ervaring boilieman berlicum


Tom Janssens
Berichten: 15
Lid geworden op: 29-10-2011 10:23

10-06-2013 15:13

Ok, genoeg nu, misschien terug on topic?

Nog iemand ervaring met deze bollen?

Mvg,
Tom
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

10-06-2013 17:24

Ook wel benieuwd of bijvoorbeel de "Aminol Fish" van deze boilieman dezelfde boilie is als de aminol fish van Strategy baits (SPRO).
De flesjes waar verschillende soorten liquid in zitten zijn al wel hetzelfde, en de boilieboer (Kuypers) ook!

1+1 = 2? :wink:

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
martijn bloemen
Berichten: 185
Lid geworden op: 25-03-2013 18:03

11-06-2013 17:02

Er zijn altijd betere bolle maar ik vind ze voor de prijs prima en vang meer als met mijn vorige boilies! Als ik een dag ga vissen met mij met vangt hij meer maar hij vist met bolle van ttb en betaal je 5 euro de kilo! Maar ik ben er tevreden over.
Johan van den Hof
Berichten: 1
Lid geworden op: 08-08-2013 19:32

08-08-2013 19:56

Ik heb zelf nog geen ervaring met deze bollen want ik moet eerst nog 100 kg andere meuk wegvissen en voeren, maar dan ga ik zijn bollen zeker testen. Maar eerst even ruimte maken. Ik hoor alleen maar goede berichten over deze bollen. Het enige negatieve op dit forum zijn mannen die zeggen dat het voor 2 € de kilo niet veel kan zijn, maar ik hoor dat deze man duizenden kilo's per week omzet!
martijn bloemen
Berichten: 185
Lid geworden op: 25-03-2013 18:03

08-08-2013 20:16

Ik heb nou hem en bosseboilies uitgeprobbeerd ga tog ook weer terug naar hem!
Gebruikersavatar
Jarno Kastermans
Berichten: 350
Lid geworden op: 11-05-2006 20:01
Locatie: Schoonebeek Dr

09-08-2013 09:34

heb laatst ook eens een testpakket besteld bij hem,

9kg boilies voor 35,-euro.

niet alle boilies kosten 2euro, alleen die hij in de aanbieding heeft.
er zijn ook bollen bij die kosten bijv 3,50 of 4euro.

ik ben zeer zeker te spreken over de boilies, ruiken/proeven/vangen prima, ik vis dan ook wel op kanalen en grote meren, dus daar is niet echt sprake van dressuur.

mvg
Gebruikersavatar
Casper timmermans
Berichten: 24
Lid geworden op: 17-05-2013 18:23

21-08-2013 21:00

Mannen even ter opbheldering....

ik heb een zeer groote vergissing gemaakt en mijn oprechte excusses daarvoor....
maarja wat ik heb gezegd praat ik niet 1,2,3 goed dus hier even een korte uitleg,

ik kom inderdaad dagelijks lans een (andere) man die in zijn schuurtje een viswinkeltje heeft
die is hoog in de 60 en allang met pensioen.. die handeld in klein materiaal voor karper en draait zelf ook boilies
voor 1,50-3.- te kilo...

dit is dus een andere dan waar jullie over hebben!
naar even gegoogled te hebben bestaat er inderdaad een "echte" berlicumse bollenboer
die zijn zaak heelemaal in orde heeft een goede webshop etc etc

het was dus gewoon een (zeer lompe) reactie van mij
en jullie hebben ook gelijk dat zeker waar ik (bijna) dagelijks kom zwart te maken en te beledigen...


dit is niet goed te praaten maar toch

Sorry!
Superiorbaits.nl
Gebruikersavatar
Casper timmermans
Berichten: 24
Lid geworden op: 17-05-2013 18:23

21-08-2013 21:01

enfin.. misschien stiekem toch maar een keer een zakje proberen en een weekje testen
om te kijken of de karpers hierachter ook dol op zijn.

Casper.
Superiorbaits.nl
lucas kraan
Berichten: 3
Lid geworden op: 02-02-2014 23:10

13-05-2014 21:19

Heeft er iemand de laatste tijd nog gevangen op zijn boillies?
heb net 3 kilo tutti frutti besteld.
als het werkt blijf ik bij die man ookal heb ik vorig jaar ook goed gevangen op de fresh fruit one boillies van berkley (ving er mijn pr van 46 pond op) maar viste toen meer instant omdat je 11 euro per kilo betaalde kan nu beter me eigen stek bijvoeren
gr. Lucas Kraan
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

13-05-2014 22:21

Als er nou niemand vis mee heeft gevangen, mik je ze dan in de kliko ?
Gewoon mee gaan vissen en vindt het zelf uit, wat een ander er mee vangt is voor jou irrelevant.
Gebruikersavatar
willem boersma1
Berichten: 17
Lid geworden op: 12-04-2014 13:24
Locatie: Beverwijk

13-05-2014 22:38

Wat ik niet snap , en misschien zie ik dat dan weer verkeerd :o
Maar lees nergens dat er bij word verteld dat deze man nog meer zaken heeft/verdeelpunten
zoals hier onder beschreven , dit heb ik even gepikt van de site van hem .....
>>De Boilieman is gevestigd in Berlicum. In ons winkelpand (440m2) tonen wij u graag onze ruime selectie, met altijd 30.000 kilo verse boilies en dumbells op voorraad.

We beschikken over een eigen productielijn, daarmee kunnen we snel inspringen op eventuele wensen. Door onze verkooppunten in Assen, Breda, Heerhugowaard, Sneek, België en Duitsland hebben wij een erg hoge omloopsnelheid. Wij garanderen u altijd een verse boilie. De gemiddelde doorlooptijd van een boilie bij De Boilieman is 6 weken in het hoogseizoen zelfs 14 dagen. <<<<

Dus ik kan me dan best goed voor stellen dat je dan de Boilies ook laag in prijs kan aan bieden toch ?

Dus doet met deze info je voordeel ,
en ach ik ga er zeker bestellen ...
Scheelt een hoop en als de karper maar wil bijten , maar dat zien we dan wel toch :D
Geniet ook wel van de natuur om me heen hahaha
Een dag niet gevist is een dag niet geleefd ;)

Karper :
meerval : 1 1.27 mtr
Brasem :
overige :
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

14-05-2014 09:01

Was er niet al een topic over de befaamde boilie man onder het forum aas met 20 pagina's?

Ontop: wat een geneuzel van mensen die schreeuwen dat het onmogelijk is. Ik maak zelf voor 3,20 euro de kilo een zeer hoogwaardige bol. Als je duizenden kilo's per week draait, en dus je ingredienten enorm in bulk koopt is 2 a 3 euro de kg makkelijk haalbaar.
Iedereen hier die natuurlijk zakken mainline en nutrabaits gebruikt willen niets weten van een leuke bol van 2 euro. Afgunst is het.

Los daarvan moeten mensen ook is ophouden met schenen schoppen. Niet iedereen heeft de portomonee om een 10+ euro de kg bol te kopen gezien de financien. Laat staat met een 10+ euro de kg te gaan voeren. Laat mensen lekker in hun waarde als ze de 2 euro bol fantastisch vinden. En nog belangrijker: er op vangen.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

14-05-2014 09:17

ik vis met heel goedkoop,gemiddeld en duur

hangt een beetje af van de plannen die ik gemaakt heb en type water
maar die nieuwe solar bollen seafood take away ga ik zeker eens proberen.
maar daar ga ik geen grote voercampagnes mee houden.
zou wel gek zijn.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

14-05-2014 11:07

Wouter Witkamp schreef:Was er niet al een topic over de befaamde boilie man onder het forum aas met 20 pagina's?

Ontop: wat een geneuzel van mensen die schreeuwen dat het onmogelijk is. Ik maak zelf voor 3,20 euro de kilo een zeer hoogwaardige bol. Als je duizenden kilo's per week draait, en dus je ingredienten enorm in bulk koopt is 2 a 3 euro de kg makkelijk haalbaar.
Iedereen hier die natuurlijk zakken mainline en nutrabaits gebruikt willen niets weten van een leuke bol van 2 euro. Afgunst is het.

Los daarvan moeten mensen ook is ophouden met schenen schoppen. Niet iedereen heeft de portomonee om een 10+ euro de kg bol te kopen gezien de financien. Laat staat met een 10+ euro de kg te gaan voeren. Laat mensen lekker in hun waarde als ze de 2 euro bol fantastisch vinden. En nog belangrijker: er op vangen.


Maar het staat wel beter zo'n zakje Mainline of Nutrabaits langs de waterkant. 8)
Gewoon, lekker vissen.
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

14-05-2014 11:43

Die zakje kun je ook met andere bollen vullen... 8)
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

15-05-2014 09:26

de meeste die hierover negatief reageren zijn in de meeste gevallen of verkopers in boilies of de makers van boilies en die zien zijn of haar opbrengsten verminderen.
misschien proberen ze hier de boilieman af te kraken of iets dergelijks zodat ze weer meer klandizie krijgen.
ik denk dat we al jaren voor de gek worden gehouden want bv 10 kg mix kan toch niet zo duur zijn.
neem nou een mainline mix 10 kg kost gewoon 100 euro.....denken we nou echt dat daar de duurste ingredienten inzitten.....zolang we niet bij het vulproces mee kunnen kijken kunnen ze erin doen wat ze willen
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

15-05-2014 12:57

Hallo mannen!

Ik ken behoorlijk wat mensen die met deze bollen vissen, en ook hun visjes meer dan goed vangen. dat de boilieman zijn bollen zelf draaid schijnt alleen 1 grote grap te zijn, omdat hij zoals vele andere zijn bollen laat afdraaien door een externe draaier.

Wat mij alleen opviel is dat ik mijn maten heb gewaarschuwd dat de boilies snel stil zoude vallen. na zeer goede resultaten viel deze bol inderdaad stil na een maandje, maarja hij heeft zoveel verschillende soorten dat je snel kan swichten. ik zelf bouw liever een stek op een water en dat de vissen graag mijn aas pakken. met een vismeel bolletje zal dit wat tijd gaan kosten alleen zul je daarna hoogst waarschijnlijk een keer flink kunnen harken.

Voor instand visserij zal deze bol zeker vis vangen, ik vis liever met aas waar onze onderwater vriend ook wat aan heeft!
boudewijn meijer
Berichten: 94
Lid geworden op: 16-04-2006 21:56
Locatie: eindhoven

30-05-2014 22:20

heb het een kans gegeven , mede ingegeven door de prijs
ze meuren ( stinken) goed.
morgen ga ik er mee vissen
jurrien stam
Berichten: 304
Lid geworden op: 28-09-2004 14:13
Locatie: haarlem

25-08-2014 19:34

Beste mensen,

Ik heb voor een Frankrijktripje (klein meer bij vakantieadres) ook een paar kilo boiliemanboilies meegenomen, dit puur en alleen om eigenlijk even te proberen en zo ook zeer voordelig makkelijk een voerstek kon aanleggen.

Ik heb de scopex geprobeerd en er aardig tot goed op gevangen. De witte zoete boilie deed het ook erg goed, dus ik denk dat voor korte sessies er met deze boilies prima gevist kan worden.

Er zijn uiteraard veel dingen die wel of niet vangen beinvloeden, maar de boilies van de boilieman vangen iedere geval gewoon karper, net zoals de duurdere merken dat doen.

Ik las ook een opmerking van Kees over de flesjes die linken naar SPRO. Ik verdenk de scopex hier namelijk ook een beetje van ;)
pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeep
L van Ardennen

02-11-2014 11:16

Wat een gezeur over die boilieman zeg. Ik denk dat al die negatieve verhalen uit de hoek komen van andere boiliemerk verkopers die hun omzetten zien dalen.

Op die hoeveelheden is het volgens mij makkelijke om een boilie te draaien voor 2 euro en voor ongeveer 3 euro te verkopen en er nog winst op te maken. Bij al die grote merken betalen wij ook voor het salaris van de 3 tussenpersonen en betalen we ook voor die "mooie" zakken er omheen.

Ik heb nu een 2-tal kilo's opgevist van de boilieman om te proberen en heb er meer vis op gevangen dan op de 7 killo Dynamite baits Plum pakket dat bij het Karper abonnement zat plus de 3 kilo Pro line bollen die ik afgelopen jaar ergens had gekocht om te testen. Grote verhalen over Pro Line en Dynamite maar op die 10 kilo net 5 visjes gevangen waar ik op die 2 kilo Boilieman bollen er 2 keer zoveel op heb gevangen.

Negatieve berichten zijn pure afgunst en jaloezie.

Daarbij heb ik helemaal een hekel aan mensen die roepen dat de bollen niet "gezond" zijn voor de vis. Hoe hypocriet kan je zijn.......... alsof de haak in de bek en de daaropvolgende stress wel gezond zijn voor het beestje. Als je een gezonde karper wil dan moet je niet vissen.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

02-11-2014 11:22

Daar gaan we weer...
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

02-11-2014 11:31

L. van A.,

Dus je hebt alles bij elkaar een kilo of 12 bollen van 3 verschillende merken opgevist en denkt nu iets zinnigs over deze bollen te kunnen zeggen? Dan zal ik je uit je droom helpen: die paar vissen zeggen helemaal niks over de vangkracht van de boilies. Zoveel meer factoren die meespelen...
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

02-11-2014 11:38

Wat een ongelofelijk gezeur!
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

02-11-2014 16:00

doe je best er mee L.A
trouwens over wie zegt dit nu iets??
je boilie, of jezelf
belang bij een boilie boer/merk
nou kerel geen enkele
vissen is iets meer dan alleen een boilie
de cirkel moet rond zijn

succes ermee man
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Niels zuurmond
Berichten: 15
Lid geworden op: 29-11-2013 01:51

02-11-2014 16:27

Prima. Bollen. Over de ene. Ben ik meer tevreden als over de andere particlills zijn super en goedkoop