Niveau KWO laatste jaren


Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-06-2012 22:44

Zielig maar dit wordt wel verwijderd
Vissen is een hobby, geen religie!
Robbe Craeninckx
Berichten: 968
Lid geworden op: 09-06-2007 17:59
Locatie: Tielt-Winge ( België)

21-06-2012 23:07

Voor mij persoonlijk is het carpboard een enorme leerschool geweest! Ik denk dat ik ongeveer 5 Jaar lid ben nu, en ik mag gerust zeggen dat een groot deel van alles wat ik weet over karpervissen, afkomstig is van dit forum.
Zonder carpboard zou ik nooit 'gestaan hebben waar ik nu sta' om het met een cliché te zeggen.
Natuurlijk kan je klagen over het niveau, maar er zijn nu eenmaal dingen waar je over moet lezen, dan kan je de echt kracht van carpboard ontdekken :) wat mij betreft: bedankt Eus Molewijk, Ben Scholten, Wim hanegraaf, Daaf Wolters, Sven van Anrooy, Douwe en alle andere vaste waarden op dit forum, zonder jullie zou ik waarschijnlijk nog altijd nergens of bijna nergens staan en jullie zijn een enorme bijdrage aan dit forum!

En het niveau gaat zeker niet algemeen naar beneden hoor, kijk maar naar de youngsters die het goed doen, Tom ter weele bijvoorbeeld, ook een mooie aanvulling voor het board...

Dus ja, je wordt soms persoonlijk aangevallen... En ja, je meest soms irriterende dingen... Maar daarachter, daar zit echt niveau ;)
En ik ben zeker dat vele mensen het met mij eens gaan zijn ;)

Btw: spellingsfouten voorbehouden :lol:
Christian Hummelink schreef:Ik wil ook een freezerbait-oma :o
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

21-06-2012 23:52

viewtopic.php?f=18&t=1754

Nivo is met de jaren echt wel verbeterd :wink:

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

22-06-2012 08:21

Klopt Peter, we weten elkaar nu in meer dan 1 zin als volslagen randdebiel weg te zetten :-).
Shit meer dn 1 zin, eeeeeh ....... tsja ........ und jetzt?

Het is voor sommigen onder ons ook een idee om te proberen de toon uit iemands bericht eens niet mee te nemen. We zijn niet allemaal schrijf wonders, waardoor de boodschap soms rotter over lijkt te komen dan bedoeld. Ik reken mijzelf voor de zekerheid ook onder de sommigen, maar dit slechts ten overvloede.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-06-2012 08:23

@Peter: und jetz, Komen de kamelen met hun grote hangzakken. :D


De toon maakt wel de muziek en ik hou wel van een deuntje. :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

22-06-2012 08:36

Onlangs heb ik me door een stapel 'De Karpers' uit de jaren negentig heengelezen (voor de duidelijkheid, het KSN-blad) en wat me opviel is dat er bijzonder veel parallellen zijn met het heden. Enkel door de voortschrijdende techniek zijn er een aantal discussie-onderwerpen bijgekomen maar verder is het oude wijn in nieuwe zakken.

Maar dat niet alleen, bepaalde onderwerpen zíjn gewoon van alle tijden!

Het 'niveau van discussieren' is door de jaren heen wel platter geworden, maar dan gaat het toch vooral om de verpakking. Zo ontstond er in 'De Karper' bijzonder veel discussie over het boek van Evert Aalten en Ruud Jongens en hoewel hier ook inhoudelijk veel en in prachtig Nederlands over werd gediscussieerd, werd er tussen de regels door ook keihard op de man gespeeld.

Om met het in stand houden van een vicieuze cirkel te eindigen:

Dalend niveau is van alle tijden! 8)

Groeten Christian
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

22-06-2012 11:14

viewtopic.php?f=18&t=872

Hé Douwe hier wordt je nog een beetje serieus genomen, dat daalt dan weer wel. :lol: :lol: :lol:

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

22-06-2012 13:12

Volslagen randdebielen en krentenbroodjes, lekker voor aan de waterkant. 8)
Douwe schijnt van de laatste wel een paar aan te kunnen.. :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

22-06-2012 15:17

voortschreidend inzicht, leuk artikel ook. ik heb het raam op een kier... gek word ik ervan, kolere herrie.

En christian, als je er bij was, was het nog erger niet Kale Kees?
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

22-06-2012 18:04

Vroeger was 't beter komt meestal van degene die vroeger OOK niets deed. Alleen vroeger kreeg je meer voor NIETS en MEER met niets doen.........
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-06-2012 18:34

ohh vandaar dat jij het nu goed hebt?? :D :D :D :D :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

22-06-2012 18:44

...als in ja ik ben blij dat ik nu geen DUITS spreek. En nee, ik hoef niemand te bedanken voor wat ik heb. En voor jouw gemoedsrust: ik loop rustig een stapje harder zodat jij je huursubsidie weer gedoneerd krijg.........
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-06-2012 21:40

Heb ik niet ik trek net als jij hypotheek van de belasting af. :D :D :D :D :D

Hoe voelt dat geen gevoel voor wat humor hebben?
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

22-06-2012 21:44

......sorry, my bad....... :oops:
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

23-06-2012 06:00

Die sportiviteit kan ik wel waarderen, :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

23-06-2012 11:22

weet je het gaat er om hoe je met dingen omgaat, verwerkt er van leer.
Wat is de waarde van vangsten, vissen , 60, 70 ponders enz
Dat er door vissers de meest walgelijke dingen worden gedaan voor een foto en status, maar jij en ik hoeven er niet aan mee te doen.
Er zijn maar weinig mensen te vertrouwen is dit negatief of realiteit ?
Hoe je vist maak jij uit en vissen dat is alles wat je doet en laat aan de waterkant aan alles wat je doet ben jij verantwoordelijk.
Wat anderen doen aan de waterkant neem ik geen verantwoording voor, ik heb de anderen allang opgegeven ik vis voor mijzelf en 99% alleen.

IK zelf had in 19'90 al een onthakingsmat is dit een verdienste nee gewoon gezond verstand en invloed uit engeland, haken die haken en haken die scheuren je moet op je ervaringen afgaan en de slechte niet meer gebruiken, simpel toch.
Voor sommige dingen heb je geen hoge school nodig gewoon een beetje verstand en compassie voor de karper.
Ischa Speldenbrink
Berichten: 206
Lid geworden op: 05-08-2007 00:54
Locatie: Arnhem

07-07-2012 14:41

Vroeger zat je vaak nog alleen aan een groot water te vissen, tegenwoordig heb je meerdere buren aan het water.

Dat krijg je als er steeds meer mensen gaan karpervissen, en beginners hebben helaas niet direct een hoog niveau en zal je dus nog het enige moeten bijbrengen, wees blij dat ze dat hier doen in plaats van zomaar te gaan kutten aan de waterkant.
Mvg,
PBI Speldenbrink
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

07-07-2012 18:45

Wat ik me van vroeger vooral herrinner is stinkend water en dooie vissen. De waterkwaliteit is veel beter geworden hier.

Zal op veel plaatsen juist andersom zijn. Maar man, via de Marc kwam vanuit Belgie een partij smerig water binnen. Bij de sluizen stonden de chemische schuimkoppen erop met de rottende vissen tegen de kant.

Over het forum, ben niet zo heel actief, maar had juist de indruk dat het de laatste tijd wel wat aangenamer is geworden. Ben ook weer vaker hier om te lezen en te posten.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

16-07-2012 15:53

Vind het niveau van kwo niet hoog maar ook niet laag.Vindt wel dat er bepaalde personen weten waar over ze praten en er een goede mening aan over houden en deze ook tot de naad toe verdedigen.Dit zijn wel meestal de ouderen onder ons en weten waarover ze praten.

Waar ik me wel over kan ergeren is in de rubriek aas de vraag vangen deze bollies goed.
Hier worden dan hele aas firma's om zeep geholpen door kommentaar die nergens opslaat.Zoals ik heb hier al 2 keer mee gevist maar niks opgevangen kut bollen.

Ik heb zo het idee dat er niemand meer open staat om iets te proberen met het idee ik donder het op kwo en als er 2 man niks mee heb gevangen dan koop ik het niet.

Sommige mensen worden heel gemakzuchtig van dit board.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+