het is toch erg!!


Gebruikersavatar
jan mol
Berichten: 127
Lid geworden op: 01-11-2009 11:25
Locatie: kampen

21-10-2012 15:24

heb je een paar keer op een stek gezeten en vis gevangen met een jonge gesproken tijdens dat gesprek een run en een week later (vandaag) wil je gaan voeren kom ik op (mijn/de) stek aan wat denkje :o ? zit die jonge daar (hufter) :evil: en nog kiehard zeggen dat hij er altijd zit. (ik kom er bijna elke dag langs en heb hem er nog nooit gezien.)
ik weet ook wel dat je een stek niet kan kleemen maar toch.

gr Jan
een zuidwester wind in het land biggen op de kant
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

21-10-2012 20:44

Het water is nu eenmaal van iedereen, het posten van dit soort gebeurtenissen hier zal je niks vooruit helpen, kan je beter je energie steken in het zoeken naar een nieuw stekje, waar je hem er vast uit zal vissen ;)
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Gebruikersavatar
Dion van der Does
Berichten: 574
Lid geworden op: 28-09-2009 14:37

21-10-2012 22:02

Robbe, dat is wel heel snel de handdoek in de ring gooien..
Tight Lines !
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

21-10-2012 22:39

Tja jan ,

Het kan ook totaal andersom :
Vis op " mijn " thuiswater elk jaar een bepaalde stek , vorig jaar stek a en dit jaar stek b .
Dhr. S.Broks ( mede forumlid ) vist ook afentoe op dit zelfde wateren weet dat ik op stek b aan de gang ben .
Hij gaat daarom bewust niet op deze stek vissen en daarom wil ik hem bij deze bedanken :

Stefan , respect !

Nu weet ik dat dit op veel waters lang niet altijd en overal zo is en ik mezelf mag prijzen met zo'n collega visser , heb je ook nog meer gedaan dan ( ruzie ? ) maken ?
Heb je hem uitgelegd dat voeren en dergelijke veel tijd en geld kosten , en hem gevraagd of hij dit begreep dat als hij er dan gaat zitten ( stek afromen ) dat eigenlijk helemaal niet zo netjes is ?
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

22-10-2012 08:31

Dat zou wel een goeie slagzin zijn voor Wilders cs: Bij de grens dat volk tegenhouden, roepen dat "je hier gevoerd" hebt en alles kan weer retour naar het "thuis" land........ :o (en weet je wel wat dat KOST allemaal pffffffff)
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

22-10-2012 10:50

lekker er naast gaan zitten, misschien worden jullie wel vriendjes ;)

zoals al gezegd het water is van iedereen en als je 1x niet daar kan zitten dan heb ik het met je te doen want er is zat ander water ga daar eens kijken.
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
jan mol
Berichten: 127
Lid geworden op: 01-11-2009 11:25
Locatie: kampen

22-10-2012 11:02

@ robbe ik moest mijn ei even kwijt :-?

@ dion ik gooi de handoek echt niet in de ring :wink:

@ jeffrey ik ben op mijn thuis water dit ook gewend, :D als ik zeg dat ik daar aan het voeren ben dan gaat er niemand zitten en als een ander ziet dat er een vreemde er aan het voeren, peilen of vissen is dan gaan ze er ook gelijk heen en zeggen er wat van. :lol:

ben gewoon gaan voeren gister avond en vanavond ga ik ook weer voeren en morgen zitten. :P

gr jan
een zuidwester wind in het land biggen op de kant
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

22-10-2012 11:22

jan mol schreef:en als een ander ziet dat er een vreemde er aan het voeren, peilen of vissen is dan gaan ze er ook gelijk heen en zeggen er wat van. :lol:

Dus als ik ergens sta te peilen en iemand komt op me af lopen en die zegt dat het iemand anders z'n stek is, moet ik maar doorlopen ofzo :roll:
Haha moet niet gekker worden zeg :cry:
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

22-10-2012 11:53

Stekkenclaimers vallen wat mij betreft in dezelfde categorie stekkenpezers. Je kan je een stek nu eenmaal niet toeëigenen. Je houdt rekening met elkaar maar voorkomen dat een ander op je stek kan komen te zitten, kan je gewoon niet.

Als iemand naar mij toe komt lopen bij het peilen/voeren met de mededeling dat ik op een ander zijn stek zit mag hij naar die ander gaan met dezelfde mededeling. Toedeloe.
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

22-10-2012 16:53

Heel jammer maar welkom bij de werkelijkheid. Stekken claimen / pezen is voor mij 1 pot nat.
Helaas voor jou maar je kan er toch verder niets aan doen.

Meen wel eens wat gelezen te hebben in een boek. Iets vergelijkbaars die gene gooiende gewoon enkele kilo's over (zijn) voerstek terwijl die pezer er zat te vissen. Ook een oplossing :-)
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

22-10-2012 17:07

...helemaal een geweldige mentaliteit: als ik niet kan, dan jij ook niet..... Laat er meteen een parkeerterrein van maken; ben je van 't hele "probleem" af. :cry: :( :-?
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

22-10-2012 19:14

Raymon Reterink schreef:Meen wel eens wat gelezen te hebben in een boek. Iets vergelijkbaars die gene gooiende gewoon enkele kilo's over (zijn) voerstek terwijl die pezer er zat te vissen. Ook een oplossing :-)


Even voor de duidelijkheid. Dit doe ik dus niet!
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
jan mol
Berichten: 127
Lid geworden op: 01-11-2009 11:25
Locatie: kampen

22-10-2012 20:09

ik bedoel het anders (niet echt clemmen) het gaat er om als ik er aan het voeren ben en ze zien dat er een ander op de stek bezig is dan gaan ze er heen en anders om.
een zuidwester wind in het land biggen op de kant
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

22-10-2012 21:16

Kga het vrijdag maar eens proberen op het voerstekje van een local.....Kheb geen keus..hij voert de hele put rond whoehahahaaha
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

22-10-2012 22:27

Bij wederzijds respect worden beide kreten volkomen opgelost, zo simpel is dat, ja ja Herman, droom maar lekker verder, de kreet wederzijds respect is opgelost :(
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

25-10-2012 21:48

stekken claimen kan niet.. als je voert op een doorgaans makkelijk bereikbare stek weet je gewoon dat je een groot risico loopt.

ik kijk niet naar andere vissers, maar mocht ik zien dat iemand veel voert op een bepaalde stek probeer ik hem niet in de weg te zitten! maar als er geen andere optie is, dan ga ik er gewoon zitten. ik heb ook veel uren gestoken in het uitpeilen van sommige stekken, ik heb ook veel uren zitten in het bepalen van wat wel werkt en wat niet.

ik vind het een ander verhaal als je mensen kent, die in goed vertrouwen je vertellen waar ze bezig zijn. zou als hier boven al vermeld weet ik precies waar jeffrey vist, voert en vangt. dan ben ik toch een ongeloofelijk lul als ik op zijn stek ga zitten? zo ken je gewoon een aantal mensen aan het water, en die wil ik persoonlijk niet in de weg zitten. ik vis ook op een druk bevist water en ken daar ook iemand goed.. tja we zitten vaak op de zelfde stekken te vissen maar we pakken niet een bepaalde stek aan. we delen onze vangsten en tactieken kan je ook alleen maar meer vis op leveren! stekken claimen kan niet, als je voert speel je met vuur al vind ik het wel een gierige actie als iemand puur op een stek gaat zitten omdat er veel voer in ligt.


en ik denk dat de meesten er zo over zullen denken
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

26-10-2012 14:22

als je daarvan af wilt,moet je niet op die bij elkaar gepropte kut putjes gaan vissen.
dan moet je lekker naar Haringvliet,hollands diep,de maas,de ijssel,de lek ,de waal etcetra gaan.
heb je nergens last van !!!!!
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

29-10-2012 19:14

Op een bepaald water met een klein aantal vaste vissers hoef ik ook maar even te zeggen dat ik met een bepaalde rede voer of iets in die richting, bijvoorbeeld een bepaalde dag daar wel vissen is het goed, en anders om natuurlijk ook

GUNNEN en RESPECT zijn hier de sleutel woorden

Gr patrick

Ps. Val hierbij niemand aan, niks negatiefs,
wil alleen ff aangeven hoe het ook kan :wink:
Boeruhhhhhhhhhhh
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

30-10-2012 20:53

kan inderdaad ook! maar ik heb een vergunning waarmee ik op meerdere wateren mag vissen.. die hebben wel ff 900 leden.. wordt een ander verhaal dan!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

30-10-2012 21:59

900 leden?
En daar word je dan gewoon ook lid van?

Kan aan mij liggen, maar je kan toch bijna niet anders verwachten dan dat je elkaar nog eens tegenkomt.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

31-10-2012 17:11

hij zegt "ik zit hier altijd" wat ook kan betekenen;
"ik zit hier altijd als ik ga vissen op dit water
jij neemt het wel heel letterlijk als je het zo gaat bekijken
ik denk niet dat hij bedoelt dat hij op die stek woont '

op sommige wateren zit ik ook "altijd" op dezelfde stek ( als ik er kom ) dat ik er maar bijvoorbeeld 3 keer kom per jaar zeg ik er vaak wel bij als ik zie dat iemand komt voeren zodat ze niet denken dat ik een stekkenpezer ben.

op het water waar ik het meest zit had je vorig jaar een stek waar 4 mensen tegelijk konden zeggen "ik zit hier altijd" omdat ze er alle 4 voerden soms was het dus wie het vroegst kwam had de stek en de rest pech geen ruzie en toch bleven er 3 door voeren

risico van het vak en dan heb je nog de kans dat nummer 5 komt en er het eerste zit hahaha
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

01-11-2012 18:47

900 leden verdeeld over 3 vrij grote putten.. waarvan 1 33 hectare.. er zijn ook veel witvissers en snoekvisser lid.. ik kan gewoon rustig voeren.. zit in deze tijd van het jaar toch bijna altijd alleen op een water van 33 hecatre de mietjes haha :lol:
Ruud Diepstraten
Berichten: 34
Lid geworden op: 05-06-2011 22:31

01-11-2012 19:45

Even off topic:

Je onderwerptitel zegt het al; 'Het is toch erg'

Een Ajax logo in je profiel....."is inderdaad erg"
Lastige woorden schrijven..kleemen..clemen i.p.v claimen "is inderdaad erg"

???? Zullen bovenstaande 2 misschien indirect iets met elkaar te maken hebben?

(ZO, weer ff uitgedold.)

On topic:

Iemand op je geplande stek is inderdaad frustrerend. Maar goed, zoals al eerder gemeld door andere mensen..het water is geen eigendom vd bepaalde persoon.
Gebruikersavatar
Martijn van Ierland
Berichten: 287
Lid geworden op: 21-08-2002 02:00
Locatie: 't mooie Brabantse!

02-11-2012 10:54

Vaak quote ik hem, maar hij schreef ook veel interessante dingen in zijn boek. Uiteraard heb ik heb dan over Luc de Baets. Zijn stelling: enkel vissers die het karpervissen niet in de vingers hebben, claimen vaste stekken. Zij weten namelijk niet beter en kunnen het gedrag van de karpers niet inschatten.

Dat maakt mij een hele slechte visser, want ik claim geen stekken en vang nog niks.. Maar dit terzijde.

Echt ontopic: op een water waar ik al 2 jaar blank, zijn enkele 'goede' stekken (hier blank je niet altijd, maar kun je een enkele keer een vis vangen). Echter, deze wordt sinds 1 jaar steeds bevist door hetzelfde koppel. Wat nu? Is deze stek nu verboden terrein voor iedereen? Dus ook voor mensen die al langer op de put vissen en wél steeds andere stekken kiezen (afhankelijk van wind, plantengroei, helderheid, jaargetijde, etc)?
Gebruikersavatar
jan mol
Berichten: 127
Lid geworden op: 01-11-2009 11:25
Locatie: kampen

02-11-2012 14:49

Ruud jonge,
moet je nou iemand af zeiken omdat die voor een echte voetbalclub is en omdat ik een paar schrijf fouten heb gemaakt.
ik schreef er ook bij dat je een stek niet kan claimen (kleemen) en op mijn thuis water weten alle vissers waar iedereen zit te vissen/voeren.

martijn,
het is zeker niet verboden om op zoon stek tevissen maar als jij er aan het vissen bent en ik sta bij je een praatje te maaken en je krijgt een run en een paar dagen wil je voeren en ik zit er wat vind jij daar van?

he rik,
bij ons op de ijssel is het zelfde probleem maar dan met polen.
een zuidwester wind in het land biggen op de kant