Grind bed aanlegen


Theo Belt
Berichten: 338
Lid geworden op: 19-06-2007 15:32
Locatie: Assen

08-03-2012 17:02

nico offerman schreef:Hoezo Aso's
Het enige wat ik doe wat niet mag is vissen met een tent.


Hoe haal je het in je hoofd om met een tent te gaan vissen waar dat niet mag..echt van de gekke.?.Moeten we met zijn allen gaan doen wordt het mooi een camping aan de waterkant..

Of het nu steentjes in het water zijn of een tent waar het niet mag...allebei net zo aso..Als je begrijpt wat ik bedoel.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

08-03-2012 17:09

Theo Belt schreef:Hoe haal je het in je hoofd om met een tent te gaan vissen waar dat niet mag..echt van de gekke.?.Moeten we met zijn allen gaan doen wordt het mooi een camping aan de waterkant..

Of het nu steentjes in het water zijn of een tent waar het niet mag...allebei net zo aso..Als je begrijpt wat ik bedoel.


wel makkelijk he!

als je op zo een manier gaat redeneren,kan je alles recht lullen wat krom is... :roll: :-?

vooral allemaal (aso) blijven doen en als iemand je ergens op aanspreekt gewoon naar de ander wijzen ,simpeler kan haast niet...
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

08-03-2012 17:32

Of het nu steentjes in het water zijn of een tent waar het niet mag...allebei net zo aso..Als je begrijpt wat ik bedoel.[/quote]

nee Theo, ik als simpele karpervisser begrijp geen reet van wat jij hier bedoelt duidelijk te maken
Theo Belt
Berichten: 338
Lid geworden op: 19-06-2007 15:32
Locatie: Assen

08-03-2012 17:37

Tja snapt het wel..Wellicht kan en wil die het voor je uitleggen..
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

08-03-2012 17:52

Hij die zonder zonden is, werpe de eerste steen.
*/steentjes weer op grond laat vallen/*
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
damiannn bou
Berichten: 22
Lid geworden op: 31-10-2010 21:16

08-03-2012 19:44

nico offerman schreef:Hoezo Aso's
Weet niet wat jij aan de waterkant doet,maar zal wel niet veel soeps zijn dan.



wat heeft dat er mee te maken?? topvisser
ik zeg toch ik zou het niet doen maar gelul over verboden er is wel meer verboden
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

08-03-2012 21:23

Jij begint toch over aso's.
ten 2e.ik ben geen topvisser,maar ik vang mn visjes iig wel zonder al die gekkigheid.zoals grindbedje aanleggen ed.
En idd er is zoveel verboden..maar wat wil je daar nou mee zeggen.
de discussie gaat toch over het dumpen van grind of heb ik het verkeerd.
Laat ik het dan anders zeggen.
Als je zover moet gaan om een vis te kunnen vangen,kun je beter een andere hobby zoeken...
groeten nico
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

08-03-2012 22:07

Best wel een verschil

Tent neerzetten waar het niet mag---------Troep in het water gooien

??????

Te makkelijk gezegd dit!

Maare ga vooral door met van alles in het water dumpen,hoop van harte dat je het voor je zelf verziekt en voor andere,dat je altijd verkeerd aangekeken gaat worden!

Ongeacht wie wat in het water pleurt.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
damiannn bou
Berichten: 22
Lid geworden op: 31-10-2010 21:16

09-03-2012 14:55

nico offerman schreef:Jij begint toch over aso's.
ten 2e.ik ben geen topvisser,maar ik vang mn visjes iig wel zonder al die gekkigheid.zoals grindbedje aanleggen ed.
En idd er is zoveel verboden..maar wat wil je daar nou mee zeggen.
de discussie gaat toch over het dumpen van grind of heb ik het verkeerd.
Laat ik het dan anders zeggen.
Als je zover moet gaan om een vis te kunnen vangen,kun je beter een andere hobby zoeken...

1 ik begin over aso' s ja omdat jij heel groot schrijft dat het verboden is zoals wel meer verboden is maar dat doen we wel

2 je past je aan bij de aso's door al een vooroordeel te hebben en op een forum te zetten dat wat ik aan het water doe niet veel soeps is terwijl je me niet kent of ooit gezien heb(netjes hoor)

3 ik zeg toch ook niet dat het goed is grindplekken zelf te maken ????

en het voorbeeld tentjes enz komt niet van mij af ik had het over wat verboden is dat we allemaal wel wat doen wat verboden is
maar jij legde het verboden er wel heel dik bovenop vandaar mijn reaktie

have fun aan de waterkant :-)
Gebruikersavatar
stefan hermelink
Berichten: 141
Lid geworden op: 04-06-2008 18:26
Locatie: denekamp

13-03-2012 20:47

ik zie hier dus egt het probleem niet, er worden kunstwerken gemaakt vistrappen, stuwtjes enzo hierbij worden er kilo's soms tonnen stenen ingemetseld. dus dat aanhangertje grind maakt echt geen fuk uit.

en verboden is er zoveel je moet gewoon oppassen dat je niet gepakt word :D

en 99 procent vist hier met beetmelders en alle zooi die er altijd weer naar de waterkant word gesleept, das netzo iets allemaal overbodige luxe netzo als dat grindplaatje maar als het werkt waarom nie :D

hoort niet in de natuur ? hoort al dat gaas ook niet tegen aalscholvers zodat ze de vis niet opeten, maar het is wel een oplossing en die helpt :D
daarbij voert men tegenwoordig kilo's boilies soms zonder er bijna te denken dat is pas vervuiling

mzzl
keals
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

13-03-2012 20:55

Ik denk zo maar dat ik de oprijlaan voor mijn huis door de tuin van de buren aanleg. Moet allemaal kunnen. Doet de gemeente tenslotte ook, straatjes aanleggen. :roll:

Die 99% zal beetmelders en zooi net als ik inpakken en mee naar huis nemen, mag ik toch aannemen?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

13-03-2012 22:24

Heb net de discussie eens even rustig doorgelezen. En kom helaas weer tot de conlusie dat onze hobby bij een groot aantal personen totaal doorgeslagen is.
Maar ga vooral allemaal door met de relatief weinige regels die er zijn aan de laars te lappen! Zo gaan we een mooie toekomst tegenmoet aan de waterkant.

En dan nog maar niet over de verdraagzaamheid onder elkaar te spreken.
Het is tegenwoordig nog niet meer mogelijk op dit forum op een gezonde manier discussie te voeren zonder elkaar voor weet ik niet wat uit te maken en met modder of in dit geval grind te gooien.
De discussies zouden gevoerd moeten worden om er je voordeel uit te halen en je kennis uit te breiden cq. te delen maar de zinvolle discussies zijn helaas op een hand te tellen.

mvg Rob
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

14-03-2012 08:40

:roll:
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Heb deze tools standaard aan mijn tackle box toegevoegd! :roll:

mvg.
Wijnand Lubbertsen
Berichten: 64
Lid geworden op: 02-01-2012 08:27

19-03-2012 19:23

Verdraaid komt mijn voerbootje daar voorbij hopelijk leeg anders vang ik dit weekend weerniks :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
kornelis schipper
Berichten: 351
Lid geworden op: 31-03-2010 14:32
Locatie: putten

25-03-2012 10:17

michel Tja schreef:wat zal de volgende topic zijn?

put leegpompen en rapen maar ? :-? :lol:

heb ook ergens het idee dat er mensen zijn die hier de boel in de maling willen nemen met dit soort topics.
of zal het echt ?? ......
n.a.v topic - zandplek maken bijv..
ben ik naief dit te denken en zijn mensen echt zo ?


diamiet staven worden voor het koraal vissen gebruikt .
kun je ook gebruiken als de karpers in de takken liggen .

of een staal kabel over een elektrische hoogspannings kabel gooien en dan met rubbere handschoenen aan elektrisch afvissen....

ja er zijn er nog vele methodes om deze manier van ecco terreur toe te passen op viwateren.
de mens is zo slim om allerlei alternatieven te verzinnen.
Vissen is ontspanning en geen gezeur met elkaar.
michael willemsen
Berichten: 17
Lid geworden op: 16-02-2007 14:22
Locatie: enschede

28-03-2012 16:38

Pff drop off lood vs wat stenen in het water gooien mhhh.

Ik vind dat er hier echt zwaar overdreven word.
Als je dit al zoooo erg vind,waarom stop je dan niet met karpervissen?
als je een karper aan de haak hebt ,is dat zekers leuk en gezond voor de vis.

Mijn mening is: stadsvijvers moet je geen stenen in gooien.
Grootwater/kanaal waarom niet,heeft toch niemand last van.
Bennie van Schijndel
Berichten: 260
Lid geworden op: 02-01-2008 21:08
Locatie: Megen

28-03-2012 17:02

Op kanalen zal Rijkswaterstaat er niet blij mee zijn.

Ondanks datr er niemand last van heeft waarom zou je het doen. Geef eens 1 goede reden?? Ik kieper toch ook geen grind in jou tuin?? Of straat??
Ewoud Kuijvenhoven
Berichten: 183
Lid geworden op: 10-08-2008 07:39

29-03-2012 06:52

Als je dit al zoooo erg vind,waarom stop je dan niet met karpervissen?


Nee! De vraag moet andersom gesteld worden. Als je, met alle middelen die je tot je beschikking hebt, geen vis kunt vangen, waarom stop je dan niet met karpervissen? Dit is de vraag.

Dit is weer typisch een idee van de magnetron generatie. Ik wil NU!!! vis. Te bedonderd om de uren te maken. Dus lappen we de regels aan onze laarzen en proberen het ook nog goed te praten met kreten als; "daar heëft toch niemand last van" en "er zijn wel ergere dingen". Allemaal flauwe kutsmoesje om het eigen gedrag maar weer goed te praten.

Nogmaals, als je met alle kennis, materialen en aassoorten die er zijn niet in staat bent om je visjes te vangen dan moet je echt gaan stoppen. En ja, als het tegenzit kan daar wel eens veel tijd in gaan zitten.
Bennie van Schijndel
Berichten: 260
Lid geworden op: 02-01-2008 21:08
Locatie: Megen

29-03-2012 07:54

Mooi verwoord Ewoud!! Klopt helemaal wat je zegt.
Jessy Venhuis
Berichten: 4
Lid geworden op: 05-03-2012 13:02
Locatie: Hengelo

29-03-2012 12:55

Ewoud Kuijvenhoven schreef: Nogmaals, als je met alle kennis, materialen en aassoorten die er zijn niet in staat bent om je visjes te vangen dan moet je echt gaan stoppen. En ja, als het tegenzit kan daar wel eens veel tijd in gaan zitten.


niet dat ik vind dat er grind in het kanaal moet worden gegooid, maar ik vind bovenstaande redenatie onzin

de topic-starter wil het alleen anders aanpakken en dan vinden de sommigen hier dat te ver gaan en dat hij maar moet stoppen.

Ik heb geen voerboot en houd geen dikke voercampagnes omdat ik ook zonder wel mijn vissen vang.
Moet iedereen die kilo's voer in het water gooit of met een voerboot dan maar stoppen omdat ik vind dat ze te ver doorslaan?

Beter om de topic-starter te verklaren (buiten dat het illegaal is) waarom het geen zin heeft om een grindbed(je) in een modderig kanaal aan te leggen.
-omdat het je favoriete stek is zal je er al wel vis vangen en waarom wil je er dan wat veranderen....
-het grind zal snel weer bedekt zal zijn met slib en is het effect weg..
-als er al mosseltjes in het water zitten die zich zouden kunnen vestigen op het grind, dan kun je net zo goed de reeds aanwezige mosselbanken opzoeken....
- etc etc...
Gebruikersavatar
Lennart Zoeter
Berichten: 199
Lid geworden op: 26-03-2011 09:58
Locatie: Bergen op Zoom

29-03-2012 17:36

het is veel handiger en goedkoper om jezelf aan de natuur aan te passen en niet andersom.
voorbeeldje:
als je een mooie stek gevonden hebt maar er staat net een boompje (struik oid kan natuurlijk ook)) in de weg. ga dan een stukje het water in zet daar je rodpod neer en vis er omheen. veel sneller, makkelijker en beter voor de natuur dan dat boompje om te zagen.

------------------------

loopt het niet lekker op je stek? zoek dan een niewe en ga daar vissen.
2012
karper: 9 schubkarpers
brasem: 1
zeelt: 0
snoek: 1 (op mn pop-up ;) )
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

29-03-2012 18:15

volgens mij vissen een boel mensen voor de verkeerde redenen....
(lees: materiaal,gewicht,patsen,vergelijken,stoer,verveling,drang,dwang,bang...)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Lennart Zoeter
Berichten: 199
Lid geworden op: 26-03-2011 09:58
Locatie: Bergen op Zoom

29-03-2012 18:32

mensen die patserig doen met hun materiaal, zo'n hekel aan :x

was r een man die tegen me zei: "ja, je mag best voor me uitgooien, maar pas op, die hengel + molen zijn samen €1500,- waard."

kwam ie mee op de proppen nadat ie me probeerde wijs te maken dat hij uit een klein putje hier in de buurt een snoek van 1.70 m had gevangen en dat ie m probeerde dood te slaan met een knuppel, toen dat niet lukte was ie er, volgens hem, met zn auto overheen gereden.

yeah right....
ik ben weg hiero :-?
------------------------------
je hebt gelijk Tja.
meer genieten van de natuur, kun je zelfs nog eventuele hotspots mee vinden. kijk om je heen en je ziet genoeg aanwijzingen. dan heb ik geen €1500,- nodig :lol:
2012
karper: 9 schubkarpers
brasem: 1
zeelt: 0
snoek: 1 (op mn pop-up ;) )
jan velzen
Berichten: 59
Lid geworden op: 08-01-2012 14:49
Locatie: zoetermeer

05-05-2012 21:31

het grind zakt snel in de bodem weg zeker als die zacht is,
probeer eens onderwater hardend beton [hahahaha]
een vrije visser.

een eigenstek heb je alleen op je graf [tenzij je een eigen meer hebt]