Derde hengelvergunning


Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

30-12-2012 18:45

Het punt dat Peter schijnt te maken lijkt me op dit forum niet haalbaar, beter was het geweest dit bij de verantwoordelijke instanties en vereniging kenbaar te maken.
De drie hengels op 5 meter naast elkaar wil nog niet zeggen dat de afstanden niet flink mogen verschillen, b.v. 1 onder het kantje, 1 op 20 meter en 1 op 200 meter.

Het puntje loodverlies/millieu baart me veel meer zorgen en spreekt mij persoonlijk veel meer aan, want hoeveel van ons houden zich aan dat kleine regeltje? :roll:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

30-12-2012 22:01

pj otte schreef:Net een reactie gekregen van uit het bestuur van HSV Veghel omtrent de derde hengelvergunning op het stuk kanaal tussen sluis 4 en 5 van de Zuid-Willemsvaart. Zij verklaren mondeling dat de derde hengelvergunning hier enkel van toepassing voor leden van de HSV Veghel.



Hoi Henk,

Dat zij als visrechthebbende HSV hier over in contact treden met SVN is vanzelfsprekend.

Klopt wat je stelt, jammer is dan wel dat men natuurlijke trekroute van karper dan vaak niet kan bevissen.
Optie met twee hengels vissen blijft open dan mag het wel als ik het goed begrepen heb, wel vreemd?
Praat niet voor mijn eigen parochie vis enkel nog op wateren waar ik geen last heb van onduidelijke regelgeving en zegeltjes plakken.

Krijg elk jaar verzoeken om bijstand van jongens die ten onrechte tegen een PV oplopen.
Stuur ze in het vervolg wel naar Sportvisserij Zuidwest Nederland, bestuursleden die hier ageren weten het veel beter dan het klootjesvolk waar ik me onder :wink: :wink: schaar.

Tot slot, er staat voor dat kanaalwater ook nog een maantje bij, zet er maar een paar wolkjes voor. :lol: :lol: Ook dat zegeltje is daar niet van toepassing.

Groet, Peter

PS, morgen lekker oliebollen bakken wel voor mijn eigen parochie.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

30-12-2012 23:15

Het nieuwe boekje barst van de fouten, ik ga ze hier maar niet neerzetten, maar bij mij in de regio mag je ineens op wateren vissen waar dat voorheen nooit mocht en nu zelfs nachtvissen met drie hengels. Ik heb er al een paar zien verschieten, op naar Hoogblokland! Shit, doe ik het toch!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

31-12-2012 08:03

@Kees: die hun ik die ellende wel...
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-12-2012 09:52

Spellingcorrectie of gewoon te snel getikt Klaas?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

31-12-2012 12:17

Of de kleinkinderen achter je PC gezet :lol:

Gr, Peter
jan velzen
Berichten: 59
Lid geworden op: 08-01-2012 14:49
Locatie: zoetermeer

31-12-2012 15:14

als je op een klein water met 3 hengels gaat vissen wel of niet legaal blijft er weinig ruimte voor een ander over.
dat word weer ruzie over stekken langs de waterkant.
ik blijf er bij een eigen stek bestaat niet op openbaar water , gevoerd of niet eerste komt eerste vist
een vrije visser.

een eigenstek heb je alleen op je graf [tenzij je een eigen meer hebt]
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

31-12-2012 17:31

Erwin Hooijer: aan het mogen vissen met 3 hengels op die ca. 6200 ha Randmeren daar wordt aan gewerkt. Is allang aanhankelijk gemaakt bij Sportvisserij Midwest-Nederland. Zeer waarschijnlijk kan dit nog meegenomen worden in de digitale aanvullingslijst op de Lijst van Viswateren 2013-2014-2015. Geldt ook voor het maar 3 maanden 's nachts mogen vissen i.p.v. het hele jaar door op de Noordelijke Randmeren (Ketelmeer en Vossemeer), was een fout van Sportvisserij Oost-Nederland en die wordt ook z.s.m. hersteld.
Allen sinds de invoering van de 3e hengelvergunning, een aantal jaren geleden bij Sportvisserij Oost-Nederland staat het 3e hengelverhaal op maximaal 5 meter en het zo haaks mogelijk op de oever vissen er al in. Was een concessie om nogal wat weerstand tegen de 3e hengelvergunning weg te kunnen nemen.
In de praktijk is al 4 jaar lang geen enkele boete uitgedeeld m.b.t. deze regeltjes in het gebied van Sportvisserij Oost-Nederland.
Gelet op de praktijk denk ik dus te kunnen zeggen dat je je hier niet zo druk over moet maken omdat:
a die maximaal 5 meter geen enkel probleem is
b dat zo haaks mogelijk op de oever vissen een gebezigde term is waar feitelijk niemand over kan vallen, mits je het natuurlijk niet al te gek maakt om heel ver zowel naar links als naar rechts te gaan vissen, om dit te voorkomen is deze regel destijds ook zo opgesteld (geen overlast aan andere vissers veroorzaken...)
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

31-12-2012 17:36

Hoe zit het met het Volkerak en Zoommeer? Staat niks over 3e hengel ieder geval.

Bedankt,

Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

02-01-2013 06:52

gun
It's okay 2 pay
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

02-01-2013 08:14

Leen, daarvoor moet je bij SVZWN zijn en Michel zal het antwoord ook wel weten.
Erwin Hooijer
Berichten: 78
Lid geworden op: 11-01-2010 13:59

02-01-2013 16:59

aart lokhorst.

dat is erg fijn om te horen dat jullie bezig zijn met de 3e hangel op de randmeren,
heb jij enig idee wanneer dat bekend wordt?

mvg erwin
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

02-01-2013 19:18

Vandaag via de mail;

Er komt een mogelijkheid op onze website om de nachtvispas en derde hengeltoestemming te bestellen. Het bedrijf die de oplevering doet van de module kan nog geen 100% veiligheid garanderen bij de betaling van de nachtvispas. Daarom is er voor gekozen om de oplevering nog even uit te stellen. Ik hoop dat je nog even geduld hebt tot half januari.

Wanneer deze beschikbaar komt zal dit gecommuniceerd worden via de website.

Met vriendelijke groet,
........................................................
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

03-01-2013 06:52

Erwin, dat hangt van Sportvisserij MidWest Nederland af (de visrechthebbende), maar ik kan me niet voorstellen dat dit lang zal gaan duren.
bjorn markesteijn
Berichten: 44
Lid geworden op: 04-09-2012 20:48

03-01-2013 18:32

Het word zo toch gewoon 1 grote tering zooi gewoon met 2 hengeltjes en als je zo nodig met derde hengel wilt vissen moet je die goed verstoppen of af en toe een boete betalen. Optie 2 op alleen openbaar VAARWATER 3 hengels accepteren.
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

04-01-2013 09:44

bjorn markesteijn schreef:Het word zo toch gewoon 1 grote tering zooi gewoon met 2 hengeltjes en als je zo nodig met derde hengel wilt vissen moet je die goed verstoppen of af en toe een boete betalen.


Zo wordt het ook, alleen de boete bedraagt nu éénmalig € 25,- per jaar. Klaar toch?

Wil je het niet betaal je de € 25,- niet! Maar dan moet je niet de regels gaan overtreden om toch een 3e hengel te verstoppen.

Ik heb hem wel, net als de nachtvispas en de gewone vispas! Gewoon vergunningen voor elkaar hebben en je rommel opruimen.

Je gaat ook geen onverzekerde auto rijden zonder APK toch? Dan wordt het pas een teringzooi.
Gebruikersavatar
Björn Kuijten
Berichten: 247
Lid geworden op: 22-02-2012 00:42
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

08-01-2013 14:00

Ik heb vandaag de 3e hengel en nachtvis vergunning kunnen bestellen op de site van Sportvisserij Zuidwest Nederland.\
Dus daar is de module actief.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

08-01-2013 14:34

Die is gisteravond inderdaad live gegaan.

Om geen " verkeersopstopping " te creëren is daar vanuit Sportvisserij Nederland nog geen publiciteit aan gegeven.

Vandaag en morgen gaan de modules bij De KSN en de federaties ook live.

m.vr.gr.
Gebruikersavatar
Sander van Dongen
Berichten: 410
Lid geworden op: 21-03-2006 10:30
Locatie: Hellevoetsluis

08-01-2013 17:27

@Michel
De hologram stickertjes zijn van de baan zie ik of volgen de later met de post? Ik kreeg een pdf die ik kan uitprinten en meenemen.
Life begins at 11.000 ha
Gebruikersavatar
Björn Kuijten
Berichten: 247
Lid geworden op: 22-02-2012 00:42
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

08-01-2013 18:51

De stikker krijg je binnen 3 weken thuis gestuurd.
Het uitgeprinte papiertje geld in tussen tijd als bewijs dat je een vergunning hebt.
Erwin Hooijer
Berichten: 78
Lid geworden op: 11-01-2010 13:59

14-01-2013 12:58

Aart Lokhorst schreef:Erwin Hooijer: aan het mogen vissen met 3 hengels op die ca. 6200 ha Randmeren daar wordt aan gewerkt. Is allang aanhankelijk gemaakt bij Sportvisserij Midwest-Nederland. Zeer waarschijnlijk kan dit nog meegenomen worden in de digitale aanvullingslijst op de Lijst van Viswateren 2013-2014-2015. Geldt ook voor het maar 3 maanden 's nachts mogen vissen i.p.v. het hele jaar door op de Noordelijke Randmeren (Ketelmeer en Vossemeer), was een fout van Sportvisserij Oost-Nederland en die wordt ook z.s.m. hersteld.
Allen sinds de invoering van de 3e hengelvergunning, een aantal jaren geleden bij Sportvisserij Oost-Nederland staat het 3e hengelverhaal op maximaal 5 meter en het zo haaks mogelijk op de oever vissen er al in. Was een concessie om nogal wat weerstand tegen de 3e hengelvergunning weg te kunnen nemen.
In de praktijk is al 4 jaar lang geen enkele boete uitgedeeld m.b.t. deze regeltjes in het gebied van Sportvisserij Oost-Nederland.
Gelet op de praktijk denk ik dus te kunnen zeggen dat je je hier niet zo druk over moet maken omdat:
a die maximaal 5 meter geen enkel probleem is
b dat zo haaks mogelijk op de oever vissen een gebezigde term is waar feitelijk niemand over kan vallen, mits je het natuurlijk niet al te gek maakt om heel ver zowel naar links als naar rechts te gaan vissen, om dit te voorkomen is deze regel destijds ook zo opgesteld (geen overlast aan andere vissers veroorzaken...)



ik kan je geen PB sturen aart.
dus via deze weg wou ik graag weten of u al wat weet betreft het vissen met 3 hangels op de randmeren?
is dat er inmiddels al door gekomen?
ik hoor graag van u.

mvg erwin
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

14-01-2013 14:30

Met twee hengels kan je volgens mij ook heel ver naar links en heeeel ver naar rechts vissen. T is en blijft aan de visser om een bepaalde situatie in te schatten. Hoe vaak komt het al niet voor dat een witvisser door je lijn zit die smorgens vroeg naast je is komen zitten? Die derde hengel gaat dan echt niet opeens voor veel meer problemen zorgen hoor.
Gebruikersavatar
stefan visser
Berichten: 105
Lid geworden op: 20-09-2009 16:45

23-01-2013 21:50

Goed idee Bjorn. Neem jij lekker die boete. Bij ons hier in Amsterdam mag je al jaren op n paar wateren mét 3h vissen mét n speciale vergunning. De boete bedraagt €250 want word gezien als stropen. Daarvoor kan je 8 jaar legaal mét 3 hengels dus Bjorn suc6 jongens. Lekker mét 3h zitten waarvan 1 verstoppen en de hele tijd om je heen kijken of er geen boa :o komt. Goed idee
Erwin Hooijer
Berichten: 78
Lid geworden op: 11-01-2010 13:59

26-01-2013 13:34

Erwin Hooijer schreef:Erwin Hooijer: aan het mogen vissen met 3 hengels op die ca. 6200 ha Randmeren daar wordt aan gewerkt. Is allang aanhankelijk gemaakt bij Sportvisserij Midwest-Nederland. Zeer waarschijnlijk kan dit nog meegenomen worden in de digitale aanvullingslijst op de Lijst van Viswateren 2013-2014-2015. Geldt ook voor het maar 3 maanden 's nachts mogen vissen i.p.v. het hele jaar door op de Noordelijke Randmeren (Ketelmeer en Vossemeer), was een fout van Sportvisserij Oost-Nederland en die wordt ook z.s.m. hersteld.
Allen sinds de invoering van de 3e hengelvergunning, een aantal jaren geleden bij Sportvisserij Oost-Nederland staat het 3e hengelverhaal op maximaal 5 meter en het zo haaks mogelijk op de oever vissen er al in. Was een concessie om nogal wat weerstand tegen de 3e hengelvergunning weg te kunnen nemen.
In de praktijk is al 4 jaar lang geen enkele boete uitgedeeld m.b.t. deze regeltjes in het gebied van Sportvisserij Oost-Nederland.
Gelet op de praktijk denk ik dus te kunnen zeggen dat je je hier niet zo druk over moet maken omdat:
a die maximaal 5 meter geen enkel probleem is
b dat zo haaks mogelijk op de oever vissen een gebezigde term is waar feitelijk niemand over kan vallen, mits je het natuurlijk niet al te gek maakt om heel ver zowel naar links als naar rechts te gaan vissen, om dit te voorkomen is deze regel destijds ook zo opgesteld (geen overlast aan andere vissers veroorzaken...)



ik kan je geen PB sturen aart.
dus via deze weg wou ik graag weten of u al wat weet betreft het vissen met 3 hangels op de randmeren?
is dat er inmiddels al door gekomen?
ik hoor graag van u.

mvg erwin