Alles voor de foto...


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

11-08-2012 17:46

Wie wil dat nou niet? Een man-vis foto bij het opkomen van de goud oranje zon met de mist nog boven het water.

























Voor degene die bij ons op het water met dit gevoel terug in zijn slaapzak kroop... Nou jonge, hier is je trofee:

Afbeelding

Iemand die weet waar deze zakken te koop zijn? Vrij grove textiel, gele draagbanden, ritssluiting.

Spiegel van ruim 80 cm. Eeuwig zonde!
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

11-08-2012 17:59

:o ow wat erg zeg me maag draait er van om.
kut bewaarzakken.
hoe heb je die te pakken gekregen?
aangespoeld of heb je die zak aan je haak gekregen?
wat zal die karper een lijdensweg hebben gehad zeg.
hongerdood :evil:
Vis is vis
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

11-08-2012 18:00

Zonde en onnodig!!

En geen kleintje ook, al maakt dat natuurlijk geen verschil.
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

11-08-2012 18:10

Twee gastvissers zagen haar tijdens het verkassen vanuit de boot in de oever drijven...
Gebruikersavatar
Lorenz Cleymaet
Berichten: 268
Lid geworden op: 21-05-2011 15:04
Locatie: Merendree (Gent) - België

11-08-2012 18:26

Ik gok dat die bewaarzak van Solar is, afgaande op die gele draagriemen.

Doodzonde alleszins, wie weet hoe lang die vis er in zat voor hij stierf.
dave staal

11-08-2012 19:19

Echt triest en allemaal voor een kut foto.

Een simpele drijver aan je zak (als je dan echt perse foto in het licht moet hebben :( ) had dit kunnen voorkomen, Kan je hem altijd nog terug vinden .Al vraag ik me af of ze de moeite zouden hebben genomen om te zoeken :evil:
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

11-08-2012 19:44

Er is tegenwoordig zo veel voorlichting, ik kan echt amper geloven dat dit soort zaken nog voorvallen :(
En dat die gasten dan geen alarm slagen... Oke, het zal niet makkelijk zijn om de zak terug te vinden, maar met verenigde krachten is er toch zeker een kans om die gele riemen te spotten :(
Mede om deze redenen gebruik ik geen bewaarzak, maar hooguit een retainer sling voor een uurtje of 1-2...

RIP, echt doodzonde!
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

11-08-2012 20:02

ja hoe lang duurt het voordat de vis op deze manier doodgaat.
hoelang kan een karper zonder eten?
koi's krijgen vaak de hele winter niets dus ga maar na.
hopelijk is de vis sneller doodgegaan aan stress hoe rot dat ook klinkt.
ik hou ook niet van zakken maar met de nieuwe soort zakken de retainerslings die tegenwoordig elk merk wel in het assortiment heeft kan het minder kwaad.
de ouwe zakken plakken eigenlijk een beetje om de vis heen.
in de nieuwe heeft de vis ruimte en mocht de zak loskomen wat ik erg dom vind dan blijft de zak atlijd drijven en is dus terug te vinden.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

11-08-2012 20:22

Anderzijds heeft met een ouderwetse zak de vis de ruimte om een plekje te zoeken waar ie comfortabel kan liggen, in zo'n sling ligt ie in een erg krappe omgeving altijd kort onder de oppervlakte. Wat beter is zou ik niet durven zeggen. Ik zou een vis nooit langer dan een uurtje ofzo in zo'n sling laten liggen. Maar echt hè hoe moeilijk is het nou om zo'n ding gewoon goed vast te maken? en wat is er mis met een flitsfoto? En inderdaad geen alarm slaan maar stilletjes weg gaan valt echt niet goed te praten. Als je weet dat er een vis met zag rond zwemt kan je tenminste nog met man en macht gaan zoeken en alles op alles zetten om hem te vinden. Ik hoop dat bekend wordt wie dit op zijn geweten heeft :evil:
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

11-08-2012 20:27

Ik zeg helemaal niet zakken die karpers, hoe betrokken kun je wezen!!!

Groet, Peter
Ronald Bonestroo
Berichten: 118
Lid geworden op: 26-06-2012 13:18

11-08-2012 20:48

ben scholten schreef:koi's krijgen vaak de hele winter niets dus ga maar na.



En dat is ook helemaal niet goed voor de Koi, zij moeten ook eten in de winter.
Vaak wordt er een fabeltje voorgehouden waardoor mensen zo stom zijn om onder een watertemperatuur van 8 graden te stoppen met voeren. Er wordt gezegd dat de vis het dan niet verteert en het gaat rotten in de maag. Leuk feitje is dat een karper helemaal geen maag heeft maar een verteringsdarm waarin voer niet in gaat rotten. Grote onzin dus.


Ik ben faliekant tegen bewaarzakken!
Een minuutje op de kant is net zo erg als een minuutje in een bewaarzak. De vis raakt in de stress en zal als gevolg daarvan verzwakken met alle gevolgen van dien.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

11-08-2012 20:55

Komt nog bij dat het gebruik van bewaarzakken er verboden is.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

11-08-2012 20:59

Peter van Loo schreef:Ik zeg helemaal niet zakken die karpers, hoe betrokken kun je wezen!!!

Groet, Peter


Bij zo'n foto valt daar weinig tegen in te brengen. Ik heb zelf geen problemen met incidenteel een vis kort zakken mits het verantwoord gebeurd. Als ik echter een water zou runnen zou ik het ook meteen verbieden, lopen gewoon te veel idioten die een daglichtfoto ten koste van alles willen.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

11-08-2012 21:00

is het een betaalwater dan?


ronald ik voer mijn kois ook in de winter maar 1 ding is waar.
zet 10 koihouders bij elkaar en ze zeggen allemaal wat anders.
Vis is vis
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

11-08-2012 21:03

Om je kapot voor te schamen als visser..

Over het wel of niet zakken is al veel gesproken.

Ik doe het wel eens, maar zelden. Heb overigens wel zo'n drijver bij een aqua zak.

Toch vraag ik me af, hoe de vis los kan komen van de kant. Is toch pure onkunde in mijn beleving.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

11-08-2012 21:14

Een andere verklaring dan onkunde kan ik me voor zoiets ook echt niet bedenken.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Ronald Bonestroo
Berichten: 118
Lid geworden op: 26-06-2012 13:18

11-08-2012 21:21

ben scholten schreef:is het een betaalwater dan?


ronald ik voer mijn kois ook in de winter maar 1 ding is waar.
zet 10 koihouders bij elkaar en ze zeggen allemaal wat anders.


Koihouders met verstand zijn van mening dat als de vis vraagt, de vis eten krijgt :)
Maar je hebt gelijk, ze zeggen allemaal wat anders. Napraterij is in de Koiwereld bezigheid nummer 1. De meeste fabeltjes die rondgaan, daar zou een weldenkend mens echt smalend om lachen, maar een Koihouder slikt dat op een of andere manier als zoete koek.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

11-08-2012 21:29

dat is zeker zo maar ik ken er genoeg die de vijver overkappen in de winter en buiten water verversen niets doen in de winter en dus ook geen eten.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

11-08-2012 23:34

Tsja,

Erg triest dit. En idd pure onkunde. Ik zak tegenwoordig zelden een vis maar als ik het doe zorg ik iig dattie goed vast ligt en niet met een lullig knoopje.
Zelf het ik twee lussen gemaakt aan het touw van de bewaarzak die doe ik over een bankstick die ergens goed in de grond zit en boven het water uitkomt (alssie in het water staat). Voor de zekerheid leg ik nog een knoop, die vis komt never nooit los. Maar goed, laten we er vanuit gaan dat het niet met opzet gebeurt is en dat diegene zijn lesje geleerd heeft
Catch them if you can...
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

11-08-2012 23:42

Erg jammer , maar what goes arround comes arround !





Karma mannen !

Mvg jeffrey
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

11-08-2012 23:58

Dat iemand een zak niet goed vastmaakt vind ik een onvoorstelbare blunder die ik echt niet kan begrijpen. Maar goed, zelfs als we er van uit zouden gaan dat iedereen maar een mens is en dat die soms kunnen blunderen, dan is gewoon weggaan zonder iets te zeggen nog veel erger. Dat is namelijk een bewuste keuze, de persoon in kwestie stelt dus duidelijk zijn eigen aanzien boven de gezondheid van de vis en laat hem voor dood achter. Dat wil er bij mij dus echt niet in. Als je dan zoiets overkomt biecht het dan tenminste eerlijk op in de hoop dat die vis nog gered kan worden!
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

12-08-2012 00:05

Maarja ik kan me wel een klein beetje bedenken waarom iemand dit niet meld , dan krijgt ie natuurlijk een "naam" .

En tog zullen er nog wel op meer wateren meer zakken liggen , dit is slechts één voorbeeld .

Maar hoe slaapt zoon iemand he ?

Echt ik haal zelfs elk sinnetje of slak of wat dan ook uit of van mijn spullen voordat ik ze opberg met oog op " het leven van de natuur " .

Nogmaals karma
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

12-08-2012 08:38

Sorry maar het boter druipt uit mijn foon. Zal van wat hoofdjes komen. Van het moment dat we in gooien totdat de karper zijn vrijheid weer heeft, nemen wij bewust het risico de via te vermoorden. Als dat door een stommiteit ook is gebeurd janken? Stop dan met vissen en ga plaatjes van jou sparen.
En nee ik praat zakken niet goed. Gaat me om het gelul eromheen. Iets met een balk in zijn eigen oog.
O ja verbod. Dan ook verbod op alles wat schade kan veroorzaken.
Voorlopig blijkt het zakken sec. Geen nadeel te geven.
Educate.
It's okay 2 pay
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

12-08-2012 08:38

leon van der schelling schreef:Gewoon een verbod op bewaarzakken,blijkbaar zijn er vissers die er niet mee om kunnen gaan,dit
zeg ik zo en zo niet nav deze foto ik vind het zo en zo niet nodig om een vis voor enkele uren te laten zakken en ik heb het persoonlijk ook nooit gedaan,sterker nog ik heb al mijn zakken weggegooid.


een verbod op bewaarzakken lost het probleem niet op, er zullen altijd lieden blijven bestaan die willen zakken, zakken moeten verstopt worden, groter risico op verlies van zak met vis en de ellende is geboren.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

12-08-2012 09:05

Zouden Franse maatregelen hier niet een deel van de oplossing zijn.

Klaas, De kat op het spek binden??

Groet,
Peter