Springende karpers


Jan Huis
Berichten: 153
Lid geworden op: 02-01-2011 16:57

22-06-2012 19:40

Heb het 2 keer meegemaakt dat er een karper recht op me stek sprong en ik binnen een paar sec een run kreeg.
Ik ben er bijna zeker van de de karper al gehaakt was tijdens het springen omdat ik in 1 geval zeker weet dat het dezelfde karper was die sprongen en die ik een moment later in me net had liggen.De 2 seconden die tussen het springen en me run zat is simpelweg tekort
om me aas te pakken.

Je staat er van te kijken hoeveel bewegingsvrijheid een gehaakte karper heeft voordat je pieper afgaat.

Ik zeg trouwens niet dat iedere springende karper een haak in zijn bek heeft ;).
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

22-06-2012 21:08

Ik heb geen idee waarom ze springen maar ik vind het een prachtig gezicht vooral vroeg in de morgen.

Heeft 1 van jullie het wel eens meegemaakt dat wanneer je hem gehaakt hebt dat springen?
Ik kan je vertellen, geweldig!!!!!
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

22-06-2012 21:43

Bas , ja dat heb ik ook wel eens mee gemaakt .
Danwel perongeluk omdat ik voor het eerst met de freedomclips van piet viste waarbij het lood was gelost en de vis ( zo leek het ) recht naar boven zwom en als free willy eruit sprong !

Mvg jeffrey
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Lorenz Cleymaet
Berichten: 268
Lid geworden op: 21-05-2011 15:04
Locatie: Merendree (Gent) - België

22-06-2012 23:00

Toevallig, half uurtje geleden bij iemand gestaan die een run kreeg waarna de vis onmiddelijk volledig uit het water sprong. Bizar om te zien idd :o
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

23-06-2012 00:35

Als ik een lange karper vang van 86 cm op een water van nog geen 80 cm die ik dus enkele minuten voor dat ik beet kreeg zag springen.......

Wat is dan het antwoord? Jah een karper die langer is dan de diepte van het water kan springen. Gaat om de vaart die hij kan maken eer hij kan jumpen.

Zucht
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

23-06-2012 00:35

Lorenz Cleymaet schreef:Toevallig, half uurtje geleden bij iemand gestaan die een run kreeg waarna de vis onmiddelijk volledig uit het water sprong. Bizar om te zien idd :o


Alsof je een marlijn aan de haak hebt. Altijd leuk om te zien idd
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

23-06-2012 15:30

Hugo Lammers schreef:<knip>.. ieder mag zijn mening uiten..<knip>
<knip>.. Geen enkele mening is de enige juiste.. <knip>

Hugo Hugo Hugo, wat moet ik nu weer met jou aan? Je weet toch donders goed dat IK altijd gelijk heb? :-).

t.a.v. de discussie dat karpers niet op ondiep water springen, heeft volgens mij iedereen een beetje gelijk. Soms zie je karpers op wat dieper water echt volledig uit het water komen, springen, en soms zie je ze bijna helemaal (meer voorwaarts dan omhoog) uit het ondiepe water komen, geen springen?.

Zie daar, IK heb weer eens gelijk 8)
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Danny Stelten
Berichten: 187
Lid geworden op: 29-04-2012 22:16

24-06-2012 11:28

Op het water waar ik vis de laatste tijd zie je helemaal niks van karpers springen, wordt ook niks gevangen. Zitten er wel.
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

24-06-2012 18:45

Douwe Bijlsma schreef:Jeffrey boeit mij niet wat jij bijdehand noemt of niet wat mij wel boeit is dat het wel vijandig overkomt.

Springen heeft de karper in ieder geval enige diepte onder zich nodig, ik heb het ook niet over diep maar dieper.

Het is dus VRIJWEL ALTIJD dieper water waar zij uberhaubt kunnen springen.
En ik suggereer daarmee inderdaad dat het niet op 0.30 cm water kan.

Het lukt ook op bv 0.50 cm water niet.

Zo ben ik er wel weer klaar mee.

Enne als ik op oorlogspad ben ben ik NOG duidelijker.


Een halve cm is ook wel erg weinig :lol: :wink:
Beetje scherp, niet vijandig bedoeld :wink:
Boeruhhhhhhhhhhh
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

25-06-2012 09:06

@ Marc,

Oh shit sorry.. NATUURLIJk heb jij gelijk.. maar je weet toch dat ik je heilig vertrouw in je uitspraken!! MATTIES TOCH!?

Haha.. Zaterdag ochtend nog ochtend gevist .. een zakker gehad maar verder 0 aanbeten.. vanmiddag om 5 uur na werk METEEN richting de water kant... heb der nu alweer zin in ..
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
mulder jari
Berichten: 94
Lid geworden op: 18-04-2012 19:59

25-06-2012 18:35

sucses dan hugo
heb zelf nog nooit meegemaakt dat een karper tijdens de dril uit het water sprong
wel eens springende karpers op mijn stek maar denk dat bijna iedereen dit wel eens heeft
verder denk ik niet dat springen betekend dat ze beter azen ik heb er tenminste nog nooit echt veel door gevangen

greetz jari