Geweld bij het vissen.


Gebruikersavatar
Bouke Langius
Berichten: 365
Lid geworden op: 01-11-2005 13:58

11-09-2012 17:50

Hoi Mark,

Ik zit de laatste tijd vaak tegenover het golfterrein.
Daar zit ik met me kleine jongen op witvis en daar kan die ook nog wat ravotten als die het vissen zat is.
Voor echt karpervissen heeft die nog geen geduld.
Maar met voorntjes en dergelijke kan die zich toch al een paar uur zoet houden.
Het is net wat je zegt de Johnny gehalte was erg hoog.
Vooral daar bij de zwarte markt was het heel erg.
Maar het valt me op dat de laatste tijd eigenlijk overal wel erg rustig is.
Ik weet niet of daar extra controles zijn geweest ofzo.
Wat ik wel weet dat ze op een gegeven moment een halve weiland hadden laten afbranden.
En dat kwam door de lokale jeugd zeg maar.
Vanaf de zomervakantie ben ik er eigenlijk weer gaan vissen.
Daarvoor ben ik er ook 1,5 jaar niet meer geweest.
Maar tot nu toe bevalt het ons nog steeds goed moet ik eerlijk toegeven.
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

11-09-2012 18:14

Hoi Bauke,

Het nachtvissen op de ringsloot is verboden maar werd gedoogt waarschijnlijk vanwege het door jou aangegevene wordt het nu niet meer getolereerd en heb ik begrepen dat iedereen s,avonds weg gestuurd wordt.
Kan alleen maar zeggen dat ze groot gelijk hebben de controleurs daar zijn echt de moeilijkste niet hoor maar ze hebben het nu dan toch echt eindelijk voor zichzelf maar ook de goed willenden verkloot.
Probleem alleen is dat ze zich nu verspreidt hebben over de andere gaten,maar met het kouder,regenachtiger en korter worden van de dagen zal het er binnenkort wel weer rustig zijn :P

Gr,

Mark
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

11-09-2012 20:16

robert smith schreef:Harry zonder je af te vallen hoor, begrijp het wel, ruzie vaak genoeg. En niet alleen aan de waterkant, ook genoeg in de wijk waar ik woon, gelukkig dit jaar niet veel bijzonders! Maar voel ik mij ongemakkelijk, ook al is die persoon een kop groter/ dronken/ door gesnoven/ met zijn drieen/ etc. zal ik hem toch (on)vriendelijk verzoeken mij met rust te laten. Mocht ik echt angst gaan voelen, stop ik met vissen!

mvg.

Die Tja, 8)

ik begrijp wel wat je zegt maar je vergeet dat dit gewoon een kade is en deel uitmaakt van de openbare weg en dus toegankelijk voor iedereen.
wie zijn wij vissers dan om tegen iemand te zeggen he ga is weg.
en niet rot bedoel maar kom alsjeblieft niet met de opmerking ga er dan niet vissen of ga ergens anders vissen, want je moet gewoon kunnen vissen en mensen hebben gewoon van je spullen af te blijven.

thnx michel.
Vis is vis
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

11-09-2012 21:42

robert smith schreef:Ik vertrouw bij voorbaat niemand, afkomst maakt daarbij totaal niet uit! Ben ook totaal niet sociaal aan de waterkant, zit er voor mijn eigen en niet voor anderen!


Ben, zelfs op /aan een openbare weg is dit mijn mening! :roll: Stoor mij al jaren aan voorbijgangers, die je niet eens kent, die er klakkeloos van uit gaan dat je elke vraag die ze hebben moet beantwoorden! Alleen en alleen om
dat je zit te vissen?

ben scholten schreef:en niet rot bedoel maar kom alsjeblieft niet met de opmerking ga er dan niet vissen of ga ergens anders vissen, want je moet gewoon kunnen vissen en mensen hebben gewoon van je spullen af te blijven.


Zeg ik ergens van niet dan!

Wat geeft jou de volle 100% dat het een pool maar geen armeen, tje tjeen, tjech, roemeen, algerijn, etc. was dan???

mvg.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

11-09-2012 22:33

nee daar heb je ook gelijk in robert maar je kan niet zeggen ga weg als iemand daar wilt zitten en een biertje drinken dat is mijn punt.
je kan er pas wat van zeggen als diegene aan je spullen komt.

als antwoord op je 2 vraag .....ja uhmmmm hoe zeg ik dat .....ervaring.
er zijn er nogal veel hier en je leert de taal herkennen.
Vis is vis
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

11-09-2012 23:13

Het valt me op dat Pieter verder niet meer reageert. Hoe is de situatie nu, Pieter?

Hier in het oosten in de vele karpervisjaren ook heel wat meegemaakt. Heb wel altijd "wat"
bij me (lees : in de buurt) dat ik als wapen kan gebruiken, maar daar ga ik niet van uit.
Een afgezaagde boomtak kan er zomaar liggen.

Pas geleden dacht een schriele visser op karper zich een bepaald deel te kunnen toe-eigenen.
Twee niet al te kleine mannen die aan het spinnen waren en even een praatje met me maakten gooiden blijkbaar richting zijn aas.
De scheldpartijen en bedreigingen en scheldwoorden gingen over en weer over het water, niet normaal.
De mannen gingen ook tekeer, maar besloten weg te gaan . Naar de overkant wel te verstaan.
Even verhaal halen. De schriele held bleef ineens op 10 meter afstand en was heel klein. Letterlijk en figuurlijk.
Een van de twee mannen wilde in zijn eentje zijn verhaal kracht bij zetten, maar de held bleef op afstand.
Zij besloten daarna weg te gaan , en even later de held ook, zijn vrienden, die ook visten achterlatend.

Wat ik maar wil zeggen, het wordt er niet vrolijker op, en ik ook niet. Dit is nog een klein voorbeeld, maar er
zijn vele waar wel geweld bij gebruikt zijn. Ook tegenover mij. Ik mijd meestal dit soort wateren, niet omdat ik
bang ben, maar omdat ik voor mijn rust kom vissen, en voor die paar vissen die ik graag wil vangen.

Wil je voorkomen dat iemand bij jou in e buurt komt, kun je inderdaad een waakhond nemen of een soort alarm
en die aan een bankstick bevestigen. Deed al goede dienst 20 jaar terug aan het Twentekanaal en zo.
Twee van die dingen kruislings opstellen en ze kunnen niet ongehoord/ongemerkt bij je komen.

Nadeel, als je gaat pissen 's nachts, wordt je maat wakker van de herrie ;P

Wat de kapotte ruiten betrft van je auto: ook hier komt dat voor, helaas .... Ik probeer het meestal ergens te
verbergen, maar dat lukt niet altijd.
Gebruikersavatar
Martijn Klaassen
Berichten: 36
Lid geworden op: 12-09-2012 08:56
Locatie: dwingeloo

13-09-2012 11:26

Hey hoi

Ik zit ook wel wat nachten aan de waterkant ,maar heb dan altijd mijn vis maat bij me 1 met 4 poten die 40 kilo weegt :-)
Hij slaat al aan als ie iets op 60 meter afstand hoort ,(wat ook wel vervelend kan zijn om 4 uur s'nachts )
Wil je wel als tip meegeven dat in de tent blijven zitten en hopen dat ze weg gaan geen optie is , tuurlijk hoef je geen knuppel of gun mee te nemen maar stel dat er nu net naast jou tent een redelijk dikke tak ligt , kun jij ook niks aan doen maar tis toch handig ;-)

al met al geweld is niet de oplossing ,met een gesprek kom je waarschijnlijk veel verder


Groeten Martijn
T'heet niet voor niks vissen, anders hete het wel vangen
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

26-09-2012 22:30

laatste update van een vismaat:
Vissend in het westen van het land, op een eiland, geen zicht op de auto, die op een openbare parkeerplaats staat.
Gebeld door zijn vrouw. Politie is langs geweest, auto is uitgebrand op de parkeerplaats in de buurt van zijn visstek.
Gezin heeft 1 auto, dus maat zat vast op zijn stek , althans kon niet thuiskomen. Ik wilde net weggaan belde hij dat
hij geregeld had dat hij opgehaald kon worden.

Treurig. Waar gaat dit heen.
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

26-09-2012 23:52

Vissers of Dronken lui?
Kun je helaas in dit geval niet over oordelen.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

27-09-2012 05:47

Of opgeschoten jeugd, of... Daders worden toch niet gervonden...

Zo vis je ook niet meer graag op zo'n plek, onveilig gevoel. Toch?
Gebruikersavatar
Hardy Schuilenburg
Berichten: 201
Lid geworden op: 25-10-2010 17:38
Locatie: Breda

27-09-2012 06:37

Het laatste dat ik ben/ was, is bang zijn tijdens het vissen. Ook bij mij is de auto nu twee keer vernield tijdens het vissen, en een keer ingebroken door een raam in te slaan. Toch doet het je iets want op de stek ga ik dus niet meer zitten. Laatste keer toch maar er voor gekozen de auto vlak bij de stek te zetten wat natuurlijk een geweldige beperking oplevert voor de stekkeuze.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

28-09-2012 20:36

Hardy,

Ik ben ook niet bang tijdens het vissen, maar als je je auto (totaal) niet in het zicht hebt, kan dat ding zomaar
gesloopt zijn/worden zonder dat je het merkt. Het is maar een ding, maar voor sommigen (mijn vismaat en mij) niet alleen
een ding, maar ook een belangrijk vervoermiddel voor het hele gezin.

Het gevolg is voor mij niet dat ik de auto achter me neer ga zetten omdat ik het idee heb dat er wat kan gebeuren,
maar let wel extra op. Ik probeer zicht te hebben op de auto. Ook al lukt dat natuurlijk niet altijd.
Ik blijf gewoon vissen zoals ik altijd doe.
Gebruikersavatar
jafeth de ruiter
Berichten: 22
Lid geworden op: 19-10-2007 15:56
Locatie: Heemskerk

01-10-2012 22:13

Ik heb niet alle voorgaande berichten gelezen maar wil mijn eigen ervaringen over de fortgaten graag delen in dit forum. Mijn vismaat en ik vinden de fortgaten erg prettige stekken om te vissen, mede door de mooie flora en fauna zoals een goed bestand aan roofvogels. Ook wij irriteren ons mateloos aan de enorme hoeveelheid afval en overlast van, tot onze verbazing, collega karpervissers. Het is meer regel dan uitzondering dat voorafgaand aan een sessie de stek eerst opgeruimd moet worden. Hier zijn wij inmiddels aan gewend. De overlast bereikte een aantal weken geleden tijdens een nachtsessie een hoogtepunt toen een aantal stekken verder vissers aan de waterkant siervuurwerk begonnen af te steken. Dit heeft ons doen verhuizen naar de minder beviste stekken.
Geen hoogtepunten zonder dieptepunten
Pepijn Swiers
Berichten: 45
Lid geworden op: 01-10-2012 01:12

10-10-2012 01:04

hier in arnhem ook zit je een nachtje te vissen staan er snachts tussen 3 en 4 3 polen of wat het ook waren naast de tent ja zegt ie we are looking for a friend ik zeg not here zzzz

ondertussen wel een steun naast de stretcher gepakt ze mogen rondlopen wat ze wille maar komen ze aan mij of mijn spullen hebben ze toch echt wel een probleem
rolf berndes
Berichten: 5
Lid geworden op: 07-10-2012 12:15
Locatie: leeuwarden

10-10-2012 11:34

een klein kap mes van gerber doet wonderen heb 1 keer mee gemaakt dat er iemand midden in de nacht naast de tent stond bleek een contoleur te wezen wat die daar om 3 uur s'nachts moest vraag ik me nog steeds af maar goed hij schrok wel even toen ik daar met het mes te tent uit kwam zetten..

mvg
carp fishing is'nt a must, its a addict
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

10-10-2012 12:00

Ik denk zo dat ie jou kwam controleren? :roll: maak je in ieder geval een goede indruk met je mes
Pepijn Swiers
Berichten: 45
Lid geworden op: 01-10-2012 01:12

10-10-2012 16:21

mijn baas is een keer in velp wezen vissen liep toen een controleur die eerst met de nachtkijker kijkt wie er aan het vissen is omdat hij de keer ervoor door een paar lui van het kamp het water in is gegooid voor het controleren gaat ook nergens meer over alleen had.mijn baas het al door want hij zag een peuk dus niet slim om dan te roken haha
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-10-2012 17:19

Wanneer je vergunning in orde is, maakt dat niks uit.

Controles in de nacht komen voor om redenen die je zelf kunt bedenken. Als het niet slechts een sterk verhaal is, dan had dat heel verkeerd af kunnen lopen met dat mes. Niet iets om trots op te zijn.

Hoe krom wil je het maken? Ik kan mij voorstellen dat je op je hoede bent, maar geweld bij het vissen komt niet van controleurs.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Geert Marinus
Berichten: 6
Lid geworden op: 14-11-2012 16:11

04-01-2013 22:56

zo lees ik al die verhalen over die overvallen en geweld bij het nachtvissen en wapens enz

ik zit hier wel eens nacht te vissen en daar is veel sociale controle door de buurt en mensen die de hond uitlaten. laast nog we begonnnen om 7 uur savonds toen we aan het opbouwen waren waren er al 3 mensen met een hond langs gelopen. om 3 uur snacht's kwam zelf nog iemand met zijn hond vragen of we iets hadden gevangen,

gelukkig houdt de buurt daar alles in de gate omdat er vaak ook jonge jeugd zit te vissen.'

een tip om je vishengels tegen overvallen te houden.

als het water de eerste 3/4 meter nog minder als 50cm is koop langere banksticks of voor je rodpod verlengde poten en zet je rodpod gewoon 4 tot 5 meter het water in. doe ik meestal ook hier.
als ze dan je hengels willen pakken moeten ze eerst het water in en dat hoor je.

en met voorboot enz zet het onder je stretcher en niet voor in de tent. zoals schepnet ook zet twee bankstick in het water en leg daar je net op?
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

04-01-2013 23:36

Een wapen mee naar de waterkant....dat nooit.

Als ik me er niet met een groye mond en een beetje bluf vanaf kan maken nemen ze me zooi maar mee.
Help ik ze nog inpakken ook.

Nieuwe hengels enz kan ik nieuw kopen.

Maar waar koopt mijn vrouw een nieuwe vader voor mijn zoontje

tot ik vader werd riep ik ook altijd ik sla er gewoon op los als jet moet, noem me een slappe zak maar niets is me meer waard dan het zien opgroeien van mijn ventje.
Gebruikersavatar
stefan laurijssens
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-03-2010 18:17
Locatie: Brielle

04-01-2013 23:54

Camiel, dat zijn wijze woorden
Find the fish,
Feed the fish,
Catch the fish,
Please release the fish.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

05-01-2013 07:29

Roll over an play dead.
Ga je ook zitten en geef je een pootje op commando?
Vis is vis
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

05-01-2013 09:03

Als ze met een mes of pistool voor me tentje staan? Ja hoor.
Gebruikersavatar
rob aarn
Berichten: 28
Lid geworden op: 26-09-2011 10:49
Locatie: twente
Contacteer:

05-01-2013 11:51

pieter van ewijk schreef:Afgelopen nacht was ik van plan een nachtje te pakken op een voor mij bekend water in de buurt. Ik vis hier al een aantal jaar met een aantal mooie gevangen vissen als resultaat. Het water ligt aan de rand van een woonwijk, waardoor het (nu ook door de vakantieperiode) drukker wordt bevist door jongeren en/of beginnnde karpervisser.
Normaal heb ik hier nooit zo'n last van en kun je zonder problemen je ding doen.
Afgelopen nacht liep het echter heel anders. Rond een uur of 1 werd er eerst op mn tent geslagen. Ik reageerde hier natuurlijk niet op zodat ze snel weg zouden gaan. Een paar minuten later kreeg ik echter een stenen-regen over mn tent heen, en ook werd er een stuk harder op mn tent geslagen.
Even later worden er nog eens 2 planken van een meter lang naar mijn tent gegooid. Dit was voor mij de druppel en toen het rustiger was heb ik mn spullen maar gepakt. Toen kwam ik er ook nog eens achter dat ze van mijn tent naar een boom een dik stuk vislijn hadden geknoopt zodat ik zou struikelen als ik achter ze aan zou komen!
Ik had dit nog nooit meegemaakt en ben nu dus wel klaar met dat water. In ieder geval vis ik niet snel meer in mn eentje..
Alleen zijn andere wateren in de buurt ook niet veilig. Zo hoor ik regelmatig verhalen van vissers die worden overvallen, of sochtends wakker worden en de hengels verdwenen zijn.. Bij eeen vriend van me is zoiets ook al echt gebeurd!
Hebben andere vissers dit soort problemen ook? Hoe lossen die het op?
Wapens meenemen vind ik ook wat overdreven maar het lijkt soms echt of je geen keus hebt als je redelijk veilig wilt zitten...


Beste Pieter

Helaas heb ik zoiets jaren geleden ook meegemaakt, en dat gaat je niet in de koude kleren zitten. maar goed je laat je hobby toch niet verkloten door een paar van die etters.
Ik heb destijds van alles meegezeuld naar de waterkant, honkbalknuppel, traangas, de hond en nog meer van die materialen waarvan je denkt dat je ze gebruikt als verdediging. Maar het helpt niet, je wordt er alleen maar onrustiger van.
Ga gewoon aan een water zitten waar je er geen last van hebt en als je dan nog aan die ene put wilt zitten een bankstick is altijd voor handen.
Blijven liggen in je tent op zon moment is totaal niet verstandig, zo stel je je nml heel passief op en voelt je tegenstander zich nog sterker. Bij het minste geringste geluid of benadering van die mensen meteen je tent uit en benader meteen de leider van de groep. De rest zal dan ook afdruipen. aanval is immers de beste verdediging. of zoek een aantal vismaten om mee samen te vissen. met je tweeën sta je altijd sterker.

Succes
http://www.deavond.nl geschenkbeeldjes
PR Schub 44p
PR Spiegel 28p


vangsten 2013

Schub : 13
Spiegel : 4
bij vangsten : 59
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

05-01-2013 12:51

Tja ik kijk hier niet van op. Toen ik voor het eerst mocht nachtvissen was ik 13 en hoorde ik deze verhalen al das 20 jaar geleden. Ook toen werden vissers al beroofd, gepest en bedreigd niks nieuws.

Toen had je alleen geen fora en andere mediums om dit te delen daarom hoorde je het alleen van je eigen regio. Ook ik heb diverse "dreigende" dingen meegemaakt maar loop er niet voor weg en blijf gewoon vissen waar ik wil. Dat dit op bepaalde plekken meer gebeurd tja vast wel zeker in bewoonde gebieden. Dat je op plekken zit waar nooit iemand komt is onzin, ook daar loop je een risico. Daar kan men ongezien hun ding doen en wegkomen zonder dat het te veel opvalt. Maar goed dit is dus niet ietsvan de laatste tijd maar altijd al zo geweest. Oh en zal ook altijd blijven.

Gr