Waarom is niet iedere karpervisser lid van de KSN???


Plaats reactie
Gebruikersavatar
arjan ouwehand
Berichten: 111
Lid geworden op: 06-11-2004 19:26
Contacteer:

08-07-2012 14:17

Zoals de onderwerptitel al aangeeft:

Waarom is niet iedere karpervisser lid van de Karperstudiegroep??


mvg Arjan
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

08-07-2012 14:18

Omdat,

1- Het geld kost.

2- Het hun alleen om vissen vangen gaat en meer niet.

Dat denk ik.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

08-07-2012 15:46

Snap eigenlijk niet zo goed waarom ik dat zou doen, lid worden van de KSN ?

Misschien kan iemand mij vertellen wat hier het meerwaarde van is ?

Alvast Bedankt

Mvg
Gebruikersavatar
Dennie ten Hoopen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10-03-2008 09:35
Locatie: neede

08-07-2012 16:27

Mij interreseert het ook allemaal niks.Vind dat sommige gewoon te ver doordraven in hun hobby,maar dat is hun goed recht.Ik heb daar verder ook niks op tegen,maar het is gewoon niet mijn ding.
Voor mij is het gewoon lekker vissen en dingen doen die ik leuk vind en nodig vind.
Baal er ook altijd van,als van die oud gediende hier op het board of van die linkse rakkers,ff komen vertellen hoe een karpervisser er precies uitziet en doet en vooral niet doet.(ik heb vannacht weer lekker tv gekeken aan de waterkant :lol: )

Dat ksn ook goede dingen doen,vind ik prima,maar ik heb er niet omgevraagd.Voor mij part komt er een nachtvisverbod voor heel nederland en mogen we nooit meer met 3 hengels vissen.

Ik wens de ksn niks slechts toe,ik wens ze overal succes mee,maar ik heb er geen zin aan en voor mij hoeft het niet.
www.boilieboer.nl
www.hengelsport-henniekruidenier.com
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

08-07-2012 17:59

Hier lopen brullen dat beroepsvissers hun karper weg vangen op de ene pagina schrijven. En als belangenorganisaties als COS en KSN vragen om steun om b.v afspraken met beroepsvissers te maken niet thuis zijn. Komt dan wel in een erg vreemd daglicht te staan. Maar goed een ieder is vrij om te denken en te doen ook als karpervisser.
Gebruikersavatar
arjan ouwehand
Berichten: 111
Lid geworden op: 06-11-2004 19:26
Contacteer:

08-07-2012 18:43

ben gewoon benieuwd wat mensen beweegt om geen lid te worden....

- Het kost een goede zak boilies per jaar en je ontvangt ook nog eens een mooi commercieel onafhankelijk blad 4 keer in het jaar, dus daar zou het niet aan moeten liggen, wat is dan wel de drempel??

Sander kunst@ Zo heeft De KSN het behouden en verbeteren van de mogelijkheden van de Nederlandse karpervisserij, het beschermen en behartigen van de belangen van de karpervisserij en in het bijzonder van de bij de vereniging aangesloten leden en het bevorderen en uitdragen van een ecologisch verantwoord karperbeheer, hoog in het vaandel staan.........lijkt me als karpervisser genoeg reden.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-07-2012 18:44

Soms wel prettig dat er doordravers zijn dan. Wordt er nog iets geregeld. :D Zo niet, kan het gauw over zijn met lekker vissen.

Gelukkig is de vispas verplicht, en kan Sportvisserij NL nog iets doen. Alleen niet per se voor karpervissers.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

08-07-2012 18:55

Om antwoord op jouw vraag te geven Arjan:
Er zijn in het verleden hele erge dingen gebeurd, zelfs zo erg dat jaren na dato ieder topic over de KSN dat steeds maar weer genoemd moet worden.
Er is in de loop der jaren veel veranderd, neemt niet weg dat het nog steeds niet altijd goed gaat. In mijn ogen is dat een utopie. Al het werk wordt gedaan door vrijwilligers die veel van hun eigen vrije tijd in iets stoppen.
Vraag de gemiddelde tegenstander eens wat de KSN doet, de meeste mensen zijn onvoorbereid snel uitgepraat, niet allemaal, maar wel veel.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

08-07-2012 19:46

met drie hengels vissen?
mag dat bij jou dan dennie?
waarom een nachtvisverbod?
je zegt zelf ook te nachtvissen.
Vis is vis
Gerrit Hees

08-07-2012 20:45

Ik ben lid maar vind ook wel dat er te snel geroepen wordt dat ze veel goed werd doen. Merk er hier in de randstad maar weinig van afgezien paar SKP's. Nachtvisverbod blijft toch wel van kracht hierzo.. Wordt het geen nachtvissen hangt staatsbosbeheer wel bordjes op met 461 en dan verboden s'nachts te verblijven of komt er in de APV een stuk over te staan. Eerst zien dat het landelijk gebeurt.

3 hengels hoeft van mij ook niet. Zit straks elk water vol met 3 hengels lekker voor de lijndruk.

De jeugdviskampen en de vele voorlichtingen vind ik wel top! Het blad is ook zeer leuk om te lezen en in het verleden vond ik de meetings ook top ( Laatste tijd niet meer geweest vanwege tijd te kort).
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

08-07-2012 21:20

arjan ouwehand schreef:Zoals de onderwerptitel al aangeeft:

Waarom is niet iedere karpervisser lid van de Karperstudiegroep??

mvg Arjan


Meeste karpervissers zijn niet geschikt voor clubjes of verenigingen en vaak buitenbeentjes met autistische trekjes.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-07-2012 21:21

Is ook zo Gerardo. Spiegelkarper projecten en jeugdkampen zijn direct meetbaar. Maar je ziet de stem van de KSN bij Sportvisserij Nederland over het hoofd. Is indirect en je ziet er niet direct resultaat van, maar op termijn betekend het veel.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

08-07-2012 21:31

Omdat het geen verplichting is Arjan.
Je bent vrij om lid te worden, daarmee steun je de vereniging zodat er voor een grotere groep belanghebbende dingen geregeld KUNNEN worden.

Gerardo, voor rotterdam zijn er al heel wat pogingen gedaan, dingen toegezegd en vergald door anderen..
Er is een groepje aan het praten met groot rotterdam, helaas is het een langzaam traject en zijn er (te) weinig mensen met kennis van zaken die deze regio ondersteunen om meer te berijken.

Klagen helpt niets, steunen wel!.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

08-07-2012 21:52

effe klikken aub

MIJLPAAL

en

AKTIE

m.vr.gr.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

08-07-2012 22:23

Leuke mijlpaal.

Maar nog steeds een schamelijke mijlpaal.

Zoveel vissers en 1500 leden.

En maar klagen,dit is niet goed en dat is niet goed,en in het verleden deed KSN dit en zo en als je het aan hem vraagt bla bla bla.

Vooral in het verleden blijven handen,hoe meer en zo denken zolang KSN argwanend word bekeken.

Okeej schiet me maar af.......

--------------------------------------------------

Afbeelding

VOOR de Karper,en niet wat er in het verleden gebeurd zou? kunnen zijn.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

08-07-2012 22:38

Het is ook niet dat de beste stuurlui aan wal staan Leen, het zijn de beste karpervissers. :wink:
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
arjan ouwehand
Berichten: 111
Lid geworden op: 06-11-2004 19:26
Contacteer:

08-07-2012 22:48

grappig al 300 keer bekeken en maar zo weinig reactie's


Iedereen beleefd zijn hobby op zijn manier en gelukkig maar.
Het is apart om te lezen dat er nog veel oud zeer zit, iets wat mij zelf niet heel erg kan boeien op dit moment.
Ik denk dat de ksn op dit moment goed bezig is en echt de belangen van ons wil behartigen.
Hoe meer mensen deze vrijwilligers organisatie steunen, des te meer inspraak ze krijgen als het gaat om het kunnen blijven uitoefenen van onze hobby en het verbreden of verruimen van de regels.

Ik kan er naast zitten maar zo zie ik het.......
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

08-07-2012 23:10

Misschien moet de KSN iets meer aan marketing doen? Ik was er zelf nooit eerder van overtuigd om lid te worden, tot ik dit topic las en eens ben gaan kijken op hun site.

Heb me maar als lid aangemeld :wink:
Gebruikersavatar
Sjors Keij
Berichten: 289
Lid geworden op: 01-05-2011 10:14
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

08-07-2012 23:36

Henk ter Maat schreef:Meeste karpervissers zijn niet geschikt voor clubjes of verenigingen en vaak buitenbeentjes met autistische trekjes.


Kan hier wel serieus op reageren, maar dit soort reacties is echt weer van het niveau 0. Ja ik vis, ja ik vis graag alleen, ja ik houd van me rust, ja ik wil zo min mogelijk mensen aan me tent, ja ik probeer mensen snel weg te krijgen als ze alleen informatie willen en niet delen, ja ik ben een chaoot, ja ik heb structuur nodig in mijn baan, ja ik heb weinig vrienden.
Maakt dit mij per direct autistisch en een buitenbeentje, of ben ik dan iemand die zich graag wekelijks even afzondert van het dagelijkse leven om even een moment voor zich zelf te hebben? Als alle KSN leden zoals jou zijn dan pas ik per direct ;)

Het kost een x aantal bollen per maand?
- Vispas
- Karperpas vereniging Heerenveen
- Nachtpas
- 3 hengelpas
- Abonnementen diverse bladeren, zie het om mensen werkend te houden want de helft is toch reclame.
Gaat allemaal wel aantikken, het ligt er maar aan waar je prioriteit legt lijkt mij, de sport is al duur genoeg.

Waarom ik geen lid ben? Ik word niet verplicht om lid te worden om te kunnen en mogen vissen, echter twijfel ik al geruime tijd om lid te worden. Verder als ik spreek over een vereniging dan moet ik betrokkenheid voelen, het zomaar lid worden zonder inbreng gaat tegen mijn principes in. Wie overtuigd mij?
Laatst gewijzigd door Sjors Keij op 09-07-2012 00:02, 3 keer totaal gewijzigd.
Jum jum vissie!
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

08-07-2012 23:46

mvg Arjan[/quote]

Meeste karpervissers zijn niet geschikt voor clubjes of verenigingen en vaak buitenbeentjes met autistische trekjes.[/quote]

Beste Henk.
Als ik naar mij zelf kijk, ben ik iedere jaar diverse keren vrijwilliger.

Uitzettingen rond om mijn eigen regio.
Pas geleden nog helemaal naar Nijkerk geweest met mijn maat Mariusz als vrijwilliger mee geholpen om nieuwe boa,s te werven.

En uiteraard veel meer wat ons allen in het verre toekomst ten goede moet komen !!!

Wil je weten wat dat is kan ik je pb als je dat wilt !!!!!!!!

Maar weet nog niet waarom ik ook nog eens lid zou moeten worden.

mvg sander
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

09-07-2012 00:19

Ik ben niet echt een karper visser, vis overal wel zo een beetje op. Volgens mij is hier in de buurt ook niks van de ksn waar ik wat mee kan.

En ik ben ook geen voorstander van sommige zaken die zij uitvoert.


Maar 1500 leden is toch niet zo heel slecht?
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

09-07-2012 00:35

Josef Stalscu schreef:Ik ben niet echt een karper visser, vis overal wel zo een beetje op. Volgens mij is hier in de buurt ook niks van de ksn waar ik wat mee kan.

En ik ben ook geen voorstander van sommige zaken die zij uitvoert.


Maar 1500 leden is toch niet zo heel slecht?



Verklaar je nader zou ik zeggen. Misschien een leermoment voor de KSN.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

09-07-2012 08:28

Waarom niet iedereen lid is? Gewoon omdat wij mogen kiezen wel/niet.
Waarom is niet iedereen lid van een politieke partij? Terwijl dat veel meer impact heeft op ons leven, karpervissen is slechts een hobby.

Ook zijn er mensen die zichzelf moeten beschermen om een lidmaatschap niet om te zetten in een te actieve rol.

Overigens ben ik ook afgelopen dagen lid geworden, na lang twijfelen.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Jos van Dalum
Berichten: 280
Lid geworden op: 21-01-2004 15:20

09-07-2012 09:19

Hallo,

Ben tot een aantal jaar geleden lid geweest met de gedachte 'dan doe ik iets goeds voor de karpervisserij'. Nooit naar een meeting geweest. Dus eigenlijk alleen betaald, verder niets. Het boekje is leuk, maar na een keer gelezen te hebben verdwijnt het op de stapel. Na een aantal jaar besloten mijn lidmaatschap op te zeggen.

Afgelopen winter ben ik toch maar eens naar een regiomeeting geweest. Was erg gezellig en leerzaam. De twijfel slaat nu toch weer toe. Toch weer lid worden? De komende tijd dit maar weer eens overwegen. Denk dat er nog een hoop beter/anders kan in ons visserswereldje. En dan is mijn bijdrage hard nodig!

Groet,
Jos
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

09-07-2012 09:46

Gerardo, kijk maar uit anders is straks weer heel je zaakje zeiknat maar dan niet in Frankrijk. :lol: Is dan wel de vraag of ik je kom helpen :wink:

Groetjes,
Peter
____________________________
Doe alle elke dag iets persoonlijk voor je omgeving, dan zou de wereld waar we met zijn alle deel van uitmaken er een stuk anders uitzien.