Betaalwateren en karperdiefstal, overdreven?


Gebruikersavatar
jasper de man
Berichten: 86
Lid geworden op: 27-02-2010 17:23

01-10-2012 13:49

Beste boarders,

Al sinds ik een jaar of 12 geleden begon met het vissen op geliefde vissoort bestaat er de bekende 'betaalwater disscussie'. Er zijn altijd veel tegenstanders geweest. De laatste jaren lijkt het er echter op dat het meer geaccepteerd en zeker geen taboe meer is om een betaalwater te bevissen. Dit komt mede door de vele artikelen waarin bekende karpervissers met enige status prijken met grote vissen uit de commerciële vissenkom. Ik ben altijd tegenstander geweest. Als fanatiek riviervisser is het 'fucked up' om sluisstukken te bevissen met de wetenschap dat het bestand waarschijnlijk flink is uitgedund. Ja, er zijn ook wateren met een goed beleid. Toch denk ik dat veel wateren slechte praktijken er op na houden. Het gaat immers om geld. Om een aantal van de twijfelende boarders (van de verkeerde kant) even wat feiten op de neus te drukken volgen hier een paar foto's die momenteel circuleren op het net. Wat is hier van het nut? Bewust zijn creëren, het gebeurt namelijk wel! Aas- en tackle bedrijven zouden het goede voorbeeld moeten geven door geen teamdagen en dat soort onzin op dit soort wateren te organiseren. De ideale en in mijn ogen, realistisch en haalbare situatie? Een Europese zwarte lijst. Geen omzet betekent het niet voorbestaan van dit soort wateren.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier kun je niet omheen toch?
Krom!!
Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

01-10-2012 14:13

Gaan we weer.

Vis overzetten gebeurd (helaas) overal.
Ook van het ene openbare water naar het andere openbare water.
Ook al komt er een zwarte lijst, wat dan nog?
Voor 90% van de betaalwater vissers maakt het geen zak uit waar die vis vandaan komt.
Liever op een zwarte lijst water van 200 euro per week met kans op de mooiste vissen dan voor 400 in de week vissen op kweekvissen :wink:
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

01-10-2012 14:19

Precies dat is het probleem, het interesseert mensen gewoon niet.
Ik probeer mijn stukken rivier uit te zoeken met zo min mogelijk btw's in de buurt, maar garanties geeft dat helaas ook niet. Er hoeft er maar één slechte te zitten.
Overigens is het ook niet alleen een btw probleem genoeg openbare/verenigingsputjes in de omgeving van rivieren zitten vol riviervissen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

01-10-2012 14:33

Hier kom je nooit over uit! Er zullen altijd voor- en tegenstanders blijven....Persoonlijk ben ik van mening, dat een vis niet voor niets zo groot is geworden / klein in gebleven op het water waar hij of zij zwemt...moet ook niet uitmaken....Als ik over overplaatsen van vis mensen spreek, dan geef ik mijn mening en geef ook aan wat voor risico's eraan kleven...De ene vis die je overzet en in een paar jaar tijd uitgroeit tot een monster staat voor mij in schril contrast met het risico een bestaande populatie vakkundig om zeep te helpen...just my opinion...Er zijn voorbeelden te vinden van een gecontroleerde uitzet van vis door bijv een HSV, de vissen zouden gecontroleerd zijn op eventuele ziektes en toch gaat het faliekant mis.....Ben ik tegen gecontroleerd uitzetten van karper?? Nee! Ben ik huiverig als ik het hoor?? Ja!! Als een niet-karpervisser met een koivijver een vis, die te groot geworden is voor zijn vijver, uitzet...ik zie de risico's al ...Je mag dan een leuke nieuwe targetvis hebben zwemmen, maar nogmaals weegt het voor mij niet tegen de risico's op....
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-10-2012 15:13

Het interesseert wel, en er is ook energie ingestoken die verder gaat dan mopperen op een forum. Of het zeer inefficiente elkaar af zitten zeiken, alsof dat ook maar iets oplost. Probleem is telkens dat, als je wat beweert en er iets aan wilt doen, het bewijs ontbreekt. Daarmee verval je al snel in een mogelijke tegenaanklacht wegens smaad. Gezien er tot nu toe nog niemand de bewijzen voor een onrechtmatige handeling heeft kunnen aanleveren zijn er belangrijker zaken om je voor in te zetten.

Overigens hebben sommige karpervissers zelf boter op het hoofd als het gaat over karpers overzetten.

Vooruitgang is wel dat er nu wetgeving in Frankrijk is en er aanzienlijke boetes op staan. Dat maakt het ook waarschijnlijker dat dergelijke praktijken momenteel minder zijn dan dat het geweest is.

Die foto's zeggen mij eerlijk gezegd niet veel zo.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

01-10-2012 19:08

Tja, pakkans is met zoiets natuurlijk ook niet bijster groot, naar mijn ervaring is de controle op rivieren toch vaak al niet zo intensief. Ik moet wel zeggen, toen wij een keer 's nachts gecontroleerd werden stonden de heren meteen met maglites zorgvuldig de oever af te zoeken of er geen zakken hingen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

01-10-2012 19:18

...wat heeft het vissen aldaar met visslepen te maken? Als iets je verdacht lijkt ga je toch lekker ergens anders? Marokko schijnt erg leuk te zijn. Daar slepen ze alleen uitkeringen heen... :oops:
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

01-10-2012 19:25

en scooters :wink:


CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

01-10-2012 19:41

Het niveau daalt...
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

01-10-2012 20:26

Tja op dit forum zitten tog veel peppies en kokkies niet allemaal maar een hoop wel.Mensen moeten is meer bezig zijn met het respect voor de natuur!!!!wie de schoen past trekt hem aan.Krap jezelf achter je oren interesseerd t jouw dat die mooie beesten vam hun vrijheid beroofd worden???Kilos afvallen in korte tijd????staarten die eraf rotten??Bekken zonder lippen 24/7lijndruk vissen leggen opgestapeld op te klein water????????????Denk na jongens en wordt er bewust van er zijn positieve ontwikkeli
ngen!!!!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-10-2012 20:57

En jij bent zeker Bassie van Bassie en Adriaan?

Sorry, ik raak hier de draad kwijt. Wat is het punt nu? Op welk water gaat wat mis?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

01-10-2012 21:23

...als ik Krimpen a/d IJssel zeg zit ik er vast niet heel ver naast....... :wink:
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Marco Boer
Berichten: 428
Lid geworden op: 20-02-2012 20:09

01-10-2012 21:44

Leon Van Kooten schreef:Tja op dit forum zitten tog veel peppies en kokkies niet allemaal maar een hoop wel.Mensen moeten is meer bezig zijn met het respect voor de natuur!!!!wie de schoen past trekt hem aan.Krap jezelf achter je oren interesseerd t jouw dat die mooie beesten vam hun vrijheid beroofd worden???Kilos afvallen in korte tijd????staarten die eraf rotten??Bekken zonder lippen 24/7lijndruk vissen leggen opgestapeld op te klein water????????????Denk na jongens en wordt er bewust van er zijn positieve ontwikkeli
ngen!!!!!


Ik kan je niet helemaal volgen...

Om mijn opmerking te verduidelijken:

Het niveau daalt was bedoeld voor die opmerking over Marokko en die opmerking daarna over die scooters...

Maak jij je nu even wat duidelijker?
Ciao,

Marco

Werken is voor mensen die niet kunnen vissen...
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

01-10-2012 21:46

:lol: Leon is is gewoon bang, dat straks de hele meuk de Algera brug over komt rijden. 8)

mvg.
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

01-10-2012 22:04

Het gaat over btw water in frankrijk kees en.de mooie rivieren die leeg getrokken wordt!!!heb bewijs zat als je hèt wil hebben google effe verdiep je effe in die ontwikkelingen die gaande zijn en kom dan als een volwassen man terug praaten.
Leon Van Kooten
Berichten: 162
Lid geworden op: 04-01-2008 12:19
Locatie: krimpen aan den ijssel
Contacteer:

01-10-2012 22:12

Tino boeit me niks vis er al een hele tijd niet ben ook verhuisd dus mij hebbie er niet mee.Ja hrt niveau daalde en was off topic dus ik reageerde gewoon op het onderp.Forums zijn tog om elkaar te voorzien van informatie??????Of mag je hier tegenwoordig elkaar alleen maar afzeiken.Effe voor de duidelijkheid ik vraag wat om mensen brwust te wordrn vam dingrn ik zeik niemand af of voelen jullie jr aangesproken ??????
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

01-10-2012 22:24

Off topic, had mijn achternaam kennen wezen Leon! Maar dat wist jij denk ik wel, nog steeds aan het test vissen voor de ons bekende particle boer?

mvg.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-10-2012 22:31

Leon,

Ik heb mij voor een aantal jaren terug redelijk intensief beziggehouden met de problematiek rond betaalwateren. De verhalen ken ik. De situatie zoals ik al aangaf is echter dat er geen bewijs is voor onrechtmatige bezigheden. De min of meer georganiseerde pogingen van CAMOU die er geweest zijn in het verleden liepen daarop dood. Je begint zelf te generaliseren met je Peppie en Kokkie opmerking, terwijl je geen inzicht hebt over de achtergrond van de personen die reageren. Als je een punt wil maken, dan schiet je je doel aardig voorbij door degene waar je jouw bericht op richt niet serieus te nemen.

Wat de Franse karper studiegroep toentertijd wel bereikt heeft is een verscherping van de wetgeving. Daarmee is het heel wat moeilijker geworden dan het in het verleden was voor betaalwateren. Vraag is hoe actueel jouw inzichten dan zijn. En kom nu niet met de dooddoener van zoek maar op internet, maar met actuele controleerbare informatie. Dan ben ik zeker de beroerdste niet om mij daarin te verdiepen. Maar het blijft Frankrijk en de CAMOU is inmiddels ontbonden, wat het niet makkelijker maakt.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

02-10-2012 01:00

Het is niet te controleren, want een eigenaar met een grote put, 1 gast die hem een oor wil aan naaien en gooit er stiekum een ''gestolen'' bak in, en daar ga je al.

Alleen heterdaadjes kunnen uiteindelijk veroordeelt worden door een rechter lijkt me.


Zelf vind ik er niks aan, zo een btw. Een afgesloten put met vissen die continu of erg vaak bevist worden, jaar in jaar uit. Ik vind het niet helemaal eerlijk, de ''gelijke ''strijd tussen visser en vis is totaal weg. Maar dat is natuurlijk een smaak kwestie.

Maar ik ben er niet op tegen. Er zijn altijd mensen die bepaalde facilteiten wensen en of nodig hebben. Nou dan is het toch mooi als dat er is. Misschien als ik zelf bejaard ben, gebruik ik het ook wel een keer, je weet nooit.

Bovendien, is alles niet eigenlijk betaalwater? Vispas kost geld, eigenlijk kan ik dus nergens gratis vissen. Betaalwater is dus eigenlijk niet het goede woord. Karpervijvervissen kan je het beter noemen. Net als met de forelvijvers. Dat noemen ze ook niet betaalwater.

Vijvervissen dus, klinkt ook niet zo negatief vind ik zelf.


(ps, vis diefstal kan je dan wel amper/niet controleren, ik ben daar zelf 100% tegen natuurlijk, maar dat er visvijvers zijn kan ik prima mee leven.)
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

02-10-2012 06:26

Mijn standpunt blijft.

Ben je een echte karpervisser en hou je echt van je hobby dan ga je niet naar een btw.
Dan stimuleer je in mijn ogen aleen maar dit voor dingen zoals overzetten van vissen.
Afgelopen maanden zijn er al verschillende meldingen geweest van beroepvissers die vissen van rivieren verkopen en als je met die gedachte toch nog naar een btw gaat ben je slecht bezig.

Hou van je hobby ga niet naar een btw en zorg er daarmee voor dat de handel in vis niet meer interessant wordt.
Want waar vraag is, is ook aanbod.
Door JOUW drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
http://z2h-productions.blogspot.nl/
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

02-10-2012 07:05

Remon, get a life...

Toevallig samen met Kees een oplossing getracht te zoeken. Is altijd og beter dan dom uit je nek nalullen.

Ik denk dat we met het CBB veel bereikt hebben. Gerenomeerde, bonafide bedrijven denken wel 10 keer na om illegaal karper over te zetten. En ja ook uit lijfsbehoud ivm ziekes.

Lullige is, dat er best legaal vis overgezet kan, mag en zal worden. Zeker de Rhone kent vele beroepsvissers.

Verder kunnen we 60% van de nederlandse wateren bannen. Ook hier zwemt gestolen vis. Sterker: een van de suc66en van de skp''s is dat ze hier en daar een dijkje werden over geholpen.

Is er niets aan te doen?

Tuurlijk wel... Educate en niet condemnate. Het gros van de btw vissers is daar wel gevoelig voor. Die hoeven niet zo nodig naar een karperefteling 30 kilo vissen vangen. Die staan open voor een goed alternatief



Ik ken alleen Bas als boekingsagent. Ik weet wat zijn grenzen zijn. Wil je een weekje rustig recreatief vissen? Bel hem. Enne... geen uitdaging Remon? Suc6 op TGL.

Wil je educaten? Boycot dan hengelsport bedrijven die reclame maken met vissen uit dit soort wateren. spreek ze er ook op aan.


MVG

Klaas
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

02-10-2012 08:04

Ik lul niet na maar geef gewoon mijn mening en visie. Daar is een forum voor.
Alleen het is jammer dat er nooit meer normaal een discussie gevoerd kan worden.
Zal wel zijn omdat mensen zich persoonlijk aangesproken voelen?

I dont care.. ik vis al 18 jaar op de grote rivieren en zie daar mijn uitdaging.
Ik hoef niet te betalen om een visje te vangen.. Ik vind dat er veel meer voldoening te halen valt op het vangen van een vis op de rivieren dan op een watertje waar je voor moet betalen, waar elke vis al een naam heeft en waar het gevoel van avontuur weg is.

Volgens mij heb ik met deze insteek een prima visie op een mooie hobby en daamee een prima leven ;).
Laatst gewijzigd door Remon v Wanrooij op 02-10-2012 08:07, 3 keer totaal gewijzigd.
Door JOUW drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
http://z2h-productions.blogspot.nl/
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

02-10-2012 08:05

not zolang je je afzet tegen een ander
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

02-10-2012 09:17

En dat zeg jij Klaas??? :lol:

Ach, de meeste KSN-ers en hun bestuursleden, al dan niet gesponsord, vissen op betaalwateren. Dus daarom maar horen, zien en zwijgen. Duidelijke foto's zeggen ook al niks las ik net, hoezo de kerk in het midden houden?

Volgens mij, hoewel de zoveulste discussie over BTW, is het zaak dat dit een hot item blijft (ja Klaas, ivm educate). Veel vissers verkeren kennelijk in de waan dat al die dikke vissen daar zijn groot geworden in plaats van onttrokken aan het openbare water.

En ik ga op jacht in het berenbos van Ouwehands dierenpark, knap man, daar een beer schieten! Ik ga hem zeker vol trots showen op het berenjagersforum, dan hoor ik er ook bij!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

02-10-2012 09:36

..Voor mij voelt het als het verschil tussen een vrouwtje versieren in de kroeg en er thuis in bed mee eindigen of naar de hoeren gaan...

..Of na in de Australische wildernis kangaroos vol op te hebben gezien en vervolgens Sydney Zoo binnen komen wandelen en in hok 1 Skippy te zien zitten :-? ...

Maar ja.., ik ken hier ook een verenigings putje waar in de jaren '90 vis langs alle kanten (o.a. van Belgisch water) naar toe is gesleept en waar zelfs een verhaal over is geplaatst in een van de KSN oplages. Geschiedenis is niet altijd bij iedereen bekend lijk mij zo.., en soms interesseerd men er zich niet voor.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).