De eerlijke vinder??


Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

14-06-2012 00:06

Fred Hazenbroek schreef:Is het technisch mogenlijk dat hij door een andere zender is "'over genomen"', en idd
dus diefstal!! geen idee of dit kan.

Wel vreemd iig. begrijp dat je baalt als een stekker!!



Dit kan wel degelijk. Heel simpel zelfs.
Ineens kwijt kan toch simpel gebeuren door iemand met een rubberbootje? Schakelaar omzetten en verlichting is uit. Geldt ook voor de boot zelf.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

14-06-2012 06:56

precies,

Cor heeft helemaal gelijk,als je bv een sterke vliegtuig zender gebruikt overrule je makkelijk het signaal van de rechtmatige eigenaar.
Met name als ze het op je gemunt hebben,dan kunnen ze met een frequentiecounter makkelijk uitlezen op welke freqentie je zit te zenden,dan word het appeltje eitje.

Een grote meerval kan idd ook de oorzaak zijn,ik weet nog van vorig jaar op cp kempervenne,als ik daar in de avonduren met mijn voerboot de lijnen ging uitvaren,kwamen de meervallen naar boven om vervolgens tot 0,3/0,5 m onder de voerboot te zwemmen.( ondieper gaat de dieptemeter niet)
waarschijnlijk om te proeven of te ondekken of de voerboot een lekker hapje is.
mocht er een groot exemplaar (big mama) daar toevallig zijn kaken effen inzet kan ik mij voorstellen dat een meerval de 4 mm abs kapot kan bijten,en of in zijn bek kan zuigen,kan kraken met zijn kaken en vervolgens weer loslaat,dan komt die boot niet meer boven..in mijn voerboot zit een heleboel piepschuim zodat de boot nooit kan zinken,hoe is dat of hoe zat dat bij jouw voerboot?


succes met je zoektocht.

gr

viktor
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

14-06-2012 07:59

Oke,

Dan heb je een frequencycounter en een super sterke zender, toch wel investeringen, en dan ga je op een onmogelijke tijd op een onmogelijke plek in het riet liggen om een baitliner te nakken? Soms zoeken we een te ingewikkelde oplossing, ik denk dat we hier op zo'n punt aanbeland zijn.

Persoonlijk denk ik eerder aan een technisch mankementje, waardoor de lampen zijn uitgegaan. Omlopen / omrijden was blijkbaar een aardig eindje waardoor de boot alle kans had om ergens vast te lopen waar je hem niet snel kon vinden. Ondanks dat de bootjes behoorlijk aan de maat zijn, verlies je ze toch gemakkelijk uit het oog zeker in het (schemer)donker.

Blijft zwaar K voor je .......
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

14-06-2012 08:31

Marc,

Zal het waarschijnlijk niet zijn nee,maar het zou wel kunnen! dat was de vraag ook.
al met al als je inversteerd in die zaken en je pakt een bootje of 4 per maand,heb je dat zo terug verdiend :wink: ,gasten die zich hier aan wagen mogen wat mij betreft meteen opgeknoopt worden.

Een mankementje aan boot ligt inderdaad veel meer voor de hand,dan is de vraag heeft iemand anders deze gevonden? Indien het geval dan de vraag is dit een karpervisser die dan toevallig ook aktief is hier op het forum.
Wellicht is het een idee om op bv een advertentie op marktplaats te zetten of in de regulieren krant website etc..

al met al mooi klote.


gr

viktor
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

14-06-2012 08:52

Signaaltje opsporen is heel simpel. Kan ik zo doen met mijn spectrum analyzer en een stukje draad als antenne. Maar dan zul je een zender moeten hebben die je dan direct op die frequentie instelt en dan zal je ook nog moeten weten welke kanalen er voor de besturing gebruikt worden.

Lijkt mij persoonlijk nogal onlogisch. Niet onmogelijk, dat niet.

Ik geloof eerder in een technisch mankementje.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Kevin Verhaar
Berichten: 35
Lid geworden op: 20-05-2008 16:59
Locatie: Krimpenaan den Ijssel

14-06-2012 08:56

Viktor van Ophuizen schreef:Marc,

Zal het waarschijnlijk niet zijn nee,maar het zou wel kunnen! dat was de vraag ook.
al met al als je inversteerd in die zaken en je pakt een bootje of 4 per maand,heb je dat zo terug verdiend :wink: ,gasten die zich hier aan wagen mogen wat mij betreft meteen opgeknoopt worden.

Een mankementje aan boot ligt inderdaad veel meer voor de hand,dan is de vraag heeft iemand anders deze gevonden? Indien het geval dan de vraag is dit een karpervisser die dan toevallig ook aktief is hier op het forum.
Wellicht is het een idee om op bv een advertentie op marktplaats te zetten of in de regulieren krant website etc..

al met al mooi klote.


gr

viktor



Ja nouja vandaar ook deze oproep. ik weet ook niet wat ik er mee moet doen.
Ik ben er ondertussen wel een beetje vanuit gegaan dat ik hem niet meer terug zie.

Ik denk dat het misschien ook een mankement was, meerval denk ik zelf van niet dan had ik wel gekraak of iets moeten horen?

Maar als het een mankement was, is het vreemd dat hij nergens meer te vinden was snachts en de volgende ochtend!

En ze kunnen het signaal misschien wel hebben opgezocht, maar het licht moet je toch handmatig met de boot aan en uit zetten, dat kan niet met een afstandsbediening.
http://www.webshopkeni.nl voor diverse voerboot accessoires