In een boot zitten zonder redingsvest / lifevest / drijfvest


Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

26-12-2012 15:53

Het is inderdaad zo als Camiel schrijft, koud water, kleding die water opneemt .
Je moet dingen met een goede watertemp in de zomer maar eens uit proberen.

Ik zelf ben in de zomer eens van mijn polyester jachtje af gegleden, op zo'n jachtje kom je in de zomer niet meer opgeklommen van uit het water.
Mijn 310cm rubberboot die ernaast lag met de nodige inspanning, je kleren in dit geval trainingspak wegen als dieplood.
Ik denk zelf dat die kleine rubberbootjes die ik vaak zie je kansen ook verkleinen om er weer in te komen.

Ik weet nog dat een engelse kennis met een werkdag van het savay syndicaat met een roeiboot waar op dat moment 4 mannen inzaten ten onder ging.
De boot schepte water en zonk als een schelp, door de kou van het water kwam er een gelijk niet meer boven en Keith Selleck stierf om dat hij de kant niet haalde ,Max cottis haalde het met die ander net, uitgeput en niet tot veel meer instaat.
Savay lake is niet echt groot de afstand kan maximum 60 meter zijn geweest naar de kant, het maakt ook niet uit het was in ieder geval te ver.
Ik heb Keith nog op de voorplaat van het KSN boekje de karper gezet nr 55 met een dikke vis, een triest einde van een groot karpervisser.