Geweld bij het vissen.


pieter van ewijk
Berichten: 10
Lid geworden op: 31-05-2012 20:16

12-08-2012 21:01

Afgelopen nacht was ik van plan een nachtje te pakken op een voor mij bekend water in de buurt. Ik vis hier al een aantal jaar met een aantal mooie gevangen vissen als resultaat. Het water ligt aan de rand van een woonwijk, waardoor het (nu ook door de vakantieperiode) drukker wordt bevist door jongeren en/of beginnnde karpervisser.
Normaal heb ik hier nooit zo'n last van en kun je zonder problemen je ding doen.
Afgelopen nacht liep het echter heel anders. Rond een uur of 1 werd er eerst op mn tent geslagen. Ik reageerde hier natuurlijk niet op zodat ze snel weg zouden gaan. Een paar minuten later kreeg ik echter een stenen-regen over mn tent heen, en ook werd er een stuk harder op mn tent geslagen.
Even later worden er nog eens 2 planken van een meter lang naar mijn tent gegooid. Dit was voor mij de druppel en toen het rustiger was heb ik mn spullen maar gepakt. Toen kwam ik er ook nog eens achter dat ze van mijn tent naar een boom een dik stuk vislijn hadden geknoopt zodat ik zou struikelen als ik achter ze aan zou komen!
Ik had dit nog nooit meegemaakt en ben nu dus wel klaar met dat water. In ieder geval vis ik niet snel meer in mn eentje..
Alleen zijn andere wateren in de buurt ook niet veilig. Zo hoor ik regelmatig verhalen van vissers die worden overvallen, of sochtends wakker worden en de hengels verdwenen zijn.. Bij eeen vriend van me is zoiets ook al echt gebeurd!
Hebben andere vissers dit soort problemen ook? Hoe lossen die het op?
Wapens meenemen vind ik ook wat overdreven maar het lijkt soms echt of je geen keus hebt als je redelijk veilig wilt zitten...
Gebruikersavatar
tinodriessen84
Berichten: 727
Lid geworden op: 21-11-2011 18:49
Locatie: jrc contact 2 man bivvy

12-08-2012 21:31

Heb je geen maat met een hele grote hond? Neem die dan een keer mee, daar zullen die klerelijers wel van schrikken denk ik. Of gewoon sneaky met 20 man in de (lege) tent gepropt zitten tot ze beginnen te kloten, en dan allemaal eruit sprinten! Dan ben je wel van het gekloot af denk ik, :D

Kortom met zulke #@+% ventjes moet gewoon korte metten gemaakt worden!!! :evil:

Mvg tino
danny van gool
Berichten: 19
Lid geworden op: 15-07-2012 21:47
Locatie: breda

12-08-2012 22:28

sjonge jonge wat een gezeik zeg kan niet eens meer rustig vissen in welke omgeving is dit dan als de rest van de wateren ook al niet veilig meer zijn?

mvg danny
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

12-08-2012 22:57

das echt k*t man ik heb et ook al is meegemaakt niet zo erg maar tog et was zelfs overdag toen kzat gwn rustig te vissen komt er een maat kijke zoals altijd :) komt er opeens zon kerel aan die gaat aan mijn spullen zitten en mij slaan met een tak :evil: dus ik zo nog 1 keer iets aan rake en ge bent de lul. hij pakte toen mn pet af ik pak gwn buzzerbar en voluit op zn rug gemept die kerel heb meer als 1 week bij de doktor en ziekenhuizen rondgelopen.
mike rottink
Berichten: 84
Lid geworden op: 12-08-2012 10:58
Locatie: twente

12-08-2012 23:06

ja dit slaat gewoon nergens op je moet toch leker je ding doen je visjes pakken en genieten...


hoeve ze hier niet te flikken
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

12-08-2012 23:19

kben bna 17 en als er 2 kerels van 40 zijn doe ik er bna niks tege dan kan ik tog niks uithalen. meestal zit ik niet alleen ik heb een vismaat die gelukkig ouders is :)
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

12-08-2012 23:46

Sorry hoor maar op sommige wateren is het simpelweg vragen om problemen. Ik snap daarom ook niet waarom mensen daar vissen en blijven terug komen. Ik ken tientallen stekken in NL waar ik rustig een week kan zitten zonder een hond tegen te komen...
Ronald Bonestroo
Berichten: 118
Lid geworden op: 26-06-2012 13:18

12-08-2012 23:59

damian ripson schreef:kben bna 17 en als er 2 kerels van 40 zijn doe ik er bna niks tege dan kan ik tog niks uithalen. meestal zit ik niet alleen ik heb een vismaat die gelukkig ouders is :)



Vriend, is je Nederlands kapot?
Vooral van je laatste stukje snap ik niets?
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

13-08-2012 00:33

Bjorn Schoemacher schreef:Sorry hoor maar op sommige wateren is het simpelweg vragen om problemen. Ik snap daarom ook niet waarom mensen daar vissen en blijven terug komen. Ik ken tientallen stekken in NL waar ik rustig een week kan zitten zonder een hond tegen te komen...


Als je er toch tientallen kent, wil je er vast wel 1 delen met een leuk bestand :D

Ben altijd opzoek naar rust, ergens waar ik lekker alleen m'n ding kan doen, en dat word moeilijker en moeilijker
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

13-08-2012 00:54

Stap in de auto met een kaart of iPad, neem een maat en wat broodjes mee en ga een dag rond rijden. Het hoort bij het vissen vind ik en het is echt avontuurlijk en je komt op de mooiste plekken. Veel mensen denken makkelijk en denken vaak dat je alleen ergens vis kunt vangen waar andere al vissen. Wees een vent en waag het er eens op, vang je de eerste paar keren niets dan heb je alsnog avontuur gehad. Laat die drukke wateren toch los en ontwijk al dat gezeik....
damian ripson
Berichten: 327
Lid geworden op: 31-08-2010 16:36

13-08-2012 06:48

dat doe ik al genoeg bjorn. alleen voor paar uurtjes ga ik nie half uur rijden om te vissen en doen mijn ouders ook niet voor me(of me pa moet mee willen vissen). dus ga ik naar het plaatselijke stadsvijvertje en daar was ik vorige keer overdag lastiggevallen terwijl het gwn midden in een woonwijk is -_-
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

13-08-2012 09:37

Bjorn ik ben het 100% met je eens, maar hier in de regio, een water waar ik een week kan zitten zonder iemand tegen te komen, denk niet dat ze er zijn... zeker niet legaal.
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

13-08-2012 11:01

kijk als je er niks tegen doet en je druipt af ja dan kan je maar beter weg blijven daar..

heb het zelf ook 2x mee gemaakt en ik stap er toch zeker op af..
een kleine staaf ijzer of een groot uit gevallen kapmes doet wonderen..

ok het is niet echt iets wat hoort maar in deze tijd eigenlijk weer wel..

daarbij ben ik er ook achter gekomen dan een praatje ook werkt als er al mensen zitten even naar toe lopen en alles en praatje maken en mochten ze later komen zitten loop er dan ook even heen..

een praatje doet wonderen...

succes
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

13-08-2012 12:31

Ik vind het vreemd dat ik hier nog nooit last van heb gehad.

Ik vis regelmatig in Amsterdam, ook in Rotterdam en omstreken gevist, in Utrecht etc.

Volgens mij zijn er nog zat plekken waar je ongestoord kunt vissen hoor.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

13-08-2012 13:01

Zo door de jaren zijn er wel wat ongemakken, maar nooit een dergelijk incident meegemaakt. Moet een traumatische ervaring zijn en ik kan mij voorstellen dat je even niet meer in de nacht in een tentje langs de waterkant wil zitten. Toch begrijp ik het verhaal niet helemaal. Je krijgt een klap op de tent en blijft dan maar binnen in de hoop dat het overgaat? Mijn eerste reactie is zo snel mogelijk die tent uit om zicht te hebben op waar de dreiging vandaan komt. In de tent blijven werkt sowieso averechts omdat de kans dat er meer volgt daarmee alleen maar groter wordt. Zoals je ook gemerkt hebt. En bovendien ben je in die tent kwetsbaarder. Al met al krijg ik de indruk van baldadige jongens die uit zijn op een geintje en je aardig tuk hadden. Wellicht met als doel de stek voor zichzelf te hebben, of gewoon uit pesterij.

Maar ik kan er helemaal naast zitten hoor. Probeer alleen maar iets te interpreteren uit wat jij opschrijft. Ik zoek mijn stekken meest buiten de bebouwde kom, in antwoord op je vraag. Niet op de routes waar ik bepaald bezoek kan verwachten. Routes van kroegbezoekers is iets wat me direct te binnenschiet. Maar hangplekken is ook zoiets wat ik zou mijden. Wellicht helpt dat mee in de planning van je stekken? Andere tip, sluit je tent niet af zodat je tenminste zicht hebt op wat er voor je gebeurd.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Patrick van den Berg
Berichten: 167
Lid geworden op: 21-02-2008 22:45
Locatie: Amsterdam

13-08-2012 20:45

Het word ook steeds gekker met het vissen. laatst een hele nacht last gehad van een vrouw die constant met een zaklamp op de tent liep te schijnen....

ze had 's avonds al de politie gebeld omdat ze dacht dat we daar niet mochten vissen, politie is gekomen en we mochten uiteraard blijven zitten.
van af het moment dat het donker werd kwam ze om de 10 min naar buiten met een zaklamp. we hebben nog geprobeerd om te vragen waarom ze dat deed maar er kwam geen woord uit. uiteindelijk hebben mijn vismaat en ik maar de politie gebeld en die is toen bij de langs gegaan. de politie was haar voortuin nog niet uit of ze ging via de achtertuin alweer op pad met de zaklamp..... we hebben vervolgens nog een aantal keer te politie gebeld maar dit heeft allemaal niet geholpen en ze heeft de hele nacht lopen schijnen tot dat me vismaat tegen der uitviel daarna hebben we er een tijd niet gezien. de politie wist ook niet wat der bezielde maar waren ook te lui om der even een nachtje mee te nemen zodat wij lekker konden vissen. heb sinds dien ook niet meer op die stek gezeten heb geen zin in weer al dat gezeik.

Ben 3 weken geleden ook weer beroofd door 3 negers voor de 4e keer alweer... laat me hier dus ook echt niet door tegen houden en helemaal niet in me visserij ga gewoon lekker zitten waar ik wil zitten. schijnbaar moet je hier tegenwoordig wel met een pistool rond lopen wil je een beetje met rust gelaten worden..

ben ook helemaal klaar met dit soort gasten. maar het schijnt normaal te zijn in amsterdam en de politie durft er niks tegen te doen.
ze controleren hier ook nooit mensen met een kleurtje maar als er een blanke staat te vissen komen ze bijna op je af gerend..

Gr Patrick
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

13-08-2012 20:48

Ik heb een boot gekocht :lol:
Let op slagboom !
Johan van Sloten
Berichten: 161
Lid geworden op: 18-02-2012 11:12

13-08-2012 21:07

een volwassen rottweiler reu doet wondere:P, met zo’n hond ben je wel een aardig veilig als die hapt dan ben je zeker niet jarig, zo’n situatie is gwn kut, maar in je tent blijve ik denk dat ze meer het gevoel krijge dat ze macht hebbe en dat wille ze en gaan ze door en kijke hoever ze kunnen gaan,
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

13-08-2012 23:22

Sowieso mn tent uit. Als je in je tent blijft zitten zoals in het verhaal van ts dan zal het alleen maar erger worden. Tis net zoiets als gepest worden op het schoolplein, voor jezelf opkomen!
Ging een paar jaar geleden een nacht vissen op de beruchte krabbeplas. Genoeg verhalen gehoord, en dan lig je toch anders. Ben sowieso al een lichte slaper, en om 2 uur snachts hoor ik wat geritsel achter mn tent, ik wist zeker dat er iemand wat aan het uitspoken was, dus pak zachtjes mn werppijp en sping ineens mn tent uit.

Sta je daar midden in de nacht in je eentje met een werppijp in de lucht :lol:
Was gewoon de wind of een konijn of iets.

Vis 9 van de 10 keer alleen, maar zou me sowieso niet laten beroven of weg sturen of wegpesten. Slaap wel standaard met een extra tentstok naast mn stretcher, maar das meer voor de enge monsters in het donker :P
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

14-08-2012 07:55

Edwin van Gemeren schreef:Bjorn ik ben het 100% met je eens, maar hier in de regio, een water waar ik een week kan zitten zonder iemand tegen te komen, denk niet dat ze er zijn... zeker niet legaal.


Als je niemand tegen komt,
Word je toch ook niet gecontroleerd? :)
Dus wat boeit het of het legaal is of niet?
Ff scherp blijven :wink: haha
Boeruhhhhhhhhhhh
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

14-08-2012 18:59

Als ik op een vogel plas ga zitten waar je niet mag vissen zal ik geen buurtbewoners, wandelaars, fietsers, hardlopers of medevissers tegenkomen(die laatste nog als eerst),
Maar helaas wel kans op controleur/boswachter/eigenaar etc.

Anders moet het wel een heeeeel groot bosgebied zijn in the middle of nowhere :D
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
michiel hoeyberghs
Berichten: 73
Lid geworden op: 14-08-2012 00:29
Locatie: mol

15-08-2012 00:08

heb ik geen last van, ik vis altijd met mijn neef, op een put waar slechts 14 karpervissers (legaal) mogen vissen, geen ongewenste bezoekers want is afgezet terrein. betrapt worden kost al rap 700 eurotjes + al je materiaal afgenomen. wel spijtig voor jou natuurlijk, koop jezelf een leuke hond, leg hem aan de leiband buiten je tent. hij zal wel bassen als er iemand in de buurt komt

*als je de diepte van de put kent, ken je de waarde.
in een put zonder water ga je niets vangen
karpervissers zijn:

a) mensen met veel te veel tijd en geld
b) mensen met een mentale beperking en dus GEK!
c) ordinary peaple trying to catch an extrodinary carp fish!!!
d)all of the above
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

15-08-2012 00:17

bassen? die van mij moet altijd pissen als er iemand in de buurt komt :D
Gebruikersavatar
marcel knetsch
Berichten: 83
Lid geworden op: 28-04-2005 17:38
Locatie: katwijk zh

16-08-2012 09:15

Ik neem altijd mijn jack russel mee, en die denkt dat hij een rottweiler is ;)
En gelijk je tent uitkomen om te kijken wat er aan de hand is buiten, in je tent blijven zitten is geen optie.
En anders een viskar achter je fiets/brommer als je ouders je niet kunen wegbrengen en zoek een stek waar je geen last hebt.
Groeten Marcel.
Gebruikersavatar
jeffrey miny
Berichten: 89
Lid geworden op: 30-07-2012 22:18
Locatie: west-vlaanderen

16-08-2012 21:54

een werpbuis is een uitstekend wapen:)
ik vin het echt erg dat je als vissers zo iets kan mee maken
een mens kan echt niets niet meer op zijn gemak doen er zijn altijd wel van die ............ die moeten komen lastig vallen
ik zelf doe niet veel nachten maar als ik ze doe licht de werpbuis dicht bij me :)
PR- schub 23kilo
PR- spiegel 13kilo