The Giant van Gigantica dood gevonden


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

07-01-2013 19:09

Daaf Wolters schreef:Mooiste is dat er van die gasten hier in de buurt die nu op hun achterste benen staan een hele hoop zelf in Frankrijk naar BTW gaan.

Klaas vd Herik schreef:Weet je wat echt leuk is? Er zijn van die anti lui :lol: die ook gewoon gaan. Jammer dat ik geen foto heb gemaakt. Kwam zo wt namen tegen.

In zo'n recht-voor-zijn-raap-onderwerp kunnen we als dit mensen uit dit topic betreft, in naam van de geloofwaardigheid van de discussie, deze niet beter direct aan de schandpaal nagelen? 8)

Klaas, verlies je jezelf niet teveel in cryptische ballades tenzij je het geen punt vindt dat slechts 10% je volledig begrijpt :lol:

Greetz Laurens
martijn van den Haak
Berichten: 202
Lid geworden op: 11-08-2006 09:34

07-01-2013 20:56

bert kamp schreef:Martijn, ik snap niet goed waar je nu eigenlijk heen wil, als je je zo druk maakt over vissen met 3 hengels op kleine putjes, dan moet je je zeker druk maken over betaalwatertjes want dat zijn over het algemeen kleine putjes waar ook nog eens veel te veel vissers neergezet worden.


True, en dat wil ik me ook wel maken, maar dan moet ik wel weten waarover we het hebben. Wat is teveel, hoeveel zijn er daarvan en wie bepaalt dat. Zomaar iets roepen (althans zo lijkt het) overtuigt niemand. Dat was ook de bedoeling van mijn 1e reactie. Dus ik probeer daar ergens te komen. Het begon bij Aart die iets beweerde.

laten we het eenvoudig houden en de getallen beperken tot maximale bezetting per hectare en max aantal vissers, die gegevens zijn meestal zo terug te vinden op de sites van de betreffende wateren.
Ik heb qua max bezetting wel eens ergens 20 karpers p/ha gelezen en mij lijkt 2ha viswater voor een stek van 2 wel ok.
Als je andere getallen in gedachten hebt, laat maar weten.


Nou ja, kijk Klaas komt met 50 kg/ha. Daar kan nogal wat tussen zitten. Ik ben geen bioloog en weet niet wat redelijk is. Op gevoel kom je wel een heel eind.

Maar het wordt betaalwateren wel sterk aangerekend.
Omdat er een economisch motief achter zit, als ik een bekeuring krijg voor een overbeladen aanhanger is die lang niet zo hoog als voor een overbeladen vrachtwagen. Dat laatste is een economisch delict, het eerste een overtreding.
Overigens, veel van de 'diefstallen' zijn gepleegd in de tijd dat het meenemen en overzetten van vis nog niet verboden was. In welopgevoede karperkringen was het echter 'not done'.
Om je een idee te geven om hoeveel BTW het gaat, in de omgeving waar de bekende Engelse karperdealer Kevin M. een aantal BTW's heeft word steen en been geklaagd over het verdwijnen van de grotere vissen. Kevin is overigens ook veroordeeld en heeft er volgens mij nog een tijdje voor in de bak gezeten. Omgeving Metz, dito en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Zoals gezegd, veel heeft zich afgespeeld in de tijd dat het niet verboden was.


ok, dat zal dan zo zijn, maar hoe verhoudt zich dat tot het totaal. Let wel: uiteraard keur ik het af.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-01-2013 21:57

Issue tussen Maddocks en Echo speelde 10 jaar geleden en is door het geruchtencicuit inmiddels zo vervormd dat de waarheid niet te achterhalen is. Maddocks is echter nooit veroordeeld. Hier wordt een en ander verward met een incident waarbij een transport van karper richting UK werd onderschept en een Engelsman met een achternaam van ongeveer gelijke strekking werd genoemd. Er heeft in het verleden zeker karper transport plaatsgevonden. Maar Kevin Maddocks zou ik buiten beschouwing laten als je niet werkelijk van de hoed en de rand weet. Er zijn teveel geruchten die gebaseerd zijn op halve waarheden of gewoon uit de duim gezogen zijn.

Wat de situatie nu is, na het verhogen van de strafmaat een aantal jaar geleden, zou ik niet weten. Echo is inmiddels niet meer. Veel betaalwater lijkt een eigen legaal circuit voor grote karpers te hebben nadat de wetgeving aangepast is.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

07-01-2013 22:09

Bedankt voor de info Kees, ik weet nog wel dat in het in 2005 meen ik een 'trending topic' was.
Inmiddels kom ik niet zo veel meer bij Vos(vanwege gezondheid, niet vanwege Vos) dus ben ik niet meer op de hoogte van de laatste roddels uit het karper circuit.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-01-2013 22:12

Het speelde rond 2002 in de UK.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

07-01-2013 22:19

Het is maar vissen laurens.

Dan schuif je argumenten die niet handig zijn terzijde.

Nog 123456789 pagina s en er gaat niemand minder naar
een btw.

.ik pas me moeiteloos aan aan het domme gezwam.
Ontrekken aan een normale vergunning vind ik eigenlijk 1 van de weinige redenen tegen een btw.


Lijken kees? Zijn. Tot 20 kilo. Eigen opkweek.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-01-2013 22:40

Ja Klaas, voorzichtigheidshalve lijken. Simpelweg omdat niet duidelijk is in hoeverre alle 500+ Franse wateren en de UK wateren nu geheel in hun eigen behoefte voorzien vanuit legale vangst (o.a. vidanges) en kweek.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

08-01-2013 07:06

Precies Kees, net als 100 en vrije wateren waar geleende vissen zwemmen, is im mijn ogen niets exclusiefs .
Toevallig heb ik eens een bedrijfsplan opzet voor een BTW GEMAAKT. Grootste dreiging kan je invullen denk ik ?

Zie huidige bestand van villedon. Eigen kweek. En reken maar dat de vissen tot volk3 wasdom komen. Zorgen we zelf voor met ons aas.

Neem Horton is geen pannenkoek .
Btw steeds meer btw werken met enig3n kweek . Gat in de grond en gaan.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

08-01-2013 07:37

Wel is mijn indruk dat verschillende BTW op dit moment onderling een wedstrijd aan het voeren zijn wie de zwaarste vissen aan kan bieden. Handelswaar wordt dan snel een gebruiksvoorwerp wat uitgebuit en snel afgeschreven wordt, als onderdeel van een bedrijfs analyse? Of dit van toepassing is op the giant kan ik echter niet beoordelen.

Groet,
Peter
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

08-01-2013 12:35

Peter, die dingen groeien gewoon als een debiel Komt door "" ons"" super voer. En daarbij misschien zelfs wel voor de karper goede omstandigheden.

Deze spurt heb ik in 1985 ook gezien. van eerpel naar bollen
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

08-01-2013 13:30

Goede omstandigheden Klaas? Mijn kritiek richt zich niet zozeer op het feit of er al dan niet gestolen vissen zwemmen op een BTW, ik denk dat dit ook vooral in de beginjaren speelde. Nee, het gaat om een grote hoeveelheid op een relatief kleine oppervlakte, een qua opbouw totaal scheefgegroeide populatie en het feit dat de vissen door het vissersvoer abnormaal groeien en zichzelf niet zelden doodgroeien. En dan gaan mensen naar zo'n dierentuin (of circus, daar ben ik nog niet uit) en moeten dan zonodig pronken met een nieuwe PR. De karper als commercieel uitgebuit beest, met alleen het gewicht dat telt. Dat is wat mij zo tegenstaat. Je hoort zo weinig meer over krakend carbon, over weken van afzien, over de jacht op het onbekende en beleving van de jager in de natuur. Over karpers die ondanks dat ze de zoveel kilo niet halen erg mooi zijn. Ja soms, maar dan staat het er als een soort excuus bij ("niet grooot, maar wel mooi", of "klein maar fijn"). En de jeugd vindt het intussen (op gelukkig een aantal "geredde zielen" 8) na dan) niet meer dan normaal dat je betaalt voor kiloknallers. Ik denk steeds vaker dat ik me maar eens moet afsluiten voor alle internetbronnen, niks meer lezen en gewoon alleen maar vissen op plekken waar ik nauwelijks of geen karpervissers tegenkom. Ik weet het, dan steek ik m'n kop in het zand, maar het geeft wel meer rust in datzelfde koppie.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

08-01-2013 13:51

Kees Verheij schreef:En de jeugd vindt het intussen (op gelukkig een aantal "geredde zielen" na dan) niet meer dan normaal dat je betaalt voor kiloknallers.


Zoals ik eerder zei Kees, men gebruikt ze als kermishoeren.
Met één verschil, dit keer mag het hoertje wel mee op de foto..
Opgegroeid onder goede omstandigheden, voor de pooiers zeker..Alleen heten ze nu weer; uitbaters. :roll:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

08-01-2013 14:35

Klaas,

Selectie van karpers ten behoeven van de consumptie heeft er mede voor gezorgd dat de groeipotentie van karper geweldig is toegenomen. Voer en bijvoeren daar toe ook bijdraagt neem ik gelijk aan.

Als voorbeeld, bij mij blijven mooie getekende spiegels van J.v. Mechelen ten opzichten van noem het maar kale Duitsers, wat zeker niet denigrerend bedoeld is achter in de groeispurt de eerste jaren. Een kale Villedon deed het nog beter dan de kale Duitsers in mijn vijver. Dat de giga groeispurt over een langere periode ten koste gaat van de leeftijd kan ik niet onderbouwen. Maar lijkt me zeer goed mogelijk aan de hand van bovenstaande voorbeelden. Als karpervisser kunnen we misschien blij zijn met die ontwikkeling, als natuurliefhebber kan ik het weer niet toejuichen. Tuurlijk heb ook ik me jaren blind gestaard op grote vissen vangen en nog. Toch mogen we hier best kanttekeningen plaatsen of het welzijn van onze hobby vriend hier niet ernstig ………………. Lees wel eens verhalen welke ontwikkelingen sommige pikeurs nog verwachten op dit front waarbij de koude rillingen over mijn nek lopen.

Groet,
Peter

Vistandbeheer blijft een goede basis voor onze hobby.
Het groene meer voor de liefhebbers http://www.karper-nostalgie.info/index1.html
martijn van den Haak
Berichten: 202
Lid geworden op: 11-08-2006 09:34

08-01-2013 20:55

Zoals ik eerder zei Kees, men gebruikt ze als kermishoeren.
Met één verschil, dit keer mag het hoertje wel mee op de foto..
Opgegroeid onder goede omstandigheden, voor de pooiers zeker..Alleen heten ze nu weer; uitbaters. :roll:


en we zijn weer terug bij kutputten en karperhoertjes.

@Kees

Nee, het gaat om een grote hoeveelheid op een relatief kleine oppervlakte, een qua opbouw totaal scheefgegroeide populatie en het feit dat de vissen door het vissersvoer abnormaal groeien en zichzelf niet zelden doodgroeien.


3 beweringen in 1 zin, oppervlakte, populatie en doodgroeien, bewijs?
Gebruikersavatar
Marc vdWoude
Berichten: 225
Lid geworden op: 22-10-2012 22:20

08-01-2013 21:38

Wat ik alleen even niet snap.
En ik hou me buiten deze hele Btw. discussie..
Maar velen van de mensen die hier en in andere topics reageren zie ik aannemen dat mensen grote vissen willen vangen voor een nieuw pr. Of voor een foto.
Maar ik persoonlijk vang heel graag grote vissen voor de dril. Ik heb hier een één en een kwart ponds pen hengel staan die ik af en toe meeneem naar wateren waar ik vissen tot 12 pond verwacht en heb dan echt lol en vaak een heel mooi gevecht.
Maar als ik heel eerlijk ben vind ik het vissen op grote karper vele malen leuker, en dit puur vanwege de dril!
En of deze karpers nou hier in Nederland gevangen worden of in Frankrijk maakt mij geen zak uit. Maar wat wel vaak het geval is is dat hoe groter de karper is. Deste langer is de dril, en deste lastiger heb ik ht met het binnenhalen van de vis. Het is heus niet altijd hoor dat dit geld maar vaak wel. Als ik mezelf afvraag wat ik in karpervissen zoek zijn dat veel redenen maar zijn er voor mij drie dingen die mij als eerst te binnenschieten.

1. De rust(heeft niet perse met het aantal vissers aan het water te maken, maar meer de rust in mijn drukke koppie) en het genieten van de natuur.

2. Mijn visserij verbeteren in die zin dat ik graag verbetering zie in de vangsten, of in iedergeval wanneer ik blank proberen te begrijpen waarom ik heb geblankt. En daar iets mee kunnen doen wat weer neerkomt op het verbeteren van mijn kunnen als visser zijnde.

3. Het drillen van vissen. Het liefst zo sterk mogelijk, en zo lang mogelijk. Zodat ik uiteindelijk met knikkende knieën de vis schep en een gat in de lucht spring.


Dit jaar heb ik een paar mooie drils gehad waarvan er een handje vol van die drils langer duurde als 20 minuten. Het gevoel wat ik had toen die vissen(ongezien) het net in gingen.. Als ik daar nu aan terug denk krijg ik nog kippenvel!


Wat ik bedoel te zeggen is: niet iedereen vangt graag dikke vis vor een foto, of om te. Pronken.
En dat lijken sommige wel te denken.

Ik wil hier ook niet met vingers wijzen. En bedoel hier ook niemand mee dus voel je aub. Niet aangesproken..
Het is meer iets wat ik even kwijt wou.

Mvg Marc.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-01-2013 22:11

Beetje gevaarlijk terrein, want wat subjectief.

Karpers hebben bij voldoende voedselaanbod de eigenschap groot en zwaar te worden. Dit kost echter tijd en de aantallen zijn niet groot. Dit zijn de juweeltjes van het water en doorgaans een bijzondere vangst. Iedere karpervisser vangt ze maar wat graag. Een betaalwater speelt hierop in door de kans te vergroten met een hoog gemiddelde aan grote karpers. Tijd is er niet, dus de wens is de karper zo snel mogelijk groot te laten groeien. Bovendien in een bestand met veel voedselconcurrentie. Opvallende groeisnelheden worden inmiddels bereikt door selectie op erfelijke eigenschappen en voeding. Deze karpers lijken vaak uit hun voegen gegroeid. De indruk is dat ze minder oud worden en er is bij vivisectie van de dode vissen wel leververvetting aangetoond. Echte statistiek ontbreekt echter om met 100% zekerheid te kunnen beweren dat dit een algemeen geldend mechanisme is. De indruk bestaat echter wel en lijkt mij niet onterecht.

Als het om grote karpers gaat besteed ik liever de uren om die van de eerst genoemde soort op vrij water te vangen. Dit kost vistijd en inspanning. Betaalwater voorziet in die behoefte en vergroot de kans dat je een dergelijke vis vangt. Maar dan doorgaans van de tweede soort, voor minder vistijd (gasten vissen tenslotte een weekje). Het is daarmee ook niet zo gek dat betaalwater inmiddels qua gewichten het vrije natuurlijke water overtreffen en recordvissen opleveren.

Driltijd kan wat tegenvallen. Grote dikke karpers zijn lomp en het vergt meer moeite om de karper te tillen. Snelheid hebben ze echter niet. Het spektakel neemt niet met het gewicht toe.

Afbeelding

De Giant heeft wel wat karakteristieken van een "snelgroeier".

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Jean-Pierre Ketelslegers
Berichten: 318
Lid geworden op: 24-12-2002 01:00
Locatie: Diepenbeek (B)
Contacteer:

08-01-2013 22:27

Marc vdWoude schreef:3. Het drillen van vissen. Het liefst zo sterk mogelijk, en zo lang mogelijk. Zodat ik uiteindelijk met knikkende knieën de vis schep en een gat in de lucht spring.




Dan moet je zeker eens naar Canada om op de St-Laurence schubkarpers te drillen !
Pluk de dag
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

08-01-2013 22:57

Gek hé, hebben we een lompwijf van een dikke karper in hun handen kijkt men verrukt en vallen hun ogen bijna uit de karkassen. Is het daarin tegen een vrouw van 120 kg dan ziet die blik op de foto er ineens heeeel anders uit. :lol:

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

08-01-2013 23:18

pj, amice,
vallen hun ogen bijna uit de karkassen

geniaal gewoon, hoe verzin je het, de koude rillingen lopen me er van over de nek.

Ik kan alleen even niet volgen wat een beoefenaar van de drafsport met karpervissen te maken heeft ?
Gebruikersavatar
Marc vdWoude
Berichten: 225
Lid geworden op: 22-10-2012 22:20

09-01-2013 00:25

Beste Kees,

Wat betreft die hele dikke vissen waarvan de dril best kan tegenvallen. Dat kan ik me voorledig voorstellen! Dat merk je al wanneer je een torpedo schub van 12kg vangt of een bol spiegeltje. Ik merk daar al dat de bouw van de vissen een groot verschil maakt.

De vissen die ik hier in Nederland vang zijn vooral lange vissen met een eerder vorse dan vette bouw. En die gaat echt als raketten.

Zelf ben ik één keer naar een btw gegaan. En dat valt opzich wel mee aangezien ik 18 jaar op karper vis. Heel eerlijk gezegd heb ik me nooit zo bezig gehouden met de historie van btw's en de discussie's die rond dit onderwerp gemaakt zijn.
Ik lees nu veel van dit soort topics en probeer me er wat meer in te verdiepen. Toch zie je veel al het zelfde.

In mijn ogen zijn er een paar groepen mensen.. Zij die alles wat met btw te maken heeft afkraken(soms zelfs met kleppen voor de ogen, niet in willen zien dat er ook beste goede btw tussen zitten). Ook zie ik een groepje mensen die zich écht bekommert om de karpers, en onze hobby om op deze te vissen. En ipv van alleen maar negatief te praten ook daadwerkelijk op educatieve wijze iemand proberen te bekeren tot wat in hun ogen goed is. Ook zie ik een groepje mensen die dingen zeggen puur om het te zeggen, en vervolgens genoeg dingen doen die met karpervissen te maken heeft die niet door de beugel kunnen. Zelfs ook stiekem naar zo een water gaan en hier lopen roepen hoe slecht het is. Zo heb ik een hele grote naam wel eens zien vissen op een put met gestolen vissen(waarvan dit bekend was) en nu zoveel jaar later hier het heilige boontje loopt uit te hangen op het forum. Best grappig toch? Toch is goed dat er een selecte groep is zich echt zorgen maakt over zowel de karper, als onze hele toekomst wat betreft het karpervissen. Alleen ben ik heel bang dat juist die grote groep mensen die zij willen bereiken hier niet echt actief is op het forum. Hooguit een accountje aanmaken om vervolgens een topic te openen met het onderwerp: "Welke rig moet in gebruiken?!" o ja!!! Zo is er ook nog dat groepje dat dwars tegen iedereen in gaat en eerlijk zijn mening geeft en wel naar btw gaat en daar eerlijk voor uit komt. Best wel respect voor deze mensen, die hier vervolgens keihard afgesnouwd worden en volgens vele mede boarders waarschijnlijk na dit leven niet omhoog maar naar benden zullen gaan.

Waar ik heen wil is.. Ik geloof best dat het wel helpt om hier op dergelijke media tot mensen door te dringen om zo aan het licht te brengen wat een btw precies is, en wat daar allemaal bij komt kijken. Maar Ik ben wel bang dat het een gestreden strijd is en het allemaal weinig uit zal maken.

Nou zullen er vast wel mensen zijn die zich afvragen hoe ik tegen over btw kijk..
Persoonlijk heb ik de voorkeur voor open water. Zal ik weer naar een btw gaan? Vast wel.. Al zal ik proberen heel goed uit te zoeken naar wat voor btw ik ga. En als ik naar een btw zal dit meer te maken hebben met sanitaire behoeftes die er op dat moment zijn. Maar als jullie me zoeken. Ik zit gewoon in ons water rijke landje achter de schubben aan. Er is gewoon zoveel water waar ik nog wil vissen binnen een straal van 40km.. Ik ben voorlopig nog wel even bezig hier vrees ik.



Jean-Pierre,

De st. Laurence rivier daar heb ik al zovaak watertandend verhalen over gehoord. Lijkt me ech super!!
Maar laat ik nou net niet tegen lange vliegreizen kunnen :D
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-01-2013 00:44

Ik bestrijd het 500+ Franse betaalwater al lang niet meer. Plaats slechts wat kanttekeningen bij meer van dit water en hoop op een gezonde toekomst van ons verenigingswater in Nederland met een vergunningsysteem. Dit is een rijk bezit en onze basis voor de dagelijkse visserij. Zolang die goed is, kunnen we uiteindelijk ook zonder betaalwater. Een makkelijk avontuurtje in Frankrijk moet iedereen voor zichzelf weten. Ik besteed mijn vakanties liever aan wat andere culturele activiteiten. Er is zoveel meer dan wat opgefokte karpers op een Franse put. Maar als dat je ding is, so be it. Ik had het na 2 keer wel gezien. Dat zal voor meer karpervissers zo zijn.

Groet, Keed
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

09-01-2013 06:26

Beste Martijn, het bewijs zijn de folders van de BTW's zelf, alsmede de verhalen in de bladen. En het feit dat veel van die vissen vrij snel weer dood zijn. het is opgaan, blinken en verzinken binnen 10 jaar tegenwoordig. Ik ken er 1, nog een oude "heidemijspiegel" die ik op m'n 18e al ving, (nu ben ik 42) en hij leeft nog steeds, is van destijds 27 pond doorgegroeid naar nu zo rond de 45 pond. Er wordt daar redelijk normaal gevist en gevoerd en dat scheelt dus ook, plus er is genoeg natuurlijk voedsel. Iedere Jan Lul kan begrijpen dat een dieet van louter boilies niet goed is voor een vis.

Marc, wil je rust en mooie drils, dan kan ik je van harte de NL rivieren aanbevelen!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

09-01-2013 07:14

jou heidemij is inmiddels ook misten 200 keer gevangen kees. De hoer van de regio? Zelf een keer of 4 denk ik. De 1e keer dat ik weet door Saal, vertelde jij aan rini groothuis dat verderop een bekende karpervissert zat, had een 48 ponder gevangen. Of rini dat wist... :wink:


Nee, het gaat om een grote hoeveelheid op een relatief kleine oppervlakte, een qua opbouw totaal scheefgegroeide populatie en het feit dat de vissen door het vissersvoer abnormaal groeien en zichzelf niet zelden doodgroeien.


Sorry in 90 ten 100 gevallen grote onzin.

wat is een "rechte"populatie? Karpers horen hier niet dat is 1. 25 kilo de ha wordt door ABB beheerders al als teveel bestempeld.

Schaeperclaus experimenteerde al met 700 kilo de ha en had nog steeds gezonde vis. Israel zit op 1500 kilo.

Zo wat van die dingetjes. Eenzijdige visstand. Dat dan wel.

Sorry sec de gezondheid van die beestjes geloof ik niks van. Ga dan stoppen met vissen btw.

Verder moeten we allemaal naar Raven... zonder BTW

Verder jammer dat je mensen die een andere plezier hebben kleineert. En dan wat van mij zeggen? :lol: Ik hou het erop dat dat een misplaatste vorm van jaloezie betreft.

De klassieke fout door je vangsten te spiegelen aan gasten die zulke wateren bevissen.

Iemand die nooit verder komt dan de hoenderwiel zal niet snel een zwaardere vis vangen dan... 14 kilo? So what

Heb je toch ook met plezier gevist? Vingen we in december 10 of meer vissen. Als je het over overbezet hebt?
It's okay 2 pay
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

09-01-2013 07:54

Sorry, heb niet zoveel tijd en zeker geen zin om nog ellenlange lappen tekst te verwerken, maar even terugkomend op misplaatste jaloezie. Ik zal nog een voorbeeld geven.

Enige gelijknis met bepaalde personen berust niet op toeval.

A en B, kort AB, voeren al jarenlang een kleine 7 maanden per jaar een aantal wateren. Meestal 3 tot 5 per jaar. Er valt wat af en komt wat bij. 1 jaar is er zeker 1,5 ton bollen gevoerd van 1 draaier en niet jacco, waarna ze zelf zijn gaan draaien.

Die gasten hebben alle grote vissen uit de regio op de mat, vaak verschillende keren plus nog tig bonus vangsten tot een kleine 30 kilo.

Ik heb het geld niet en als ik het aas kreeg heb ik de tijd niet om het erin te plempen, laat staan om nog zo veel te vissen. Moet ik me dan, mijn mijn moeite en inspanning verkregen resultaat vergelijken met AB? Antwoord is voor mij gemakkelijk voor veel niet.


Nu zou je op zo n water vissen en ineens niks (meer) vangen (vaker gebeurt het dat ze al uberhaupt niks vingen). Wat dan? Dan zijn het klootzakken? Dierenbeulen? Milieuverziekers? Slim?

Mijn lijkt de nieuwe ford bus met alle toeters en bellen leuk en deze wil ik ook graag hebben. Voorlopig ben ik tevreden met mijn brandweerauto.
Zo een hele fijne discussie verder.
It's okay 2 pay