Tijdens het vissen...


Gebruikersavatar
Ruben Sibbing
Berichten: 173
Lid geworden op: 20-09-2009 00:24

06-05-2012 15:02

Vandaag met me maat wezen vissen op het veluwemeer.
Met mijn bootje visplekjes afgaan.

Op de eerste visplek waar we altijd heen gaan, stond iemand te vissen.
Verderop stond er een auto met pools kenteken, en die hoorde bij de gene die stond te vissen.

Terwijl wij aan het pennen waren, was hij aan het snoekvissen.
Tijdje later had hij er 1tje, dus wij een beetje kijken.
Die vent vis op de kant getrokken, vis dood geslagen en hij ging vrolijk verder.

Ik dacht: wtf? Je mag toch nu niet snoekvissen? En volgens mij was het ook verboden terrein daar.
Mag je wel snoek meenemen? Ik snapte er niks van.

Maat van me politie gebelt.
Het gesprek ging ongeveer zo:

Eerst hele verhaal uitgelegd wat er aan de hand was en dat die vent snoek meenam en ze dood sloeg.
Politie: Dat doen heel veel vissers.

Ik dacht: WTF???
Maat van me ook uitgelegd aan de politie(was trouwens de waterpolitie) dat we net een politieboot zagen varen.
Politie zei dat dit niet kon, want die varen op dit moment niet.

We kwamen ze op de terugweg naar de haven nog tegen, maar goed.
Politie zou iemand langs sturen, geen idee hoe het afgelopen is, want moesten weg.

En ook als het een nederlander was geweest zouden we de politie hebben gebeld.

Dit wou ik even kwijt :D
Richard Beekers
Berichten: 67
Lid geworden op: 17-07-2011 17:46

06-05-2012 15:26

Laats waren wij ook aan het vissen, rond 9 uur in de avond kwam er iemand met een een pools kenteken.
Je mag daar niet nachtvissen dus we bleven nog een uur..in die uur tijd had ik kei graag gewild dat die pool een run kreeg maar er gebeurde niks. Want ik weet zeker dat hij daar komt te vissen om de vissen mee te nemen, ik heb daar een zwak voor.
Dus ik zeg tegen me maat als hij een vis haakt loop ik er gewoon naar toe en ga er gezellig bij zitten zodat hij de vis niet mee kan nemen, en als hij dat toch wel doet dat ik hem de water in zou gooien.
Toevallig kregen wij nog een run, later alles ingepakt en 10 minuten nog gewacht..nada niks..

maar jongen als ik zoiets tegenkom he draai ik zijn nek om, de politie doet er ook helemaal niets om.
Ik heb daar in geen jaren 1 controleur voorbij zien komen, dan ga ik echt wel vechten om de vissen daar als niemand anders het doet. Kijk in een kanaal ofzo mogen ze van mij een snoekje meenemen, maar geen karper en vooral niet bij mij locale plassen dan gaan ze knokken met mij, heb er helemaal schijt aan, jaren lang hebben ze alle wateren leeggehaald, je vangt er gewoon moeilijk..soms in enkele dagen 1 vis waar je vroeger 3-4 a dag ving. Er is geen sprake van vis sterfte geweest daar, dus ik weet zeker wel dat het de polen zijn geweest. Dan krijgen ze met mij te maken.

Ik word er helemaal gek om, dat soort zaken moet je gewoon kei hard aanpakken..politie doet niks ? Dan pak jij ze maar aan dikke schijt, je laat die vissen toch niet meenemen ? Dan praat ik vooral over de locale plassen waar je rustig zit om je visje te vangen maar je niks meer vangt omdat de polen alles meenemen..echt niet he als ik ze zie draai ik hen nek om verrekte mongolen..en die gast bij mij op hetwater toen bleef wel lekker rustig zitten hij had blijkbaar geen weet over het nachtvissen verbod daar. Wil je ze wat vertellen begrijpen ze je toch niet.
Gerrit Hees

06-05-2012 17:09

Je kan ook veel beter de AID of de visrechthebbende bellen. Grotere kans dat die meer tijd hebben om te komen.

@Richard: We doen zo moeilijk over karper meenemen. Tuurlijk zie ik het ook liever niet maar zolang het niet verboden is volgens de vergunning mag het gewoon. Die witvisser die voorntjes meeneemt voor het dood aas vissen, of die snoekbaarsvisser die de snoekbaars meeneemt om op te eten vinden we allemaal niet erg maar ohwee als het een karper is..
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

06-05-2012 21:19

Gesloten vistijd weet ik niks vanaf ( trek ik zelf ook niks van aan ) maar als een snoek groter is dan 70 cm geloof ik mag je hem meenemen .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

06-05-2012 21:39

ik begrijp niet dat er zovele zijn die de regels niet weten.
ik ga ervanuit dat degene die hier zijn vissers zijn en dus ook een vergunning hebben.
daar staat alles gewoon in
Vis is vis
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

06-05-2012 21:40

Gesloten tijd snoek is 1mrt tot en met 30 juni(staat in je lijst met viswateren)
minimum maat snoek is 45cm(staat er ook in)
alle snoek vanaf 45 cm mag je meenemen mits er een verbod in de desbetreffende vergunning staat.
vanaf 1april tot de laatste zaterdag van mei ,mag je niet met kunstaas vissen.
Dat wil dus ook zeggen dat je niet gericht op snoek kan vissen.
Die gesloten tijd zegt niets over dat je niet op snoek mag vissen,je mag ze alleen niet meenemen.
groeten nico
Wijnand Lubbertsen
Berichten: 64
Lid geworden op: 02-01-2012 08:27

06-05-2012 22:01

Voor een ieder die een telefoon bij zich hebben, eerst de politie, visvereniging bellen daarna aid 01455466222.
Noteer kenteken en plaats waar dit gebeurt maak evt een vidieo of foto's.
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

06-05-2012 22:38

ja wel eerst eff je regelement lezen,want zoals ik het begrijp zijn er nogal wat die niet eens weten of je de vis mag meenemen of niet.en dan al helemaal de minimum maten en gesloten tijden weten.
Dus eerst lezen,dan bellen..
groeten nico
Gebruikersavatar
Michel van Druten
Berichten: 96
Lid geworden op: 17-10-2009 20:20
Locatie: Zuid-Holland

08-05-2012 01:11

Inderdaad Nico, LEZEN mensen!!!!!!!

Je hebt 2 verschillende gesloten tijden namelijk "Gesloten tijd vissoorten" en "Gesloten tijd aassoorten".

De vervelendste voor onze roofvissers is de "Gesloten tijd aassoorten":
Van 1 april tot de laatste zaterdag in mei geldt een verbod voor sommige aassoorten. Er mag in die periode niet gevist worden met : Slachtproducten, worm, een dood visje of stukje vis (ongeacht hoe groot) of enig kunstaas met uitzondering van kunstvliegen kleiner dan 2,5cm. (uitzondering bij sommige verenigingen en/of wateren is de lengte van de periode)

"Gesloten tijd vissoorten":
Voor een aantal vissoorten bestaat een gesloten tijd. Vangt u zo'n vis in die periode, dan moet u hem met de grootst mogelijke zorg behandelen en LEVEND en onbeschadigd terugzetten. (uitzondering bij sommige verenigingen en/of water is de lengte van de periode)
Dit geld niet alleen voor Snoek maar ook voor bijvoorbeeld Baars, Snoekbaars, Barbeel, Winde en Kopvoorn!

Dus je mag wel op snoek vissen van 1 maart tot 1 april vissen maar dient hem gelijk terug te zetten! (Zelfs buiten deze periode als je een manier weet zonder kunstaas o.i.d. te gebruiken.)

Dit staat zo letterlijk in de visserijregels 6de bladzijde van de Landelijke & Federatieve Lijst van Viswateren......................................
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

08-05-2012 02:19

Ik snap er niks van. Is toch gewoon stropen wat daar gebeurd?

Nouja, ik snap wel waarom ze hier geen tijd hebben. Ik geloof dat heel blauw breda en omstreken gemobilisieerd is om de wietpas te controleren en brommers op rollenbanken weg te zetten. (echt ongelofelijk)

En dan is er nog iets wat ik maar niet begrijp. Het is sportvissen. Waarom wordt het niet gewoon verboden om vis mee te nemen? (als sportvisser, met je vispas)

Waarom die ''open'' tijden? Waarom minimum maten? Waarom uberhaupt een sportvisser de keus geven om een vis legaal mee te nemen?

Waarom kappen we er niet gewoon mee? Totaal meeneemverbod voor alle soorten, ongeacht maat, ongeacht seizoen, ongeacht vangplaats.

Is er 1 iemand in Nederland die dit niet zou overleven? Zoja, ben je nou een sportvisser of een broodvisser? Dan moet je maar beroepsvisser worden. En als je perse vis wilt eten, dan koop je dat maar.

Er zou ten alle tijden, voor alle vis gevangen door sportvissers, 100% catch and release moeten komen.

Laten we eens beginnen met een algeheel verbod voor zoet binnenwater. En meteen hard aan pakken bij overtredingen, zonder gedogen of genade zware straffen geven. Al je spullen inleveren, en 1000 euro per kilo vis erboven op.

Want het slaat helemaal nergens op om je gevangen vis te eten. Niet hier in Nederland. En al helemaal niet als overal de noodklokken rinkelen.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

08-05-2012 12:30

Je gaat wel erg ver jozef.

Ten 1e is het meeneemverbod per vereniging al geregeld zie vorrige post.
ten 2e waarom gun je mensen hun eigen gevangen visje niet dan.
Als ik een kabeljauw vang,dan eet ik m op ook..lekker toch en het scheelt aardig wat centjes.
Sommige mensen vinden een snoek of snoekbaar nu eenmaal lekker,en daar is niets mis mee,tenzei er een verbod geldt.Zo simpel is het nu eenmaal.

En daar komt bij,mocht er een algeheel verbod komen zoals jij wenst,wie gaat dit controleren en niet geheel onbelangrijk,wie gaat dit allemaal betalen.
Voor open kanalen en rivieren maakt dat ene snoekje geen zak uit en voor plasjes en putten is het een en ander al geregeld in je vergunning..
groeten nico
Gebruikersavatar
Lennart Zoeter
Berichten: 199
Lid geworden op: 26-03-2011 09:58
Locatie: Bergen op Zoom

08-05-2012 14:39

jeffrey van osch schreef:Gesloten vistijd weet ik niks vanaf ( trek ik zelf ook niks van aan ) maar als een snoek groter is dan 70 cm geloof ik mag je hem meenemen .

ik betwijfel of de oostblokkers (het zijn niet altijd per sé polen, hoewel het wel zo lijkt ;) ) ooit hebben gehoord van een minimummaat laat staan dat ze er zich aan houden.

Josef Stalscu schreef: Waarom wordt het niet gewoon verboden om vis mee te nemen? (als sportvisser, met je vispas)


omdat je dan je eigen aasvissen niet meer kunt vangen??? en zou je op het strand ook geen tongetje of een zeebaars mee mogen nemen???
ik ben ook tegen het vis meenemen maar ik kan niet ontkennen dat ik dit af en toe wel doe, dat zijn vrijwel altijd voorns van wateren waar het bestand wel iets kan hebben.
2012
karper: 9 schubkarpers
brasem: 1
zeelt: 0
snoek: 1 (op mn pop-up ;) )
Gebruikersavatar
Ruben Sibbing
Berichten: 173
Lid geworden op: 20-09-2009 00:24

08-05-2012 18:15

Ik zag dat die vent met kunstaas aan het vissen was, en de snoek was denk ik rond de 80 cm. Van veraf gezien.
Ook mag je daar niet vissen, ze hebben begin van dit jaar een enorm hek neer gezet met bordjes verboden toegang voor onbevoegde.

Ik zelf heb hier vorig jaar nog gevist, maar omdat sommige mensen niet snappen dat ze gewoon hun afval mee moeten nemen...mag niemand er meer vissen.
Daarom nu maar per boot begonnen:) Dat mag nog steeds wel...
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

08-05-2012 18:59

Nico

Het gaat wel ver, dat snap ik. Maar ja, wat willen we nou?

Want alles gaat naar de klote, dan moeten we toch ver gaan als we nog willen redden wat er te redden valt? Het gaat niet om dat ik jou je visje niet gun. (en tienduizenden andere vissers die dit wel eens doen) Het gaat mij puur om de vis stand. Nou, die is voor bijna alle soorten zorgwekkend.

Ik kies dan voor de soort ipv dat je lekker een visje kan mee nemen. Dat je zegt dat dit niet uit maakt, hier en daar een snoekje weg, dan onderschat jij hoeveel kilo vis er elk jaar verdwijnd.

En je hebt het over kabeljauw. Ik zei al, laten we beginnen met zoet water. Maar toch, je kan die kabeljauws en zeebaarzen maar beter terug zetten, want die zijn er ook al zeer slecht aan toe, met name de kabeljauw.

Weet je waar het goed gaat met de zeebaars, in ierland....... Sinds de invoering van een totaal meeneemverbod van zeebaars is die plaats uitgegroeid to 1 van swereld beste zeebaars stekken.

dit is HET voorbeeld wat een effect van een meeneemverbod voor sportvissers kan hebben.

Stond iets over in Het Visblad geloof ik.

--

Lennart

Aasvissen vangen... tsja, dat is een goede.. Dat weet ik ook even geen antwoord op, maar je kan ook een sardientje als aasvis gebruiken natuurlijk. Voor velen niet ideaal, dat klopt. Ik vond vroeger vissen met levend aas het leukste wat er is, dat mag ook niet meer. Het is niet anders, als er problemen zijn moet je ze oplossen en niet stug door gaan totdat het te laat is.

Er zijn zat mogelijkheden om aan aasvissen te komen, die net zo goed werken.



Kortom, mijns inziens is het belang van de vistand vele malen groter dan een visser die af en toe een visje mee neemt. Want die ene visser, daar zijn er tienduizenden van. En een groep die 5 dagen per week vissen en trekken er elke dag 10 snoekbaarzen uit. Dan gaat het hard. En het gaat ook hard.

Helaas, het is niet anders. Maar goed, zal wel niet gebeuren. Net zoals er nog steeds palingvissers zijn, die gaan door todat die soort niet meer bestaat.

En dan??? Denk dat er dan heel veel vissers thuis zitten, ook die nu vis mee nemen,en denken: ''hmmm, was toch wel lekker een paling/snoekbaars, jammer dat ze niet meer bestaan''.



Oja, wie gaat dat betalen, wie gaat dat controleren?

1. hoezo wie gaat dat betalen? Wat valt er te betalen dan? Gewoon een algeheel meeneemverbod voor alle soorten. Punt. Dat kost je welgeteld 1 extra pagina volgend jaar bij de vispas als info. Thats it. Misschien nog een spotje op tv.

2. dus als iets moeilijk te controleren is, dan moet het maar mogen? Bovendien, hoezo moeilijk te controleren? Wat is nou moeilijker te controleren: dat je helemaal niks mee mag nemen? Of dat je mee mag nemen van die soort, als ie zo groot is, in dat seizoen, op dat water wel daar niet, etc etc?

Het zou het juist veel makkelijker maken.


Mensen die perse toch inheemse vis willen eten kunnen dat of kopen bij een beroepsvisser/viswinkel, of een beroepsvergunning aan vragen. (die hopelijk geweigerd wordt)
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

09-05-2012 10:42

Wauw Josef, wat een tirade :D

Wat is nu eigenlijk het probleem? Dat er mensen zijn die vis meenemen? In de meeste gevallen is dit volgens mij niet zo'n heel groot probleem hoor. Indien het meenemen een probleem veroorzaakt, wat is dan precies het probleem (behalve dan dat wij steeds slechter vangen?). Alles gaat met golven, dus ook de visstand. Slecht jaar, goed jaar, veel natuurlijke vijanden, minder natuurlijke vijanden, veel meenemeners, minder meenemers. Gemiddeld zal de visstand niet zo'n schade berokkent worden denk ik.

Met het opnemen van een pagina in de vispas ben je er niet hoor. We mogen immers ook niet te snel rijden, moet jij eens kijken hoe vaak jij recht hebt op een boete omdat jij wel te snel rijdt en hoe vaak jij een boete krijgt. Nu is snelheidsovertredingen een melk koetje en is daar veel budget voor ..... en toch weet jij in 99 van de 100 gevallen door de mazen van het net te sluipen. Vis meenemen heeft totaal geen prio (en terecht), dus de pakkans is minimiem, dus doet men gewoon door.

Mocht jij per ongeluk geen auto, scooter, brommer rijden dan gaat bovenstaande wellicht niet voor jou, dan vraa ik jou eens te kijken naar jouw nachtjes (mogen die altijd waar jij vist?) of andere zaken waar jij misschien zelfs wel onwetend de wet overtreedt.

De controle in mijn omgeving door controleurs / politie is echt minimaal, waardoor de meenemers gewoon hun goddelijke gang kunnen gaan.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-05-2012 12:12

Joost heeft het weer eens op de heupen, en hij heeft wel een punt.

Het is alleen zo jammer dat hij weer eens niet verder ziet dan het puntje van zijn neus.

Wie gaat het betalen; volgens hem kost het niets meer dan een extra pagina in het boekje.
Dat zou kloppen als er niet meer achter een dergelijk verbod zou zitten.

Wie betaald er dan wel?

Nou heel SIMPEL IEDERE VISSER GAAT BETALEN.
En waarmee dan wel?

Nou een totaal visverbod is dan in het zicht, het vissen wordt dan NIET MEER DAN EEN HAAK IN DE BEK VAN EEN LEVEND WEZEN SLAAN.

Waarom zoveel hoofdletters?

Ook heel simpel, je moet wel schreeuwen het wordt kennelijk niet begrepen.

Het is een kreet in Nederland: Joost zal het weten, nou in dit geval weet hij het niet en vist hopelijk achter het net met de stelling.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

09-05-2012 12:22

Astublieft

http://www.pzc.nl/regio/schouwen-duivel ... vissen.ece

Klote Oosterlingen ook!!! ;-)
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

09-05-2012 14:33

@ Joost: Je voorstelling van zaken wat de visstand betreft is gewoon schromelijk overdreven. Met veel soorten op veel wateren gaat het prima. En hoewel ik niet ontken dat de snoekbaarstand te leiden zal hebben onder stroperij is ook dat gewoon een vis die zich voortplant in onze wateren, wat betekent dat er enige ruimte voor benutting is.

Het probleem zit hem ook niet in de sportvisser die een paar keer per jaar een visje meeneemt, het probleem zit hem in die stropers met hengel die vijf dagen per week alles wat ze vangen de kop in slaan. Een beperking op maximaal 1 snoekbaars (of vis) per persoon zou mijns inziens veel meer hout snijden dan een totaal meeneemverbod. Immers met één vis heb je de pan vol en heb je geen ruimte om ook nog een berg vis te verhandelen (wat overigens al verboden is als sportvisser).

Je hebt een hoop geneuzel over controle, maar laten we nou eens even realistisch kijken, hoe vaak wordt jij gecontroleerd aan de waterkant? Ik pakweg een handvol keren per jaar op bijna 100 nachten. Daar komt dan nog eens bij dat de verenigingscontroleur niet de bevoegdheid heeft om in jou tassen te kijken of daar toevallig een visje in zit. Hoe dit bij BOA's zit zal iemand me op aan moeten vullen, maar er staat me bij dat ook die niet die bevoegdheid hebben en dat alleen politie dat zondermeer mag. Ik zeg niet dat alles wat moeilijk te controleren is maar moet mogen, maar wel dat het weinig zin heeft om van alles te verbieden als er niet gehandhaafd wordt. Ik denk dat handhaving niks makkelijker wordt dan nu, het probleem blijft gewoon dat een controleur een sportvisser aan moet treffen die een vis in bezit heeft.

Daarnaast dikke +1 voor Douwe wat betreft meeneemverbod als weg naar een totaal visverbod. Voor veel leken is vissen acceptabel dierenleed omdat er zo af en toe een vis in de pan gaat.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

09-05-2012 15:04

Douwe Bijlsma schreef: Joost zal het weten


:lol: :lol: :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

09-05-2012 18:04

Het probleem? Haha, nou, de visstand misschien? ;-) Het valt helemaal niet mee!!

Maar ok mannen, dan moeten we elkaar de hand schudden, and agree to disagree.

Ik ben wel voor een algeheel meeneemverbod voor sportvissers in binnenwater, en anderen weer niet.

Verder geen vreemde zaken aan de hand. En op de man spelen in elk topic, tsja, alles went he.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-05-2012 18:44

Op de man spelen?

Ja dat is best wel eens nodig als die man met zijn ideeën de sport naar de kloten wil helpen.

Een voorstander van een algemeen meeneemverbod is een voorstander van het einde van de hengelsport in het algemeen.

Met een dergelijke stelling help je niet alleen de sport naar de kloten maar zorg je ook nog eens voor een grote werkeloosheid en faillissementen van veel bedrijven.

Als dit meer is dan wijzen op een spelfout dan is dat meer een handreiking naar de Dierenbescherming en de PVDD.

Gefeliciteerd zou ik zeggen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

10-05-2012 02:08

Dat is een beetje door slaan. Op sommige wateren mag je sowieso al geen vis mee nemen, maar daar wordt en mag nog steeds gevist worden. Het is onzin om te denken dat als je een algeheel meeneemverbod in stelt voor sportvissers daar dan uit vloeit dat er straks helemaal niet meer gevist mag worden.

Onze hobby gaat momenteel maar door 1 manier naar de klote, en dat is dat er soorten op uitsterven staan.
Zit hier wel vis?
Richard Beekers
Berichten: 67
Lid geworden op: 17-07-2011 17:46

10-05-2012 03:58

Gerardo Heezen schreef:
@Richard: We doen zo moeilijk over karper meenemen. Tuurlijk zie ik het ook liever niet maar zolang het niet verboden is volgens de vergunning mag het gewoon. Die witvisser die voorntjes meeneemt voor het dood aas vissen, of die snoekbaarsvisser die de snoekbaars meeneemt om op te eten vinden we allemaal niet erg maar ohwee als het een karper is..


Ja zeker ohwee als het gaat om de karper.
De vergelijking die jij maakt is zinloos. Hoeveel karpers zwemmen er en hoeveel voorntjes?
Kijk maar eens naar het bestand, bekijk het grote 'picture' en niet kortzichtig.

Natuurlijk ga ik moeilijk doen..ik ga het niet laten verzieken, het is mijn hobby mijn sport en als ik iemand anders aan de waterkant mijn sport zie verzieken dan ga ik daar maatregelen voor nemen. Jij niet ? Fijn voor jou joh..

Niet iedereen heeft autos en geld..denk aan de jeugd denk aan mensen die niet in staat zijn om auto te kunnen rijden.
Die mensen gaan dan aan de waterkant zitten in hun buurt. Een klein plas water waar al niet zoveel karper zwemt..zie je daar stropers aan de waterkant..laat je lekker hun ding doen..paar dagen later weer..en weer..en dit keer met zijn neef of broer..
Jaar later zit je daar 1 week lang en vangt niks..waarom ? Waarom moest dat gebeuren ? Omdat Jij, ik en Hans hier helemaal niets aan gedaan hebben...weg hobby verziekt door mensen die het nodig vonden daar de vis mee te nemen om te eten en mensen die daar niets om gaven.

Vis om te eten kun je ook gewoon kopen hoor !!!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

10-05-2012 07:47

het volgende maak ik op uit je relaas...

Niet iedereen heeft autos en geld..denk aan de jeugd denk aan mensen die niet in staat zijn om auto te kunnen rijden.
Die mensen gaan dan aan de waterkant zitten in hun buurt


dus als je auto`s en geld hebt is karpervissen nutteloos ?

:lol: :lol: :lol:

verder......

is een karper een strafblad waard ? :o :-? :roll:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

10-05-2012 10:07

Richard Beekers schreef:het is mijn hobby mijn sport en als ik iemand anders aan de waterkant mijn sport zie verzieken dan ga ik daar maatregelen voor nemen. Jij niet ? Fijn voor jou joh..


correctie....

het is ONZE hobby , ONZE sport en indien er andere mensen met andere ideeen ook gebruik van willen maken, hebben zij daar het recht toe indien het strookt met de wetgeving.
je bent wel erg op jezelf gericht.. zijn meer mensen als jij op deze planeet hoor.
je bent niet alleen op de wereld remy.
problemen mee? fijn voor jou joh.... :lol:

Omdat Jij, ik en Hans hier helemaal niets aan gedaan hebben...weg hobby verziekt door mensen die het nodig vonden daar de vis mee te nemen om te eten


nog 1tje dan :D

denk dat jij het eerder gaat verzieken voor JOUW hobby.. staat er straks in de krant : aggressieve karpervisser slaat medevisser het ziekenhuis in.
gevolg: jij hebt een strafblad, (nacht) vissen wordt verboden etc... goed plan man! chapeau! :P
flensje.
Laatst gewijzigd door michel Tja op 10-05-2012 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(