Vissen met twee verschillende boilies


Plaats reactie

Kun je boilies gemengd voeren of niet

Ik vis altijd maar met 1 soort
11
17%
Ik vis wel eens met 2 soorten maar voer nooit door elkaar
15
23%
Ik voer wel eens door elkaar en merk geen verschil
22
34%
Ik voer wel eens door elkaar en vang dan meer
8
13%
Ik voer wel eens door elkaar en vang dan minder
1
2%
Geen idee, ik vang sowieso nooit veel
7
11%
 
Totaal aantal stemmen: 64
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

13-12-2012 01:15

Ik denk dat iedereen het probleem wel kent, je plant een sessie op een onbekend water en moet beslissen wat er mee gaat aan boilies.
Voor sommige types water weet ik wel wat ik meeneem, maar vaak kun je de gok niet nemen en neem je 2 soorten mee.
Voor mij, en ik neem aan veel anderen, is dat dan een vismeel en een zoete. Tot nu toe heb ik nooit 2 soorten door elkaar gevoerd, maar vaak loopt het er op uit dat 1 soort wel loopt en de andere niet, of een stuk minder. Dit kan natuurlijk met de plaats waar je vist te maken hebben, maar ik heb het ook ervaren op een groot meer waar er geen verschil was tussen links en rechts. Gewoon een langzaam aflopende klei bodem zonder obstakels of harde plekken.
De vraag is nu, wie heeft er ervaring met het gemixt voeren en heb je dan het idee dat het beter is, of slechter uiteraard, dan de 2 soorten uit elkaar houden.
Zijn er smaken die goed samen gaan en welke zou je absoluut niet samen gebruiken.
camiel driehuis3
Berichten: 42
Lid geworden op: 08-12-2012 16:34

13-12-2012 07:23

Ik vis altijd met dezelfde bol.

In het voorjaar altijd met ieys zoets en tegen het najaar altijd met 10 mm vismeel.

Waarom?

Ik denk dat het een kwestie is van vertrouwen in het aas.
Mijn maatje viste altijd met verschillende soorten aas en voerde bv stek 1 met scopex en stek 2 met vismeel.

Ik zag nooit een patroon in de vangsten op de verschillende stekken.
De zoete bollen worden in het voorjaar en zomer gewoon vaker gepakt is onze conclusie.

Er zit een maar aan dit verhaal........
De wateren hier in de omgeving zijn niet extreem druk bevist.
Op dresuur water kan ik me heel goed voorstellen dat het juist wel verschil kan maken.

Door elkaar heen voeren vind ik een beetje een no-go.
Stel ze willen de vismeel bollen niet, ligt je voerplek er toch mee bezaait.
Schrikt moschien de vis wel af, in plaats van ze vangen op de zoete bollen.
Ik zou dan gewoon 2 vetschillende stekken voeren met 2 verschillende bollen
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

13-12-2012 12:34

Ik vis en voer eigenlijk altijd met 2 soorten bollen..

want soms loopt 1 bol niet en zet ik een ander er aan en dan vang je ineens wat en ligt denk ik ook beetje aan het water waar je zit.
En als 1 bol niet goed loopt heb je straks een voerplek gemaakt voor niks en als je bollen koopt kan dat een duur grapje zijn a 13 euro per zak.
Daarbij zoals je al aangaf gebruik ik ook altijd vismeel en zoete, waarom eigenlijk uhm ja dat heb ik al vanaf het begin gedaan, want het kan ook door de smaak zijn die het dan triggert.

Daarbij doe ik altijd wat meer voer erbij dus wat hennep en soms wat duivenvoer, maar ook wel gewoon witvis lokvoer, want hoe meer vis op de plek hoe beter is mijn opninie dan.

Maar wat betreft de 2 bollen ja ik doe dat geregeld en doe soms ook 1 halve bollen op elkaar van elk een ander soort.. en dan natuurlijk wel de zelfde als waar je mee voert ;)

succes
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

13-12-2012 18:45

Is net als of je met je eigen vrouw en de buurvrouw in bed ligt en je kan maar niet beslissen.
Dan ja dan neem je ze alle twee.

CN :P
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
tinodriessen84
Berichten: 727
Lid geworden op: 21-11-2011 18:49
Locatie: jrc contact 2 man bivvy

13-12-2012 20:29

tenzij je buurvrouw 80 jaar en 140kg is, dan neem ik alleen de buurvrouw.... uuuh wacht ff... nee mijn vrouw. :)
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

13-12-2012 20:32

Over de buurvrouw gesproken, die van mij heeft 2 grote schelpen op de binnenkant van haar dijen getatoeëerd, toen ik vroeg waarom dat was zij ze leg je hoofd er maar eens tussen dan hoor je de zee. Zo gezegd zo gedaan, ik hoorde niks maar rook des te meer, volgens mij was alle vis in de zee dood gegaan.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

14-12-2012 09:26

Mijn antwoord zat err niet tussen, dus maar het midden gekozen.

Bij het pennen voer ik met meer soorten boilies, gecrushed met de Korda crusher (of hoe heet dat ding),
en vis ik met 1 boilie of een halve of ander aas.
De voerplekjes maak ik zo, dat ze optimaal geur kunnen verspreiden en mogelijk ook kleur (lichte boilies op donkere bodem),
maar dit is geen regel. Als er veel brasem is doe ik dit weer niet....

Statisch vissen: ik vis dan weleens met meer soorten boilies (bijv. popup smaak X en halve boilie smaak Y).
Hoeft niet per se de smaak te zijn van de boilies waar ik mee "voer". Ik voe rin principe weinig , meestal instant.

Op de rivier in de stroomnaad voer ik met mais in een jute zak, gemengd met goedkope boilies
(om een geur en aas spoor te trekken). Dit zijn vaalk gemengde boilies.

Zoals R. de winter al zegt: ik vis met de boilie die succes geeft. ondertussen experimenteer ik wat.
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

14-12-2012 10:51

Twee jaar terug ben ik met twee soorten boilies vertrokken naar la France, van dezelfde fabrikant overigens.
De eerste 3 dagen geen jota gevangen op boilie Y, terwijl ik me scheef ving op boilie X. Toen ik vervolgens met boilie Y ging vissen op een voerstek van X ving ook op deze.

X was een zoete bol, Y was een peper/krill bol. Ik heb gedurende de week niet gemerkt dat bol X minder ging vangen. Op Y ving ik redelijk.

Hier in ons kikkerlandje vis ik eigenlijk met 1 soort boilie. Dit is een bol die mijn vertrouwen heeft en waarmee ik tot nu toe op al de wateren waar ik ermee heb gevist, vis heb weten te vangen. Dit is een squid bol en ik vis als haak aas eigenlijk de bijpassende pop-up aan een chod. Twee weken terug had ik er na 2 uurtjes instant nog een visje op en van de zomer viste ik 10-15m naast mijn vismaat ( die met andere boilies viste) en wist hij er 1 voor 1 brasems en giebels uit te sleuren terwijl de karpers bij mij kwamen.

Om een lang verhaal kort te maken..
Ik doe eigenlijk maar wat.

Peace
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Wouter Scherrenberg
Berichten: 137
Lid geworden op: 05-11-2012 18:16

14-12-2012 11:37

Its all between the ears.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

14-12-2012 12:28

...beter MEE verlegen dan OM verlegen. Dus 2/3/4 whatever it takes om de boel aan de gang te krijgen.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Ischa Speldenbrink
Berichten: 206
Lid geworden op: 05-08-2007 00:54
Locatie: Arnhem

14-12-2012 18:09

Als je van het voorvoeren bent dan lekker dezelfde bol gebruiken.
Indien je instant vist dan kan je lekker experimenteren.
Mvg,
PBI Speldenbrink
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

14-12-2012 18:31

Voorjaar/zomer 1 soort bol. Zoet in dit geval.
Tegen het Najaar gebruik ik verschillende soorten bollen kwa flavour en grote,en vis ik wel met die ene soort waarmee ik het voorjaar vis en zowel in de zomer.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

14-12-2012 22:02

Vergelijking Mens - Karper is niet altijd relevant en nuttig..

Maar zet tien mensen bij elkaar..

Pak 10 borden patat
Pak 10 borden boerenkool

Wedden dat ze niet alle 10 patat pakken!

Afhankelijk van het water kies ik mijn boilie of boilies. Meestal twee soorten die van elkaar afwijken, vaak ook nog eens aangelengd met particles en pellets. Niet iedere vis gaat voor hetzelfde aas..
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Ivo Smeets
Berichten: 113
Lid geworden op: 29-12-2007 20:33
Locatie: Elsloo

19-12-2012 21:56

Ik sluit me volledig aan bij jou mening Jan Willem.

Mijn visserij bestaat veelal uit avondjes, het is dan naar mijn idee logisch om niet op een paard te wedden.

Ik heb ook twee totaal verschillende boilies bij me samen met particles.

Dan is het alleen nog een kwestie van observeren, vis spotten en wat aas erbij. Dit levert vaak nog wat bonusvisjes op en minimaliseert blanks.

Grtz Ivo
Weinig tijd is ook tijd!
maarten kok
Berichten: 434
Lid geworden op: 10-11-2005 09:14
Locatie: enkhuizen

20-12-2012 11:49

Ik maak regelmatig zelf mijn bollen . Ik maak 10 kg mix aan . Ik verdeel dit over 2 emmers .mix 1 draai ik zonder kleurstof . Mix 2 met kleurstof. Zo krijg ik de zelfde bol in 2 verschillende kleuren . Vaak geel en bruin . Mvg kok
van de tip tot de top !!!!!! hou ze open slapen kan altijd nog .
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

21-12-2012 07:32

2 verschillende kleuren vind ik niet echt heel erg afwijkend.
Zou dan eerder voor 2 maten gaan of 2 vormpjes als je het van dezelfde mix maakt.

Kleurstof ben ik eigenlijk al helemaal niet zo van het heeft voor mij geen toegevoegde waarde.
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

21-12-2012 08:05

ik ben er vorig jaar eens aan de slag meegegaan om een langere voerbeurt van 2 maanden met 2 verschillende boilies te voeren en te vissen 1 bol was fish monstercrab en de andere was birdfood met een eva flavour er over heen. conclusie hele put leeg gerost net wat ik al eerder las het zit gewoon tussen je oren .
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
Mark Hofman
Berichten: 160
Lid geworden op: 04-10-2004 21:21

21-12-2012 15:22

Ik voer regelmatig met 2 verschillende bollen als ik aan het hit & runnen ben in France. Na een aantal dagen schakel ik dan over op de andere boillie en vaak lukt het dan weer het aantal vangsten omhoog te krikken. Het is ook opmerkelijk dat je regelmatig een ander slag karpers vangt (b.v. schubs ipv spiegels) op het andere aas!

Interessant dus en de moeite om te proberen!

Gr. Mark
Elke dag de leukste filmpjes: www.karperfilmpjes.nl
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

22-12-2012 01:30

Meer soorten aas voeren dan dat je hengels kan inzetten is ten alle tijden concurrentie creëren voor jezelf...
Ik vis met 1 soort....heb geen geld voor 2 hengels :lol:
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Owen Voogd
Berichten: 86
Lid geworden op: 27-12-2012 13:09
Locatie: Hilvarenbeek, of in mun tent

08-01-2013 19:32

Ik denk dat stug voorvoeren en vissen met 1 bol je meer vertrouwen geeft en op vertrouwen kun je bouwen. :lol:
Mvg Owen 8)
never give up
Plaats reactie