Het gevoel is weg


Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

14-05-2013 16:24

Ik heb zelf een aardig aantal jaren ook 's winters op karper door gevist. Was ik dan niet regelmatig fysiek aan 't vissen, dan draaide m'n kop nog steeds veel visoveruren. Ook heb ik nog twee winters op snoek met doodaas en kunstaas gevist en het flinke formaat van de vangsten en de drukte aan dat water deed me ook weinig goed. Keeping it real bestaat er niet en het perspectief vloeide een beetje weg

Vervolgens kwamen er nog allerhande negatieve hengelsport/waterkant gerelateerde zaken om de hoek kijken en dat vrat me toch een hoop zin weg. Het was gewoon teveel op één hoop en vervolgens kwamen er ook nog twee koters bij en dat werd nog lastiger tijd verdelen.

Ik kan het vissen echter niet loslaten, water is met me verbonden, maar ik heb nu heel bewust een andere passie weer opgepikt om weer wat balans te vinden en vissen doe ik weer mondjesmaat, maar met meer plezier...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

14-05-2013 18:42

..en ja; die penhengel he :wink:...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Ramon van Zundert
Berichten: 17
Lid geworden op: 09-07-2008 19:01
Locatie: Breda!!!
Contacteer:

17-05-2013 08:31

Ik denk dat je grote spijt krijgt, houd je hengeltjes lekker want je krijgt er toch geen hoofdprijs meer voor!
Passion For Carps(l)
Gebruikersavatar
Wimke Roebroek
Berichten: 3
Lid geworden op: 23-05-2013 14:49
Locatie: Hoensbroek

24-05-2013 11:14

Vriend zou gewoon alles lekker weg zetten.

Ik had een super dikke set en die had ik uiteindelijk ook verkocht.

Afgelopen jaar begon het dan toch weer te kriebelen en na aandringen van me broer uiteindelijk een superset van iemand overgekocht
helemaal compleet met big pit molens en voerboot met dieptemeter alles erop en eraan.

Op zoek gegaan naar een nieuw water, 20 kg gevoerd in een week, alles perfect, perfecte spot, 3 vissen gevangen waarvan de topper 27,5 kg nederlands karpergeweld.

meteen een nieuw PB haha, beter kan je nieuwe karpertoekomst niet beginnen

groeten
PB : 55 pond (27,5 kg) Nederlandse Karper gevangen augustus 2012
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

24-05-2013 12:39

Super man..!
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

24-05-2013 14:59

Martin,

Ik ken dat gevoel. :wink:

Ik heb zelf ook hele tijden gehad, dat ik niet meer aan Karpervissen moest denken door persoonlijke omstandigheden en té obsessief bezig zijn met mijn passie. Alles ging eronder lijden in mijn privé situatie; alles met betrekking tot het vissen ging voor.

Ik heb ook met de gedachten gelopen, om de gehele "rotzooi" te verkopen, maar ik ben blij dat ik het niet gedaan heb, want het kriebelt nu toch wel weer...

Zo heb ik voor mijn eigen enkele besluiten genomen:

- Geen obsessief gedrag meer; belangrijke dingen wijken niet meer voor 't vissen.
- Over het algemeen alleen nog korte dag of nachtsessies.
- Niet teveel troep mee, want dat ging me ook tegen staan.
- Commercie moet ik niet veel van hebben. Ik vis liever zonder dat men het weet. Dus op wateren waar zelden iemand komt. Dus rust! :)
- Niets moet, alles mag.

Op deze manier, denk ik, dat ik persoonlijk weer lekker kan vissen in alle rust. Ook zorg ik er wel voor dat het geen obsessie meer wordt, want dat verziekt de gehele passie en ook van de mensen om je heen.

Benny
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

24-05-2013 15:20

Ik ben er ook bekend mee. Toen ik op mezelf ben gaan wonen, heeft het bij mij ook even geduurd voordat ik het vissen weer oppakte. Bij mij is het een wisselwerking tussen 2 hobby's. Naast het vissen speel ik ook nog basgitaar. Ik merk het vooral waar mn waar mn geld naar toe gaat welke hobby op nr 1 staat. Mijn band is nu gestopt, maar op een gegeven moment ging het met de band dusdanig goed met de band dat er weinig vistijd overbleef. Op dat moment moest ik er niet aan denken om mijn geld aan visspullen te besteden. Ik heb toch hengels en molens? Daar vang ik toch ook vis mee? Van het geld kon ik ook die ene bas kopen of een nieuwe versterker.

Ik heb een tijd gehad dat ik blij was als ik eens een repetitie over kon slaan, dan kon ik gaan vissen. Ik heb ook periodes gehad dat ik enorm baalde als we repetities over moesten slaan, omdat de vaart er lekker in zat en ik dit vooral zo wou houden.

Nu mijn band gestopt is houd ik weer even tijd over. Op dat moment vond ik het k*t, maar nu vind ik het wel even prima. Ik overweeg zelfs één van mijn basgitaren te verkopen, om een voerbootje te kunnen aanschaffen. Aan de andere kant, de laatste paar vissessies waren niet al te best, en dan wordt het ook moeilijker merk ik om de discipline op te brengen om voor dag en dauw op te staan om naar het viswater te gaan, of om snachts in de regen in dat tentje te liggen, terwijl je ook lekker kunt uitslapen of lekker op de bank kan zitten met een biertje.

Oftewel: als je het geld niet heel hard nodig hebt, gewoon houden die spullen!
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

24-05-2013 15:34

Hier precies hetzelfde,
Eindelijk een serieuze relatie samenwonen enz, alles verkocht (zonde van alle dure spullen, geen drol meer voor gehad).
Dacht bij mezelf als het weer gaat kriebelen koop ik nieuw spul. Nou het begon dus een half jaar (in de zomer vakantie) alweer te kriebelen.
Zul je net zien als je niks meer heb qua spullen dan wil je opeens.
Gelukkig setje van een maatje kunnen lenen een paar x. Na veel zeuren moeder de vrouw aangekeken en een topset voor weinig kunnen kopen via marktplaats.
Nu vis ik gewoon 1 nachtje in de week ff ertussen uit. Maar ik ben wel elke dag met vissen bezig, dit forum en andere websites bekijken en praat veel erover met vismaten, maar niet meer zo extreem als vroeger.

Maar het beste is dus om je spullen te houden want je krijgt er niks meer voor....
Gebruikersavatar
Bart de rooij
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-12-2012 12:47

24-05-2013 21:13

Had een avond, nacht sessie op de planning vanaaf, geinstaleerd en wel zelfs, maar heb mijn boeltje ingepakt.

Ik had het gevoel terug, maar dat ebt nu heel snel weg, ben leuk aan het vissen geweest de laatste weken, maar het plezier wordt snel vergalt als er peppen zijn die menen dwars over een 200 meter breed water je stek af te leggen met strakke lijnen.
Als je dan vraagt waarom ze niet aan de overkant gaan zitten weten ze niet eens een antwoord te verzinnen, zijn karpervissers anno 192013 echt van die eikels geworden?

Geef mijn portie maar aan fikkie.
Laatst gewijzigd door Bart de rooij op 24-05-2013 21:25, 2 keer totaal gewijzigd.
I love it when a plan comes together!
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

24-05-2013 21:18

Bart,

In je gevoel, kan ik héél goed in komen. :wink:

Ik zat hier pas op een plas te vissen, en iemand vaarde zijn lijn uit, zeker 200+ meter uit de kant en tegen (takken!) obstakels. Dan ben je héél onverantwoord bezig! En hij kon gewoon aan die kant gaan zitten...

Van zoiets kan ik figuurlijk misselijk worden.

Benny
Gebruikersavatar
Bart de rooij
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-12-2012 12:47

24-05-2013 21:29

Dat is idd nog erger Ben, maar het respectloos optreden naar andere collega vissers trekt nergens naar. Iedereen weet toch wel wat voor effect een lijn in het water op de karper heeft.
I love it when a plan comes together!
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

24-05-2013 22:49

Het kan nog extremer Bart, hier op het kanaal, vissen op 300+ meter, is inmiddels opgelost :D
Gebruikersavatar
Bart de rooij
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-12-2012 12:47

24-05-2013 23:13

Legaal Herman?
Illegale oplossingen heb ik nu wel op mijn netvlies en in gedachten :evil:
I love it when a plan comes together!
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

24-05-2013 23:17

Op een heel humane wijze :)
Gebruikersavatar
Bart de rooij
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-12-2012 12:47

24-05-2013 23:21

De persoon die de afstandbediening bediend net wat langer dna het wereldrecord onder water houden ?
I love it when a plan comes together!
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

24-05-2013 23:23

Nee Bart, zal zelf nooit geweld gebruiken aan de waterkant, ben ik niet voor op pad.
Gebruikersavatar
Bart de rooij
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-12-2012 12:47

24-05-2013 23:39

Hoe heb je dat dan opgelost Herman?
I love it when a plan comes together!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

25-05-2013 10:11

Ben ook benieuwd Herman!

- Geen obsessief gedrag meer; belangrijke dingen wijken niet meer voor 't vissen.
- Over het algemeen alleen nog korte dag of nachtsessies.
- Niet teveel troep mee, want dat ging me ook tegen staan.
- Commercie moet ik niet veel van hebben. Ik vis liever zonder dat men het weet. Dus op wateren waar zelden iemand komt. Dus rust! :)
- Niets moet, alles mag.


Yep!

Ik herken ook de respectloze omgang naar collega's (nou ja, gewoon schijt aan de wereld) en de hebzucht naar die beesten. Ik ben er voor in therapie geweest maar ben van nature een aso is me verteld :lol:

En dat muziek verhaal komt me ook bekend voor. Ik ga vanmiddag naar een workshop Cubase 7 bij BAX-Shop, want ik wil (een heel plezierig moeten) dat weer helemaal oppakken :wink: !
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

25-05-2013 10:29

Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

25-05-2013 10:30

Groet'n Henk..

still growing Old.
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

25-05-2013 17:37

Bart,

Ik zeg altijd: Heb respect voor ieder levend wezen. :wink: Wij mij met respect behandeld, die behandel ik ook met respect. :wink: Het effect van vele lijnen in het water ken ik, en is niet zo gunstig. Hengeldruk...

Ik heb me pas ook geergerd op die plas, maar heb me voorgenomen om dat niet weer te doen. Het vergalt alleen je eigen visserij. Een praatje maken met zo'n persoon doet vaak meer wonderen, omdat ze het zelf vaak helemaal niet beseffen waarmee ze bezig zijn, terwijl dat eigenlijk wel zou moeten...

Marco,

:D Nou, je zult het maar te horen krijgen. :P :lol:

Henk,

Een mooie plaat van BB King. Doeltreffend en veel zeggend... :wink:

Benny
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

26-05-2013 11:36

En dat muziek verhaal komt me ook bekend voor. Ik ga vanmiddag naar een workshop Cubase 7 bij BAX-Shop, want ik wil (een heel plezierig moeten) dat weer helemaal oppakken :wink: !


Andere glimmende spullen, geen volk in camou kleding (nou ja, amper), maar 't zelfde sfeertje als op een hengelsportbeurs...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Martin de Zwart
Berichten: 232
Lid geworden op: 30-05-2006 14:24

30-05-2013 13:06

Bedankt iedereen voor de reactie's

Benny van de Werfhorst schreef:
Zo heb ik voor mijn eigen enkele besluiten genomen:

- Geen obsessief gedrag meer; belangrijke dingen wijken niet meer voor 't vissen.
- Over het algemeen alleen nog korte dag of nachtsessies.
- Niet teveel troep mee, want dat ging me ook tegen staan.
- Commercie moet ik niet veel van hebben. Ik vis liever zonder dat men het weet. Dus op wateren waar zelden iemand komt. Dus rust! :)
- Niets moet, alles mag.



Ik denk dat dit ook voor mij van toepassing is als ik het ooit weer ga oppakken. Het vissen en gedoe er om heen was meer een obsessie waardoor het me uiteindelijk tegen is gaan staan. Heb al m'n spulletjes veilig opgeslagen en daar ligt het voorlopig goed.

Tot ziens iedereen :wink:
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

30-05-2013 13:31

vergeet niet je slip helemaal open te draaien :wink:
Ach man..Ga toch vissen !!