Waarom is niet iedere karpervisser lid van de KSN???


Plaats reactie
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

12-07-2012 21:18

Kan je meteen de foto op de site veranderen, want die van nr 1000 lijkt wel een mislukte aanranding !!!
Let op slagboom !
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

12-07-2012 21:23

Heb mij net ook maar ingeschreven.
Baat het niet dan schaad het niet!!
Verheug me nu al op de 1e meeting :D

Gradus....
....................
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

12-07-2012 21:41

Goed bezig alle nieuwe leden,!!!
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

13-07-2012 08:39

Is het misschien een idee om een link te maken voor facebook?
Gewoon een soort flyer waarop staat wat de KSN doet en waar het voor staat als groep. Deze flyer is heel eenvoudig te delen en zodoende kunnen er meerdere vissers bereikt worden. Van alle vissers zit er maar een klein percentage op KWO, als ik zie wat voor impact het hier al heeft kan het wel eens het proberen waard zijn?

Mvg Cor
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
arjan ouwehand
Berichten: 111
Lid geworden op: 06-11-2004 19:26
Contacteer:

13-07-2012 09:36

Hallo,

Leuk om te lezen wat voor impact dit topic heeft en wat het teweeg brengt....Top.

Fantastisch voor de Ksn dat er veel nieuwe leden zich aanmelden, want met zijn allen staan we sterk, voor nu en in de toekomst.

Mensen die niet lid willen worden, ook prima, je kunt niemand iets opleggen en iedereen is vrij om te kiezen en gelukkig maar.

Wees toch nog eens kritisch en leg de voordelen en nadelen bij elkaar en weeg dan nog eens af waarom je de Ksn niet zou steunen.
Ik denk zelf dat er meer positieve dingen overblijven dan negatieve.....

fijn weekend............
Gebruikersavatar
Bas Goorhuis
Berichten: 260
Lid geworden op: 27-10-2002 02:00
Locatie: Twente

13-07-2012 11:46

Ik heb me en paar dagen geleden nav dit topic ook maar eens aangemeld. Voor die paar centen per jaar doen ze goed werk. SKP twente kanaal etc etc
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

13-07-2012 13:02

Ere weer ere toekomt, was in het verleden de KSN die spiegelkarperprojecten stimuleerden. O.a. cursussen visstandbeheer op het gebied van karper door Willem Peters en Joris Weitjens in het verleden gaf. KSN leden werden gestimuleerd om zitting in HSV besturen te nemen waardoor het uitzetten van karper een stuk gemakkelijker werd. Is het COS onderleiding van Joris Weitjens wat het stokje in samenwerking met het KSN overnam. Het COS wat nu contacten legt tussen kwekers en gemachtigde uitzetters van karpers. COS/KSN leden die voorlichting geven en bijstand verlenen tijdens het uitzetten. Dat KSN/COS leden nu ook al zitting hebben bij federaties en VBC maakt het gezien o.a. de KRW toch mogelijk om in de toekomst spiegel/schubkarper nog uit te zetten. Zijn de georganiseerde karpervissers zelf die stad en land aflopen om zaken in een ieders belang veilig te stellen. Zeg niet dat je het zonder die mensen af kunt daarvoor veranderd de wereld (helaas) veel te snel.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

15-07-2012 12:22

Inmiddels gaat ook op facebook een flyer in het rond. Graag willen we u als karpervisser vragen om gewoon eens na te denken over het lidmaatschap. Ik heb daar eigenlijk in het verleden te lang mee gewacht. Waarom? Omdat ik mijn eigen beeldvorming had die achteraf totaal niet met de werkelijkheid overeenkwam. Het is niet zo dat u niet gewaardeerd wordt als u besluit om niet lid te worden maar om erover na te denken is al een goede stap.
Komt u deze flyer tegen op facebook? Zou u dan zo vriendelijk willen zijn om deze in ieder geval te delen?

Bij voorbaat dank,
Cor Hendriks
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

15-07-2012 12:30

Waar is die flyer te vinden dan?
Kan ik even " delen"


Gradus....
....................
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

15-07-2012 12:32

Facebook

Afbeelding
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

16-07-2012 12:25

Vanaf nu is het officieel, want het geld is afgeschreven van mijn rekening :wink:
Nu wachten op het blad "Karper "

Gradus....
....................
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

16-07-2012 12:38

Allereerst wil ik niet zeggen dat ik niet achter de KSN sta. Integendeel, het is juist goed dat er een "organisatie" als deze is. De belangenbehartigingen idem dito. Ik twijfel ook, heel eerlijk, al een jaartje of twee om het wel of niet te doen! Het aangaan van dit topic is dan ook wel weer een goede stimulans! Top Arjan!

Maar dan lees ik de flyer..
KSN staat voor...

Zo even de eerste.. Het hele jaar door nachtvissen..
Nu ben ik vorig jaar verhuisd, vis nu in de omgeving Bergen op Zoom, waar totaal niet genacht mag worden. Afgeschaft door de gemeente. Gaat de KSN dan ook voor mij (en andere karpervissers hier) met de gemeente (of visvereniging en gemeente) in discussie om te zorgen dat er wel genachtvist mag worden? Ik hoorde dat het vanaf volgend jaar wel op openbare wateren mag, of dat men daar mee bezig is.. Al beweerd de gemeente hier dat je ook daar niet mag nachtvissen :S En in de landelijke lijst kon ik er niks over vinden, maar dat terzijde..
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

16-07-2012 12:49

De KSN staat daarvoor Jan Willem. Het komt erop neer dat de KSN met de juiste instanties over dit soort dingen in gesprek gaat. De kreet ''samen sta je sterk'' gaat vooral in deze gevallen zwaar wegen. Als enkeling ben je vaak de ridder die tegen de bekende windmolens vecht. Als gewaardeerde/gerespecteerde studiegroep heb je simpelweg iets meer in de melk te brokkelen.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

16-07-2012 13:09

Dus als ik lid word, kan ik dit aanhalen en zal er in de toekomst werk van gemaakt worden.. Mits er wellicht meerdere met mij zijn die dit ook willen..

Ik bedoel.. Lid worden ergens van doe je om een reden. Je hebt er baat bij. Daarom koop je een vispas, omdat je dan kan vissen in het water dat je wil. Wordt je lid van de sportschool omdat je graag sport, etc.. Nu kan ik namelijk niet met alleen een vispas vissen op dit water, want heb er nog een vergunning bij nodig. De KSN kan dan voor mij (en andere) misschien regelen dat ik wellicht alleen een vispas nodig heb, of een nachtvergunning beschikbaar krijgen..

In dat optiek, is lid worden zeker een goeie. Maar de vraag die ik me dan ook weer stel.. Hoe lang zal zoiets gaan duren eer men voor mij dat/iets doet.. Ik wordt dan immers lid om er zelf ook "beter" van te worden. Wie niet.. Want een SPK in je eigen water vind een ieder leuk, 3 hengels is waar pietje het voor doet etc.
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

16-07-2012 13:37

In het verleden zijn ideeën echte feiten geworden. Niet alles is haalbaar, dat is een utopie. Het is wel zo dat bepaalde zaken aangekaart kunnen worden bij bijv. jouw regio. De regiomeetings waar ik vaak te vinden ben beginnen vaak met ingebrachte situaties door mede karpervissers. Is het iets waar je als groep iets aan denkt te kunnen doen dan gaat het balletje rollen. toen ik lid werd en de eerste positieve dingen terugzag was ik helemaal om. Ik ben lid en ik heb er eentje.... met beide ben ik dolgelukkig. :lol:
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

16-07-2012 14:31

Net even op de site gekeken, maar het eerste wat me opviel (laat mij dan maar een zeikerd zijn...) was:

Wie gezelligheid zoekt is bij De KSN, een vereniging voor en door de karpervissers op de juiste plek beland.

Beetje in tegenstrijd met de flyer op FB... De eerste zin is vaak het belangrijkste, voor men doorleest..

Desalniettemin, bedankt voor je antwoorden Cor! Ik ga er toch weer is over nadenken! Nog wel even een nieuwsgierigheidsvraagje..
Welke voordelen heb je nog meer als lid.. Meer in de optiek van.. Wat en hoe kan je dingen inbrengen? Heb je recente voorbeelden eventueel?
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

16-07-2012 14:42

De regiomeetings zijn hier in de buurt altijd supergezellig. Ik kan me meetings herinneren waarvan ik pas om 5.00 uur thuis was. Je leert meerdere mensen kennen die je ook nog wel het een en ander willen en/of kunnen vertellen.

Voordelen en voorbeelden van een inbreng van mijn kant is wel het feit dat er veel sloten aan het dichtgroeien zijn. De KSN is nu landelijk aan het inventarisseren waar het allemaal voorkomt. daarna worden er gesprekken georganiseerd met de desbetreffende instanties.
verder heb je bijvoorbeeld nog de stroperij, spiegelvangsten door beroepsvissers enz. die aangepakt worden.

Mijn grootste winst is wel het feit dat ik mezelf steeds aantrekkelijker ga vinden. Als je de koppen van een Kikkert, Bremmer, Norder, Thjassing, Kwint en vooral die van Bezouw ziet dan voel je je ineens superaantrekkelijk. Wil je je nog aantrekkelijker voelen?? Ga dan maar eens naar de regio Friesland. Het is net of je daar zo de freggelgrot bent binnengewandeld.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

16-07-2012 15:09

:D hahahahahaha :D


jeugdsentiment
Vis is vis
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

16-07-2012 15:10

Geweldig! OOk al zou je nergens anders om lid willen worden ..... dit zou toch de doorslag moeten geven :-).
Mijn grootste winst is wel het feit dat ik mezelf steeds aantrekkelijker ga vinden. Als je de koppen van een Kikkert, Bremmer, Norder, Thjassing, Kwint en vooral die van Bezouw ziet dan voel je je ineens superaantrekkelijk. Wil je je nog aantrekkelijker voelen?? Ga dan maar eens naar de regio Friesland. Het is net of je daar zo de freggelgrot bent binnengewandeld.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

16-07-2012 15:41

Cor, fijne vent :D
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

16-07-2012 21:01

Graag gedaan :wink:

Even zonder gekheid Jan Willem. Buiten het feit dat de KSN veel achter de schermen doet is het ook een leuk tijdsverdrijf in de winter om de regiomeetings te bezoeken. Je kan altijd vrijblijvend een meeting bezoeken, ook al ben je geen lid. Samen met een vismaat of gewoon alleen. Heb je het geluk dat je een mooie lezing treft dan is het in ieder geval de moeite waard geweest.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

16-07-2012 21:04

Cor,

De meetings zouden denk ik het lastigst worden ivm vervoer en tijd. Dat even daarbuiten gelaten, gaat het mij om andere dingen en voornamelijk de regio Brabant. Nogmaals dank voor je reacties en overtuigingen ;) TOP

tevens zit ik met een klein ander puntje wat het (eventueel) nog tegen houd (voorlopig). Ik PB je wel even.
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

16-07-2012 21:26

Ik heb een verzoeknummer.
Mag het artikel van Hans Groenewoud inkomen? Artikel waarin hij beschreef hoe hij lid werd
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

16-07-2012 21:35

Met pen en papier.
Lekker nostalgisch :D


Wil ik ook wel lezen
Vis is vis
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

16-07-2012 21:47

Jan Willem,

Allereerst de vraag of het betreffende water zich er wel voor leent? Nachtelijke overlast aan derde lijkt me als voorbeeld een goede rede er het nachtvissen niet toe te staan.

Pacht de HSV het water van de gemeente dan kan zij te samen met een afgevaardigde van SVZWN in gesprek gaan met de ambtenaar die sportzaken in zijn portefeuille heeft.

Krijgen we hier binnen ons werkgebied als VBC die vraag voorgelegd wordt het zeker een agendapunt waar we ons als afgevaardigde van de hengelsport hard voormaken. Een pasjessysteem en/of controle door boa’s heeft al meer gemeentes over de streep getrokken hier hun medewerking aan te verlenen. Is er gemeentelijke wetgeving die het camperen regelt lijkt het me een stuk lastiger om zaken als nachtvissen in een tentje toe te staan. Kan je ook aangeven hoe de betreffende HSV hier tegenover staat?

Groet,
Peter
Plaats reactie