NACHTVIS-/ DERDE HENGELTOESTEMMING


Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

05-01-2013 16:16

Thanks voor je reactie Raymon, ik weet genoeg ;-)
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

06-01-2013 15:06

Wouter Scherrenberg schreef:@ Sander van Thiel

Je kijkt volgens mij dan echt over een paar paginas heen van de AUHV lijst (niet de gezamelijke! maar het apparte AUHV boekje).
In de AUHV lijst staat een duidelijke tabel waar je met 3 hengels mag zitten, en waar je het hele jaar door mag nacthvissen. Mits je in bezit bent van de 3e hengeltoestemming en de nachttoestemming

In de maanden juni/juli en augustus mag je als AUHV lid in elk AUHV water nachtvissen tenzij vermeld van niet.




U mag nachtvissen EN/OF met 3 hengels vissen in het meeste eigen AUHV verenigingswater BRON: AUHV.nl

Dit staat in geen enkel boekje, Wel staat er dit:

toestemming: verleent hiermee toestemming om in 2013 S'nachts te vissen in het AUHV viswater.

Dit stond in bij vissen in de domstad(verenegingsblad). Nachtvissen word in principe het gehele jaar door toegestaan. met een landelijke nachtvistoestemming. die vannaf 1 janauari bij de federatie of sport visserij NL verkrijgbaar is.blijf letten op aanvullende auhv verenegings regels og geemeentelijke beperking voor bijvoorbeeld het gebruik van een tentje.

ook krijg ik een boekje binnen waar wateren in staan waar ik mag nachtvissen, en het zijn er nog minder als vorig jaar erg onduidelijk ook kan ik geen Nachtvispas Of 3e hengel pas meer via de website kopen.


Dus er onduidelijk. en het spreekt zichzelf erg tegen vooral omdat dit opd e website staat.

U mag nachtvissen EN/OF met 3 hengels vissen in het meeste eigen AUHV verenigingswater BRON: AUHV.nl

Terwijl het boekje die bijd e vispas hoort iets anders zegt WAT RAAR!! :S
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Wouter Scherrenberg
Berichten: 137
Lid geworden op: 05-11-2012 18:16

06-01-2013 15:36

Ik snap je even niet :)

Als je het boekje van de AUHV opent, zie je op pagina 11 en 12 dit (en achterop het correctie boekje):

Afbeelding

Afbeelding

Daarnaast staat er netjes in ditzelfde boekje dat je dus in de maanden juni/juli en augustus in al het AUHV water mag nachtvissen als AUHV lid:

Http://img.photobucket.com/albums/v233/ ... b87c57.jpg

Maar je mag alleen met een 3e hengel en nachtvissen als je beide stickers hebt die je medio half januari via sportvisserij nederland op de website kan kopen.
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

06-01-2013 15:49

Wat is het toch een bout vereneging.Nog minder Wateren als vorig jaar in de nachtvispas. AUHV GA MET JE TIJD MEE!!!!!!!


Dit stond op de website

U mag nachtvissen EN/OF met 3 hengels vissen in het meeste eigen AUHV verenigingswater BRON: AUHV.nl


Staat er als verandering. Daar doel ik op Dat boekje zegt me weinig, Verandering van visserij regels Yeah right :-?
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Wouter Scherrenberg
Berichten: 137
Lid geworden op: 05-11-2012 18:16

06-01-2013 15:51

Ik zie even je probleem niet hoor :)

Want dit water is 1:1 hetzelfde als vorig jaar, en gezien je in werkelijk al het vereniging water mag nachtvissen in de maanden juni juli en augustus kan je je ei echt wel kwijt.
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

06-01-2013 15:52

Het boekje heb ik ook gelezen, En het zijn minder wateren dan vorig jaar en op de website staat wat anders. Mocht het boekje wel kloppen dan zit ik volgend jaar bij een andere vereneging :wink:
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

06-01-2013 15:55

Wouter Scherrenberg schreef:Ik zie even je probleem niet hoor :)

Want dit water is 1:1 hetzelfde als vorig jaar, en gezien je in werkelijk al het vereniging water mag nachtvissen in de maanden juni juli en augustus kan je je ei echt wel kwijt.



Nou ik dus niet. Merwede kanaal stond vorig jaar nog in de nachtvispas. Ik heb geen auto en ik heb 2 wateren een beetje in
de buurt waar ik het hele jaar mag nachtvissen. In de zomer valt hier niet te vissen ivm waterplanten. Dus ik kan echt mijn ei niet kwijt. Er zijn wateren wegevallen zoals het merwede kanaal.

En mijn grootste probleem is nog wel is dat er veranderingen beloofd zijn er ze er weer niet komen! Dus in elk AUHV water het hele jaar nachtvissen. Kan makkelijk dit was ook beloofd door Sportvisserij NL.
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Wouter Scherrenberg
Berichten: 137
Lid geworden op: 05-11-2012 18:16

06-01-2013 16:01

Daar doelen ze mee op het enorme water wat in de gezamelijke lijst is gekomen waar je nu mag nachtvissen / 3e hengel waar je voorheen dat alleen kon in het AUHV water.

Maar gezien je geen auto hebt... word dat lastig.
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

06-01-2013 16:08

De vecht en de kromme rijn zijn ook enorm lang. Het merwede kanaal ook Mag je ook niet het hele jaar nachtvissen.

Om toch even etrug te vallen op onze ' geweldige' Hengelsport vereneging die zich blijkbaar alleen bezig houd met vlieg en roofvissers. Ze hadden ook beloofd de wateren beter te onderhouden nou het ligt nou nog dicht. op de meeste wateren. Had ook neit verwacht dat er meerdere wateren bij zouden komen maar minder :o En ook nog het merwede kanaal vand e lijst af dat had ik echt niet verwacht :evil:

Koop dus die vergunning ook niet voor de duidelijkheid, 25,00 weg geven noem ik dat.
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

06-01-2013 18:29

Vind hier iets intresants op de website van Sportvisserij nederland waar de AUHV zich ook aan te houden heeft.

De beperking tot de maanden juni, juli en augustus is op 1 oktober 2012 komen te vervallen. Het nachtvissen is hierdoor wettelijk gezien het hele jaar toegestaan BRON: http://www.sportvisserijnederland.nl/vi ... achtvissen
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

06-01-2013 18:51

sander van thiel schreef: Het nachtvissen is hierdoor wettelijk gezien het hele jaar toegestaan

Tenzij anders vermeld........
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

06-01-2013 19:01

[/quote]
Tenzij anders vermeld........[/quote]


Artikel 7, lid 1 van het Reglement voor de binnenvisserij 1985 zegt dat het verboden is om te vissen tussen twee uur na zonsondergang en één uur voor zonsopgang. Lid 2 van dit artikel zegt echter dat dit verbod niet geldt voor het vissen met de hengel met uitzondering van de door de Minister aangewezen wateren.

De beperking tot de maanden juni, juli en augustus is op 1 oktober 2012 komen te vervallen. Het nachtvissen is hierdoor wettelijk gezien het hele jaar toegestaan met uitzondering van de volgende wateren (die zijn opgenomen in bijlage 2 van de Uitvoeringsregeling visserij):

Het Houtwiel, ten noorden van Veenwouden (Fr.);
Het Rottighe Meente, in de gemeente Weststellingwerf (Fr.);
De Deelen, begrensd door de Buitendijkse Hoofdvaart, de Deelenweg, de Hooivaartsweg, Tweede of Nieuwe Deel, de lijn van oost naar west door de lange warren langs de dwarssloten, het Binnenkanaal, de Hooivaartsweg, de vaart tussen het gemaal Dijksman en de P. C. Otterweg en het Stroomkanaal;
De Beulakerwijde (incl. de Kleine Beulakerwijde);
Het IJsselmeer;
De wateren, gelegen in het Ilperveld, begrensd door de Purmerlander rijweg, het Noord-Hollandschkanaal, de gemeentegrens tussen Ilpendam en Landsmeer (Banscheiding) en de rijweg Landsmeer- den Ilp-Purmerland;
De wateren gelegen in het gebied begrensd door het Noord-Hollandschkanaal, de Purmerringvaart tussen Ilpendam en Het Stinke Vuil, het Stinke Vuil, de Gouwzee, het IJsselmeer, het Buiten IJ en de in aanleg zijnde noordelijke ringweg van Amsterdam tussen de Schellingwouderbrug en de IJtunnelweg bij Nieuwendam, met uitzondering van het Kinselmeer, de binnen de bebouwde kommen gelegen wateren, alsmede de langs openbare wegen gelegen wateren voor zover wordt gevist vanaf de wegzijde;
De wateren, gelegen in het gebied begrensd door de Zaan, de Knollendammervaart, het Noord-Hollandschkanaal, de noordelijke Ringvaart en de Wijde Wormer, het verbindingskanaal tussen de twee laatstgenoemde wateren, de Braak en de Poel;
De Oude Zederik, gelegen tussen Ameide en Meerkerk;
De Hooge Boezem van de Nederwaard;
De Hooge Boezem van de Overwaard;
De Nieuwkoopse plassen, begrensd door de weg van de Noordse buurt naar Noorden en Nieuwkoop, de Ziendeweg, de Meije, de Kadewetering tot Slikkendam en de provinciale weg Slikkendam – Noordse buurt, met uitzondering van de Noordeinderplas tot het Brampjesgat en de Maarten Freekerweg en de Zuideinderplas.
In alle wateren die niet in het bovenstaande lijstje voorkomen mag dus wettelijk gezien het hele jaar door ’s nachts worden gevist met de hengel.
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Wouter Scherrenberg
Berichten: 137
Lid geworden op: 05-11-2012 18:16

06-01-2013 20:12

Daarnaast staat er ook duidelijk vermeld dat de minister dit bij de verenigingen neerlegt en die dus zelf mogen bepalen hoe of wat.
Ofwel, je mag in de maanden juni, juli en augustus in elk AUHV water nachtvissen als AUHV lid en op de wateren in de tabel het hele jaar door.

sander van thiel schreef:Vind hier iets intresants op de website van Sportvisserij nederland waar de AUHV zich ook aan te houden heeft.

De beperking tot de maanden juni, juli en augustus is op 1 oktober 2012 komen te vervallen. Het nachtvissen is hierdoor wettelijk gezien het hele jaar toegestaan BRON: http://www.sportvisserijnederland.nl/vi ... achtvissen


Dit geldt voor het gezamelijke water, tenzij vermeld dat het alleen mag in de maanden juni juli augustus. Deze regel geldt dus niet voor vereniging water. En dus mogen verenigingen dit zelf bepalen.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

06-01-2013 20:21

Beste Sander,

Een HSV mag wetgeving niet naast zich neerleggen door regels te verruimen, maar mag wel beperkende regels opleggen, zoals max. 1 hengel, minimummaat snoek 60 cm, totaalverbod nachtvissen etc.

Het is dus aan de AUHV waar men wat toestaat, en het bestuur enigszins kennende, zal daar over nagedacht zijn.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

06-01-2013 23:42

Gezien de Euforische aanduiding op de website had ik wel verwacht dat het iets ruimer zou worden nou er zijn zelfs wateren weg gehaald wat betreft nachtvissen. Kan ik die 32,50 nog terugboeken? :lol:
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
Björn Kuijten
Berichten: 247
Lid geworden op: 22-02-2012 00:42
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

08-01-2013 14:03

Ik heb net op de site van Sportvisserij Zuidwest Nederland mijn 3e hengel en nachtvis vergunning kunnen bestellen.
Dus daar is inmiddels de module actief.
Peter Dorsthorst
Berichten: 200
Lid geworden op: 29-01-2011 20:38
Locatie: Hoorn

10-01-2013 09:18

Die van Noord Holland is ook actief ik heb net de nachtvis vergunning besteld....nu nog de ontheffing bij de gmeente aanvragen voor mijn nachtverblijf.
Remco Jansen
Berichten: 78
Lid geworden op: 11-01-2013 17:14

11-01-2013 17:52

Ik zou toch maar uitkijken met vissen in water waar het eigenlijk niet mag enzovoort, had ik ook een x in noordbrabant in de polder een mooie plek ene na andere polderkarper en toen staatsbosbeheer mocht ik vertrekken en zou ik 100euro boete krijgen... noooit gehad! Behoorlijk vaag en een week daarvoor zei een andere meneer van staatsbosbeheer ja je mag hier gewoon vissen want er staat nergens dat het verboden is?!

Ze moeten alles eens duidelijk maken!:S
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

11-01-2013 18:23

Remco,

Wat mijnheren zeggen is niet relevant, je zult ten alle tijden een schriftelijke toestemming moeten kunnen overleggen van de waterbeheerder/ visrechthebbende, al dan niet met vispas.

Groet,
Peter
Remco Jansen
Berichten: 78
Lid geworden op: 11-01-2013 17:14

11-01-2013 18:38

Jaa jaa dat snap ik wel.
Maar het water was niet gepacht enzovoort, maar ik heb er van geleerd ookal kwam er geen boete thuis! Eerst goed informeren over een visplek opzoek gaan naar als die er is een vergunning en dan pas vissen, in de omgeving bij mij is er namelijk niks in de landelijke lijst met viswateren te vinden..
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

11-01-2013 20:03

Bedoel je dan de omgeving binnen een straal van 100 meter of woon je in het buitenland? 8)
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Remco Jansen
Berichten: 78
Lid geworden op: 11-01-2013 17:14

12-01-2013 09:25

haha grapjas :p, nee in een straal van zo een 10/15km
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

12-01-2013 21:54

Bijna niet voor te stellen met zoveel water in de lijst, maar kennelijk is er dan toch nog een blinde vlek in ons landje. Of een blinde, dat kan natuurlijk ook! :P
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

02-02-2013 13:09

Voor degenen die de regels van de AUHV nog niet doorhebben:
http://www.auhv.nl/
maarten kok
Berichten: 434
Lid geworden op: 10-11-2005 09:14
Locatie: enkhuizen

03-02-2013 15:28

De beroepsvisserij alles weg vangen . En wij als karpervissers met clinic onthaakmatten zouden niet mogen nachtvissen .op het ijsselmeer markermeer . De overheid kan de strooperij geeneens aanpakken . Laat staan een paar tentjes vinden op 60.000 ha.
van de tip tot de top !!!!!! hou ze open slapen kan altijd nog .