wat te doen als de meerkoeten telkens je boilies proberen op


Gast

26-02-2002 19:37

Kleur je boillies donker. Bij mij helpt t als ik enkele boillies'richting' meerkoeten schiet. En met richting bedoel ik ook richting en niet raak!!! Maar ik heb ook al waters gezien waar de koeten door t schieten met boillies alleen maar harder naar beneden doken

Groetjes Tim
Gebruikersavatar
William Crommentuijn
Berichten: 504
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: grubbenvorst

26-02-2002 19:41

misschien wat dieper vissen helpt bij mij ook wel eens, maar niet altijd jammer genoeg.
Hans-Peter van Ee

26-02-2002 19:50

Joost

Het gedrag van een meerkoet kan net zo gedresseerd zijn als dat van een karper. Neem de herkenningspunten weg en jij kan de overlast die deze vogels jouw bezorgen beperken.

Het geluid van het elastiek van een voerkatapult is op een gegeven moment zeer herkenbaar voor deze vogels.

Als jij van te voren voert, doe dit dan in het donker.

Wat Tim zegt zorg dat de boilie niet door zijn kleur afsteekt tegen de bodem.
Let maar eens goed op, dit vogeltje duikt veel op zicht op zoek naar wat eetbaars.

met vogel-vriendelijke groet

HPE
Dick Hendriks.
Berichten: 6
Lid geworden op: 12-02-2002 01:00

26-02-2002 19:56

Beste Joost,Ik weet niet of je diep vist maar kan wel helpen,en je moet ook bedenken dat er nog niet zo veel natuurlijk voedsel is voor de koeten, dus is jou aas een welkom voedsel voor ze.Je kan het ook eens proberen met tijgers of pinda's.

succes en vang ze


Groeten,Dick
Gast

26-02-2002 20:00

Tja William,

Dieper vissen is een optie, maar dat zou betekenen dat jij jou beoogde plaats niet kan bevissen door die vogels. Ik zou zeer zeker niet dieper gaan vissen voor die vogels. Dat met die boillies kleuren werkt goed hoor. En dat wat HPE Zegt klopt ook. Ik heb niet zo'n last op mijn huidige water, maar ik heb inderdaad waters meegemaakt waar de rakkers al op je stek lagen toen je aankwam. Wachten op de knikkers. En toen hielp echt niks om ze eraf tekrijgen

Groetjes Tim
Gast

26-02-2002 20:04

Joost,

Ik moet zeggen dat ik nog geen kiskeurige meerkoet heb gezien wat smaak betreft. Kleurstoffen is echt een goede optie. Ik zei wel donkerkleurenmaar als je op n lichte bodem vist moet je ze dus lichter kleuren. Probeer dus je boillie zo te kleuren dat ze afstemming hebben met de kleur van je boillie. Vis je met ready mades dan zul je de boillies dus moeten kopen in de bodem kleur en helaas de geur op de koop toe moeten nemen.

Maak je je eigen boillies dan kun je de kleurstoffen krijgen in de betere hengelsport zaken. In alle kleuren die je maar wilt!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

26-02-2002 20:21

Je kan kleuren wat je wilt maar zodra de vogels geconditioneerd raken op de aasstek helpt ook je kleur niet meer.
Dieper gaan vissen dan de vogel kan komen dat kon dan wel eens heel erg diep vissen worden.
Het leuke van die meerkoeten is wel weer dat daar waar die beesten duiken ik graag mag vissen.
Accepteren dat ze er zijn is het beste, vergeet niet dat jij in hun gebied binnendringt.
Neem het die beesten niet kwalijk dat zij meesnoepen van een tafel die je zelf dekt.

Is de overlast heel erg dan moet je voeren als het donker is het is niet anders.
Ook voeren met een bootje leren ze bijzonder snel.
Ik vond het een vermakelijk gezicht dat er meerkoeten met een voerbootje meezwommen.

Ja ik weet het het mooiste vermaak is leedvermaak.

Mijn straf kreeg ik bijzonder snel toen ik op een veel belovende voerplek een dag later meerkoeten bezig zag mijn aas van de bodem te halen.

Wat Tim zegt over het schieten op die beesten niet gericht maar in hun richting.
Dat is nu juist datgene wat je niet moet doen.
Het is voor een voorbijganger die niet weet wat je doet niet zichtbaar wat je aan het doen bent, voor hen schiet je op de vogels.
Ik heb al eens erg moeten praten tegen een politieman die langs kwam omdat er volgens een beller op vogels geschoten werd.
Omdat ik op dat moment met een werppijp bezig was deed hij er niks aan maar doe je het met een katapult heb je toch een probleem.

Douwe

_________________
Vissen is een hobby, geen religie!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Douwe Bijlsma op 2002-02-26 20:27 ]</font>
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

27-02-2002 15:35

Nog een klein tipje voor mooie donkere cacaopoeder, maar dat wist iedereen misschien al. Dit is in ieder geval gezonder voor de vis dan die kleurstoffen.

M.v.g. Ulco,
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

27-02-2002 16:57

Eens met Douwe, waar de meerkoeten duiken komen ook karpers azen! Ach, ik heb geen probleem met die meerkoeten door gewoon meer te voeren, komt iedereen aan zijn trekken.
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

27-02-2002 17:04

Totdat je gaat voeren met je Trigga boilies... :wink: :sad:
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

27-02-2002 18:00

Ik heb ook meerdere karpers onder de meerkoeten vandaan "getrokken", alleen ook af & toe wat meerkoeten gevangen & dat is toch minder........
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

27-02-2002 18:22

Het al of niet "last" hebben van meerkoeten hangt volgens mij van ervaring van de karpervisser af.
Wat mij opvalt, zowel op het forum en het discussieboard als aan de waterkant, is dat het vaak de wat minder ervaren karpervissers zijn die meerkoeten als visverjagende en voerplekplunderende lastpakken zien. Opmerking van deze (natuurrespecterende clinic- en onthaakmatgebruikende) karpervissers zoals afschieten en vergiftigen van deze onschuldige watervogels zijn vaak niet van de lucht.
Het is gewoon zo dat dit beestje zijn voedsel op de bodem van het water zoekt, en dan bestaat zijn menu nog voornamelijk uit hetzelfde als wat er op het menu van karpers staat.
Hier kan je je voordeel mee doen, waar meerkoeten azen, azen karpers ook.
Gebruik boilies die te groot en te hard zijn voor meerkoeten, 24-30 mm is al voldoende. Zij laten grote boilis vanzelf weer vallen
Met hun duiken verjagen zij echt geen karpers.
Gooi desnoods een paar stukken brood of een paar handen drijvend aas voor de meerkoeten neer, als zij voldoende gegeten hebben azen zij niet meer.
Als het je te veel wordt, zoek dan een stek waar geen meerkoeten zitten, of stop desnoods met vissen en bedenk altijd dat jij op de stek van een meerkoet zit te vissen, en de meerkoet niet op jouw stek.

Jos
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

27-02-2002 18:44

Met donkere boilies op een donkere ondergrond, heb ik op een bepaald water nog steeds "last" van de meerkoeten, ik stoor me er niet aan.
Een karper kan na verloop van tijd zelfs gelokt worden door duikende koeten. Dan weet hij/zij dat er eten ligt.
Roberto Kluijtmans 1
Berichten: 39
Lid geworden op: 22-02-2002 01:00
Locatie: Drunen
Contacteer:

27-02-2002 20:13

Valt weinig tegen te doen want koeten duiken dieper dan 8 meter diep.
Pobeer de boillie naar de bodem te kleuren,
lok de koeten eerst weg met brood stukje verder en ga dan verder met voeren.

vang ze nog

mzzl

:smile: :')
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

27-02-2002 21:38

of je neemt een jachtvergunning
:grin:

ze zijn niet te vreten die dingen daarom zie je er ook altijd zoveel
Martin van de Poel
Berichten: 25
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Hoorn

27-02-2002 21:44

Als je donkere boilies wilt kun je ook in plaats van die kleurstoffen gewoon cacao bebruiken. Hier krijg je ook mooie donkere boilies van. Als ze ligt moeten zijn volstaat vaak de kleur van de basismix al.

Martin
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

27-02-2002 22:00

Veel wijze woorden gelukkig in deze discussie. Nog een tip, gehoord van Herwin Kwint, als er een weg langs je stek loopt, voer dan op het moment dat er een voertuig langs je stek rijdt. De herrie zorgt er voor dat de koeten het plonsen van de boilies niet of bijna niet horen.

Succes!

Gr,

Frank Huisman
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-02-2002 11:01

Lex niet teveel prijsgeven, straks lees je nog eens een boek genaamd "Gejaagd door de Koeten."
Oke nog eentje dan, let er ook eens op wat de koeten in de bek hebben.

:smile:

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Jeroen Pettinga
Berichten: 13
Lid geworden op: 27-08-2002 02:00
Locatie: Almere

31-08-2002 19:41

Ik heb eens gehoord dat als je er met een laserpen op de kop van de watervolgel schijnt dat ze dan snel weg zijn ...
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

31-08-2002 23:48

Op 2002-02-27 23:02, schreef Lex van Klaveren:
Heren,

Nog een tip, let eens op het gedrag van deze koeten op sommige wateren hebben ze bepaald trek gedrag, s`ochtens azen ergens anders dan s`avonds neem dit mee in het bepalen van je voer stek (twee voerstekken).Ik gebruik dit gedrag ook om een stek te vinden op nieuw water waar koeten duiken is vreten.
Zeker in het najaar of in de vroege winter,WAAR KOETEN DUIKEN IS VRETEN.

SUCCES HEREN.


Inderdaad, waar koeten duiken ligt mijn 'gevoerde' vreten!!! En dan nog iets, wat het ene dier eet wil nog niet zeggen dat het andere dier het ook eet.