Het Jawadnya rapport.


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

28-06-2012 12:19

Ik heb het artikel niet gelezen, kan er dus weinig over zeggen. Ik ben niet lid van de KSN en ben niet van plan dit te worden ook. Jammer want het klinkt als een interessant onderwerp.

CAROlogy heeft tank tests gedaan met een groot aantal verschillende boilies en dips/liquids, de uitkomst daarvan was vaak ook verrassend daarom ben ik wel benieuwd naar dit rapport.

Ik begrijp alleen niet zo goed dat soya meteen als ingrediënt geschrapt wordt omdat heet geen response oplevert. Dus verder heeft soya helemaal geen eigenschappen die een boilie juist zo goed maken?

Mensen die eierschillen of grit in hun boilies doen, watvoor response zouden louter eierschillen op de vis hebben?

Of water? Mensen die water in hun boilie doen? Watvoor response geeft dat?

Ik denk persoonlijk dat soyameel/bloem best een plekje in de boilie industrie heeft verdiend.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

28-06-2012 12:34

Ik ben ook geen lid maar ga het een dezer dagen lezen, omdat ik het blad even leen van een bevriende karpervissert.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

28-06-2012 13:02

[quote="Eus Molewijk"]
Mensen die eierschillen of grit in hun boilies doen, watvoor response zouden louter eierschillen op de vis hebben?

Eus, je weet toch wel dat de verwerking van eierschillen of gebroken mosselschelpen het crush effect geeft, op sommige wateren heeft het vreten van zulke boillies door karper een grote aantrekkingskracht op vis in de omgeving.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

28-06-2012 13:38

Natuurlijk weet ik dat Herman maar het ging hier om de instant response van soya. Ik vind dat geen reden om soya daarvoor zomaar aan de kant te zetten.

Die crunch theorie heb ik overigens mijn bedenkingen bij hoor Herman maar dat terzijde. :wink:
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
dave staal

28-06-2012 16:11

Zou je bol er niet beter van worden als je het (deels) zou vervangen door een produkt met dezelfde eigenschappen (qua binding en rolbaarheid) en met een betere instant respons?

Gr.
Daniel Jawadnya
Berichten: 199
Lid geworden op: 25-02-2010 00:35

28-06-2012 18:05

Hi Jongens,

Leuk om te zien dat het wat los maakt.

''Na het lezen van het Rapport heb ik weer besloten om weer zelf mijn bollen te gaan draaien''

Dit is natuurlijk helemaal gaaf, heeft mezelf ook weer een flinke inpuls op experimenteren in de praktijk gegeven.

Één verzoekje aan de forumbezoekers die het rapport hebben gelezen. Zet a.u.b de onderzoeksresultaten voorlopig niet hier op het forum. Teveel mensen hebben hier tijd ingestoken om het direct de web op te knallen. Uiteraard mijn dank hiervoor!

mvg,

Daniël Jawadnya
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

28-06-2012 18:27

Daniel, ik stel de vraag toch maar gewoon ondanks het feit dat ik me er van bewust ben dat hij verkeerd kan vallen,
is dit onderzoek een bijdrage aan de karpervisserij in het algemeen of is dit een actie om het ledental van de KSN op te vijzelen.
Ik ken geen letter van het onderzoek maar ben er wel zeer benieuwt naar, zonder de intentie te hebben lid te worden van de KSN, dit vanwege vroegere persoonlijke ervaringen plus het gegeven dat ik lid ben van het VBK.
Jan Huis
Berichten: 153
Lid geworden op: 02-01-2011 16:57

28-06-2012 20:00

Ondanks dat de situatie niet gelijk is aan karpers die in de vrije natuur leven,vind ik de duidelijke verschillen toch opmerkelijk.

Ik zou wel willen weten hoe de resultaten zouden zijn bij temp onder de 10 of boven de 20 graden.
Daniel Jawadnya
Berichten: 199
Lid geworden op: 25-02-2010 00:35

29-06-2012 01:17

herman hulsman schreef:Daniel, ik stel de vraag toch maar gewoon ondanks het feit dat ik me er van bewust ben dat hij verkeerd kan vallen,
is dit onderzoek een bijdrage aan de karpervisserij in het algemeen of is dit een actie om het ledental van de KSN op te vijzelen.
Ik ken geen letter van het onderzoek maar ben er wel zeer benieuwt naar, zonder de intentie te hebben lid te worden van de KSN, dit vanwege vroegere persoonlijke ervaringen plus het gegeven dat ik lid ben van het VBK.


Herman, ik heb dit onderzoek persoonlijk opgestart maar uiteindelijk vanuit alle hoeken hulp gehad omdat het initiatief werd/word gewaardeerd. De KSN heeft de primeur gehad omdat zij mij een flinke steun in de rug hebben gegeven en natuurlijk omdat ik hun een warm hart toedraag. Dat jij een verleden hebt met de ksn die je niet is bevallen vind ik erg jammer. Mensen/organisaties veranderen, dat is het enige dat ik daar over kan zeggen, ik heb zelf niets dan positieve ervaringen gehad met 'de ksn'. Ik zet het tussen aanhalingstekens omdat we tenslotte met z'n allen de ksn zijn!

mvg,

Daniël
Daniel Jawadnya
Berichten: 199
Lid geworden op: 25-02-2010 00:35

29-06-2012 01:21

leon van der schelling schreef:@Daniel,
Allereerst mijn complimenten over het onderzoek,alleen denk ik dat het voor mij niks zal veranderen.
Ik denk wel dat het een kwestie van tijd is dat de gegevens op het web komen en dat je zoiets niet
kan tegen houden.
Grt
Leon


Is ook niet mijn bedoeling. Ik hoop alleen dat mensen dit verzoek even kunnen respecteren omdat een tweede publicatie in een commercieel blad in de pijplijn ligt. Ik wil natuurlijk uiteindelijk dat iedereen het kan lezen.

mvg,

Daniël Jawadnya
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

29-06-2012 07:09

zit nu mijn mijn tas Daniel. Goe bezig he? :wink:


Niels, wat let je om een vervolg onderzoek te doen?

Misschien zijn meer die dat willen weten. Misschien, kan je voorborduren op en zelf aan de slag? Misschien...
vul het verhaal zelf in en kleur de plaatjes (Freek)

PS of of jou onderzoek of wat voor onderzoek van wie ook iets toevoegd? Belangrijk is dat er iemand met zijn hobby bezig is en verder kijkt dan zijn electronische piepkast die in zijn verder donkere rukbunker hangt te wachten op een godvergeten signaal... of zoiets.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

29-06-2012 07:49

Kees Ouwendijk schreef:Tja onvoorstelbaar klagen over niveau op dit board en geen enkele reactie op een leerzaam onderwerp waar door twee karpervissers veel tijd is ingestoken. Of allemaal geen lid KSN.



Gut Kees neem aan dat je hier mee ook op mij doelt.

Ben net thuis van een reis van meer dan 7000 km achter mijn kiezen.’ De Karper’ net effe ingekeken om jouw een plezier te doen. Het onderzoek rapport van Daniel ziet er gedegen uit als ik het zo snel op me in laat werken.

Maar doet zeker geen recht aan je opmerking aangaande het huidige niveau van KWO als forum wat trouwens meer een vragende opmerking was. Het KWO forum en het KSN blad ‘De Karper’ hebben niets met elkaar uit te staan.

Dat Daniel nog verder gaat met zijn onderzoeken is meer dan prijzenswaardig. Dat er verder nog meer zeer interessante artikelen over het heden en verleden van de karpervisserij in ons lijfblad staan wil ik hier wel effe kwijt.

Groet,
Peter

Ps. Als KSN lid steun je de Nederlandse Karpervisserij o.a. op een duurzame wijze.
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

29-06-2012 14:39

leon van der schelling schreef:Ik denk wel dat het een kwestie van tijd is dat de gegevens op het web komen en dat je zoiets niet
kan tegen houden.
Grt
Leon


Dat is al gebeurd, ik kwam hem vanmorgen al tegen in boneless.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

29-06-2012 16:44

Mijnheer Otte, Je bent schijnbaar zo ijdel dat je denkt dat alles over jou gaat ?

Dat er veel dingen in onverstelbaar veel varianten kunnen worden getest dat is een zekerheidje, maar de uitkomsten kunnen in het eggie wel eens heel anders uitvallen.

Het is zelf zo dat kleine vis een totaal andere voorkeur kan hebben dan grote en schub een heel andere voorkeur van smaak dan spiegels.
Flavour het ene water super zijn en in een ander water helemaal klote.
je kan een hele mooie instant respons hebben maar is die er nog als je een week hebt gevoerd ? IK kan bladzijde's vullen met dit soort dingen.

Ik doe persoonlijk veel experimenten in het water waar ik vis, want dat is het eggie ik ga het liefste niet in de vijver testen zoals ik vroeger deed.
Niet dat ik er niet wijzer van ben geworden maar ik vertoef liever aan de waterkant.
En dat ik vaak op mijn bek ben gegaan dat is een gegeven dat doen mensen die op zeker gaan ook vaak.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

29-06-2012 17:15

keesie,

Vier alinea's kalk je neer zonder inhoudelijk antwoord te geven op de vraag die je zelf oproept komt me wat vreemd over.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

29-06-2012 19:36

Mij niet is de stijl van veel personen die op dit forum ronddansen.
En anders gaan ze voor de man. :D :D
Er zijn altijd wel een paar van de goegemeente die het dan af denken te maken.
Vissen is een hobby, geen religie!
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

29-06-2012 21:28

Daniel Jawadnya schreef:Herman, ik heb dit onderzoek persoonlijk opgestart maar uiteindelijk vanuit alle hoeken hulp gehad omdat het initiatief werd/word gewaardeerd. De KSN heeft de primeur gehad omdat zij mij een flinke steun in de rug hebben gegeven en natuurlijk omdat ik hun een warm hart toedraag. Dat jij een verleden hebt met de ksn die je niet is bevallen vind ik erg jammer. Mensen/organisaties veranderen, dat is het enige dat ik daar over kan zeggen, ik heb zelf niets dan positieve ervaringen gehad met 'de ksn'. Ik zet het tussen aanhalingstekens omdat we tenslotte met z'n allen de ksn zijn!

mvg,

Daniël

Met name vanwege je laatste zin zal ik ook stellen "zeg nooit nooit" en wil ik ook niet beweren mijn standpunt hierin niet te willen herzien.
Van deze gelegenheid maak ik tevens gebruik om mijn respect en waardering naar jou en de mensen die jou bijstonden om dit onderzoek uit te voeren, uit te spreken, het kost denk ik nogal wat tijd en inzet iets dergelijks op poten te zetten.
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

29-06-2012 22:01

Eus Molewijk schreef:Ik heb het artikel niet gelezen, kan er dus weinig over zeggen. Ik ben niet lid van de KSN en ben niet van plan dit te worden ook.



En waarom eigenlijk niet? Ik zie het niet als een verplichting maar de ksn is er wel mede verantwoordelijk voor dat er SKP projecten gedaan worden ook heeft de KSN er voor gezorgd dat je het hele jaar mag nachtvissen(Nu in behandeling door de politiek en September mogelijk).Ook krijg je 4 boekjes per jaar waar al deze nuttige info in staat.En dat voor 15,00 en dan volgend jaar 30 vooralsnog ik verplicht niks.Maar toch.

Ik was net een half jaar aan het karpervissen en ik werd al lid.

Verder vind ik het een enorm interesant onderzoek.En ik vind dat we daniel allemaal een bedankje schuldig zijn.
Toppie 8)
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

29-06-2012 23:01

Ik wist dat die vraag zou gaan komen. Ten eerste vanwege de manier waarop de KSN zich in het verleden heeft geprofileerd, ik kon/kan me daar niet mee identificeren.

Ten tweede omdat ik al lid ben van het VBK en ten derde omdat ik het eigenlijk onzin vind om "ergens bij te horen". Dit is wel in tegenspraak met mijn lidmaatschap met het VBK maar daar had ik op het moment dat ik het lidmaatschap aanging om bepaalde reden wel iets mee en aangezien ik inmiddels al flink wat jaartjes lid ben wil ik dit toch aanhouden.

Dit heeft natuurlijk ook niet in de laatste plaats te maken met mijn visserij in Belgie.

Verder heb ik het blad van de KSN 1 maal gratis mogen ontvangen en ik moet zeggen dat hier nu niet dingen in stonden waardoor ik nou direct lid willen worden. Niet dat het oninteressant was maar nou ook niet van dien aard dat ik niet kon stoppen met lezen.

En om nou lid te worden om alleen het rapport van Daniel te lezen dat in een later stadium volgens eigen zeggen ook in ander bladen zal verschijnen gaat me toch wat te ver.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-06-2012 23:17

Ik wist dat dit zou komen. :D

Het lijkt overigens soms Jehova en de Wachttoren wel. Plus het gemopper daarop. Maar dit geheel terzijde.

Sojameel voor een koolhydraatarm en glutenvrij dieet? Je kan nu eenmaal niet een boilie draaien van alleen maar visaantrekkende ingrediënten. Maar ik heb het eerlijk gezegd nog niet gelezen en daarom niet gereageerd. :oops:

Het crusheffect. Werkelijk :) ?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
sander van thiel
Berichten: 704
Lid geworden op: 20-01-2010 20:39
Locatie: Houten

29-06-2012 23:23

Ik ben ook geen lid geworden om *erbij* te horen.Maar ik weet gewoon dat de KSN gewoon een zeer nuttige vereneging is.Dat is de reden dat ik lid ben geworden,Ik kan wel lid worden van de VBK maar daar heb ik hier in nederland natuurlijk helemaal niks aan.Wel leuk dat beide bonden met elkaar samenwerken zo nu en dan.En ik kom nu 2 jaar bij de KSN en ik heb alleen maar positieve en leuke meetings gehad.Maar goed zoals ik alz ei eht is en blijft een keuze.

Ik blijf erbij dat de KSN voor een groot deel verantwoordelijk is voor de mooie SKP uitzettingen.En het een groep is waar naar mijn inzien weinig comercie inzit.Maar je moet tegenwoordig wel wat geld hebben als vereneging zijnde want zonder geld bereik je niks.Ik ga iedere keer met plezier naar bunnik.Ik ben geen lid omdat het moet maar omdat de ksn zich geheel inzet voor de belangen van karpervissers ook de NIET leden varen daar in mee opzich niet erg maar hou wel in het achterhoofd wie zich er voor inzetten :wink:
vissen 2014

schub 1
spiegel 1
brasem 6
zeelt 1
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-06-2012 23:39

Ach, vooruit. De KSN heeft gewoon veel te bieden voor de karpervisser. Maar je moet er wel voor open willen staan. De KSN van vroeger lijkt in niks meer op de KSN van nu. Sommigen vinden dat dan weer jammer.

In elk geval, de leden zijn actief. Dat blijkt weer.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Daniel Jawadnya
Berichten: 199
Lid geworden op: 25-02-2010 00:35

30-06-2012 01:24

Thanks Herman en anderen, kan ik echt waarderen!

Jongens, overigens wat betreft geluid en aantrekkingskracht behandel ik wat bevindingen in het tweede deel van mijn onderzoek. Ik heb met behulp van een hydrofoon geluiden opgenomen in de bak van de vissen waarbij het auditief karakter van verschillende zaden en ingrediënten is opgenomen. Op het moment ben ik geloof ik de enige persoon in de wereld die aan de hand van het geproduceerd kraak geluid kan onderscheiden of het om een pinda, tijgernoot of hennepkorrel gaat. Wellicht een leuke voor 'wedden dat' :D

Alle gekkigheid op een stokje, deze overkeken stimulans/zintuig is wat zeer grote waarde, daar ben ik ondertussen van overtuigd geraakt. Weer iets om verder uit te werken in de praktijk!

Bij de ingrediënten hebben we een neutrale homogene/fijne mix steeds weer gemengd met specifieke melen om te kijken hoeveel geluid er geproduceerd werd en wat voor type.


mvg,

Daniël Jawadnya
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

30-06-2012 06:05

De KSN kan je in mijn beleving zien als een vereniging die de belangen van de karpervisser jong en oud zo goed mogelijk probeert te behartigen. Een gekke vergelijking is het wel, zie het maar als een soort Hartstichting en ....... maar dan anders. Ben je niet overtuigd van de noodzaak dan moet je beslist geen lid worden. Of dat terecht is dacht het niet.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

30-06-2012 08:43

Ik had altijd een soort weerstand tegen een lidmaatschap van de KSN.

Nu, jaren later ben ik blij dat ik ooit die stap heb genomen om wel lid te worden. Wat er in het verleden is gebeurd interesseerd me geen drol. Als ik me daar mee bezig moet houden dan kan ik beter afscheid nemen van 90 % van mijn kennissen en vrienden. Ze hebben namelijk allemaal wel een fout gemaakt. Zelfs ik!!!!

Waar het mij om gaat is wat de Ksn nu doet of kan doen. Daar ligt de opening. Samen sta je sterk, zullen we in de toekomst hard nodig hebben.....
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.