wokkelvinnetje op de foto..... lelijk!!!


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

01-06-2013 23:24

pj otte schreef:Zo Tino je hebt er hier weer een aantal op het goede spoor gezet dat is zeker een stuk winst.

Groet,
Peter


Helemaal met jou eens Peter, zo nu en dan kom je nog mensen tegen die wel nadenken en betrokken blijken in hun omgang en beleving van een hobby.
Je mag een beest waar jezelf zoveel plezier aan beleeft nooit verminken om het vervolgens schouder ophalend achter te laten.
Goed bezig Tino! 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
tinodriessen84
Berichten: 727
Lid geworden op: 21-11-2011 18:49
Locatie: jrc contact 2 man bivvy

01-06-2013 23:37

pj otte schreef:Zo Tino je hebt er hier weer een aantal op het goede spoor gezet dat is zeker een stuk winst.

Groet,
Peter

En daar doe ik het voor, :wink:
Aandacht ervoor, dan kom je een heel eind. Ik vind het alleen al heel fijn dat een aantal boarders even de moeite nemen om even hun foto's na te gaan om te kijken hoe ze het zelf doen. Helemaal top!

En dan kunnen een aantal mensen mij een zemel vinden, maar dat maakt mij niet uit, ik heb een brede rug :D
Er wordt nou iig door een hoop mensen even bij stil gestaan, want idd het gebeurd uit onwetendheid, en ik denk dat dit topic wel een aantal wokkeltjes gaat voorkomen. 8)

Mvg Tino
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

01-06-2013 23:51

Mocht het zo zijn dat Wesley en Jeroen dit ook lezen, dan hoop ik dat ze bij het werven van nieuwe KSN leden de wokkelgreep ook even aanstippen.
Aan foto materiaal m.b.t. hoe het niet moet is overduidelijk geen gebrek.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Martijn Klaassen
Berichten: 36
Lid geworden op: 12-09-2012 08:56
Locatie: dwingeloo

02-06-2013 00:20

T'heet niet voor niks vissen, anders hete het wel vangen
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

02-06-2013 09:07

tino je bent geen zemelaar
je hebt EEN PUNT

waren er maar meer die er zo over dachten
tino succes!!!!!
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

02-06-2013 10:23

Heb het een jaartje of anderhalf geleden ook al eens flink aangestipt met nog een ander hier op het board. Blij toe dat er wat meer naar gekeken wordt.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
tinodriessen84
Berichten: 727
Lid geworden op: 21-11-2011 18:49
Locatie: jrc contact 2 man bivvy

02-06-2013 10:38

Dat weet ik Sven, door jou ben ik er op gaan letten. :wink:

Mvg Tino
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

02-06-2013 10:42

Tuurlijk Sven voor jouw ook een veer ............ :lol: Dit soort discussies mogen voor mij om de paar jaar rustig opgerakeld worden.

Alles goed ouwe rakker,
Peter
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

02-06-2013 11:38

Een foto waarbij alle vinnen vrij hangen is toch ook veel mooier?

Afbeelding
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

02-06-2013 11:49

Ja, maar dan moet je h,m niet eerst een beurs oog slaan! :lol: :lol:
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

03-06-2013 08:35

Wat ik denk, en wat eigenlijk het ergste is;
Als algemeen verkondigd word dat andere vissers het lelijk vinden op de foto dan heeft dat meer impact
en veranderen meer (jeugdige) vissers hun greep dan wanneer algemeen verkondigd word dat het nadelig
voor de vis is....

Ik heb het nooit gedaan en vind het er niet uitzien ook. Zoals voorbeeld hierboven alle vinnen los is veruit
het mooist!
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

03-06-2013 08:53

Dan nog zou ik er in het geval van Bjorn zelf niet voor kiezen die anaalvin opzij te vouwen, maar zou dat persoonlijk zijn?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

03-06-2013 09:10

Nee ok niet opzijvouwen, maar het valt mee.
Verder bij een gewichige vis gewoon ter hoogte van de anaal vin beethouden, met de vin tegen het lijf.
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

03-06-2013 10:15

jan baszzz schreef:Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Dan wordt t zo iets ( is al wel n paar jaar geleden hoor...)


Even voor de duidelijkheid, een vis vasttpakken zoals hier op de foto, dus de vin meevouwen, Ik ben niet in de veronderstelling dat dit schadelijk is wel? Voor mij 'voelt' dit in ieder geval als de juiste manier.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

03-06-2013 11:33

Je strijkt deze dan toch gewoon mee in de de natuurlijke richting van het ding? Niks mis mee toch?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

03-06-2013 12:03

even voor de duidelijkheid :wink:

nummer 7 = aarsvin / anaalvin

nummer 5 = staartwortel

Afbeelding
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

03-06-2013 20:26

dit wordt weer een discussie waar we niet uitkomen...
en zelfs edje doet het.....

Afbeelding
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

03-06-2013 20:46

En zelfs Edje doet het fout!
Naast Wesley, Jeroen en Edje zijn er best nog een paar die geen vis zonder handvatten kunnen oppakken.
Maar daar gaat het bij hun ook niet om, als de troniefoto maar een beetje toont..de bladen en internep varen er wel bij.
Laatst gewijzigd door Henk ter Maat op 03-06-2013 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
tinodriessen84
Berichten: 727
Lid geworden op: 21-11-2011 18:49
Locatie: jrc contact 2 man bivvy

03-06-2013 20:47

Dus omdat zelfs Edje het doet is een wokkeltje draaien goed? :roll:
Gebruikersavatar
Bart de rooij
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-12-2012 12:47

03-06-2013 21:13

Even een stukje terug, Bjorn maakt ook een punt.
Als je alle vinnen ziet maakt de foto nog mooier en verwring je het minste aan de vinnen.

En dat willen we toch ook, mooie veranyptwoorde kiekjes om herinneringen op te halen in de hardwaterperiode en of terugvangsten te herkennen.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

03-06-2013 22:50

Als er ook maar één aarsvinfrommelaar naar aanleiding van dit topic na gaat denken en zijn vissen beter vast gaat pakken is dat pure winst. Ik deed het zelf tot een aantal jaar geleden ook nog uit onwetendheid, maar kan inmiddels zeggen dat het vasthouden zonder frommelen niks moeilijker is en je foto's er zeker niet lelijker op maakt. Jammer dat sommige mensen zich niks van goede argumenten aan zullen trekken en altijd omwille van een "betere" foto zullen blijven frommelen, aarsvingeren en lensdrukken, waarbij die laatste dan voor de vis niet uit maakt, je maakt er alleen jezelf zo onsterfelijk belachelijk mee.
Nog zo iets wat ik de laatste tijd regelmatig tegenkom en waar ik me echt aan kan ergeren is het (soms) langdurig schudden met de vissen. Met name een hoop Engelsen zijn hier onverbeterlijk in, alles in de hoop dat die vis misschien eens de rugvin omhoog zet. Man wees blij dat de vis zich rustig gedraagt tijdens de fotosessie! Een aantal jaren terug was het filmen van dit soort dingen nog niet zo in en viel het misschien daardoor niet zo op...
Binnenkort nieuw in de schappen: de korda fotozuignap en de fox rugvinspanner :roll:
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Daan Titalepta
Berichten: 308
Lid geworden op: 22-03-2013 20:05
Locatie: Bennekom

03-06-2013 22:56

Mensen even serieus...
Volgensmij is die man op de foto helemaal Ed Skillz niet....
Hij is inderdaad getint en met pet (net zoals ik), maar ik zie hier Ed Skillz niet in.

Die houd een vis trouwens nog 10 x erger vast, met vinger in poepert of maar 1 vinger onder een vis van 20 kg...
No offense, ed is zeker een goede visser, maar zijn vangsten worden wel erg opgeblazen, zie ik vaak op smoelboek.
"Judge not, before you judge yourself" - Bob Marley
Tom Janssens
Berichten: 15
Lid geworden op: 29-10-2011 10:23

04-06-2013 12:28

Mij was het vroeger ook zo aangeleerd door de oudere, meer ervaren karpervissers... Daarom dat het eigenlijk een 'gewoonte' is om dit (nog steeds) te doen. Ik zal er alleszins op proberen letten!

Alle beetjes helpen inderdaad om het leven van de vissen aangenamer (minder onaangenaam zal ik anders stellen) te maken. Al moet ik er hier wel bij zeggen dat we nog steeds een haak door die beestjes hun lip rammen en daarna daar wat aan liggen sleuren. Volgens mij is dit nog net iets erger dan een, met alle respect, stom wokkelvinnetje. Soit, we gaan uiteraard niet stoppen met vissen hé :wink:
Dennis Wageningen
Berichten: 37
Lid geworden op: 16-12-2010 17:10
Locatie: Stolwijk

04-06-2013 14:12

Ik heb mijn foto's eens bekeken en zie dat ik het meestal ook zo doe. Maar als je niet weet dat je iets kennelijk niet zo goed doet dan vind ik sommige reacties hier wel overdreven hoor. Sommige hier maken het wel erg bont door iets van de ander te vinden. En als hij het niet goed doet in hun ogen. Doe ff normaal man. Zo geef je kinderen op school toch ook geen les of wel dan? Je geeft je mening en als een ander het niet direct goed doet ofzo gaan we hem maar belachelijk maken hier vanachter een veilig computertje. Er worden zelfs gerenommeerde bedrijven door het slijk getrokken hier. Lekker kinderachtig zeg Daaf. Echt een helden actie! Echt heel plezant.

Henk ter Maat; iemand voor een andere visser aan zien en je hebt het stelletje wannabees hier helemaal bij elkaar. Zeker omdat het manneke op de foto een kleurtje heeft. Ben je nu echt zoveel beter als je een vis anders vast houd. Een lensdrukker? Wie houd hij voor de gek dan. Sommige vinden dit gewoon mooier omdat de vis goed uit komt en geven zij niet om hoe groot de vis is, maar om de schoonheid ervan. De enige die zich er aan storen zijn anderen, druk je de vis en zeg je hij is 20kg als hij dit ook is. WTF is the problem? De Sven manier :lol: Doe mij een lol zeg. Gaan we dit nu ook nog een naam geven of wat? Als het echt beter is voor de vis moeten we proberen dit zo te doen, maar daar is niet iedereen het over eens hier. Eigenlijk lees je toch gewoon dat ''o.a. Sven'' bang is dat de vis pijn heeft. Stop lekker met vissen, die haak is vast ook geen pretje maar dat nemen we allemaal voor lief he. Heb overigens op de betaalwateren waar veel vis zwemt en wordt gevangen nooit een vis gezien met een dood staartvinnetje van het oppakken op de niet Sven manier. En volgens mij heb ik jou wel eens op een beurs gezien Sven. Lekkere reclame voor dat TTB boilie bedrijf. Weet je, als ik al met dat aas zou willen vissen en interesse had op een beurs zou ik het niet doen om jou op zo een stand tegen te komen. Als je dan weet dat je het niet goed doet in jouw ogen voel je jezelf er toch niet lekker bij. Ik zeg, jouw houding naar anderen kost het bedrijf vast en zeker klanten!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

04-06-2013 14:20

-1

ik zou eerder juist aas kopen bij een bedrijf waarvan ik weet dat de mensen die er bij betrokken zijn verder kijken dan hun neus/lens lang is.
en ik zou zelf open staan voor kritiek als het beter is voor de vis.

is een kleine moeite/aanpassing ,maar misschien doe je een vis er een groot plezier mee.
en als je dit niet zo subjectief bekijkt en even rustig naar die foto van het karperskelet kijkt dan snap jij ook wel dat de aarsvin doorloopt tot onder de wervel en het best aannemelijk is dat het de vis pijn doet.wie weet veroorzaakt het wel inwendige bloedingen als je het te ver buigt...
jammer dat ie geen "au" kan zeggen. dus sluiten we de ogen maar ?
en de buurman doet het ook, dus waarom ik niet ?

beetje jammer als je mij vraagt.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(