Stekpezer Utrecht


Gebruikersavatar
Raijmond Stuurman
Berichten: 22
Lid geworden op: 30-12-2007 19:03
Locatie: Utrecht
Contacteer:

27-07-2012 23:52

hallo

Ik ben een jonge gozer en ik ben een stek pezer.

Als ik weet dat je elke week op dezelfde dag daar zit te vissen, gaat ik die week erop maar op je plek vissen, ook al heb ik die week ervoor gehoord dat je hier volgende week vrijdag hier weer zit te vissen.
Ik ben in het bezit van een oude .... met het kenteken ......

Ik zal diegene die ik benadeeld heb al zijn voer uren en kilo's boilies vergoeden die hij voor een dagje vissen geinvesteerd heeft.
Gelukkig dat ik een vriend heb uitgenodigd die ook een lekker een avondje wil vissen.
Gelukkig Dat diegene van die bewuste plek ook een avondje wou vissen mij geen zwemles heeft gegeven omdat hij mijn medevisser die ik had uitgenodigd niet wou benadelen.

Ik hoop dat ik er wat van heb geleerd want ben niet meer welkom binnen een straal van 40 meter om een gezellig praatje te maken want anders heb ik nog mijn zwembroek nodig.

De gezellige en eerlijke karpervisser die al jaren die plek bevist wil hierbij nog wel zijn verontschuldiging aanbieden, aan de vader die mijn vriend, naar mij heeft gebracht.
Die hier helaas bij betrokken is geraakt door mij.

Laat iedereen in zijn waarde.
Het kan voorkomen dat je niet weet dat iemand veel tijd en energie steekt in het voorvoeren en ernaar toe
moet rijden, maar als je al 2 maal met diegene gesproken hebt is het ASO dat je toch het lef hebt om daar te gaan vissen en die ander benadeeld en een pokkedag bezorgt. Ook als je zegt dat het water van iedereen is.

Hopelijk laat de webmaster dit bericht nog even staan zodat iedereen dit eens begrijpt en ervan leert.
Kijk bij zoeken op deze site bij Stek pezer

Raijmond
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 27-07-2012 23:58, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Kenteken en merk auto verwijderd.
Wat is het toch fijn om een KARPERVISSER te zijn.
Gebruikersavatar
Terry van Erp
Berichten: 72
Lid geworden op: 15-07-2012 11:15
Locatie: Geertruidenberg
Contacteer:

28-07-2012 00:25

Dit grapje ook eens meegemaakt,maar nog nooit zo gelachen.

Een stek waar ik al weken voerde met home made bollen, en het begon te lopen, er waren avonden bij dat meer dan 10 karpers in het net lagen.
Een paar jonge knullen was al een paar keer komen kijken, en wat denk je, ik kom op vrijdagavond op mijn stek aan, staat er een bivie, die 2 gasten druk met hun spullen keken me niet aan.
Schouders opgehaald en 50 meter verder gaan vissen.
En wat denk je, binnen het uur had ik 2 vissen op de mat, en het uur daarna weer 3.
De bivie werdt afgebroken en de pezers gingen met de staart tussen de benen op huis aan. (of een andere stek natuurlijk)

Erg dom van ze, want als ze het hadden gevraagd had ik ze met liefde en plezier een kilotje bollen gegeven en een paar onderlijnen die wel vis opleveren.

Nog steeds een glimlach als ik aan die avond denk.
Weet je wat het is? Meer water als vis!
Eric Steenwijk
Berichten: 18
Lid geworden op: 19-09-2012 16:36
Locatie: Utrecht

19-09-2012 16:58

nu is het natuurlijk ook mogelijk dat je als visser, zonder er erg in te hebben ergens komt, gaat voeren en er gaat zitten vissen.
Zonder te weten dat anderen er hebben staan voorvoeren.

In dit geval spreken we niet van pezen,.. botte pech voor degene die is gaan voeren en erbij weg is gelopen.
Je kunt immers niet weten waar mensen voeren.
Heb het eens meegemaakt dat iemand me verzocht te vertrekken omdat ik op zijn plek zou zitten.
Er stond geen bordje "gereserveerd" dus ga ik dan echt niet weg, ook omdat ik op dat moment ook al voer erin heb liggen.

Weet niet hoe we hier met z'n allen mee om gaan maar het lijkt mij een te verwachten situatie dat er iemand op je stek zit op het moment dat je er zelf wilt gaan vissen.
Dat dit doelbewust gebeurd is vervelend en hoogstens irritant.
Maar het kan natuurlijk ook toeval zijn, we hebben in Nederland immers heel veel karpervissers.

just my 2 cents.
Gebruikersavatar
Raijmond Stuurman
Berichten: 22
Lid geworden op: 30-12-2007 19:03
Locatie: Utrecht
Contacteer:

19-09-2012 22:31

Beste Erik.

Ik begrijp je verhaal natuurlijk maar als je mijn verhaal leest heb je gelezen dat diegene die week ervoor nog is wezen kijken en dat wij hem gezegd hebben dat wij daar elke week zitten. Tevens wist hij dit al een jaar want hij had ons al vaker daar zien zitten.

Hij staat in Utrecht en omstreken ook bekend als stekpezer heb ik laatst gehoord bij viswinkels bij mij in de buurt.

Achja. Het kan ons allemaal wel eens overkomen maar als ik weet dat er iemand op een plek vaker zit te vissen zal ik het plichts getrouw niet doen en als het per ongeluk toch zal overkomen zal ik op zijn plek ook weggaan.

Allen bedankt en veel vis plezier.
Wat is het toch fijn om een KARPERVISSER te zijn.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

19-09-2012 22:47

Een jaar een stek bezet houden Raymond? En de zogenaamde stekkenpezer heeft jullie een jaar lang je gang laten gaan, voordat die er zelf ging vissen?
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Raijmond Stuurman
Berichten: 22
Lid geworden op: 30-12-2007 19:03
Locatie: Utrecht
Contacteer:

19-09-2012 23:15

4 jaar Kees. Elk weekend in de meeste visbare maanden.
Wat is het toch fijn om een KARPERVISSER te zijn.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

19-09-2012 23:26

Nou is voor mij wel duidelijk.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gideon Bolink
Berichten: 23
Lid geworden op: 20-07-2011 00:54

19-09-2012 23:35

Stekclaimer Utrecht.

Hallo

Ik ben een ouwe man en ik ben al 4 jaar een stekclaimer...

blablabla.
blabla.

Groetjes Raijmond Stuurman


... :wink:
Gebruikersavatar
Raijmond Stuurman
Berichten: 22
Lid geworden op: 30-12-2007 19:03
Locatie: Utrecht
Contacteer:

19-09-2012 23:53

Gideon Bolink. Zal jouw plekkie eens inpikken. Kijken of je dan nog blabla bla zegt als je een week gevoerd heb.
Gelukkig is deze rasechte utrechter niet zo en houd deze zich aan de waardes die de oude garde karpervissers aanhouden om niemand zijn plekkie in te pikken.

Vis ze.
Wat is het toch fijn om een KARPERVISSER te zijn.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

20-09-2012 00:29

wij hem gezegd hebben dat wij daar elke week zitten.


Ik vindt een stekkenpezer onder dezelfde categorie vallen als de stekkenclaimer!!

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

20-09-2012 00:34

Jongens, laten we even afspreken dat de camping stek aan het Kinselmeer de komende 4 jaar van mij is.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

20-09-2012 07:02

Afbeelding

Te huur voor 30 jaar, je eigen stek.

Een van de leukste stukje uit het boek van Luc gaat over dit verhaal. Geloof me heb jaren dezelfde stek bevist. Daarna ging ik vangen.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Jean-Pierre Ketelslegers
Berichten: 318
Lid geworden op: 24-12-2002 01:00
Locatie: Diepenbeek (B)
Contacteer:

20-09-2012 09:22

Niemand kan een stek opeisen. Het water is van iedereen. Wie eerst komt, eerst maalt!!
Zelf heb ik dan ook geen vaste stek meer!!
Pluk de dag
Ronald Bonestroo
Berichten: 118
Lid geworden op: 26-06-2012 13:18

20-09-2012 09:24

Nog mooier; het water is van niemand behalve de eigenaar :)
Iedere visrechthebbende heeft evenveel recht om te vissen.
ferry verhage
Berichten: 53
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00

20-09-2012 10:36

Wat een mafketel ben je toch ook als je denkt dat je een stek kan claimen voor paar jaar op een water waar iedereen kan vissen.

Sjongejonge ongeloveloos :o
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

20-09-2012 10:49

.........



:roll:


misschien helpt het een 2de stek aan te voeren zodat wanneer er iemand zit waar je gevoerd hebt, je ook kan uitwijken naar plan B ?
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

20-09-2012 11:12

Helaas iemand was je voor..... kan gebeuren, ga je ergens anders vissen ;-)
wouter veuger
Berichten: 303
Lid geworden op: 30-01-2011 17:08

20-09-2012 11:55

hmmmz, zal de topicstarter wel tegenvallen zeg,dat niemand het met hem eens is 8)

willens en wetens iemand zn voerplek inpikken is 1 ding,maar je kan niet verwachten dat er 4 jaar niemand op een plek gaat zitten omdat jij er al 4 jaar vist.
Gebruikersavatar
Harry Vogel
Berichten: 7
Lid geworden op: 19-09-2012 22:59

20-09-2012 13:40

Raijmond Stuurman schreef:hallo

Ik ben ... bij Stek pezer

Raijmond


Wat is het toch fijn om een KARPERVISSER te zijn.


Alle weken dezelfde aangevoerde stek bevissen maakt je nog geen KARPERVISSER... :roll:
Henk Wever
Berichten: 7
Lid geworden op: 20-08-2011 11:18

20-09-2012 14:51

Peter van Loo schreef:
Ik vindt een stekkenpezer onder dezelfde categorie vallen als de stekkenclaimer!!

Groet, Peter


Ik ben het helemaal met Peter eens.

Groet, Henk
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

20-09-2012 16:29

Ook dood slaan

CN :lol:
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Marc vd Woude
Berichten: 160
Lid geworden op: 30-03-2007 19:21

20-09-2012 17:40

Ik vis voornamelijk op 3 verschillende wateren.
Op twee daarvan weet ik voor 100% zeker dat er niemand komt vissen en vertel de mensen die daar langs komen zonder problemen wat ik daar allemaal vang.
Ik kom rustig op het drukste moment van de dag in mijn fel gekleurde trui met een bak boilies en schreeuw: hier zit dikke vis en voer met dure boilies tegen het eiland aan, en er zal niemand zijn die op of om kijkt(bij wijze van spreken natuurlijk)

Op het derde water word wel met regelmaat gevist.
Daar doe ik wat Michel Tja zegt(zie je gap, we kunnen het ook wel eens zijn :D) en voer een tweede stek aan.
Ik kan me best voorstellen dat het frustrerend is dat je veel uren in het voorbereiden van een campagne hebt gestoken en dat er bij aankomst al iemand zit.
Daarom kies ik er meestal bij voorbaat al voor om die plekken te mijden!
Ik zit liever een kwartier langer in de auto dan dat ik voor niks aankom.
Een stek claimen kun je niet doen. Respect hebben voor een ander zn stek. Oké daar is niks mis mee!
Maar boos worden op iemand die op je stek gaat zitten waarvan je weet dat die gene al wist dat je er aan de gang was kan toch niet volgens mij.

Feit is dat zodra je op openwater vist een ander met de zelfde vergunning daar ook zn gang kan gaan.
Welcome to the Goodlife..
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

20-09-2012 19:09

Hallo,

Ik ben stekkenpezer EN stekkenclaimer.

Het beste van 2 werelden :D

Gr. Marco
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

20-09-2012 19:17

@Marc,

ben het ook behoorlijk met jouw relaas eens :lol:

begint bijna eng te worden :o :wink: :D

alhoewel.... zelfs op wateren waar ik niemand verwacht ,strooi ik toch standaard 2 a 3 handjes iig 2 dagen lang per stek op een andere plek/water.

ik heb gewoon meer vertrouwen als ik (desnoods een klein beetje) heb voorgevoerd en helaas gebeurt het ook op wateren waar je nooit iemand ziet dat er ineens wel mensen zitten ( die je blijkbaar gezien hebben een keer denk ik dan) en als het niet loopt is verkassen ook nog altijd een optie.
ik wil meestal vissen op de wat moeilijkere wateren en zonder voeren is dat gewoon lastig. of ik heb gewoon weinig vertrouwen dan zal ik maar zeggen :D

bij een water bij mij in de buurt zaten eens zowat de hele zomer lang een groep gasten die elkaar constant af loste...en hielden zodoende 2 van de in totaal 4 stekken bezet en de locals en anderen hadden gewoon bijna niet de mogelijkheid ook daar te vissen.... vond ik ook wel behoorlijk triest eerlijk gezegd...
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

20-09-2012 19:37

Beetje jammer is wel wanneer een bewuste 'stekkenpezers' visvangsten op eigen conto claimt :o :-? en vervolgens een "stoer" visverhaal in een verenigingsblad plaatst waarmee hij onverlangde attentie naar het water lokt. Vervolgens vangt ie op eigen houtje geen ruk meer omdat 'mede'vissers stoppen met voeren en vertrekt de pezer. Maar is ondertussen de drukte flink toegenomen.

En als zo'n pezerpersoon dan meermaals op de hoogte was van jou weekplannen (voeren gezien).., tja. Beetje zuur toch. Zijn motto was dan ook; Och, er wordt hier al genoeg gevoerd en het ging dan echt om specifieke stekken.

Da's heel wat anders dan wanneer iemand onbewust op een door jou aangevoerde strook (oid) gaat vissen.

Mijn motto is daarom ook instant vissen of meerdere stekken aanvoeren, 1 of 2 x voorvoeren met een dagje rust. Ik ben te weinig aan het water om te kijken wie, wat, waar doet. Ben ik wel op de hoogte, dan stek nr. 2. Maar ga mij niet betichten, als ik zit te vissen, dat ik bewust een stek pees. Dan kun je voortaan echt m'n rugje op!

Bevis ook veel meer openbare wateren ivm met de lage bezetting aan karpervissers (veel kleine vis :wink: ) en rust.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).