Bremmen, platten, snotlappen en af en toe een karper


Gebruikersavatar
Lennart Zoeter
Berichten: 199
Lid geworden op: 26-03-2011 09:58
Locatie: Bergen op Zoom

27-04-2012 17:51

Eus Molewijk schreef:Het zal een verandering in de fauna zijn denk ik. Kijk maar eens hoeveel aalscholvers je ineens ziet vergeleken met een jaar of 15 geleden. Of meerkoeten, dat worden er ook alleen maar meer. Ze gedijen natuurlijk lekker op al die boilies, misschien worden ze er wel vruchtbaarder van?


Aart Lokhorst schreef:Op alle open wateren is de biomassa aan vis behoorlijk afgenomen in de laatste 15 jaar. Dus ook de aalscholverpopulaties in die gebieden.
Uitzonderingen daargelaten, maar waar minder vis zit zit minder vreten voor de aalscholvers 1 + 1 = gewoon 2 en niet anders...


ze zijn dus gewoon een stuk brutaler geworden ;)

Eus Molewijk schreef:Ik denk dat het god's manier is om het aantal karpervissers proberen terug te dringen.


:lol:
2012
karper: 9 schubkarpers
brasem: 1
zeelt: 0
snoek: 1 (op mn pop-up ;) )
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

06-05-2012 12:54

De platten zijn hier iets rustiger geworden. Ik heb het geluk dat ik voor BFP vis en derhalve een iets ander aas (volgend jaar pas leverbaar voor de klant) kan gebruiken. Ik vis op precies dezelfde manier als voorgaande periode, alleen het aas is anders. De vismeelbollen moeten even geduld hebben voordat ze weer mogen zwemmen. Ik ben toch een fan van bollen die direct hun ding doen. Dippen voor het drogen, amino's, activators enz. Nu is het zo dat ik in de voorgaande jaren al een opmars heb geconstateerd in het brasem haken maar dit jaar was het echt erg. Toch eens even in de spiegel gekeken en conclusies getrokken. Een week lang max. 500 gram bollen verspreiden over ong. 100 m2. En het resultaat mag er wezen. Ligt het aan de nieuwe Squid X van BFP? Wie zal het zeggen. Het voergebied is iets vergroot in combinatie met de Squid X maar verder heb ik eigenlijk niets anders gedaan. Volgend jaar toch maar even iets minder ''volle'' bollen gebruiken, dan kan ik echt zeggen dat ik het water door heb.

Moraal van het verhaal is in dit geval heel simpel. Haak je de verkeerde vissen, of haak je niks. Hou het even vol maar probeer op een gegeven moment iets anders. Ik heb daardoor een prachtweekend mogen ervaren. Zo zie je maar weer dat je met bollen of ingredienten van 1 firma twee totaal verschillende resultaten kunt boeken op bijna dezelfde vierkante meters. Kijk, observeer, leer en voer uit. wat voelt het vangen weer simpel :wink: :lol: Vooral na 46 platten op die stek!
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Eus Molewijk
Berichten: 2418
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Contacteer:

06-05-2012 22:10

Good angling Cor. Zo zie je maar wat je meteen beetje nadenken over wat je doet kunt bereiken. Het was mij ook al opgevallen dat bepaalde aassoorten een heel stuk brasem gevoeliger zijn dan anderen.

Wel eens met vismeel/heilbot pellets gevist op een brasemrijk water? Leuk hoor. ;)
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

07-05-2012 11:47

Ik ben blij dat je mijn goede raad hebt opgevolgd Cor hahaha :wink: