wokkelvinnetje op de foto..... lelijk!!!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

08-06-2013 14:32

pj otte schreef:Jaren terug is hier een discussie gevoerd over het neerzetten van karpers op hun buik voor een foto. Navraag bij Sportvisserij Nederland bracht aan het licht dat organen van de karper dit gemakkelijk aankunnen.


Neerzetten op een mat oid bedoel je?
Maar hoe zit het met het ondersteunen van je hand, onder de anus.
Kleiner oppervlak ondersteund nu hetzelfde gewicht, waardoor er dus een grotere druk ontstaat.
Ook verschilt dit nogal per vis natuurlijk, een zware vis zal hier natuurlijk meer last van hebben.

Als je doelt, over hetgeen wat ik zij, over de vis op de mat leggen.
Hiermee bedoel ik dus de vis plat neer leggen, niet neerzetten op zijn buik.
Wannie Wedduh?!
Gebruikersavatar
David van den Berg
Berichten: 858
Lid geworden op: 13-10-2010 17:56
Locatie: Wilnis

08-06-2013 23:45

Als ik de titel van dit topic lees heb ik toch zo mijn meningen.
Het is idd lelijk, maar het gaat er toch vooral om dat het gewoon slecht/onprettig voor de vis is.

Hoe iemand zijn vis op de foto wil hebben is een keus die iedereen voor zichzelf maakt.
Voorbeeld: iemand drukt de vis in de lens, veel mensen vinden dit lelijk (waaronder ik), maar dat zal voor de vis zelf weinig verschillen in tegenstelling tot het NIET drukken.
conclusie: sommigen vinden het lelijk, maar in mijn ogen is het niet slecht voor de vis zelf.

Met het draaien van wokkels is het anders. buiten dat het lelijk is (in mijn ogen tenminste) is het is namelijk ook nog eens slecht/onprettig voor de vis.

Mijn tip: Stop met wokkels draaien!! kleine moeite voor de visser en een stuk prettiger voor de vis :wink:
Je vangt geen reet als de vis niet eet!
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

09-06-2013 00:05

Ik durf wel te zeggen dat er een heel verschil is tussen het laten rusten van de vin tussen de vingers of het werkelijk opspannen van de vis en vin om zo de vis in balans te kunnen houden...kijk dit is natuurlijk wel van belang met die achterlijke houdingen van tegenwoordig...op de foto is het in veel gevallen wel te zien wanneer een vis opgespannen wordt.
Ik durf te wedden dat dit in de meeste gevallen te danken is aan de poepschijtmeviszovermogelijknaarvorenwillendouwen houding... En het gebrek aan knowhow
T is een trend van de afgelopen jaren en wordt keer op keer vertoond in de magazines....
Weer hoog tijd voor de vis tegen het lijf foto's....maar ja dan wordt je dure outfit natuurlijk vies :lol: :roll:
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

09-06-2013 00:52

Ik vrees dat wanneer de uitspraak "gelul in de ruimte" nog niet had bestaan, dan was hij hier wel uitgevonden :-?
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

09-06-2013 04:43

Ik gebruik nooit mijn onthaakmat (ik zit er alleen maar op) , gebruik nooit een bewaarzak en maak nooit foto´s. Lullen kan ik overigens als de beste en wat betreft `gelul in de ruimte` heb je natuurlijk helemaal gelijk.

Hilco
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

09-06-2013 13:45

kutzooi... heb ik een camera, retainersling vang ik een vis klote gelukkig zat er handgreepjes aan. Vrij naar Frans Frentrop
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

09-06-2013 15:05

Jeroen v Engelenburg schreef:T is een trend van de afgelopen jaren en wordt keer op keer vertoond in de magazines....
Weer hoog tijd voor de vis tegen het lijf foto's....maar ja dan wordt je dure outfit natuurlijk vies :lol: :roll:


het is natuurlijk veel beter voor een vis om die met zijn slijmlaag tegen je droge shirt aan te drukken, dan hem naar voren te houden :wink:


of maak je jezelf eerst nat ? )
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

09-06-2013 16:56

dennis gerits schreef:
het is natuurlijk veel beter voor een vis om die met zijn slijmlaag tegen je droge shirt aan te drukken, dan hem naar voren te houden :wink:


of maak je jezelf eerst nat ? )


Mocht ik de vis tegen mezelf aanhouden is dat inderdaad het geval ja....vreemd? :-?
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

10-06-2013 13:08

Klaas vd Herik schreef:kutzooi... heb ik een camera, retainersling vang ik een vis klote gelukkig zat er handgreepjes aan. Vrij naar Frans Frentrop


Ja klote.. En toch ging het goed en je hebt zelfs foto's! :P
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

10-06-2013 13:19

Frans zijn schilderkunst vond ik mooier dan zijn foto's :lol:
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

11-06-2013 09:48

het is natuurlijk veel beter voor een vis om die met zijn slijmlaag tegen je droge shirt aan te drukken, dan hem naar voren te houden :wink: of maak je jezelf eerst nat ? )


Ik wordt meestal vanzelf nat wanneer ik een grote vis vang (helaas niet zo vaak :wink: ).

Maar terwijl de gemiddelde kv-er op de mat een emmertje water over die beestjes giet om z'n slijmlaag niet uit te laten drogen.., en voor de 'bling' op de foto natuurlijk, zou menigeen er misschien ook even bij stil kunnen staan om wat vers zuurstofrijk water eventjes via de muil richting kieuwen te transporteren...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

11-06-2013 10:46

Ik bekeek net een promo filmpje van Pro-line. Nu weet ik wat een wokkel vin is 8)
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

11-06-2013 11:00

Tik:

Eddy Sterckx Karper (het schoolvoorbeeld, niet persoonlijk puur ter illustratie)

Op google afbeeldingen ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

11-06-2013 12:46

Beter een slechte foto en een gezonde vis.
Dan een klasse foto met een vis die het daardoor moeilijk heeft zijn leven op te pakken.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

11-06-2013 13:13

Ach, als die wokkel t enige zou zijn, dan valt t nog mee...
Wannie Wedduh?!
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

11-06-2013 16:08

Bewijs kom nou is met bewijs of stop met die onzin.
wordt wel een beetje te gek hier.

als je zo gesteld bent met het welzijn van de karper is er maar 1 ding en dat is kappen met die hobby.
bij ons thuis water wordt al 15 jaar zo de vis vastgehouden en aan de vissen is niks te zien.
zien er allemaal perfect uit.

maar omdat er 1 man een topic over opent en het NIET mooi vind moet iedereen het meteen anders doen.

daaaag doe het zoals je zelf wilt en laat een ander het doen zoals ze willen.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

11-06-2013 16:17

@ Wally,

is dit ook goed vasthouden ?

Afbeelding

zo nee, heb je bewijs dan ?

8)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
tinodriessen84
Berichten: 727
Lid geworden op: 21-11-2011 18:49
Locatie: jrc contact 2 man bivvy

11-06-2013 16:32

Wally, als jou vrouw/vriendin jou elke dag een keer of 3 een bitchslap op je gezicht geef zie je daar na een jaar of 10 nog steeds niks van, maar het doet wel pijn.

En beetje begrijpend lezen valt ook niet mee, in mijn openingspost staat duidelijk dat mijn hoofdzaak de gezondheid van de vis is, en om mensen die alleen om een mooie foto geven te overtuigen zet ik erbij dat het oerlelijk is zo'n wokkel.

Maar dat overtuigd jou dus ook niet. Waarom doe je eigenlijk zo moeilijk? Is het dan zo veel moeite on even dat vinnetje met de groeirichting mee te leggen???
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

11-06-2013 17:37

Om een vin te laten bewegen heb je spieren nodig. Rek je die spieren uit zoals je op veel foto’s kan waarnemen kunnen we spreken we van een verrekking. Ga je daarin nog verder dan breekt de spieren af. Is het anders dan verneem ik dat gaarne.

Groetjes uit een warm land waar het goed is voor je spieren.

Peter
Gebruikersavatar
Davy Meulenberg
Berichten: 628
Lid geworden op: 06-06-2007 13:33

11-06-2013 18:34

michel Tja schreef:@ Wally,

is dit ook goed vasthouden ?

Afbeelding

zo nee, heb je bewijs dan ?

8)


Bij een snoek en snoekbaars wel, waarom niet bij karper dan?

Tuurlijk is het niet goed, maar een vis van 20 kilo of zwaarder onder zijn buikvin en aarsvin optillen, is ook niet goed.
Toch doen we dit met zn allen, welzijn van de vis gaat toch voor de foto?
Toch maar geen foto maken dan?
Of zien we dit maar door de vingers?

Nogmaals, dat de wokkelgreep slecht is ben ik het volledig mee eens.
Maar als we allemaal aanhalen dat het welzijn van de vis het belangrijkste is, waarom maken we dan nog man/vis fotos?
Wannie Wedduh?!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

11-06-2013 22:00

pj otte schreef:Om een vin te laten bewegen heb je spieren nodig. Rek je die spieren uit zoals je op veel foto’s kan waarnemen kunnen we spreken we van een verrekking. Ga je daarin nog verder dan breekt de spieren af. Is het anders dan verneem ik dat gaarne.

Groetjes uit een warm land waar het goed is voor je spieren.

Peter


Zo is dat Peter, je kan een vin onmogelijk zo tussen je vingers draaien zonder iets te breken of andere schade te veroorzaken.
Misschien dat mensen uit de wondere wereld van Koi Karpers het weer nèt iets beter doen, die gasten pakken hun vissen in ieder geval wel wat omzichtiger op.

En Wally, gewoon doen joh..zoals je zegt is er niks van te zien.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

11-06-2013 22:19

ik doe niet moeilijk ik doe waar ik zin in heb niet als de rest als kudde dieren achter elkaar aan hollen.

wat is het volgende; een vis mag alleen maar in het water blijven als hij gevangen is want zijn skelet is er niet op gemaakt om uit het water getild te worden(alles is lichter onder water) dus ook de kracht op het skelet.

wat ik al zeg stop gewoon met die beredeneringen en wat ze al zeggen ga je voor het welzijn van de vis stop dan met vissen dan weet je zeker dat het goed gaat met de vissen.

.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

11-06-2013 22:40

Nou ja Wally, als het zo uitkomt dan til ik de vis niet uit het water.
Ikzelf maak namelijk geen foto's en mijn buurman denkt dat ik enkel brasem vang.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-06-2013 23:25

Daar heb je buurman toch gelijk in Henk. Hoe hou je trouwens een brasem sjiek omhoog voor de foto?
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

11-06-2013 23:38

wally de weijer schreef:ik doe niet moeilijk ik doe waar ik zin in heb niet als de rest als kudde dieren achter elkaar aan hollen.


Dat ging nog wel voor de 80 jarige oorlog. Nu ben je niet meer dan een product van deze tijd waarin het is van “slikken of stikken.