Geweld bij het vissen.


pieter van ewijk
Berichten: 10
Lid geworden op: 31-05-2012 20:16

12-08-2012 21:01

Afgelopen nacht was ik van plan een nachtje te pakken op een voor mij bekend water in de buurt. Ik vis hier al een aantal jaar met een aantal mooie gevangen vissen als resultaat. Het water ligt aan de rand van een woonwijk, waardoor het (nu ook door de vakantieperiode) drukker wordt bevist door jongeren en/of beginnnde karpervisser.
Normaal heb ik hier nooit zo'n last van en kun je zonder problemen je ding doen.
Afgelopen nacht liep het echter heel anders. Rond een uur of 1 werd er eerst op mn tent geslagen. Ik reageerde hier natuurlijk niet op zodat ze snel weg zouden gaan. Een paar minuten later kreeg ik echter een stenen-regen over mn tent heen, en ook werd er een stuk harder op mn tent geslagen.
Even later worden er nog eens 2 planken van een meter lang naar mijn tent gegooid. Dit was voor mij de druppel en toen het rustiger was heb ik mn spullen maar gepakt. Toen kwam ik er ook nog eens achter dat ze van mijn tent naar een boom een dik stuk vislijn hadden geknoopt zodat ik zou struikelen als ik achter ze aan zou komen!
Ik had dit nog nooit meegemaakt en ben nu dus wel klaar met dat water. In ieder geval vis ik niet snel meer in mn eentje..
Alleen zijn andere wateren in de buurt ook niet veilig. Zo hoor ik regelmatig verhalen van vissers die worden overvallen, of sochtends wakker worden en de hengels verdwenen zijn.. Bij eeen vriend van me is zoiets ook al echt gebeurd!
Hebben andere vissers dit soort problemen ook? Hoe lossen die het op?
Wapens meenemen vind ik ook wat overdreven maar het lijkt soms echt of je geen keus hebt als je redelijk veilig wilt zitten...
Gebruikersavatar
tinodriessen84
Berichten: 727
Lid geworden op: 21-11-2011 18:49
Locatie: jrc contact 2 man bivvy

12-08-2012 21:31