nieuw wereld record??


Gesloten
ferry de groot
Berichten: 12
Lid geworden op: 19-08-2010 11:26

15-06-2012 16:46

bob heeft groot gelijk,weg met die betaalwateren,vooral die waar vissen zwemmen,de uit hun eigen leefomgeving weggevangen zijn
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

15-06-2012 17:31

Niets beste Tja, chinees was dicht. :wink:

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

15-06-2012 20:08

Tjesus Peter, wat heb jij een grote handen :roll:
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

15-06-2012 20:12

Je weet wat dat betekend hé, mannen met grote handen!! :roll:

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Erik Harff
Berichten: 66
Lid geworden op: 06-01-2005 00:02

15-06-2012 20:23

@peter dacht meer aan een virus die de hersenen aantast,en dan niet die van karpers. :) #schiedammersyndrome
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

15-06-2012 21:19

ferry de groot schreef:bob heeft groot gelijk,weg met die betaalwateren,vooral die waar vissen zwemmen,de uit hun eigen leefomgeving weggevangen zijn


Als je het zo bekijkt kunnen we net zo goed allemaal stoppen met vissen op karper.
Oorspronkelijk komt de karper uit China,dus zwemt geen enkele vis die wij vangen in zn oorspronkelijke leefomgeving..
:roll:
groeten nico
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

15-06-2012 21:42

Zijn jij en Peter toevallig vismaten?
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

15-06-2012 21:52

Nee en ik ken m ook niet,
maar dan nog..problemen????
We hebben toevallig een andere mening als die van jullie is dat verboden..

Jullie vinden dat wij domme antwoorden geven,maar antwoorden als vissen uit hun natuurlijke omgeving halen,
volstoppen met bollen gaan ook nergens over.
Wilde karper komt zeer zelden tot niet meer voor.
Het is allemaal gekweekte karper.En weet je hoe die gekweekt worden?
Eitjes worden gejat uit een water,vervolgens groeien daar een paar mooie karpers uit waar ze vervolgens
mee doorkweken.
Vervolgens worden alle jonge karpertjes met pellets opgefokt om ze zo snelmogelijk weer te verkopen en
uit te zetten in onze wateren..Dus als je het het echt kritisch gaat bekijken zijn we allemaal geen haar beter als de rest..
groeten nico
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

15-06-2012 21:53

Haha, meer dan dat denk ik Eus...zitten nu samen achter de pc een betaalwatertje te boeken! Whahahahaha
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

15-06-2012 21:57

Marcel Tromp schreef:Haha, meer dan dat denk ik Eus...zitten nu samen achter de pc een betaalwatertje te boeken! Whahahahaha


Lul niet zo dom joh mafkees,,
groeten nico
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

15-06-2012 22:00

Wat een discussie heren! Ik zeg alleen maar: Leve de vrije karpers uit het vrije water en daarmee bedoel ik water waar ze ongestoord vele kilometers weg kunnen zwemmen buiten bereik van elk suizend lood of voerbombardement. Waar per hectare slechts enkele (of maar 1) vis(sen) zwemmen.

Nog even over Bob z'n "exploiteren": Nico, het blijkt dat je weinig verstand hebt van de visserij daar. Bob is een visgids die tegen betaling jou de kennis/middelen/transport verschaft om in Canada op watersystemen die qua oppervlakte vele malen groter zijn dan heel Nederland karpers te vangen. Deze vissen zijn meestal nooit gevangen, op natuurlijke wijze groot geworden, hebben alle ruimte en voedsel in overvloed.

Dit wilde je toch niet serieus gaan vergelijken met een gat in de grond met daarin een onverantwoorde hoeveelheid vissen die het hele jaar door worden belaagd door gewichtengeile mannetjes die hun ego even moeten oppoetsen ter compensatie van hun veuls te kleine plassertje?
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

15-06-2012 22:03

nico offerman schreef:Nee en ik ken m ook niet,
maar dan nog..problemen????
We hebben toevallig een andere mening als die van jullie is dat verboden..

Jullie vinden dat wij domme antwoorden geven,maar antwoorden als vissen uit hun natuurlijke omgeving halen,
volstoppen met bollen gaan ook nergens over.
Wilde karper komt zeer zelden tot niet meer voor.
Het is allemaal gekweekte karper.En weet je hoe die gekweekt worden?
Eitjes worden gejat uit een water,vervolgens groeien daar een paar mooie karpers uit waar ze vervolgens
mee doorkweken.
Vervolgens worden alle jonge karpertjes met pellets opgefokt om ze zo snelmogelijk weer te verkopen en
uit te zetten in onze wateren..Dus als je het het echt kritisch gaat bekijken zijn we allemaal geen haar beter als de rest..


Je hebt ook al geen verstand van het kweekproces... beter stoppen met reageren en je iets meer verdiepen in de materie voordat je overkomt als iemand die uit z'n nek kletst.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

15-06-2012 22:08

Nico,

Jammer dat je nu persoonlijk gaat worden.

Het was gewoon opvallend dat jullie toch vrij aardig op 1 lijn zitten allebei ook nog uit Schiedam komen. Weet je zeker dat jullie elkaar niet kennen van het Beatrixpark ofzo? :lol:

Weet je Nico, je mag van mij een geheel eigen mening hebben, al is die nog zo anders als die van mij, ik zal je er niet op veroordelen. Sterker nog, ik hou wel van mensen met een uitgesproken mening.

Maar hou er wel rekening mee dat als je je mening hier verkondigd er mensen het sterk mee oneens kunnen zijn en dit laten merken, de één doet dat wat verpakt, anderen wat minder subtiel.

Persoonlijk ben ik niet van de betaalwateren, zeker niet als niet 100% duidelijk is waar het bestand vandaan komt. Toch moet ik wel toegeven dat als ik de Korda DVD's over Gigantica bekijk ik het er best aantrekkelijk uit vind zien, zowel het water als de vissen.

Ik zie dit wel volledig los van mijn "echte" visserij want dat blijft voor mij toch nog altijd the real deal. Ik ben nog nooit op een btw geweest maar mocht ik dit ooit doen dan zou het denk ik Gigantica worden.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

15-06-2012 22:12

Nico,

Zoek je nog een stageplaats Viskweekcentrum Valkenswaard kan je misschien verder helpen. Leer je als je er open voorstaat hoe de kweek van karper werkelijk tot stand komt. :lol:

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

15-06-2012 22:19

Eus zo lelijk was het niet bedoeld hoor,

Ik laat mijn mening zeker horen en ben ook van mening dat lang niet alle btw zo zijn als de meeste hier beschrijven.
Vraag me trouwens ook wel eens af hoe ze aan dat soort info komen.

Maar ik hoef mij niet uit te laten maken voor prutvisser of dreiging voor mijn vereniging.
Dat laat ik dus ook duidelijk merken zoals je hebt kunnen lezen.

Het gros hier doet alsof de karper heilig is,maar we vissen er allemaal op.knallen met zn allen een haak door die lip
en ga zo maar door.
groeten nico
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

15-06-2012 22:21

Ik vind je wel behoorlijk dreigend overkomen Nico...
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

15-06-2012 22:27

Een karper is niet heilig Nico, maar een BTW is een beetje als olifantenjacht in een dierentuin; niet echt mijn ding. Hier komt een stukje onverantwoorde omgang met dieren in het geding, en daar kan ik me druk om maken. Die BTW's worden in stand gehouden door de vraag, dus mensen die er naartoe gaan hebben wat dat betreft boter op het hoofd, soms een heel pak, soms een klein klontje, want niet ieder BTW is per definitie een onverantwoorde chaos. Persoonlijk blijf ik het kudt vinden, maar een veroordelend vingertje heeft minder zin als wat educatie...
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

15-06-2012 22:39

HAHAHAHA
zal allemaal wel.Dan nog komen ze oorspronkelijk uit china.
heb ik niets mis mee gezegt.
die dvdtjes van korda heb ik allemaal allang gezien joh.
Trouwens waar stam jij van af dan joh.eitje.
Je voelt je eigen wel helemaal het mannetje of niet.
Ik neanderthaler misschien moet je dan eens langskomen,misschien heb ik mn knuppel ook nog wel liggen.. :o

Dat je een mening hebt ok,maar als je zo moet gaan doen om je gelijk te krijgen,dan ben je gewoon zielig.....
groeten nico
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

15-06-2012 22:40

Dat filmpje is echt geweldig, ik had 'm al eens gezien maar hij blijft leuk.
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

15-06-2012 22:48

Worden ook steeds intelligentere antwoorden zeg hier...anders vegen jullie ff het schuim van de kaken en gaan jullie verder met dit geweldige pruttopic :wink:
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

15-06-2012 23:04

Je blijft jezelf beter voordoen als de rest(of in iedergeval mij)
Ik ben niet gefrustreerd,maar begin zo onderhand een behoorlijke pesthekel aan je te krijgen
Als jij gewoon je mening geeft ipv mensen neer te halen geef ik ook gewoon normaal antwoord ed.
Maar zolang jij mij persoonlijk gaat beledigen kun je het krijgen ook.
Dank denk je maar dat ik een of andere aso ben,blijf je misschien ver uit mn buurt..
Als je denkt mij de mond te kunnen snoeren door mij verbaal af te schieten heb je het mooi mis.
Enige manier is blokken..

Wat is er trouwens mis met mensen uit Mongolie?proef ik hier wat discriminatie??

Blijf jij maar lekker in jou ideen geloven,doe ik hetzelfde met mijn ideen.

Ben ik er nu wel klaar mee.tenzei je nog eff door wilt gaan..
groeten nico
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-06-2012 23:11

Voorlopig is het wel weer mooi zo.

Over en sluiten maar.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gesloten