Vooijs schreef:Per 1 januari 2011 geldt in alle wateren waar de
Amsterdamse Hengelsportvereniging
de visrechten bezit een totaal meeneemverbod voor karper.

In februari verschijnt het verenigingsblad 'VISSEN' van de AHV, met daarin de aankondiging.
Vanaf dat moment wordt iedere sportvisser geacht op de hoogte te zijn van het verbod.

Het al bestaande gedeeltelijke meeneemverbod was onvoldoende in de ogen van veel karpervissers en van het controle-apparaat van de AHV.

Groeten van Bert.


bron: http://karperwereld.nl/board/viewtopic.php?f=18&t=60165

Bijzondere bepalingen 2013

Meeneembeperkingen

Dood onmiddellijk de eventuele gevangen vis die je meeneemt. Het is verboden:


•aal, graskarper of spiegelkarper (dus ook rijen- en lederkarper) in bezit te hebben. Gevangen vissen moeten direct in hetzelfde water worden teruggezet;
•schubkarper in bezit te hebben kleiner dan 40 cm of groter dan 60 cm. De gevangen vis moet direct in hetzelfde water worden teruggezet;
•méér dan 2 snoekbaarzen en/of meer dan 2 schubkarpers in bezit te hebben. Voor de Vinkeveens Plassen en de Jagersplas gelden strengere regels (zie hiervoor de bepalingen in je vergunning);
•meer dan één snoek te behouden. Op de Jagersplas en De Wijde Blick is het in bezit hebben van snoek in het geheel niet toegestaan.


bron:
http://www.ahv.nl/ikbenlid/75/Bijzonder ... eperkingen

:o dacht dat ze dat gingen veranderen....

lijkt de politiek wel , die beloven ook vanalles en doen vervolgens iets anders... :roll:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
David van den Berg
Berichten: 858
Lid geworden op: 13-10-2010 17:56
Locatie: Wilnis

13-06-2013 14:21

Te gek voor woorden!
volgens mij vissen wij in hetzelfde gebied Michel en als het zo doorgaat wordt het er niet beter op (om het maar even zacht uit te drukken).
Door deze regels komt er verwarring en uiteindelijk gaan mensen denken dat het volledig toegestaan is om elke vis mee te nemen.

ik hoop dat de ahv hier wat aan gaat doen en zoals ze beloofd hebben een compleet verbod invoeren op het meenemen van karper. (liefst ook een verbod op roofvis maar dat gaat denk niet lukken).

Voor mij geld 1 ding: "Catch and release"
Je vangt geen reet als de vis niet eet!
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

13-06-2013 14:57

wie haalt het nou in zijn hoofd om een karper mee te nemen!? :o
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

13-06-2013 15:01

Jerome berken schreef:wie haalt het nou in zijn hoofd om een karper mee te nemen!? :o


geloof mij....

meer dan je denkt.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

13-06-2013 15:12

Waarom zouden we geen karper meenemen? Omdat het zo hoort? Laten we ons nou vooral niet leiden door sentiment dat voorkomt uit onze hobby.

Je zal mij ook geen karper mee zien nemen maar vreemd is het niet hoor. In Frankrijk verklaren ze je in sommige streken voor gek als je er één terug zet.....
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

13-06-2013 15:29

Zijn al die wateren ingebracht in de GLvNV behorende bij de Vispas op pag. 32? De algemene bepaling van SN is, dat gevangen karper teruggezet dient te worden. Als een vereniging dit dan anders beslist is dat zeker niet verstandig voor de duidelijkheid, maar wel geoorloofd.

En waarom die maat 40-60cm wel?
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

13-06-2013 15:32

@ Jeroen,

gaat mij meer om het feit dat er aangekondigd wordt dat er een geheel meeneemverbod ingevoerd zou worden,maar er geen steek verandert is.
mijn vraag is eigenlijk waarom dat zo is/was.

ook wil ik wel eens weten hoe het nou zit..

stel ik wil een vis meenemen tussen de 40 en 60 cm,denk ik dat als ik Dhr A.van der Velden tegenkom dat hij gaat toch echt wel gaat schrijven :wink: :D en ik het etiket stroper opgeplakt krijg. ( niet dat ik het ga doen natuurlijk)

voor zover ik weet is de AHV de enige nog die toestaat dat karpers meegenomen mogen worden.en als dat zoals gezegd verboden is dan is er in ieder geval duidelijkheid wat betreft het meenemen van deze vis.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

13-06-2013 15:50

Jeroen Visser schreef:Je zal mij ook geen karper mee zien nemen maar vreemd is het niet hoor. In Frankrijk verklaren ze je in sommige streken voor gek als je er één terug zet.....



Bezint voor je begint.

viewtopic.php?f=18&t=55054&st=0&sk=t&sd=a
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

13-06-2013 16:41

dit slaat ook nergens op als je het mij vraagt... :roll:

Voor het IJsselmeer geldt het gehele jaar een nachtvisverbod.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-06-2013 20:12

Michel, in jouw boekje Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren 2013-2014-2015 staat op blz. 2 bij punt 6: gevangen karper dient altijd levend teruggezet te worden in hetzelfde water. Dit geldt dus sowieso ook voor alle wateren die de AHV in deze lijst heeft ingebracht.
Bij de gemeente Amsterdam op blz. 32 en volgend in deze lijst staat alleen iets in over het meenemen van snoek en de minimummaat van snoekbaars. NIet erg duidelijk allemaal...
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

13-06-2013 22:19

Aart, is besluitvorming van SN bepalend voor de te voeren regelgeving van een AHV?
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

13-06-2013 23:48

Binnen de Nederlandse wetgeving op het gebied van de hengelsport kan elke visrechthebbende zijn eigen aanvullende regels stellen.

Dat eigenaren als b.v. Waterschappen, gemeente, Rijkswaterstaat en VBC als overlegorgaan een steeds belangrijkere stem in het geheel krijgen is een feit waar je ook nog rekening mee moet houden.

Breng je als visrechthebbende viswater in bij Sportvisserij ………… Dan nog kan je afwijken wat Sportvisserij Nederland of federatie voorstaat natuurlijk weer binnen de landelijke wetgeving.

Zolang federaties en andere visrechthebbende zich niet conformeren aan gezamenlijk beleid binnen SVN blijft het een doolhof van regelgeving in ons land.

Is het toch anders dan verneem ik dat gaarne.

Groet,
Peter
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

14-06-2013 00:12

Breng je als visrechthebbende viswater in bij Sportvisserij ………… Dan nog kan je afwijken wat Sportvisserij Nederland of federatie voorstaat natuurlijk weer binnen de landelijke wetgeving.


Dat had ik hier vanuit een bestuurslid ook begrepen vandaar m'n eerdere antwoord (maar je weet maar nooit)...
Als een vereniging dit dan anders beslist is dat zeker niet verstandig voor de duidelijkheid, maar wel geoorloofd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

14-06-2013 00:16

Aanvullend !

Voorwaarden gebruik VISpas zijn duidelijk.

m.vr.gr.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

14-06-2013 09:42

Michel Hollaar schreef:Aanvullend !

Voorwaarden gebruik VISpas zijn duidelijk.

m.vr.gr.



:roll: duidelijk.... :D

dus als ik het goed begrijp HSV>SVN wbt regelgeving.

SVN landelijk ,algemene en globale regels

HSV aanvullend en bepalend voor uitendelijke regels betreffende de wateren die je bevist.

maw. mag je nog steeds karper meenemen in de wateren die onder de AHV vallen. of ze nu ondergebracht zijn in de landelijke lijst of niet.

please correct me if I`m wrong.

Michel, in jouw boekje Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren 2013-2014-2015 staat op blz. 2 bij punt 6: gevangen karper dient altijd levend teruggezet te worden in hetzelfde water. Dit geldt dus sowieso ook voor alle wateren die de AHV in deze lijst heeft ingebracht.
Bij de gemeente Amsterdam op blz. 32 en volgend in deze lijst staat alleen iets in over het meenemen van snoek en de minimummaat van snoekbaars. NIet erg duidelijk allemaal...


raar vind ik het wel dat hetgeen in deze lijst weergegeven wordt niet overeenkomt met wat er op de site van de AHV te lezen is.

behoorlijk verwarrend als je het mij vraagt.

vooral omdat in je "boekje" niet staat dat het zou mogen, maar op de site staat van wel.en volgens mij het "boekje" leidend is.

nu heb ik het dan over vis meenemen,maar volgens mij zijn er nog tal van dit soort gevallen die betrekking hebben op andere bepalingen. :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-06-2013 12:10

Tsja Michel, alles wat niet in overeenstemming is bij de AHV aanhangig maken lijkt mij de juiste weg om onduidelijkheden uit de wereld te helpen.
En...als geen enkel AHV lid die moeite neemt blijft dus alles zoals het was...
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

14-06-2013 13:28

Aart Lokhorst schreef:Tsja Michel, alles wat niet in overeenstemming is bij de AHV aanhangig maken lijkt mij de juiste weg om onduidelijkheden uit de wereld te helpen.
En...als geen enkel AHV lid die moeite neemt blijft dus alles zoals het was...


dank je voor je antwoord Aart.
ik zal eens langsrijden bij het kantoor op Beethovenstraat binnenkort of een mail sturen.ben toch wel benieuwd wat ze zeggen.
vraag me ook af of Dhr.Vooijs nog in het bestuur zit.jammer dat hij niet meer actief is hier op het forum.
hij zette zich altijd goed in voor de belangen van de karpervissers.
Ook ga ik de Februari 2011 uitgave van het Blad Vissen van de AHV even thuis opzoeken en kijken of dat artikel ook daadwerkelijk er in staat.

ik kom er nog op terug in dit topic. :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Boudewijn Margadant
Berichten: 131
Lid geworden op: 19-06-2008 09:47
Contacteer:

14-06-2013 18:00

Michel,
Duidelijker kan het zeker, maar op pag 3 witte boekje AHV staat bij 'Bijzondere verenigingsbepalingen' bij punt 5: In alle in deze vergunning genoemde wateren is het verboden... Karpers van welke (onder)soort dan ook te behouden. Deze dienen onmiddelijk in hetzelfde water terug te worden gezet. 'Te behouden' , lijkt me dus dood of levend maakt niet uit, je mag ze niet behouden.
Plaats reactie