Het Jawadnya rapport.


Plaats reactie
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

25-06-2012 18:01

Ik had liever op de oude discussie verder gegaan kan je ook terug kijken wat eerder gezegt is, maar ik kan het niet vinden ongetwijfeld zal dit aan mij liggen ( zoveel pagina's).
Allereerst mijn complimenten voor een super artikel in de Karper ( de echte KSN), wat een tijd en moeite is erin gestopt door daniël en Mario Gijbels.
Jammer dat hij commercieël betrokken is met aas , ik zoek altijd ergens achter ( zo ben ik nu eenmaal geworden).
Ik vind het wel jammer of niet dat er voor mij geen schokkende dingen bij zitten in de uitkomsten, wel zit ik vol met ideeën.
Die niet voor dit onderzoek zijn het ging toch om instant respons?

Om een ding te noemen soya in welke vorm dan ook wat is dit een drama meel ,aas hoe je het ook wil noemen. Ik snap ook niet dat de meeste boilie's met dit klote spul toch nog zo goed waren. Ik kon met soya bonen ook al geen potten breken wat ik ook probeerde in de 80er jaren.
En producten voor de mens van deze bonen zijn ook niet om weg te slikken.
Hoe vaak heb ik niet tegen vrienden gezegt waarom gebruik je deze rotzooi nog in je boilie's ( meestal had dit met draaien te maken).
ook is veel soya met het alles dood makende onkruidbestrijdingsmiddel round-up gekweekt, met andere worden ze kunnen er tegen en hiermee is soya een zeer slecht goedje uit natuur oogpunt.

Ik denk dat het onderzoek nog veel meer producten had kunnen bevatten, en ook blijft de vraag en in het eggie.
Ik ben zelf ook altijd bezig in de vijver niet zo secuur maar ik heb zo mijn dingetjes ook daar de zelfde vraag.
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

26-06-2012 19:38

Tja onvoorstelbaar klagen over niveau op dit board en geen enkele reactie op een leerzaam onderwerp waar door twee karpervissers veel tijd is ingestoken. Of allemaal geen lid KSN.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

26-06-2012 20:13

Ben geen lid :-), en in jouw posting zie ik niet ietss waardoor ik denk te moeten reageren.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

26-06-2012 20:28

Kees Ouwendijk schreef:Ik vind het wel jammer of niet dat er voor mij geen schokkende dingen bij zitten in de uitkomsten


Misschien is dit het!!

Groet, Peter
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

26-06-2012 21:42

Ook geen lid.. :oops: Misschien zou je het stuk hier kunnen / willen plaatsen?
Ben toch wel benieuwd..
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

27-06-2012 02:01

Lid worden dan maar? Dit soort stukken lijkt me een uitstekende reden.
Ik ben geen expert op dit gebied en wil het stuk zeker nog eens lezen voor ik er (misschien) inhoudelijk op reageer. Wat me wel direct opvalt is hoe zorgvuldig Daniël zijn onderzoek heeft opgezet. De meeste karpervissers hebben geen idee hoeveel variabelen er invloed kunnen hebben op de uitkomst, maar Daniël weet er heel veel te benoemen en constant te houden. Daarnaast geeft hij ook duidelijk aan wat de beperkingen van het onderzoek zijn en welke factoren hij niet kan uitsluiten. Goed over nagedacht en zorgvuldig gewerkt!
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

27-06-2012 03:10

Hier plaatsen? Lid worden mannen kom op! Hoe meer leden hoe beter.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
dave staal

27-06-2012 10:00

Vind het Jawadnya Rapport interessant om te lezen, en het gebruik vam soya in mijn bolies heb ik ook altijd gedaan(voor de opkomst van draaiservices en freezer baits).

Inderdaad (blijkt nu?) weinig meer waarde dan de draaibaarheid van de bol.

Na het lezen van het Rapport heb ik weer besloten om weer zelf mijn bollen te gaan draaien 8)

@Kees natuurlijk hadden er veel meer produkten getest kunnen worden misschien dat dat nog gebeurd??

Zeker het lezen waard !!!

Gr Dave
Ton Kerdel
Berichten: 34
Lid geworden op: 07-06-2012 12:55

27-06-2012 11:20

hmm interessant! Overweeg het om lid te worden.

Hier steekt wel 1 maar aan.. ook al wordt ik nu lid, dat artikel krijg ik toch niet meer te lezen dan. ;)

Daarom miss toch handig het artikel te plaatsen op het forum?
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-06-2012 12:45

Kees met alle respect voor jou poging maar ik zie helemaal de link niet tussen een artikel die exclusief voor het blad van de KSN is en het niveau op dit board.

In de eerste plaats mag je niets uit dergelijke artikelen zonder toestemming plaatsen dus er kan niet over gediscuseerd worden zonder die toestemming.

Een poging om zieltjes te winnen voor de KSN misschien, ik denk niet dat ze daar op zitten te wachten.
Vissen is een hobby, geen religie!
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

27-06-2012 12:56

Vond het stuk iig interessant en klasse van die mannen. Wilde ik wel even kwijt. Zo zie je ze niet overal. Mag ook wel gezegd worden.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-06-2012 13:03

Steintje ik ken het artikel niet maar ben het met je eens dat een dergelijke inzet best wel gewaardeerd mag worden.

En zeker ook gezegd mag worden, er rust wel een CRight op dus de mods hier zullen niet gecharmeerd zijn dat die op het board gebroken wordt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

27-06-2012 13:04

In principe maakt Daniel zelf uit wat er met zijn artikel gebeurd en waar hij zijn artikel nog meer wenst te publiceren,

MAAR >>>>

reken er maar op dat een artikel vanuit De Karper niet op een website van derden maar op de website van De KSN zelf geplaatst zal worden.


( Zit de geinteresseerde lezer 1 KLIK van zijn aanmelding vandaan :wink: :o )
dave staal

27-06-2012 14:53

@Leon ,hoezo mosterd na de maaltijd.?Het heeft mij weer ff opnieuw naar mijn aas laten kijken.

@Douwe aan Michel zijn reactie te zien zijn'zieltjes' welkom.

Gr.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

27-06-2012 15:00

Ach ja Kees,
ik heb het niet gelezen en kan me niet voorstellen dat er echt nieuws in staat.
Die Soja in ieder geval niet.

Tripsine remmend als een gek..

2006,
Soja-isolaat. Dat brengt ons bij een ingrediënt met een hoog eiwitgehalte. Dit isolaat wordt ook gewoon soja-eiwit genoemd en is inderdaad het eiwit van de soja. Het is een zeer stoffige bloem, met een vrij hoog soortelijk gewicht. Het is ideaal om het eiwitgehalte van de boilie een beetje op te krikken, helaas is de prijs eveneens opgekrikt, maar dat zijn we gewend van ingrediënten met een hoog eiwitgehalte.Max.% te verwerken: 20%Eiwitgehalte: 85%Koolhydraatgehalte: 0%Vetgehalte: 0%Uitharding: goed Verwerkbaarheid: goed Instant-response: zeer goed.

Sojameel - ontvet. Ook wel sojabloem genoemd. Sojameel of -bloem is in boilies waarschijnlijk het meest gebruikte bestanddeel. Het zit bijna in elke kant-en-klaar mix die in de handel wordt aangeboden. Sojameel -ontvet is in de meeste gevallen getoast. Het meel heeft een kortstondige verhitting ondergaan, Het is iets donkerder van kleur dan vet sojameel en heeft een uitgesproken, lekkere smaak. Telkens we met dit ingrediënt aan de slag gaan, heb ik moeite om er af te blijven, Dit ontvet sojameel bevat iets meer eiwitten dan de vette versie en ook het koolhydraatgehalte ligt iets hoger. Men moet wel opletten met de versheids datum, omdat sojameel vrij snel bederft. Het gevaarlijke is dat je dat niet meteen ziet of ruikt. Maar, de vangsten vallen drastisch terug en eindigen bij een absoluut minimum met de ene "blank" na de andere als gevolg, het is dus uitkijken geblazen.Max.% te verwerken: 40%Eiwitgehalte: 47%Koolhydraatgehalte: 30%Vetgehalte: 1 %Uitharding: goed Verwerkbaarheid: zeer goed Instant-response: zeer goed.

Sojameel - vet. De ene karpervisser geeft de voorkeur aan vet sojameel, de andere houdt het op ontvet sojameel. Op gebied van eigenschappen zijn beide sojamelen aan elkaar gelijk. Het grote verschil zit hoofdzakelijk in het soortelijk gewicht. Vet sojameel is minder zwaar. Net zoals ontvet sojameel is het vette even gevaarlijk als het over bederven gaat. Beide sojamelen laten zich in de meeste samenstellingen perfect verwerken.Max.% te verwerken: 40%Eiwitgehalte: 40%Koolhydraatgehalte: 25%Vetgehalte: 25%Uitharding: goed Verwerkbaarheid: zeer goed Instant-response: zeer goed.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

27-06-2012 17:33

Ton Kerdel schreef:hmm interessant! Overweeg het om lid te worden.

Hier steekt wel 1 maar aan.. ook al wordt ik nu lid, dat artikel krijg ik toch niet meer te lezen dan. ;)

Daarom miss toch handig het artikel te plaatsen op het forum?


Wie zich voor 31 juli opgeeft als lid van De KSN betaald slechts € 15,00 voor de tweede helft van 2012 en krijgt alsnog De Karper 80 thuisgezonden.

KLIK HIER voor je aanmelding.
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

27-06-2012 17:42

Henk jij draagt voorbeelden aan van soya, maar ik bedoel dat soya in wat voor vorm uiters onaantrekkelijk is.

Douwe wat zit jij er vaak naast tegenwoordig, ik en zieltjes winnen voor de KSN .............? Michel Hollaar doet dit veel beter en fanatieker heeft een onuitputtende mentaliteit hierin. Hij denkt rondom veel positiever over karpervissers.

De karper van de ksn is wel het enige blad waar je mening of artikelen kan schrijven zoals jij dat wil.
Het siert Daniël dat hij het bij de ksn geplaatst heeft, het zou de andere bladen ook een streepje voor geven.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

27-06-2012 18:41

Henk ter Maat schreef:Max.% te verwerken: 40%Eiwitgehalte: 40%Koolhydraatgehalte: 25%Vetgehalte: 25%Uitharding: goed Verwerkbaarheid: zeer goed Instant-response: zeer goed.


Ik pik dit regeltje er maar even tussenuit: hoe gedateerd is deze materie eigenlijk? Overal word dit nog steeds achtergeplakt. Instant response: zeer goed. Kijk naar Jawadnya's bevindingen en die troep heeft de uitstraling van beton: geen response "what so ever"..... Dus word Evert nog steeds nagekakeld? Loeb? Of had Daniel toevallig 4 snobs in z'n bak zitten? :o
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

27-06-2012 19:07

Kees dat jij vindt dat ik er vaak naast zit zegt meer over jou dan over mij.

Als je nu zegt dat je het niet met mij eens bent oke dat is gewoon zo.

En weet je ik ben daar blij om ik wil ook niet zo denken en doen.

Maak ik mij ook niet druk om verder.

Zieltjes zijn uiteraard welkom bij de KSN en weet je ik zal het ook nog eens promoten.

Ik weet dat ze enorm goed werk doen voor hun doelstellingen, jammer dat daar leden voor nodig zijn.

Ik raad iedereen aan om lid te worden en dan uit eigen ervaring bepalen of het iets voor hen is of niet.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
erwin oosterhoff
Berichten: 74
Lid geworden op: 19-07-2006 12:06
Locatie: kropswolde

27-06-2012 21:05

Dus tòch een verrassende uitkomst. Voor sommige dan toch. Namelijk de instant response van Soya. Die er dus niet is.
Je moet daarnaast wel bedenken dat instant response natuurlijk niet het enige criterium is waaraan een boilie-ingredient moet voldoen. Er zijn meer redenen waarom je een bepaald produkt verwerkt dan alleen instant-response. Dus om op basis van dit hoog gewaardeerde rapport meteen een ingredient als soya te skippen, is wat kort door de bocht.
Kan me ook voorstellen dat er bij sommigen nog wel enkele interessante producten hoog op het verlanglijstje staan om op een dergelijke manier getest te worden.
Ik vind het een mooi onderzoek, waar ik o.a. flink wat bevestiging uit kan halen. Respect. Naast het Loeb rapport hebben we nu ook een Jawadnya rapport. "dat is toch mooi man" zou Rene vd Gijp zeggen. Maar dit geheel terzijde.
Remember, the name of the game is fishing. Not posing.
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

27-06-2012 23:02

Michel Hollaar schreef:


Wie zich voor 31 juli opgeeft als lid van De KSN betaald slechts € 15,00 voor de tweede helft van 2012 en krijgt alsnog De Karper 80 thuisgezonden.

KLIK HIER voor je aanmelding.


Toch maar gedaan... 8)
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

28-06-2012 07:57

Erwin,

Ik kijk altijd maar naar de industrie. die willen de vis aan de soya ivm kosten. De vis vreet het pas als er een korstje vismeel plus een atractor bij komt kijken.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

28-06-2012 09:55

Erg interessant rapport! Ook voor mij veelal bevestiging.
Commercieel scheef vind ik het overigens niet. Ja, hij is betrokken bij Dreambaits, maar hij hecht veel teveel waarde aan objectiviteit om hier commercieel gewin uit te halen.

Leuke en bevestigende uitkomst vond ik wel het kurken balletje met licht aan en licht uit..

Blijft bij mij nog steeds de vraag bestaan hoe het dan zit met plastic aas in de nacht.. wat verklaart de vangsten daarop? Geur/smaak van plastic? Toeval?
Zeg t maar..

groet Bart
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-06-2012 09:58

Nieuwsgierigheid? Hij is toch in de buurt door het voer.
Vissen is een hobby, geen religie!
Plaats reactie