The Giant van Gigantica dood gevonden


Plaats reactie
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

03-01-2013 15:47

Kees Verheij schreef:@Remco:
Nee hoor, hooguit slim geheimzinnig gedoe. Mensen die er geen moeite voor willen doen zijn in mijn ogen geen vissers. Tegenwoordig wil men, ondanks alle info in bladen en op internet, nog steeds alles voorgekauwd krijgen. Ik noem het luiheid en gemakzucht, een ander die jaren nodig heeft gehad om een water te doorgronden gaat dat niet effe openbaar maken.

Vissen is toch niet alleen vangen? The hunt is better than the catch, en dat is pas echt vissen zoals vissen bedoeld is. Toen ik in Canada m'n eerste karper ving, vond ik dit totaal niet interessant, want het was op Bob z'n hengel, rig en op zijn plekje. Pas toen we eropuit gingen en vanaf (schier)eilanden ons ding deden genoot ik er met volle teugen van.


Kees, ik zeg ook niet dat ze er geen moeite voor moeten doen, maar het punt is dat men nu kiest voor het makkelijke (BTW) omdat ze niet de kennis en kunde hebben om een ander (openbaar) water te bevissen.

Er is gewoon nog geen tegenhanger voor de BTW wateren.. En Europa is zo groot, er zijn genoeg wateren waar je geheimzinnig over kunt doen..
Maar het gaat me er voornamelijk om dat openbare wateren makkelijker toegankelijk wordt voor de mensen die nu voor gemakzucht een BTW kiezen..
Maak een boekje met 10-15 wateren, en dit hoeven echt geen biggenwateren te zijn waarin genoeg informatie staat hoe men in frankrijk vist..

Toen ik 2009 naar een rivier ging was dit een zeer onbekende rivier (geen topic hier op KWO over te vinden) heb alle informatie van franse fora en vage verslagen moeten vertalen.. Dit moet je willen en je moet tussen de regels door kunnen lezen.

Ik denk echt dat als er wat handvaten zijn voor beginnende karpervissers om op openbare wateren te vissen, je misschien mensen kunt bekeren..
Dus ook op topic waar naar wateren gevraagd wordt de mensen gewoon even de goede richting opgestuurd worden.. en niet naar een boekje of Google Earth. 4 van de 5 keer zullen ze denken, pffff kom geen steek verder, dan maar naar een BTW..
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

03-01-2013 16:12

Remko Oude Elferink schreef:Schrijf eens een boekje/folder of maak een website met alle info van bv Cassien (of elk ander willekeurig water), stekken, dieptekaarten, tactieken, benodigdheden etc.. beste perioden..
Gewoon alle info die je nodig hebt om er "succesvol" te vissen..

Maar nee, dan wordt het te druk aan het water en kun jij je dingetje niet meer doen... Mes snijd aan 2 kanten he..

Stom geheimzinnig gedoe.....
Er zijn tig topics aangemaakt hier op het forum van een beginnende frankrijkganger met vragen welk water etc.. Maar nee geen informatie geven, gewoon verwijzen naar het boekje vissen in frankrijk en de mond snoeren..
Juist die mensen moet je juist helpen, en boeie als je wat teveel info geeft, hij zal dan wel op een openbaar water vissen en niet zijn heil zoeken op een BTW..


Waarom moet alles worden voorgekauwd? Waar is het gevoel van avontuur??
Er is toch niks mooiers ergens naar toe te gaan en te zoeken naar de karpers, voeren en proberen te vangen.... Das voor mijn gevoel echt vissen.
Ben al jaren bezig met pogingen het IJsselmeer en Markermeer te bedwingen en moet zeggen dat ik veel maar ook heeeeeeeel veel op mijn bek ben gegaan, sterker nog... Deze wateren hebben mij tot op heden maar drie vissen opgeleverd, vind ik het minder leuk? Nee ik blijf doorgaan met dit avontuur met de hoop daar eens een mooie IJsselmeer/ Markermeer bak van 10 tot 15kg te vangen, dan mag ik me een gelukkig mens noemen.

Wat betreft die betaalwateren...... Tja blijf het zeggen, het is gewoon een gebrek aan avontuur!!
Vissen in een volgepropte put met allemaal met boilies vetgemeste obesitas karpers, valt het ook niet op dat de laatste tien jaar alleen maar records worden gevangen in betaalwateren? Logisch want in gewoon openbaar met een natuurlijk bestand zal een karper NOOIT zo zwaar worden.
Maar ja veel vissers willen naar het beloofde land en moeten op z'n minst met een foto van een veertiger thuiskomen en willen zeker niet met lege handen thuiskomen of dat ze 10 vissen van tussen de 7 en 10 kilo zullen vangen.... Nee minstens 20 a 25kg.
Maar goed.... Heb al meerdere keren in deze discussie gezeten oa met Peter van Loo en denk inmiddels wel dat iedereen mijn mening er over kent.
Betaalwateren zullen toenemen en blijven bestaan en zolang mensen er bakken met geld uit blijven geven zal het zekers nooit ophouden
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

03-01-2013 16:22

Er is gewoon nog geen tegenhanger voor de BTW wateren.

En waarom zou daar een tegenhanger voor moeten zijn? Er is simpelweg volop water in Nederland, België en Frankrijk, waar een beetje visser prima uit de voeten kan. Zo moeilijk is vissen niet.

omdat ze niet de kennis en kunde hebben om een ander (openbaar) water te bevissen.

Waarom moeten ze dan in godschristusnaam zo nodig naar Frankrijk?! Omdat men tegenwoordig te beroerd is om eerst te leren vissen en dan pas "moeilijke" wateren (ik ken overigens geen moeilijke wateren, op het ene vang ik gewoon wat meer, op het andere wat minder. Lekker belangrijk...) aan te pakken, moeten we die luie donders maar aan informatie helpen? Zodat ze een water waar ze nog in de verste verte "niet aan toe zijn" kunnen gaan bevissen?
En laten we wel wezen, met een beetje gegoogle, gemail, gezond verstand en viservaring, kun je genoeg info vergaren om ergens (in Frankrijk) aan de slag te gaan.

Sowieso snap ik die Frankrijk-drang niet. Één keer geweest en het vissen leek me er niet moeilijker dan hier. Geen klote gevangen trouwens, maar dat gebeurt me hier ook zo vaak.
Ik weet het ook allemaal niet...
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

03-01-2013 16:27

Bart beentjes schreef:
Waarom moet alles worden voorgekauwd? Waar is het gevoel van avontuur??
Er is toch niks mooiers ergens naar toe te gaan en te zoeken naar de karpers, voeren en proberen te vangen.... Das voor mijn gevoel echt vissen.
Ben al jaren bezig met pogingen het IJsselmeer en Markermeer te bedwingen en moet zeggen dat ik veel maar ook heeeeeeeel veel op mijn bek ben gegaan, sterker nog... Deze wateren hebben mij tot op heden maar drie vissen opgeleverd, vind ik het minder leuk? Nee ik blijf doorgaan met dit avontuur met de hoop daar eens een mooie IJsselmeer/ Markermeer bak van 10 tot 15kg te vangen, dan mag ik me een gelukkig mens noemen.

Wat betreft die betaalwateren...... Tja blijf het zeggen, het is gewoon een gebrek aan avontuur!!
Vissen in een volgepropte put met allemaal met boilies vetgemeste obesitas karpers, valt het ook niet op dat de laatste tien jaar alleen maar records worden gevangen in betaalwateren? Logisch want in gewoon openbaar met een natuurlijk bestand zal een karper NOOIT zo zwaar worden.
Maar ja veel vissers willen naar het beloofde land en moeten op z'n minst met een foto van een veertiger thuiskomen en willen zeker niet met lege handen thuiskomen of dat ze 10 vissen van tussen de 7 en 10 kilo zullen vangen.... Nee minstens 20 a 25kg.
Maar goed.... Heb al meerdere keren in deze discussie gezeten oa met Peter van Loo en denk inmiddels wel dat iedereen mijn mening er over kent.
Betaalwateren zullen toenemen en blijven bestaan en zolang mensen er bakken met geld uit blijven geven zal het zekers nooit ophouden



Lees mijn posts eens verder..

Wil je mensen weghouden van BTW dan moet je een alternatief bieden en niet afwimpelen met een verwijzing naar een boekje en Google Earth..
Jou beleving met het Ijsselmeer kan ik me helemaal voorstellen, zo beleef ik mijn visserij ook in NL.
Maar vergeet niet dat deze wateren vaak in de regio liggen, op je bek gaan heeft geen consequenties, je bent immers zo weer thuis of volgend weekend ga je er weer tegenaan..

Het gevaar ligt hem juist in dat mensen 1x per jaar een weekje plannen om eens in Frankrijk te vissen, op je bek gaan in Frankrijk komt 10x zo hard aan als op je thuiswatertje..
Door wat handvaten te geven, kun je mensen juist dat zetje geven om toch op openbaar water te blijven ipv voor "zekerheid" te kiezen op een BTW..
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

03-01-2013 16:32

Mart Honen schreef:En waarom zou daar een tegenhanger voor moeten zijn? Er is simpelweg volop water in Nederland, België en Frankrijk, waar een beetje visser prima uit de voeten kan. Zo moeilijk is vissen niet.


Waarom moeten ze dan in godschristusnaam zo nodig naar Frankrijk?! Omdat men tegenwoordig te beroerd is om eerst te leren vissen en dan pas "moeilijke" wateren (ik ken overigens geen moeilijke wateren, op het ene vang ik gewoon wat meer, op het andere wat minder. Lekker belangrijk...) aan te pakken, moeten we die luie donders maar aan informatie helpen? Zodat ze een water waar ze nog in de verste verte "niet aan toe zijn" kunnen gaan bevissen?
En laten we wel wezen, met een beetje gegoogle, gemail, gezond verstand en viservaring, kun je genoeg info vergaren om ergens (in Frankrijk) aan de slag te gaan.

Sowieso snap ik die Frankrijk-drang niet. Één keer geweest en het vissen leek me er niet moeilijker dan hier. Geen klote gevangen trouwens, maar dat gebeurt me hier ook zo vaak.


Je snapt echt niets van mijn punten of wel??
Kom eens met ideeën om BTW's tegen te gaan ipv te zaniken.

Je schets zelf dat vissen op een BTW bijna heiligschennis is en dat je geen visser bent als je hier vist..
Nou ik ken enkele fervente BTW gangers die hun strepen wel hebben verdiend op de openbare wateren en die ook veel op BTW vissen, niet alleen voor promotie van hun sponsor maar puur voor zichzelf..
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

03-01-2013 17:00

Maar Remco toch, het barst van de handvatten: Boekjes/hengelsportbladen/DVD's/internet noem maar op. Toen ik als 10-jarige snotaap begon met karperen, ja inderdaad, 32 jaar geleden, was de Albatros gids m'n enige infobron met helden Dick Langhenkel en Nico de Boer. En ik ging vissen en ving ze! Alles zelf geleerd, zat op m'n bek gegaan maar als het kwartje dan viel en ik ving goed, dan was de voldoening erg groot. Ik kan me wer-ke-lijk niet voorstellen dat mensen nu nog niet zouden weten hoe het moet, op welk water dan ook. En ik heb zelf ook zat geschreven, over riviervissen, dus op mijn manier heb ik ook nog bijgedragen aan de beschikbare info.

Of wil men dan echt dat ik tot op de vierkante meter aanwijs waar je karpers op een rivier kunt vangen? Het lijkt er soms wel op.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

03-01-2013 17:02

Remko Oude Elferink schreef:Lees mijn posts eens verder..

Wil je mensen weghouden van BTW dan moet je een alternatief bieden en niet afwimpelen met een verwijzing naar een boekje en Google Earth..
Jou beleving met het Ijsselmeer kan ik me helemaal voorstellen, zo beleef ik mijn visserij ook in NL.
Maar vergeet niet dat deze wateren vaak in de regio liggen, op je bek gaan heeft geen consequenties, je bent immers zo weer thuis of volgend weekend ga je er weer tegenaan..

Het gevaar ligt hem juist in dat mensen 1x per jaar een weekje plannen om eens in Frankrijk te vissen, op je bek gaan in Frankrijk komt 10x zo hard aan als op je thuiswatertje..
Door wat handvaten te geven, kun je mensen juist dat zetje geven om toch op openbaar water te blijven ipv voor "zekerheid" te kiezen op een BTW..


En dat is nou het hele avontuur ook in Frankrijk, heb ook weleens 9 dagen in Frankrijk gezeten voor 1 vis van 12kg.... Was ik teleurgesteld? Hell no! Vond het leuk avontuur met mijn vismaat.
Heb toen wel heeeeeel veel gezien maar ze lieten zich niet verleiden, was veels te warm en paai tijd dus ze hadden wat anders aan hun kop.
Ook heel erg actief geweest ze daar van de oppervlakte te plukken s'middags maar dat mocht ook niet baten, ze lagen te lekker te zonnen en gelijk hadden ze.
Vond het overigens wel een erg leerzame sessie en heb toen erg genoten.
Zelf hoef ik niet meer naar Frankrijk, waarom zover zoeken als er hier nog zoveel water is wat ik niet bevist heb....
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

03-01-2013 17:03

Remko, ik snap je punten best. Maar ik vind dat geen oplossing.
Btw-en ga je best tegen door er niet naar toe te gaan, strepen verdiend of niet.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-01-2013 17:21

Moet niet mooier worden hoor. Tegenhanger voor betaalwater? Als ik naar Villedon rijd kom ik na minder dan een half uur langs de Sloterplas. Tegenhanger 1. Kijk op de kaart en er volgen tegenhangers die je niet op 2 handen kunt tellen.

Geest van de tijd vrees ik. We willen het hoogst haalbare, maar zonder de inspanning die erbij hoort. In principe is dit nog erger dan een Amstrong die EPO neemt voor die extra 10%, maar dan nog wel bovenop een stevig trainingsprogramma.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

03-01-2013 17:37

Sorry, kan het zelfs geen op mijn bek gaan noemen als ik niets vang. Zit ik alleen op groot water, of met KSN jeugd in Frankrijk aan een rivier als de Saone kan ik van elk moment genieten. Het vangen is zelf na 50 jaar vissen nog steeds maar een onderdeel van mijn beleving aan de waterkant.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Jean-Pierre Ketelslegers
Berichten: 318
Lid geworden op: 24-12-2002 01:00
Locatie: Diepenbeek (B)
Contacteer:

03-01-2013 17:43

Uiteindelijk wil toch iedereen zijn visje op tijd en stond op de mat, want dat is toch de bedoeling van het vissen, niet ?
Pluk de dag
bjorn markesteijn
Berichten: 44
Lid geworden op: 04-09-2012 20:48

03-01-2013 17:54

Wat ik nu echt jammer vind van onze hobby is dat de essentie van het vissen is verdwenen. 90 procent van de vissers komt aan zet zijn zooi op, vaar zijn lijnen uit ook al kan je naar de overkant pissen en gaat alvast oefenen voor het eeuwig liggen. Afgelopen jaar tot 2 keer toe dat ik bij zo'n graftombe binnen 5 meter een karper zie azen of zwemmen en ze hebben er geen idee van want dan moeten opstaan. Ik heb een paar keer zacht moeten lachen dat ik s'morgens vroeg aankomt even 2 a3 uurtjes mijn pennetje laat zaken en een paar mooie visjes vang en dat de tombe mensen nog geen eens weten dat ik daar heb gezeten en dat hun volgens mij niks hadden gevangen.
Op dit moment ben ik in Myanmar (met een reishengel en wat kleine spulletjes) en ik dacht laat ik nou eens 2 magazines (karper en karperwereld) meenemen het blijft toch een verslaving maar in het vliegtuig heb ik ze al uit het raam gegooid wat een trieste bedoeling. Het gaat tegenwoordig alleen maar over kilo's en btw(cq kweekvijver)Nu weet ik totaal niet wat voor vissen hier zwemmen maar vandaag toch al een soort van graskarper en een meerval van een krap metertje zien azen op mijn mee gejatte brood uit het hotel. Morgen zit ik aan een groot meer voor 3 dagen in een bungalow op palen en daar na aan een oude gracht van een paleis dus ik ben benieuwd wat weer aan het hengeltje gaat hangen.
Kees je heb helemaal gelijk over btw (in nederland) afschaffen stem op de vissen partij tegen plofkarpers en de 3 hengel vergunning moeten ze ook weer afschaffen op de meeste wateren, als je het niet met 2 kan kan je het ook niet met 3
Henk Teunissen
Berichten: 1180
Lid geworden op: 14-05-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

03-01-2013 18:05

Mannen,wat ben ik begonnen met dit bericht..............


ben zelf overigens geen BTW visser,als het goed gerund wordt heb ik er niks op tegen,alleen mij zien ze er niet,en omtrent dat runnen,hoe is dat te controleren?denk niet!!
groeten henk
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-01-2013 20:37

Over niks vangen. Ik heb een enkele keer op een betaalwater gevist. Een keer een week niks gevangen. Dan merk je hoe dat gaat. De uitbater nam afscheid van ons met 1000 verontschuldigingen. Hij bood ons zelfs korting voor een volgende keer. Je ziet hoe zo een man zich zorgen maakt over negatieve reclame. Er was geen aanleiding toe. Blanken is onderdeel van het spel. Dat weten we maar al te goed en we verweten de man of het water daarom niks. Zegt wel iets over de instelling van de doorsnee bezoeker en de druk op de uitbater.

Een karper op zijn tijd? Jazeker, maar mogelijk een andere tijd bij een andere gelegenheid. Hoort erbij, zelfs op een "goed" betaalwater. Of wellicht juist ook op een echt goed betaalwater.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

03-01-2013 20:44

Des te meer mensen naar een betaalwater gaan des te beter(voor mij).
Overigens boycot ik betaalwater al jaren maar ik merk nog geen verschil(gelukkig).
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

03-01-2013 20:49

ja henk je brengt heel wat te weeg :lol: mannen ga gewoon vissen
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

03-01-2013 21:33

bjorn markesteijn schreef:Op dit moment ben ik in Myanmar (met een reishengel en wat kleine spulletjes) en ik dacht laat ik nou eens 2 magazines (karper en karperwereld) meenemen het blijft toch een verslaving maar in het vliegtuig heb ik ze al uit het raam gegooid wat een trieste bedoeling.


:o

wel veilig kunnen landen met het vliegtuig ? :P

PS, mooi daar in Birma/Burma/Myanmar.zou je best wel eens wat leuks kunnen vangen ,het blijft een verassing wat je ook vangt heerlijk :D
weet niet wat je allemaal gaat doen, maar aan de zuidwest kust liggen de similan islands in de Andaman Sea (Burma Banks) , erg mooi en daar kan je met walvishaaien snorkelen,duiken ( of vangen ) :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

03-01-2013 22:48

Was the Giant een malle Babbe en zorgde ze voor een 'voldaan' gevoel, of zou de tekst teveel eer zijn voor 'de heren' van fatsoen/ verdriet?

Ik ken ze een voor een,
de heren van fatsoen,
ik zal ze nooit vergeten
zoals ze jou wel doen.
Ik heb het vaak gezien
wanneer zo'n stuk verdriet
voldaan naar buiten kwam
en jou daar achterliet

Zit nog steeds achter de geraniums op bijzondere schrijfsels te wachten,
maar inmiddels al wel gaten in m'n pantoffels gebrand bij de kachel.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Henk Teunissen
Berichten: 1180
Lid geworden op: 14-05-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

03-01-2013 23:00

mee eens Harald :wink: :wink:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

03-01-2013 23:04

Henk Teunissen schreef:Mannen,wat ben ik begonnen met dit bericht..............
ben zelf overigens geen BTW visser,als het goed gerund wordt heb ik er niks op tegen,alleen mij zien ze er niet,en omtrent dat runnen,hoe is dat te controleren?denk niet!!
groeten henk


Ja Henk, dat runnen is het goeie woord.
Het is van deze tijd, men wil alles runnen.
Dat dit runnen ten koste gaat van levende wezens maakt niet uit, wanneer men maar voor 'de pronk' een trofee kan showen op de buurvrouw's verjaardag. Immers, men moet iets doen om uberhaupt op enige manier nog ergens respect af te dwingen en indruk te maken.
In ieder geval is er weer een statuspronkstuk naar de kloten geholpen.

BTW, voldaan en niet langer geplaagd door gevoelens van behoefte of verlangen.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

04-01-2013 05:05

Harald van der Graaf schreef:ja henk je brengt heel wat te weeg :lol: mannen ga gewoon vissen


Tuurlijk, maar zie je misstanden, steek dan niet je kop in het zand. Op die manier uitgelegd ben ik het weer niet met je eens. Leven en laten leven is er ook zo een. Uiteraard waar, maar dat geldt ook voor de karpers.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

04-01-2013 07:18

georganiseerde visreizen naar Casien maakt van casien ook een btw. :o

Ik ben er ook eens geweest, dat casien. Was minstens zo druk als op welk populair btw ook. Zie het verschil niet zo.

Put van 10 ha. Zeker 100 vissen. Daar 75 spiegelkarpers bijtrappen, omdat de goegemeente er niets kan vangen.

Ach wat is erger?

Mijn laatste ervaring op een btw. Etang de Mont. Kut weer, maar samen met moeders heerlijk gerelaxed. Enige negatieve ervaring was de visser die er naar 12 keer achter kwam dat 35/100e nylon, een boom in het water en dan op 150 meter vissen niet samen gaan.


Wil je dit op je thuiswater?

Is dat het probleem van het btw? Nee van de visser. En geloof maar dat ik heb een poging gedaan om te educaten. Heb hem een klossie 60100e in de hand gedrukt. Die zit nu nog te verzinnen. Ben maar lekker wijntje wezen drinken met moeders...

O ja mijn boom? 35 uit 36. swa. Heb ik bijna niet gevist.

Nu ik bezig ben:

Du moment dat je je gaat spiegelen aan het vangen van zulke grote vissen van btw en en zeker als deze niet in je bereik zitten, ga je je dood ergeren. Suc6 ermee. Hang je spullen in de wilg en maak ruimte... :lol:

O ja 1 van de topvissen hier in de buurt is ook dood. Kut maar die dingen gaan dood, stond in de skp brochure... 5% of zoiets.
It's okay 2 pay
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

04-01-2013 07:26

Klaas vd Herik schreef:5% of zoiets.

Volgens mij moet dit toch echt gewoon 100% zijn :roll:
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

04-01-2013 07:31

Cees, Klaas bedoelt 5% gemiddeld per jaar!
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

04-01-2013 07:59

Just kidding :D