niet goed gehaakt


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niels van den Hurk
Berichten: 29
Lid geworden op: 09-07-2012 21:55
Locatie: Lierop

02-05-2013 10:10

beste medekarpervissers,

gisteren tijdens een middag sessie heb ik op de plaatselijke vijver een leuk schubje gevangen. alleen zat hij niet mooi in de onderlip gehaakt maar buiten de bek. ik maak mijn onderlijnen zelf en normaal haken ze altijd mooi in de onderlip. nu zat hij ongeveer 2cm langs zijn bek gehaakt. hoe kan dit??

ik vis met een simpel inline loodsysteem en mijn onderlijn ziet er als volgt uit:
-gecoat onderlijn materiaal en boven de haak 2cm gestript.
-longshank haak maat 8.
-stukje krimpkous ligt gebogen voor de betere inhaking.
-beetje putty op de overgang van gecoat naar soepel.
-tussen de haakbocht en het aas zit ongeveer 1cm ruimte.
MVG Niels
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

02-05-2013 10:59

Kan gebeuren Niels, hij zal er tijdens het azen met zijn bek langs geschoven zijn. Een longshank prikt nu eenmaal snel dus daarom zal hij aan de onderkant vlees gepakt hebben.

Ik zou er persoonlijk niet teveel achter zoeken! Heb het tijdens het penvissen vaker gehad als de vissen met enige vaart aan het azen waren.
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

02-05-2013 12:24

Ik heb het helaas wel vaker dat de vis "vals" gehaakt is. Dit kan heel veel redenen hebben. Vergeet niet dat een karper ook buiten de bek smaakpapillen heeft en dan het eten als het ware knuffelt om zo te bepalen wat het is. Dat is vaak de reden dat je een karper soms in de borst of de vinnen er omheen haakt.

Voor meer (wetenschappelijk) onderszoek hiernaar check de bovenste link op deze pagina: http://pendingen.blogspot.nl/p/blog-page.html
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
Niels van den Hurk
Berichten: 29
Lid geworden op: 09-07-2012 21:55
Locatie: Lierop

02-05-2013 21:12

oke, bedankt voor jullie reacties
MVG Niels
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

02-05-2013 22:31

Sommige dingen kun je niet voorkomen!! En zullen 1 keer in de zoveel tijd gebeuren.

Zo had ik de laatste keer een eend midden in zijn voet gehaakt :S

Ik heb in mijn leven nog nooit een koet of eend zo gehaakt, ooit een koet in de bek (dat verwacht je ook wel). Maar toen ik gespartel aan de overkant zag en het beestje voorzichtig naar de kant haalde en de haak in zijn voet zat stond ik ook even paf!
Plaats reactie