Website Tip; komt er weer een schip aan???


Plaats reactie
Voortmans Dirk
Berichten: 6
Lid geworden op: 06-07-2012 18:00

06-06-2013 10:37

Afbeelding

Hier een kleine tip die mij toch al wat PVA en frustraties gespaard hebben...

Ik vis namelijk vaak op een stuk kanaal waar ik niet zo goed in de verte kan kijken.
Maw ik zie niet of er een cargo schip aankomt dat volgeladen bijna over de bodem van het kanaal schuurt....

Ben je lekker aan het vissen, je maakt een mooi rigje, met een PVA zakje eraan, een dipje hier en een dipje daar en alles mooi nauwkeurig op de stek in het water....
En dan nog geen 5 min later zie je plots extra stroming op het water... en voor je het weet staan je toppen krom omdat er een schip je aas en lood helemaal naar het schip toe zuigt.... Weg met het pvatje, en het voer rond je stek...

Ok, soms kan dit het aasgedrag van een karper wel positief beïnvloeden, maar ik had misschien beter 5min gewacht om mijn aas opnieuw in te gooien of om ook maar te beginnen met vissen...

Wel er is een website die aan de hand van AIS (Automatic Identification System) de schepen weergeeft op een kaart. En dan nog in Real time met updates! (Je kunt het vergelijken met een transponder in een vliegtuig)

Dit is de website: http://www.marinetraffic.com/

Afbeelding

Je staat er van te kijken hoeveel schepen er wel rondvaren!!

Afbeelding

Ook details van het schip kunnen worden opgevraagd, snelheid, bestemming enzo...

Er bestaat ook een APP voor op je smartphone of tablet!

Hopelijk kan deze tip iemand van dienst zijn!

Grtzz
Dirk
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

06-06-2013 10:59

Top!

dank je wel
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

06-06-2013 11:09

Handig! Kan soms inderdaad de moeite waard zijn om even te wachten met ingooien. Helaas kom ik daar meestal pas achter als het te laat is... :wink:
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

06-06-2013 11:59

De app heet marine traffic :wink:

Gebruik em voor me werk
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
David van den Berg
Berichten: 858
Lid geworden op: 13-10-2010 17:56
Locatie: Wilnis

06-06-2013 17:57

Top! Bedankt voor de tip! ik vis de laatste tijd vaak op een rivier waar ik hetzelfde probleem heb! :D
Je vangt geen reet als de vis niet eet!
Mark Traas
Berichten: 25
Lid geworden op: 07-10-2012 19:09

07-06-2013 22:27

Helaas is dit maar voor een klein gedeelte te gebruiken.
AIS is voor de binnenvaart nog niet verplicht, bij zeeschepen ook pas boven de 300 ton.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

10-06-2013 15:23

Ik wilde het net aanhalen Mark, het grote deel wat hier over de kanalen dobbert heeft het nog niet, hoewel ik steeds meer lokale schepen op de AIS zie verschijnen. Lang niet alle zeilschepen hebben het ding, en dan praten we ook nog niet over de charters die nu weer hordes volk vervoeren uit het buitenland en die hier met helmpjes op komen fietsen.

Het KAN handig zijn, maar de app is niet meer gratis op Android, tijdje wel zo geweest. Marine Traffic hanteert nu een betaalde van 3,99 euro, dus als je er echt waarde aan hecht? Blijven opletten, tijdens het slapen heb je ook niets aan de app ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

11-06-2013 18:10

Hier in de buurt zie ik de meeste schepen er wel op en het kan dan ook handig zijn. Echter zoals hierboven al aangegeven zeker niet 100% betrouwbaar. Niet alleen hebben niet alle schepen AIS aan boord, ze kunnen het ook uit hebben staan en het bereik is ook niet overal even goed, sommige stukken zie je ze vaak even een half uurtje van de kaart verdwijnen voor ze een paar km verderop weer opduiken. Tijdens het passeren van sluizen verdwijnen ze soms ook even.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

12-06-2013 13:25

Prachtig, die website! Vis zelf momenteel niet op wateren waar scheepvaart is, maar in de toekomst wellicht erg handig. Beter iets dan niets, en altijd blijven opletten dat lijkt me logisch :).
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

12-06-2013 13:44

DAn ook niet te spreken van de vertragingen zelfs. Soms staat de AIS nog op een kilometer van het object terwijl het schip op de monitoren al zichtbaar door het bruggat stuwt.

Daarom adviseert men ook met klem om marinetraffic niet als navigatiesysteem te gebruiken..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

12-06-2013 13:45

Weg met het pvatje, en het voer rond je stek...


Dat valt nog wel mee, hoor...

Het voer zal zich meer spreiden, maar zo erg is dat niet in mijn ogen.

Tijdens het vissen op zwaar stromende kanalen en rivieren, vaak genoeg gezien dat na een aantal grote vrachtschepen Meerkoeten nog gewoon probeerde om mijn 25mm bollen van de voerplek te pikken. Kwamen ook boven met de 25mm ballen, maar vielen dan vaak uit hun snavel; net iets te groot... :)

En ik snap ook niet, wáárom sommigen naar de overkant willen vissen op dergelijke wateren. :roll: Ik doe alles in eigen kant tot aan de vaargeul...

Benny
Plaats reactie