Boetebedragen 2012


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

05-01-2012 17:58

Kees Ouwendijk schreef:
Ik heb viswedstrijden gezien waar soms wel 5 hengels (toppen klaar voor gebruik) klaar lagen,
dus volgens de regels ? er werd gevist met 6 hengels.


Deze gaat niet geheel op aangezien een wedstrijdvergunning een aparte aanvullende vergunning is tov de visserijwet.

Ik organiseer elk jaar een karperwedstrijd waar in de vergunning staat met 2 hengels vissen en 2 hengels voor handen. Dus in deze situatie mag iedere deelnemer 4 hengels klaar hebben liggen waarvan er max 2 in mogel leggen.
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
B. van Thiel
Berichten: 368
Lid geworden op: 20-05-2003 02:00
Locatie: Houten

05-01-2012 22:35

Voor de hondenbezitters onder ons , hondje los 85 euro , hondje poepen 120 euro.
En nog even de klapper , Grofvuil te vroeg of zonder afspraak 340 euro ....was 180
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

06-01-2012 00:01

even ter verduidelijking, al deze zaken, hoe krom ze ook zijn worden niet bepaald door die politie man of vrouw die jou aan de waterkant bezoekt en eventueel bekeurt voor een gemaakte overtreding.
hij of zij staan daar op dat moment niet omdat hij of zij dat willen, laat staan dat dat is om jou te treiteren, we hebben het hier over gewone mensen net als jij en ik die handelen vanuit een opgelegd beleid, gemaakt in den haag door politici waarvoor jij en ik gekozen hebben.
Laat dit soort zaken eens zwaar meetellen in het uitbrengen van je stem bij een volgende verkiezing want dit zijn de zaken waar het in het dagelijks leven om gaat.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

06-01-2012 07:38

sterker, er komen steeds meer agenten bij, die ook een waarschuwing geven voor sommige delicten. Dit omdat zelfs zij niet uit een ei zijn.

En...

Waakzaam en Dienstbaar

nuttig (bn) : bevorderlijk, bruikbaar, dienstbaar, dienstig, goed, leerzaam, praktisch, productief, van dienst, van nut, voordelig, winstgevend

ondergeschikt (bn) : afhankelijk, dienstbaar, gesubordineerd, onderdanig, onderhorig, onderworpen, subaltern


tja welke kiezen we?
It's okay 2 pay
Roy Koen
Berichten: 312
Lid geworden op: 28-01-2006 23:10
Locatie: Schiedam
Contacteer:

06-01-2012 08:44

Als ik word gecontroleerd geef ik altijd met opzet de verkeerde vispas aan ze, als ze zeggen ja hoor in orde prettige dag verder. Dan roep ik ze terug en vraag ik wat ze nou fout hebben gedaan.. Daarna leg ik uit waar ze op moeten letten en waarom die vispas niet geldig is, je zou ze dan eens moeten zien haha. Maar kortom een politieagent weet 9 van de 10 keer niet eens welke vergunning geldig is op het water..
Alle in's en out's van HSV Schiedam? https://twitter.com/hsvschiedam
-------------------------
http://hengelsport-schiedam.nl/
Wijnand Lubbertsen
Berichten: 64
Lid geworden op: 02-01-2012 08:27

06-01-2012 08:55

Kort antwoord op 't geven van een verkeerde vispas.
Roy als er wordt gevraagd om legitimatie en de verkeerde pas staat niet op jouw naam komt er een boete bij.
Als het jouw tweede vispas betrefd dient er te worden gevraagd naar jouw eerste vispas, dit geldt als je lid bent van twee verenigingen
Roy Koen
Berichten: 312
Lid geworden op: 28-01-2006 23:10
Locatie: Schiedam
Contacteer:

06-01-2012 09:06

Ik weet er alles van Wijnand, ik ben zelf een controleur. Mijn doel is alleen om de politie duidelijk te maken waar ze wel naar moeten kijken. Vaak kijken ze alleen naar oh een vispas dan zal het wel goed zijn..
Alle in's en out's van HSV Schiedam? https://twitter.com/hsvschiedam
-------------------------
http://hengelsport-schiedam.nl/
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

06-01-2012 18:44

Stroperijbestrijding in visserijwet





vrijdag, 06 januari 2012



Staatssecretaris Bleker (Ministerie van EL&I) heeft de Eerste Kamer geinformeerd over de voorgenomen wijziging van de Visserijwet die te maken heeft met de stroperij bestrijding.

In zijn antwoord geeft Bleker aan dat de bestaande handhavingsinzet wordt gehandhaafd en dat daarbij ook de dierenpolitie zal worden ingezet.

Effectiever

Door het verhogen van de straf en het uitbreiden van opsporingsbevoegdheden is de verwachting van Bleker dat de stroperijbestrijding effectiever kan plaatsvinden. De gecoördineerde aanpak in stroperijteams, waarin meerdere handhavingspartners samenwerken wordt voortgezet.

BOA's

Naast de KLPD en de regiopolitie kunnen ook provinciale handhavingsambtenaren of BOA’s vanuit de sportvisserij of de waterbeheerder aan de stroperijteams deelnemen. Op deze wijze wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van alle aanwezige ogen, oren en handen in het veld. Tot slot is ook voorzien in een verkoopverbod voor sportvissers.

De brief van de staatssecretais aan de Eerste Kamer kunt u hier downloaden (PDF

Gevonden op de site van Sportvisserij Nederland

Groet,
Peter
Michael Walraven
Berichten: 142
Lid geworden op: 21-03-2006 11:19
Locatie: Den Haag

09-01-2012 20:46

Vind de boetes eigenlijk te laag.

Nu nog zal je zien dat genoeg mensen het verklote, en ja alles valt onder verklote!

De wet is misscien niet helemaal top, maar ik vind wel dat eenieder zich eraan dient te houden. Ja ook dat 3e hengeltje zot voor een slechte naam, en ja ook dat tentje!

En daardoor, als de boetes niet werken zij we allemaal de sjaak.

Dus schroef die boetes alsjeblieft omhoog want helaas zijn er nog steeds iets minder verstandige mensen die een loopje met de wet nemen.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

10-01-2012 01:12

Michael, in verhouding met boetes voor b.v. levensgevaarlijke gedragingen in het verkeer zijn een aantal boetes m.b.t. de visserij gewoon onbeschoft hoog. Bleker bezigt een heleboel blablabla, terwijl daar al vele jarenlang maar erg weinig c.q. zo goed als niets van terecht komt.
Het is gewoon ordinaire geldklopperij en niks anders...
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

10-01-2012 07:16

En zo is het!


:evil:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

10-01-2012 07:55

Aart,

Is het ministerie van veiligheid en justitie die de hoogte van boetes bepaald. Ook verkeersboetes zijn in een aantal gevallen bijna verdubbelt in prijskaartje. Of alles in verhouding staat nee, toch wel de vraag of men moet klagen als je bewust risico's neemt.

Groetjes,
Peter
Roy Alofs
Berichten: 192
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00

10-01-2012 13:09

Ik heb gevist in een parkvijver dat niet onder de ‘Lijst van viswateren’ valt: een gemeentevijver. Voorheen was er een gedoogbeleid dus vissen werd toegestaan. Momenteel mag er niet meer gevist worden door de ‘huis-tuin en keuken’ sportvisser. Er mag wél gevist worden door minder valide personen én jeugd tot 15 jaar. Er staan geen informatieborden rondom het betreffende water. Ik was niet op de hoogte van de huidige regelgeving en ging uit van het gedoogbeleid.

De politie heeft mij bezocht en mij bekeurt voor het vissen met drie hengels. Bedrag: 230 euro. Ze hebben mij tevens gevraagd om een sportvisakte te tonen. Dit heb ik gedaan: de sportvisakte van 2010, 2011 én 2012. De sfeer was verder vriendelijk. Er werd mij gezegd dat ik van geluk mag spreken dat ik, naast de al uitgeschreven boete, geen bekeuring heb gekregen voor het nachtvissen.

Mijn vraag: kan ik een bekeuring krijgen voor het vissen met drie hengels (dus één meer dan toegestaan), op een parkwater dat niet binnen de lijst van viswateren valt? (Landelijke & Federatieve lijst 2010-2011-2012) Dus een parkvijver zonder verdere (vastgestelde)regelgeving rondom het vissen. Ik heb deze vraag nadien nogmaals op het politiebureau gesteld en deze hebben het vervolgens gecontroleerd. (intern overleg) Echter blijven ze ook na het overleg bij het standpunt: vissen met één hengel meer dan de toegestane twee hengels. De gemeente is echter al wél aangesproken op het feit dat er geen borden staan. Maar dat verandert voor nu natuurlijk niks aan de 230 euro boete.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

10-01-2012 14:07

Roy,

Je loopt al zolang mee en dan nog niet weten wat al dan niet mag? Landelijke regelgeving aangaande schriftelijke toestemming voorhanden hebben van de visrechthebbende met of zonder vispas is overal van toepassing. Ben verder benieuwt wie die sportvisakte nu nog uitgeeft.

http://www.sportvisserijnederland.nl/vispas/

Groetjes,
Peter
Roy Alofs
Berichten: 192
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00

10-01-2012 15:09

Beste Peter,

Ik ben niet Roomser dan de paus en durf te vragen. Ik weet inderdaad ook niet alles Peter. Heeft niks te maken met het 'lang meelopen'. Wat dat ook mag betekenen!? Ik vis echter al wel een aantal jaren met alle plezier.

Je leest trouwens niet goed. Het gaat me niet om de schriftelijke toestemming.

Maar bedankt voor je reactie.

Groeten Roy
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

10-01-2012 15:24

Wat ik me al langer afvraag, hier is een soortgelijke situatie als waar Roy het over heeft. Vissen met meer dan 2 hengels waar niet toegestaan kan je overal een bekeuring voor krijgen, ongeacht de vraag of je daar mag komen, mag vissen, etc. Echter zo'n gemeentelijk beleid dat het vissen voor jeugd en invaliden gedoogd wordt en voor "normale" mensen niet, gaat dat juridisch ooit standhouden? Dat is toch gewoon met twee maten meten, in principe wordt er geen vergunning uitgegeven, dus niemand mag er vissen, echter wordt tegen een volwassen persoon wel gehandhaafd en tegen kinderen en invaliden niet?
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-01-2012 15:53

Weet je wat ik raar zou vinden, dat een eigenaar niet zelf uit mag maken wat hij met het eigendom doet omdat een paar vissers zijn die het er niet mee eens is.

Laten wij blij zijn dat in ieder geval de jeugd er mag vissen, dat is toch de toekomst.
Dom en nalatig van de gemeente om er geen borden te plaatsen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

10-01-2012 16:06

Daar heb ik het helemaal niet over Douwe, als de visrechthebbende alleen vergunningen uitgeeft voor de jeugd is dat misschien vervelend voor ons maar is de handhaving in elk geval duidelijk. Maar wat als er helemaal geen vergunning uitgegeven wordt maar op de ene groep wordt wel gehandhaafd en op de andere niet?
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

10-01-2012 16:21

Nog een leukert:

Ik wil gaan peilen op een water waar ik absoluut niet mag vissen maar waar ik graag wel eens wil gaan vissen. Natuurlijk wil ik eerst uitgebreid onderzoek doen naar het bodemverloop en ik sta te gooien met mijn peilhengel op het moment dat onze BOA aan komt denderen.

Ik ben niet aan het vissen, dus ook niet in overtreding? Al weet hij donders goed dat ik niet voor niks aan het onderzoeken ben..

Komt U maar..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

10-01-2012 16:46

Was afgelopen zomer aan het vissen op een water wat gewoon in de landelijke lijst staat, komen er een paar van die blauwes naar me toe, één van de twee begint, nadat ik mijn vispas en bijbehorend boekje heb laten zien, te mekkeren over een vergunning van de plaatselijke vereniging en allerlei duur gelul zonder inhoud over pachten etc zonder dat ie dr verstand van heeft en voegd er vrolijk aan toe dat dit water volgens hem niet in het boekje staat.... :o Aangezien ik niet de persoon ben om met dit soort figuren in discussie te gaan (kost me teveel) zei ik zonder hem een blik waardig te keuren: ik dacht het wel. Vervolgens hebben ze een minuut of 10 achter mij in het boekje staan bladeren en toen hoorde ik ze tegen elkaar mompelen: volgens mij is dit het (ik geloof niet dat ze het echt hebben gevonden want ze wisten totaal niet waar ze waren maar ze wilden van me af en geloofden blijkbaar zichzelf ook niet) en kreeg ik mn boekje en pas terug. Vervolgens stond zijn vrouwelijke collega zich suf te piekeren hoe ze me nou toch nog een boete zou kunnen geven en dacht de oplossing te vinden in het vragen naar mn ID, laat ie die nou net bij me hebben.....

Ik snap niet wat die figuren bezielt om op deze manier een controle uit te voeren, in mijn ogen laat je dan jezelf als een klein kind te kijk zetten en verlies je al je geloofwaardigheid!

Maar wat als ik nu niet op de hoogte was geweest van de situatie daar en niet met zekerheid de opmerking "ik dacht het wel" had geuit?

Kost het feit dat dit soort figuren hun huiswerk niet doen en zich onbekwaam bemoeien met zaken waar ze geen snars vanaf weten de onbenullige onwetende visser geld? Blijkbaar wel!
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

10-01-2012 16:51

@ sven: je ben niet aan het vissen voor de wet, was gewoon een mooi plekje
om je hengel uit te testen :lol:
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-01-2012 17:29

Daaf dan is het nog steeds aan de eigenaar, wel erg onduidelijk dat ben ik met je eens.
Vissen is een hobby, geen religie!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

10-01-2012 19:20

Marcel

Feitelijk moet jij aan dkunnen tonen dat je er mag vissen. Oftewel als die " blauwen" niet zo vriendelijk waren geweest om 10 minuten in jouw boekje te bladeren, en jij dat water niet in het boekje kan of wil vinden, kunnen ze je zo op de bon slingeren
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

10-01-2012 19:25

Martijn, dat is toch belachelijk of niet??

Gaan ze straks ook willekeurig mensen aanhouden in de auto en als de bestuurder niet aan kan tonen dat ie zich aan de snelheid heeft gehouden krijgt ie een boete.....

Als je naar de bakker gaat hoef je hem toch ook niet eerst te vertellen hoe die een brood moet maken???

En dat ze trouwens 10 minuten in mn boekje bladerden had niets met vriendelijkheid te maken maar het was gewoon lompigheid want ze waren niet te genieten! Ik ook niet trouwens 8)
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-01-2012 19:29

Marcel je lult nu echt uit je nek en haalt allerlei dingen door elkaar.
In het geval van de vispas moet jij aan kunnen tonen of je er mag vissen.
Vissen is een hobby, geen religie!