wokkelvinnetje op de foto..... lelijk!!!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

04-06-2013 15:02

Dennis Wageningen schreef:Ik heb mijn foto's eens bekeken en zie dat ik het meestal ook zo doe. Maar als je niet weet dat je iets kennelijk niet zo goed doet dan vind ik sommige reacties hier wel overdreven hoor. Sommige hier maken het wel erg bont door iets van de ander te vinden. En als hij het niet goed doet in hun ogen. Doe ff normaal man. Zo geef je kinderen op school toch ook geen les of wel dan? Je geeft je mening en als een ander het niet direct goed doet ofzo gaan we hem maar belachelijk maken hier vanachter een veilig computertje. Er worden zelfs gerenommeerde bedrijven door het slijk getrokken hier. Lekker kinderachtig zeg Daaf. Echt een helden actie! Echt heel plezant.

Henk ter Maat; iemand voor een andere visser aan zien en je hebt het stelletje wannabees hier helemaal bij elkaar. Zeker omdat het manneke op de foto een kleurtje heeft. Ben je nu echt zoveel beter als je een vis anders vast houd. Een lensdrukker? Wie houd hij voor de gek dan. Sommige vinden dit gewoon mooier omdat de vis goed uit komt en geven zij niet om hoe groot de vis is, maar om de schoonheid ervan. De enige die zich er aan storen zijn anderen, druk je de vis en zeg je hij is 20kg als hij dit ook is. WTF is the problem? De Sven manier :lol: Doe mij een lol zeg. Gaan we dit nu ook nog een naam geven of wat? Als het echt beter is voor de vis moeten we proberen dit zo te doen, maar daar is niet iedereen het over eens hier. Eigenlijk lees je toch gewoon dat ''o.a. Sven'' bang is dat de vis pijn heeft. Stop lekker met vissen, die haak is vast ook geen pretje maar dat nemen we allemaal voor lief he. Heb overigens op de betaalwateren waar veel vis zwemt en wordt gevangen nooit een vis gezien met een dood staartvinnetje van het oppakken op de niet Sven manier. En volgens mij heb ik jou wel eens op een beurs gezien Sven. Lekkere reclame voor dat TTB boilie bedrijf. Weet je, als ik al met dat aas zou willen vissen en interesse had op een beurs zou ik het niet doen om jou op zo een stand tegen te komen. Als je dan weet dat je het niet goed doet in jouw ogen voel je jezelf er toch niet lekker bij. Ik zeg, jouw houding naar anderen kost het bedrijf vast en zeker klanten!


Dennis,

Wil je het op de man af spelen? Kan hoor, maar daar verlaag ik me niet toe. Maar goed, sommige mensen zijn er blind voor. Dat mag. Maar degenen die je wel aan het denken zet heb je meer aan. Het zou je eens sieren je verdiepen in een stukje anatomie, misschien werkt dat. Iets wat normaal geen belasting hoeft te verdragen doet dat op deze manier wel. Nodig? Nee, puur, enkel en alleen uit eigen belang ;) Want meer is het in mijn ogen niet ;)

Eigenlijk lees je toch gewoon dat ''o.a. Sven'' bang is dat de vis pijn heeft.


Dat is jouw vrije interpretatie, maar daarmee zit je er naast. Het gaat veel verder dan dat. Maar goed, sommigen krijg je gewoon niet aan het denken, anderen weer wel en dat zijn de mensen die je wel kunt bereiken.

Eventjes een citaatje van Facebook afgeplukt, van mezelf nota bene:

Kennisdrager hoef je niet te zijn om te weten dat de huid tussen de vinstralen niet buitensporig opgerekt hoeft te worden. Nergens voor nodig toch? Ooit wel eens de eerste straal van een aars- of rugvin in je net gehad omdat het velletje losgescheurd is? Niet leuk hè, met alle gevolgen van dien. Nu is het vaak niet de schuld van het wokkeltje , maar het geeft wel aan hoe kwetsbaar een vis z'n roertjes zijn zodra ze boven water worden gehouden.

En dan spreken we nog niet over de vinstralen die gewoon doorlopen in het karperlichaam. Onderzoek zal er wel nooit naar komen, maar is dat nodig dan? Is een beetje helder en logisch nadenken (wat bij nog een aantal aspecten van het behandelen van je gevangen vissen nog wel verbeterd kan worden in mijn ogen) niet voldoende?

Stukgaan doet het in de meeste gevallen niet, maar dat doet je arm ook niet als je tegen de muur wordt gezet met een arm op je rug. Tegen de natuurlijke houding van het lichaamsdeel in zeg maar. Prettig is anders, en je kan er een paar dagen last van houden. De anti's zullen nu wel weer gaan zeggen dat je karpers niet met mensen kunt vergelijken, maar ik vind dat het zo wel duidelijk is wat er bedoeld wordt. Eens?

Iets met baat het niet? Ik ben ook niet heilig, ook ik heb een leerschool doorlopen en ben altijd bereid te luisteren.
!


Ik wil echt niet zeggen dat ik alle kennis in pacht heb, integendeel, maar ik durf nogal eens m'n kop boven het maaiveld uit te steken. En waarom zou je het niet doen?

Als ik faliekant naast iets zit ben ik de eerste die toegeeft. Hoe zit dat met jou?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

04-06-2013 15:20

jammer dat ie geen "au" kan zeggen. dus sluiten we de ogen maar ?


Haak in de lip doet ook geen pijn zeker? :wink:

Ik let er ook op hoor, maar de discussie loopt nu alleen maar uit, naar tegen de schenen schoppen van anderen (beetje jammer)

Altijd wat extra aandacht waar het beter kan voor onze vriend is goed. Laten we het daar allen over eens zijn (punt).
En degene die door dit topic weer even opgefrist zijn, is weer mooi meegenomen.

Ik zeg over een jaar weer even oproepen van een topic als deze! Soort opfris-cursus. Zelf val ik ook wel eens in oude gewoontes.

Verder geen namen noemen of proberen daar een werkgerelateerde link aan te leggen. Niet netjes en niet nodig!
We hebben alleen 1 doel en dat is verbetering voor de gezondheid van onze grote vriend. (op een karpervisser-humane manier)
Tom Janssens
Berichten: 15
Lid geworden op: 29-10-2011 10:23

04-06-2013 15:30

Patric Schipper schreef:
Haak in de lip doet ook geen pijn zeker? :wink:

Ik let er ook op hoor, maar de discussie loopt nu alleen maar uit, naar tegen de schenen schoppen van anderen (beetje jammer)

Altijd wat extra aandacht waar het beter kan voor onze vriend is goed. Laten we het daar allen over eens zijn (punt).
En degene die door dit topic weer even opgefrist zijn, is weer mooi meegenomen.

Ik zeg over een jaar weer even oproepen van een topic als deze! Soort opfris-cursus. Zelf val ik ook wel eens in oude gewoontes.

Verder geen namen noemen of proberen daar een werkgerelateerde link aan te leggen. Niet netjes en niet nodig!
We hebben alleen 1 doel en dat is verbetering voor de gezondheid van onze grote vriend. (op een karpervisser-humane manier)


+1
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

04-06-2013 15:34

Patric Schipper schreef:
Haak in de lip doet ook geen pijn zeker? :wink:

Ik let er ook op hoor, maar de discussie loopt nu alleen maar uit, naar tegen de schenen schoppen van anderen (beetje jammer)

Altijd wat extra aandacht waar het beter kan voor onze vriend is goed. Laten we het daar allen over eens zijn (punt).
En degene die door dit topic weer even opgefrist zijn, is weer mooi meegenomen.

Ik zeg over een jaar weer even oproepen van een topic als deze! Soort opfris-cursus. Zelf val ik ook wel eens in oude gewoontes.

Verder geen namen noemen of proberen daar een werkgerelateerde link aan te leggen. Niet netjes en niet nodig!
We hebben alleen 1 doel en dat is verbetering voor de gezondheid van onze grote vriend. (op een karpervisser-humane manier)

+2
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

04-06-2013 15:38

safetyclip, tube, weerhaakloos, onthaakmat /cradle etc..dan kan op een visvriendelijke manier een vis vasthouden er ook wel bij toch ? :roll:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

04-06-2013 15:46

michel Tja schreef:safetyclip, tube, weerhaakloos, onthaakmat /cradle etc..dan kan op een visvriendelijke manier een vis vasthouden er ook wel bij toch ? :roll:


Precies !
Jim Kane
Berichten: 118
Lid geworden op: 29-03-2013 22:21

04-06-2013 15:53

Tuurlijk hebben we een punt, maar laten we het bij een opmerking houden, om iemand ergens op te attenderen. We moeten ook niet overdrijven of doordrammen. Iets wat hier al snel gebeurd, komaan zeg... Straks trekken we het beestje nog een truitje aan zodat ze geen kou vat boven het wateroppervlak. Visvriendelijk: ja. Overdrijven: nee.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

04-06-2013 16:07

Sommige hier maken het wel erg bont door iets van de ander te vinden.


Ik neem aan dat je met "sommige" ook jezelf bedoelt?
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

04-06-2013 17:38

@sven van eigen citaat van je facebook: Kennisdrager hoef je niet te zijn om te weten dat de huid tussen de vinstralen niet buitensporig opgerekt hoeft te worden.

eeehm hallo en wel boilies blijven storten in het water zodat de vis verder groeit dus van die lelijke opgezette buiken krijgt.

of een vis ontwikkelen voor skp die zo vlug mogelijk groeit.

enz enz... wij als mens willen graag alles onder controle houden......DAT GAAT NIET er zullen altijd mensen zijn die het er niet mee eens zijn.
niet dat ik het er niet mee eens ben zekers wel MAAR....

waarom vissen we eigenlijk niet met dreg...meer inhakingskans nee zeggen ze dan daar beschadig je de vis mee.
waarom op de roofvissen dan wel met een dreg.

??????

echt kansloos deze discussie en ik ja......ik ga lekker door met mijn buitensporige antwoorden hier.....leuk mensen op stang jagen...........
Gebruikersavatar
tinodriessen84
Berichten: 727
Lid geworden op: 21-11-2011 18:49
Locatie: jrc contact 2 man bivvy

04-06-2013 17:46

Maar je vind het te veel moeite om het vinnetje in de gaten te houden?
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

04-06-2013 18:02

@wally,

klinkt als: wormen en maden > normen en waarden :wink:

en als je toch lak hebt eraan kan ik je een stroomstok aanbevelen of een fuik.
hoef je de vis ook niet te haken.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

04-06-2013 18:06

wally de weijer schreef:
eeehm hallo en wel boilies blijven storten in het water zodat de vis verder groeit dus van die lelijke opgezette buiken krijgt.



Wil je voorbeelden van vissen die van zichzelf en zonder vissenvoer ook van die dikke buiken krijgen? Dat kan hoor. Geen probleem. Valt weinig tegen in te brengen. Zoals er tegenwoordig gedumpt wordt op sommige wateren ben ik ook tegen, maar doordachte aasgewenning in relatie tot andere vissers is weer iets heel anders..


echt kansloos deze discussie


Ik vind van niet, en wat je vind mag je houden..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

04-06-2013 18:17

Heb nog nooit een karper zo vast gehouden... kom op mensen beetje gezond verstand!
Maak er nou niet zo'n eindeloze discussie van en denk er gewoon om!
Je kan toch niet op die manier een vin vastpakken om je karper voor de foto op te tillen.
Is het nou zo moeilijk om iets van iemand aan te nemen dat je er schade mee kan aanrichten?

Irriteer me ook vaak aan sommige roofvissers die een snoek van 20kg zonder ondersteuning aan haar kieuwen hangt voor de foto.....
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

04-06-2013 20:17

Heb naar aanleiding van dit topic ook weer ff analoge en digitale foto,s teruggekeken van de afgelopen
jaren. Wel foto,s zonder mat(bestond nog niet) Meerdere vissen op schoot :oops: (zou ik nu niet meer doen)
Zal wel door de bladen(dikke vissen) komen, want ik heb nog nooit zo een vis vastgehad.
Ook kijkend naar foto,s van het zeer gewaarde "Oude karper doos" er van overtuigd dat het helaas een
(onwetend) mode verschijnsel is.
Ach man..Ga toch vissen !!
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

04-06-2013 22:13

wally de weijer schreef:
waarom vissen we eigenlijk niet met dreg...meer inhakingskans nee zeggen ze dan daar beschadig je de vis mee.
waarom op de roofvissen dan wel met dreg ????????


Doe je nu alleen maar alsof of ben je echt zo ****? Haha, kan het niet helpen om meewarig te kijken naar je spinsels. Ik hoop werkelijk dat je het doet voor de trol............. Mocht ik abuis zijn, sterkte!
Roy Michel
Berichten: 94
Lid geworden op: 13-08-2012 14:06

04-06-2013 22:42

Deze discussie transformeert van informatief naar persoonlijk aanvallen. Ik vind het jammer om te zien dat er veel potentieel zit in deze discussie, maar dit wordt verziekt door een aantal mensen waarvan (zo komt het op mij over) het lijkt alsof ze alleen maar uit zijn op extra reacties en mensen uit de tent lokken.

Tegen mensen als Sven kan ik alleen maar zeggen dat het wellicht beter is om de relnichten op het forum links te laten liggen. Zodra je er mee in discussie gaat verlaag jij je eigen niveau naar dat van hen en zal je het nog verliezen op ervaring van de ander ook ;). Ze zijn geen reactie waardig omdat ze totaal geen toegevoegde waarde hebben aan de discussie.

Verder ben ik het absoluut eens met wat een iemand hierboven mij schreef. We zijn allemaal bezig om zo veilig mogelijk te vissen. Willen we dit allemaal verpesten door de vis met een wokkel vin terug het water in te bonjouren? Ik in ieder geval niet. Ik probeer mijn visserij op elk vlak te verbeteren; op het gebied van materiaal, maar zeker op het gebied van vis veiligheid. Ook dat is één van de redenen waarom ik het lang uit heb gesteld om met leadcore te vissen (hoewel dat ook steeds visveiliger wordt).
Here, fishy fishy fishy!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

04-06-2013 22:56

[quote="Dennis

Henk ter Maat; iemand voor een andere visser aan zien en je hebt het stelletje wannabees hier helemaal bij elkaar. Zeker omdat het manneke op de foto een kleurtje heeft. Ben je nu echt zoveel beter als je een vis anders vast houd. Een lensdrukker? Wie houd hij voor de gek dan. Sommige vinden dit gewoon mooier omdat de vis goed uit komt en geven zij niet om hoe groot de vis is, maar om de schoonheid ervan. De enige die zich er aan storen zijn anderen, druk je de vis en zeg je hij is 20kg als hij dit ook is. WTF is the problem?
[/quote]

Ja foei Henk,
Dat je er zelf niet aan hebt gedacht, dat naast het wokkelknijpen nog zoveel meer fout gaat bij het fotootjes maken..
Bij deze; dank voor jou welkome aanvulling Dennis 8) :roll:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

05-06-2013 05:30

er wordt in deze discussie van uit gegaan dat de beschadiging aan de aarsvin wordt gedaan door het vasthouden van de vin maar is dit onderbouwd of is dit omdat 1 man hier een topic opent en denk dat zo is.

misschien komt het wel door het scheppen met een schepnet(grofmazig) waardoor de vin kapot gesneden wordt doordat deze met zijn gewicht de vin door de mazen duwt.

dus allemaal een fijn mazig schepnet kopen.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

05-06-2013 07:31

Nee Wally het komt zeker niet door een grofmazig net.

Ondanks dat de pijngrens van vissen anders in elkaar steekt dan bij mensen ben ik geen voorstander om vissen al dan niet bewust te misvormen.

Foto's zijn voor mij niet meer dan persoonlijke herinneringen. Mijn indruk is dat veel foto's gemaakt worden om ego's flink op te vijzelen waarbij men regelmatig tot het uiterste gaat.

Het op de man spelen toont de onmacht aan van de schrijver.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

05-06-2013 09:26

Jim Kane schreef:Tuurlijk hebben we een punt, maar laten we het bij een opmerking houden, om iemand ergens op te attenderen. We moeten ook niet overdrijven of doordrammen. Iets wat hier al snel gebeurd, komaan zeg... Straks trekken we het beestje nog een truitje aan zodat ze geen kou vat boven het wateroppervlak. Visvriendelijk: ja. Overdrijven: nee.


+1, het is een goed punt inderdaad en laten we er inderdaad allemaal om denken, het is immers maar een kleine moeite. Maar laten we het nu niet groter maken dan dat het is. De felheid van deze discussie staat niet in verhouding met de ernst van de situatie (immers haak is ook au, etc.). Het leidt bovendien helemaal nergens toe (punt is immers gemaakt). Als je nog meer mensen wil bereiken, kun je je energie misschien beter richten doen is het misschien meer zinvol om je energie te richten op enige vorm van voorlichting ipv verder discussieren. Weet ik veel, vraag Marco Kraal of ie t een keer kan behandelen in vis tv of iets dergelijks :P

Nogmaals, ongeacht hoe serieus je het neemt, als je er maar om denkt, dan is het prima toch?
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

05-06-2013 15:11

@pj kom eens met bewijs dan dat door de wokkelhouding de vin beschadigd en niet bv door het net, aan je antwoord te zien weet jij zeker dat het niet door het net komt.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

05-06-2013 15:21

Bewijs is niet nodig Wally. De mogelijkheid dat het de aarsvin zou kunnen beschadigen en de volop aanwezige alternatieve manieren om de vis te tillen, zijn reden genoeg om geen wokkels meer te draaien.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

05-06-2013 15:25

Wally,
Wat je over netten zegt is ook zo gek nog niet. Is toch iets waar ik altijd op let als ik een vis schep: dat 'ie niet met een vinstraal door het net prikt en zo met z'n volle gewicht aan één vinstraal komt te hangen. Heb ik door schade en schande geleerd: Ik schepte ooit eens een vis en die wilde maar niet naar de bodem van m'n net zakken. Bleek 'ie vast te zitten met een vinstraal van de rugvin. Daar was de vis blijkbaar al in een eerder stadium beschadigd.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

05-06-2013 15:26

Er zijn nu eenmaal mensen met een bord voor hun hoofd, dat krijg je nog wel weg. Maar een servieskast?

Wally,

We checken allemaal of de vinnetjes netjes langs het lichaam liggen als we de vis uit het water tillen? Waarom? Omdat ze dan minder kwetsbaar zijn. Gaat het meteen stuk als het niet gedaan wordt? Overtuigd van niet. Kwestie van risicobeperking.

Is het nodig een vinnetje te verfomfaaien tot een zoutje? Een echte wokkel vraagt wel aardig wat kracht ook btw. Zelf geprobeerd. Nogmaals:

Is het nodig?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

05-06-2013 16:31

Sven van Anrooy schreef:Is het nodig?


Inderdaad ik denk dat hier ook juist het punt ligt .
Is het nodig de vis vast te pakken en hem met zn volle gewicht tegen de vin te houden .
Pak dat beest gewoon met die vin plat !
Dat staat zelfs nog mooier dan een wokkelhouding .
Zelf als ik een vangst voorbij zie komen (waar dan ook ) een van de dingen waar ik al maanden als eerste op let , niet bewust maar kijk er meteen naar .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl