Boten App


Plaats reactie
Roy Michel
Berichten: 94
Lid geworden op: 13-08-2012 14:06

13-08-2012 15:02

Goedenmiddag,

Wellicht een vreemde vraag, maar bestaat er iets als een boten app? Ik heb al wat afgezocht maar kon eigenlijk nergens tot iets concreets komen. Om het even te verduidelijken, ik bedoel hier een app waar je binnenvaart schepen kan zien aankomen (of eventueel tijden van vertrek zodat je zelf kan inschatten wanneer die bodemslurpers langskomen).

Ik vraag dit omdat ik zelf een stek bevis waar ik door hangende bomen naast mij het water niet zo goed kan overzien. Hierdoor kom ik er vaak op het laatste moment achter dat er een enorm binnenvaart schip aankomt.

Ik hoop niet dat deze vraag erg vreemd is haha. Ik heb namelijk wel een app die de vliegroutes van vliegtuigen kan zien. Hier wordt dan aangegeven waar ze vandaan komen, waar ze heen gaan, welke luchtvaartmaatschappij en hoe hoog ze vliegen.

Ik hoop op een reactie.

Gr. Roy
Here, fishy fishy fishy!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

13-08-2012 17:02

Shipfinder..

Werkt echter alleen met schepen die AIS hebben aanstaan, dus niet alles krijg je door.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
B. de Boer
Berichten: 141
Lid geworden op: 02-10-2009 21:56

13-08-2012 18:03

Hier een rededlijke digibeet maar niet volledig achterlijk. Maar wordt ik hier in de zeik genomen?

Gr Bas
Chill....

Zo belangrijk is het vissen ook weer niet...
Roy Michel
Berichten: 94
Lid geworden op: 13-08-2012 14:06

13-08-2012 18:33

Bedankt voor de reactie Sven. Ik heb de app even gedownload. Ziet er wel grappig uit, maar erg bruikbaar is het denk ik niet voor mij. Ook vanwege de delay time die er overheen gaat. En daarbij komt inderdaad zoals jij al zei; niet elk schip heeft het AIS aanstaan.
Here, fishy fishy fishy!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

13-08-2012 19:44

B. de Boer,

Shipfinder oftewel Marine Traffic kun je gebruiken om te kijken wat voor schepen met AIS ( Automatic Identification System) er in de buurt zijn. In mijn werkomgeving erg handig.

Ook voor kanaalvissers kan het wel eens handig zijn, maar helaas heeft niet ieder schip AIS aanstaan. Vaak kun je ook nog informatie inwinnen over de bestemming van het ding.

De delaytime is niet heel erg storend, vrachtschepen op kanalen varen geladen zo'n 6-9km/h en leeg hen je er al veel minder last van.

Wat ik vroeger wel eens deed was de eerstvolgende bruggen bellen en vragen of ze wilden doorgeven als er onverhoopt toch nog een schip doorkwam. Zo ben ik overigens ook een beetje in dit wereldje terecht gekomen.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Plaats reactie