Karpervissen op moeilijk water


Plaats reactie
Mick hoffmann
Berichten: 15
Lid geworden op: 18-03-2013 22:00

18-03-2013 22:06

Hallo ik heb een vraagje bij mij in de buurt heb je een mooi water met veel en grote karpers erin het is best diep daar maar het probleem is dat ik daar helemaal niks vang hebben jullie nog wat tips hiervoor alvast bedankt
Gebruikersavatar
Marc vdWoude
Berichten: 225
Lid geworden op: 22-10-2012 22:20

18-03-2013 22:41

Beste Mick,

Ten eerste wil ik je van harte welkom heten, dus bij deze.

Ik zou je heel graag die gouden tip geven zodat jij ze kunt gaan vangen.
Helaas is het onmogelijk om je op dit moment te helpen.
Ik weet namelijk helemaal niks van het water dat je bevist buiten dat er veel grote karpers zwemmen.
Als jij nou eens zoveel mogelijk informatie geeft over het water dat je bevist dan zal ik, en ik denk ook andere boarders je proberen op weg te helpen.

Dus hoe meer info jij geeft over het water deste beter het is.
Maar noem geen naam van het water hou dat lekker voor jezelf want een water waar veel grote karpers zwemmen moet je lekker voor jezelf houden! :wink:
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

18-03-2013 22:48

Probeer eerst een bepaald plekje af te peilen, Zo leer je of de bodem hard of zacht is, Vooral nu het wat kouder is zou ik voor een diepe plek gaan, op het moment dat het warmer gaat worden trekt de vis naar wat ondieper water, ook een week voorvoeren kan geen kwaad nu het nog steeds aardig winters is iedere dag een pondje boilies eventueel met wat pellets of blikmais of zelfs wat hennep. Kan ook best een visje opleveren, dan ga je ze enigzins vasthouden,

Succes
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Mick hoffmann
Berichten: 15
Lid geworden op: 18-03-2013 22:00

19-03-2013 07:14

Hallo marc het is een vrij lang water en op de plek waar ik altijd zit heeft aan de overkant groote riet kragen op sommige stukken is het wel 14 m diep er zijn over hangende bomen en er zit ook meerval ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

19-03-2013 09:07

Mick hoffmann schreef:Hallo marc het is een vrij lang water en op de plek waar ik altijd zit heeft aan de overkant groote riet kragen op sommige stukken is het wel 14 m diep er zijn over hangende bomen en er zit ook meerval ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft



Je Noemt nu zelf 2 mooie stukken overhangende boom en een hele diepe stek. Meerval kan uitmaken maar dat moet ie echt op je stek liggen,
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

19-03-2013 11:14

het is allemaal niet zo moeilijk om te beginnen pak je een boot eventueel met diepte meter als je die hebt (anders een hengel) en kam je je het hele water uit .mag je niet met een boot op het water dat adviseer ik het s nachts te doen als er niemand aan het vissen is .een hengel zou ik altijd mee nemen kan je bevoordeeld mooi de lijnklippen :wink:
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
R. van Bussel
Berichten: 123
Lid geworden op: 05-08-2010 17:20
Locatie: Vaassen

19-03-2013 12:30

Aan de post van de TS te zien is het nog geen hele ervaren karpervisser dus denk niet dat hij nu al beschikt over een (voer)boot met dieptemeter. Zal gewoon kijken naar potentiële stekken en die met de hengel zien uit te peilen. En altijd blijven observeren natuurlijk. Succes;)
Plaats reactie