Eerste karpervangst na 7 jaar afwezigheid.


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

09-05-2013 20:14

Na de beslissing om te stoppen met het karpervissen 6-7 jaar geleden heb ik vorig jaar oktober tijdens een midweek visvakantie met een maat weer eens de eerste karpers gedrild. Moet toegeven dat ik dat toch wel weer leuk vond om te doen.

Ondanks de beschikking over minder vrije tijd en andere bezigheden dan jaren geleden, heb ik afgelopen winter besloten de draad weer op te pakken en mezelf een compleet nieuwe uitrusting aangekocht.
Tot vandaag had ik dit jaar 2 korte sessies gezeten, welke op blanks uitdraaiden.

Vanochtend een ochtend gezeten op een water wat ik vroeger redelijk intensief heb bevist. Mooie vangsten gedaan en wilde het hier weer even proberen. In de tussentijd wat geobserveerd en informatie opgezocht.
2 vissen heb ik voor ogen welke ik graag achteraan zou willen gaan de komende periode.

Maar goed, vanochtend vroeg plaats genomen, de 2 hengels lagen klaar voor wat er komen gaat.
Al na een kwartier onverwachts een langzame oploper welke ik helaas mis. Niet getreurd, zulke snelle actie had ik niet verwacht maar gaf goede hoop, dus snel weer erin die hengel.

Anderhalf uur later liep de andere hengel weg en die hing wel. Een stevige dril volgde en de vis bleef eerst redelijk diep. Even later zag ik de schub aan de oppervlakte verschijnen en kort erna kon ik hem landen.
De eerste karper alleen sinds jaren weer op de mat gaf toch weer een goed en voldaan gevoel.
Niet erg groot, maar toch leuk, vandaar dat ik hem even deel:

http://i539.photobucket.com/albums/ff35 ... f32c25.jpg

Puntgave schub van 75 cm en 14,7 pond.
Mark Dekkers
Berichten: 24
Lid geworden op: 30-08-2011 11:10

09-05-2013 20:44

Goed bezig!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

13-05-2013 08:40

Mooi, je wordt subiet weer terug geslingerd in het gevoel.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

13-05-2013 23:19

Dat zeker Marc, het gevoel is weer terug hoor.

Heb er ook zeker weer zin in, kijk telkens weer uit naar de volgende sessie en denk veel na over de aanpak.
Wat dat betreft is een bak aan ervaring uit het verleden wel makkelijk om een doorstart te realiseren, dus ik ben benieuwd wat 2013 me gaat brengen.

Dit was een leuk eerste visje en vond het leuk hem ff te delen.
Plaats reactie