Redelijke goedkope penhengel.


Daniël palma
Berichten: 46
Lid geworden op: 01-09-2012 12:37
Locatie: Veenendaal

22-09-2012 13:27

Nee hoor dat was geen sarcasme, het leek wel zo, dat had ik zelf ook al gezien toen ik hem nog eens na las, maar ik gebruik geen sarcasme op een forum want dat zou als het verkeerd overkomt kunnen zorgen voor negatieve reacties van andere mensen.

Mvg daniel
Gebruikersavatar
Erwin Krijgsman
Berichten: 575
Lid geworden op: 20-02-2008 23:24
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

23-09-2012 01:59

Daniël palma schreef:Ok bedankt, Ik kan waarschijnlijk het folderwijkje overnemen van een vriend en Miss ga ik in een aquariumzaak werken waar ik 100 euro per maand kan verdienen.
Mvg Daniel

Os is dit dan Miss een beetje redelijke hengel

http://markerworld.nl/shop/products.php?428&cPath=4_44


Dat is een meer dan redelijke penhengel en je mag altijd even langs komen om hem te bekijken en in de hand te nemen.
Mvg Erwin :wink:
http://markerworld.nl/ Your Carp Tackle Store
Daniël palma
Berichten: 46
Lid geworden op: 01-09-2012 12:37
Locatie: Veenendaal

23-09-2012 10:22

Ik heb er ook al een via een site op marktplaats gezien, en langskomen is niet echt een idee weet niet hoever Veenendaal van waar jij woont vandaan is maar volgens mij is dat niet ff om de hoek.

Mvg Daniel
Gebruikersavatar
Mike Valk
Berichten: 58
Lid geworden op: 30-08-2012 23:40

24-09-2012 23:30

Hallo Daniel,

Ik hoor mensen zeggen dat goedkope hengels niet altijd goede hengels zijn, niet alleen hier, maar ook tijdens het praten met andere vissers. Ik persoonlijk denk hier iets anders over, omdat ik zelf in Hongarije 2 Graskarpers heb mogen drillen van beide 89 en 96, de 96 graskarper kwam net tegen de 20 pond aan(10 kilo)!

Hier heb je natuurlijk niks aan, aan mijn saaie vakantie verslag, maar ik heb deze prachtvissen mogen drillen op een simpele spinhengel (Shadow Spin 240 van Rivar Star) van 2.40m met een Testcurve van 10-20 gram, deze hengel was, houd je spaarpot maar stevig vast(pak desnoods je ouders hun creditcard :P) maar liefs een topbedrag van 16,95€! Wat ik hiermee wil zeggen, is dat een goedkope hengel zeer zeker geen slechte hengel is! De hengel heeft al veel grote vis mogen drillen, en waar ik met een hengel han 2,75lbs alles hoorde kraken tijdens het voeren van PVA zakken met ong. 20 boilies en losvoer, had de goedkope spinhengel geen klagen! Het ligt er ook wel aan, hoe jij de vis binnenhaalt!

Een goede hengel hoeft dus helemaal niet duur te zijn, test hem desnoods even in de winkel met een van de medewerkers als dat mag! En laat je vooral niet te veel opstoken door de winkeliers, als jij een hengel van 30 euro mooi vind, en je er vertrouwen in hebt moet je die nemen, niet de hengel van 200 euro die sommige winkeliers je maar al te graag aan willen smeren!

Succes met het zoeken van een hengel! Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Mvg,
Mike
A bad day of fishing beats a good day at work
Wie 's nachts vist moet overdags zijn netten drogen
Beter 1 karper op de mat, dan 10 in 't water!!

FCDH
'Oh Oh Den Haag'
Daniël palma
Berichten: 46
Lid geworden op: 01-09-2012 12:37
Locatie: Veenendaal

25-09-2012 18:28

Dat is zeker niet duur!!! En ik vindt het altijd wel leuk om andermans verhalen te horen dus saai is het niet. Ik heb zelf al een van 50 euro op marktplaats via een site gezien maar dat komt niet in de buurt van 16 euro. Ik kan nu gelukkig mijn vriend helpen met folders voor 20 per maand dus het komt in ieder geval goed, maar toch bedankt voor de tip.

Mvg Daniel
Gebruikersavatar
Mike Valk
Berichten: 58
Lid geworden op: 30-08-2012 23:40

26-09-2012 22:21

Daniël palma schreef:Dat is zeker niet duur!!! En ik vindt het altijd wel leuk om andermans verhalen te horen dus saai is het niet. Ik heb zelf al een van 50 euro op marktplaats via een site gezien maar dat komt niet in de buurt van 16 euro. Ik kan nu gelukkig mijn vriend helpen met folders voor 20 per maand dus het komt in ieder geval goed, maar toch bedankt voor de tip.

Mvg Daniel



Maar ik zeg ook niet dat je die van mij móet kopen :P Ik zeg alleen laat je niet verleiden van "Het is duur dus het zal wel goed zijn" of "Hoe duurder hoe betere kwaliteit" haha. Veel succes met het uitzoeken van je nieuwe hengel!
A bad day of fishing beats a good day at work
Wie 's nachts vist moet overdags zijn netten drogen
Beter 1 karper op de mat, dan 10 in 't water!!

FCDH
'Oh Oh Den Haag'
Daniël palma
Berichten: 46
Lid geworden op: 01-09-2012 12:37
Locatie: Veenendaal

30-09-2012 12:39

Dat bedoelde ik er ook niet mee hoor, natuurlijk ga ik zelf gwn wel ff rondkijken voor een goede hengel. Maar toch is 16 euro is geen geld voor een goede hengel, zo heb ik laats een mooie spinhengel voor 17 euro gekocht (deze gebruik ik alleen wel voor het roofvissen wat ik naast karpervissen ook doe, en ik zoek ook eigenlijk meer een wat langere hengel, zo rond 3,60/3,90) een mooie hengel en de molen was ook niet duur 15 euro. Ik zeg drm ook nooit dat goedkoop niet goed is en daarom heb ik ook naar een goedkopere hengel gevraagd (de hoofdrede blijft wel dat ik niet veel geld meer heb).

Mvg Daniel
Gebruikersavatar
Michiel de Vries
Berichten: 1359
Lid geworden op: 13-10-2006 00:13
Locatie: Leiden

30-09-2012 22:29

Mike Valk schreef: De hengel heeft al veel grote vis mogen drillen, en waar ik met een hengel han 2,75lbs alles hoorde kraken tijdens het voeren van PVA zakken met ong. 20 boilies en losvoer, had de goedkope spinhengel geen klagen! Het ligt er ook wel aan, hoe jij de vis binnenhaalt!


heb je met die spinhengel ook het loodgewicht + je PVA bag met bollen en grondvoer proberen te gooien?

want een vis drillen en een bepaald gewicht werpen is niet met elkaar te vergelijken

die grauvell barbeel hengel is prima hengel om mee te pennen, heb de hengel paar keer in me handen gehad en voelt prima aan, het is dat ik genoeg pen hengels heb.
voor de rest zitten de meeste penhengels rond de 80 - 100 euro, dus ik zou ff doorsparen
Gebruikersavatar
Mathias van Zuijlen
Berichten: 67
Lid geworden op: 29-09-2009 21:27
Locatie: Noord-Brabant

19-10-2012 13:45

Schaper Michael schreef:Hoi Daniël,

Ik heb toevallig vorige week het onderstaande gemaild naar mijn colega voor zijn zoon:



Wat is goedkoop? Slechtkoop?

http://www.hengelsportkuperus.nl/karper/hengels/55-shimano-catana-cx-float € 99,95

ik heb zelf deze
http://www.henkkoster.nl/Spro-Strategy-Carp-Float € 92,95



Hee ik ben ook geintreseerd in deze hengel. Wat vind jij ervan?

mvg
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

19-10-2012 14:40

Beste Mathias,

Je bedoelt de SPRO Strategy carp float?
Ik vind het een heerlijke hengel om mee te vissen. De vis is er heel goed mee te sturen. Hij is licht, dun en de actie is ook erg goed.
Ik vind alleen zelf de 1 3/4 lb net even iets te stug. Een penhengel mag wat mij betreft iets verder doorbuigen. Daarom ga ik in de toekomst toch ook kijken voor een 1 1/2 of een 1 1/4 LB stok.

Groeten, Michael
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
Mathias van Zuijlen
Berichten: 67
Lid geworden op: 29-09-2009 21:27
Locatie: Noord-Brabant

19-10-2012 14:53

is er een verschil met dit type of het oude type met de rode blank en titanium reelhouder?

Bedankt.
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

19-10-2012 23:05

Poeh...geen idee.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen