Nachtjes pakken doordeweeks


Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

06-03-2013 16:24

Zijn er hier mensen die vaak nachtjes vissen doordeweeks en daarna gewoon naar werk gaan?
Ik zit er hard over na te denken, omdat ik in het weekend graag wat leuks doe met mijn vrouw en kind en mijn vrienden graag zie.
In principe hoef ik pas 8 uur op werk te zijn dus dat is niet extreem vroeg ofzo.

Misschien nog tips waar op te letten enzo?
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

06-03-2013 16:37

Jo,

Nu het weer het weer een beetje toelaat (dus zeg maar niet de hele dag met natte meuk in de auto, een ijsparaplu ofzo) en zeker deze week slaap ik vaker aan de waterkant dan thuis.

Vereisten zijn wel:

Niet te brasemgevoelig vissen / water met veel brasems
Geen runswater (na 12+ vissen een dag op je werk is niet echt optimaal)
Water/Stekken zouden typische nachtplekken moeten zijn
Bereikbaarheid van het water/stek

Zomaar wat dingen die me even te binnen schieten. Ikzelf stop altijd een half uur eerder met vissen dan eigenlijk zou moeten. Dit omdat ik echt op tijd op mijn werk moet zijn, en niet zit te wachten op iets wat dat in de war schopt. Momenteel is de reis van water naar werk ook nog eens erg file-gevoelig dus dat hou ik ook in de smiezen.

Plu'tje voor het gemak, minimaal materiaal en lekker op de situaties inspelen. Eén van de mooiste visserijen die er is.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

06-03-2013 16:41

Volgens mij voldoen al mijn stekken wel aan jou eisen sven.
Alleen de meeste vissen vang ik vaak tussen 5-10 uur in de morgen.
Gelukkig zitten veel van mn stekken in de buurt van mijn werk, dus dit moet wel lukken. Ik ga het gewoon proberen, beter vroeg opruimen dan helemaal niet vissen!
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

06-03-2013 16:57

ik doe dit zelf regelmatig maar dan wel in de warmere periode van het jaar.
waarom weet ik niet dus hou het maar op daarom.
het water ligt vlakbij.
stel dat ik 8 uur moet beginnen zet ik de wekker anderhalf uur eerder.
tijd om op te ruimen de reis naar huis douchen aankleden enz...
Vis is vis
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

06-03-2013 19:37

Jup hierow ook een doordeweek visser .
Nu ook live aan het water as we write .
Werk ploegendienst dus ik heb het al helemaal makkelijk .
Nu zit ik momenteel alleen aan het water , dit wat sweekends zeker niet is .

Vooral in het voorjaar maak ik doordeweekse nachten .
Mijn eisen zijn daarom ook niets .
Ik vis juist op de moelijk bereikbare stekken , metname om "kijkers" te weren .
Ik kan savonds laat na me werk voeren en er vervolgens paar dagen later vissen .

Ik vis heus wel in de weekeinden maar dan voornamelijk gezamelijk met mijn vismaat .
Zie het als fanatiek , fanatieker , fanatiekst.

In juli-augustus is mijn eerste kleine opkomst dus ik heb in goed overleg afgesproken dit voorjaar volgas te geven.
Mijn vriendin weet dat de lente mij kriebels in me hoofd geven en laat me daarin lekker mijn ding doen.
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
marco van der plas
Berichten: 55
Lid geworden op: 29-07-2012 21:29
Locatie: Zuid-Holland

06-03-2013 20:28

Bojan,

Ik doe dit regelmatig. Pak me scooter met me kar erachter en rij naar de stek.
Vaak vis ik dan wel op moeilijk visbaar water waar de kans groter is op een zware of mooie vis (vbm)
Zelf begin ik pas om 9 uur op mijn werk. Zet dan 7 uur het wekkertje om vervolgens top fit
wakker te worden, aangezien ik thuis op een later tijdstip me nachtrust pak .
Natuurlijk hoop je wel dat je nachtrust onderbroken wordt door een vis te vangen.

Vervolgens heb ik dan thuis nog wat tijd om me weer voor te bereiden voor me werk.

Wat ik er verder prettig aan vind is dat het altijd rustiger is mbt voorbijgangers, boten ect
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

07-03-2013 07:37

Ik slaap tegenwoordig in m'n auto, hengeltjes binnendraaien, netje inklappen en onthaakmat achterin gooien ét voila.
Of nog mooier ik slaap gewoon op het werk, alleen deze stek doet het nu nog niet even wachten totdat de plantjes weer opkomen.
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

07-03-2013 08:17

Cees v Opstal schreef:Ik slaap tegenwoordig in m'n auto, hengeltjes binnendraaien, netje inklappen en onthaakmat achterin gooien ét voila.
Of nog mooier ik slaap gewoon op het werk, alleen deze stek doet het nu nog niet even wachten totdat de plantjes weer opkomen.


Dat is ook een goede kees, volgende auto word ook zeker een station voor mij.
Ken ik lekker languit achterin liggen.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

07-03-2013 09:19

Ik heb vorig jaar voor het eerst doordeweeks nachtjes gevist. Vroeger moest ik er niks van weten, leek me vreselijk. Maar mijn vismaat werkt hele afwijkende tijden en voor hem is nachtvissen bijna alleen maar doordeweeks een optie. Dus ik heb het maar eens geprobeerd. En ik moet zeggen: het is best te doen! Ik begin ook om 8 uur, dus moet 6 uur echt wel m'n stretcher af. Snel effe bakkie en dan inpakken en wegwezen. Het kan allemaal net. En dan is het betreffende viswater vrij dicht bij huis en mijn werk op 6 min rijden vanaf thuis. Dus dat scheelt! Ik zou het denk ik niet trekken om a la Mark Pansar 4 tot 5 nachten doordeweeks te vissen, dan zit ik wel als een wrak op mijn werk denk ik. 1 nacht doordeweeks is meer als zat!

Ik heb nooit echt last gehad van een dipje overdag of zo (ik hoefde er 's nachts dan ook niet bepaald heel vaak uit voor een aanbeet :P ). Alleen als het 's ochtends om 6 uur nog pikkedonker is en je slaapt als een roos is het niet echt tof om op te ruimen. In de zomer maakt het mij niet zoveel uit. Toch al licht en de vogels fluiten je de tent uit. Denk dat ik dit seizoen ook gewoon weer nachtjes doordeweeks ga pakken.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

07-03-2013 09:42

Als ik op m'n werkstek slaap draai ik om half 7 m'n hengeltjes in en zit ik om 5 voor 7 gewassen en wel aan een bak thee in de kantine.
7 uur aan de gang en half 4 weer achter de stokken, oh ja ook nog 4 pauzes tussendoor even een kijkje nemen en wat bolletjes strooien. Wat een wereldbaan heb ik toch en dat zonder universtaire opleiding. :wink:
Hoe vaker ik 's nachts gewekt wordt des te meer energie heb ik overdag :D afgelopen jaar gelukkig geen last van platte gehad.
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

07-03-2013 09:56

Grenst jouw werk aan de waterkant? :lol:
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

07-03-2013 10:08

Inderdaad een stuk kanaal in open verbinding met het deltagebied :D
Oh ja een baas die achter je staat helpt ook in dit geval, maar het komt van 2 kanten natuurlijk, hij heeft gratis nachtbewaking. 8)
Het mooiste van dit alles het is nog een PR stek ook, komt ie PR snoek, karper, baars, brasem, voorn en ik rij het hele land en daarbuiten door om te vissen. :roll:
Het kan soms raar lopen.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

07-03-2013 10:15

"Vroeger" veel doordeweekse nachten gevist. Meestal woensdag op donderdag, zodat de sessies (viste er ook altijd eentje in het weekend) mooi verdeeld waren over de week.
Slapen doe ik niet echt als ik alleen vis. Ben toch waakzaam en bovenal met vissen bezig. Hoe vaak ik ook op een stek gevist heb, ik blijf m'n ogen uit kijken. Ook 's nachts. Dat betekende destijds wel dat ik donderdagavond behoorlijk moe was. Niet erg, want een keer op tijd naar bed en ik was weer de man.
Ik heb het geluk (?) in een overal te werken, dus opfrissen voordat ik aan de slag ga was geen noodzaak. Spullen in de auto en rechtstreeks naar m'n werk, zo deed ik het meestal.

Puntje bij paaltje verschilden mijn sessies doordeweeks niet van die in de weekenden. De beviste stekken waren 's nachts en 's ochtends heel vroeg het best, dus ook in de weekenden pakte ik tussen 7 en 8 m'n boeltje bij elkaar. Vermoeiende, maar oh zo lekkere tijd was dat...
Ik weet het ook allemaal niet...
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

07-03-2013 21:07

ik doe het zelf ook veel. lekker rustig doordeweeks aan het water... :lol:
denk wel dat het met sommige soorten werk makkelijker vol te houden is als met andere. zelf doe ik koeltechnisch onderhoud in een werkplaats. de hele dag druk dus, savonds hakt de slapeloosheid er weleens in.
met een kantoorbaan zou ik het niet volhouden in ieder geval!!
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

07-03-2013 21:15

Mensen met een kantoorbaan houden het in de werkplaats niet vol, tis maar net wat je gewend bent hé.
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

07-03-2013 21:18

bij mij op het werk al helemaal niet. zou komen door het "hoge" intellectuele niveau zeggen ze... :-?
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

07-03-2013 21:43

paul te wierik schreef:ik doe het zelf ook veel. lekker rustig doordeweeks aan het water... :lol:
denk wel dat het met sommige soorten werk makkelijker vol te houden is als met andere. zelf doe ik koeltechnisch onderhoud in een werkplaats. de hele dag druk dus, savonds hakt de slapeloosheid er weleens in.
met een kantoorbaan zou ik het niet volhouden in ieder geval!!


Een flinke teug zuurstof nemen van je lasset doet wonderen in dat soort situaties Paul ;-)
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

07-03-2013 23:27

Omdat ik op zaterdag werk heb ik doordeweeks altijd een dag vrij, en probeer die nacht ervoor zo vaak mogelijk te pakken omdat het doordeweeks nou eenmaal veel rustiger is dan in het weekend.
Maar snachts vissen en de volgende dag werken trek ik echt niet. Ik slaap aan de waterkant superlicht en ben meer wakker dan slapende. De meeste slaap pak ik meestal pas sochtends wanneer ik uit vermoeidheid wat dieper in slaap val.
Fijn om wat waakzamer te zijn maar meestal maar irritant. Zeker als je je vismaat binnen 2 minuten hoort snurken ;)
Anders zou ik zeker vaker vissen in de werkweek!
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

08-03-2013 07:05

Indien regelmatig voorkwam:

Sorry, maar dan kreeg mijn werknemer alle tijd te gaan vissen
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

08-03-2013 12:08

Zolang je prestaties op 't werk er niet onder lijden...
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

08-03-2013 19:13

Stel je bent vuilnisman dan zal je werk er hoogst waarschijnlijk er niet onder lijden maar er zijn ook beroepen waar je enigszins bij moet nadenken en/of scherp blijven, lijkt me niet verstandig om dan nachten te pakken.

Groet,Peter

Ps vrijgezellen, werklozen en produktiemedewerkers zal je in de regel meer nachten zien pakken!!!
Eens of oneens?
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

08-03-2013 19:14

Deels oneens, vrijgezelle laborant :wink: :lol:
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

08-03-2013 19:20

Tja ik heb sinds 8 maanden een kleine thuis en dan kom je ook gaar op je werk na een zware nacht.
Gewoon ff doorbijten. Daarom lijkt donderdag me ook het meest geschikt, want dan hoef je nog maar 1 dagje te werken daarna
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

08-03-2013 19:22

Dan ben jij waarschijnlijk één van de twee laboranten van Gulp Cees.

Groet, Peter
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

08-03-2013 19:24

Gelukkig niet wil van m'n hobby geen werk maken dan houd je namelijk geen hobby over.
Iets verdienen is ook niet verkeerd natuurlijk, boilies koop ik zelf wel.