vergunning voor 3 dagen + nachtvergunning niet mogelijk ???


Plaats reactie
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

22-12-2011 00:00

Afgelopen dinsdag heb ik contact opgenomen met de Amsterdamse hengelsport vereniging.

Dit omdat ik met nog een aantal jongens die rond om N.L in wonen een meeting te houden.
De bedoeling was om te gaan vissen met elkaar, in de trent van een meeting en we zouden dan 2 nachten door willen vissen dus 48 uur.
Dat leek ons leuk om eens te doen met elkaar een spontane actie.
Ik nam contact op met de Amsterdamse hengelsport vereniging maar we konden dan enkelt een vergunning van 3 dagen nemen.
Het nacht vissen was met deze vergunning niet toe gestaan !!!
Dus dacht ik van o.k dan kopen we er een nacht vergunning bij maar dat kon alleen als je lid zou zijn van de a.h.v dus je moet dan een grote vergunning hebben en kun je daar je nacht vergunning bij nemen.

Eigenlijk snap ik niet zo goed dat je met een vergunning voor 3 dagen enkelt overdag mag vissen en niet nacht een nacht vergunning is bij de 3 dagen vergunning niet geldig.
Wie kan mij dit uit leggen , ik ben toch echt benieuwd naar de achter liggende gedachte.

Hopelijk kan iemand mij dit vertellen !!!

Alvast bedankt !!!

MVG Sander Kunst
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

22-12-2011 07:32

Sander,

Een grote vergunning bestaat niet.

Elke HSV is autonoom en bepaald haar eigen regels die wel overeen moeten zijn met wettelijke regelgeving. Als lid kan je wel invloed uitoefenen op die regels bezoek met je maten een algemene ledenvergadering. Maak een voorstel en dien het ruimschoots van te voren in bij je bestuur.

Kan me wel voorstellen dat je als bestuur wat schorremorrie binnenhaalt door dergelijke vergunningen uit te geven. Kan voor de gemeente of eigenaar van het water rede zijn te komen met een algemeen vis verbod. Ik zou als bestuurder van een HSV zeker geen voorstander zijn van een dergelijk vergunningenstelsel. Het land zit vol met gekke, kijk eens wat er gisteren bij Ajax gebeurden.

Groet,
Peter
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

22-12-2011 08:04

paar jaar geleden kon je nog gewoon dagkaartjes halen voor 5 euro meende ik wel jammer dat ze het hebben veranderd gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

22-12-2011 10:13

Leon,

Zeg niets anders dan je zelf stelt.

Elke HSV is autonoom en bepaald haar eigen regels die wel overeen moeten zijn met wettelijke regelgeving. Als lid kan je wel invloed uitoefenen op die regels bezoek met je maten een algemene ledenvergadering. Maak een voorstel en dien het ruimschoots van te voren in bij je bestuur.

Kijk ik naar de Amsterdamse situatie vind ik het nogmaals begrijpelijk.
Wees blij dat je in het rustige oosten van het land woont.

Groetjes,
Peter
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

22-12-2011 11:37

Zo effe een wippie gemaakt. Ga Spiegelkarper uitzetten is nu wat belangrijker.

Groet,
Peter
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

22-12-2011 14:42

Leon,

Omvang van de vereniging. Afstand naar leden wordt groter, AHV is op dit moment nog de grootste vereniging van Nederland. Je kan je wel weer afvragen of een grote vereniging nog wel zo goed is voor het belang van de sportvisser, maar dat is een ander vraagstuk. Maar in deze situatie is het antwoord van AHV begrijpelijk. Beleid wordt door het bestuur gevormd en het kantoor voert uit. Bij andere verenigingen zijn de uitvoerders ook de bestuursleden. En dan is het inderdaad eenvoudiger om van het beleid af te wijken, omdat de uitvoerders en de beleidsmakers hetzelfde zijn.

Met vriendelijke groet,

René
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

22-12-2011 17:25

leon van der schelling schreef:@ PJ Otte,
Alle hengelsport vereniging kunnen als ze willen een uitzondering maken en in zijn geval hebben ze dat niet gedaan.
Ik heb het zelfde gehad met een hengelsport vereniging in het Oosten des lands en die maakte er
geen probleem van,sterker nog ze vonden ons netjes met ons verzoek en alles werd geregeld.
Ik vind jou vergelijking met een voetbal mafkees dan ook niet echt terrecht.
grt


Zal eens kijken of er wat te regelen valt voor ons, meschien zit er wel een (( uitzondering in ))
Nee heb je en Ja kun je krijgen !!!

MVG Sander
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

22-12-2011 17:47

Waarom niet gewoon een jaar vergunning dan hoef je niks te regelen en ben simpel klaar en dan kun je nog eens een keertje een meeting houden. :wink:
CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-12-2011 18:24

Als ze verstandig zijn en dat zijn ze daar wel, Maken ze geen uitzondering op die regel.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-12-2011 18:43

Het is een nachtvisverblijfpas. Dat wil zeggen dat het verblijf met eenvoudige middelen aan de waterkant wordt toegestaan. De normale regels omtrent nachtvissen blijven voor iedereen zoals ze zijn en je kunt dus daar waar het is toegestaan nachtvissen zonder de nachtvisverblijfpas. Maar niet met een tentje. Voor zover het over de goedkeuring van de vereniging gaat, wel te verstaan. Als de gemeente Amsterdam in de vorm van de politie kwaad wil kan ze je nog gewoon bekeuren voor "wild kamperen". Er is namelijk niks over een vrijstelling opgenomen in de plaatselijke verordeningen.

Dus het doel van de AHV bij de nachtvisverblijfpas is het nachtvissen met een tentje aan banden te leggen om de overlast daarvan terug te dringen. In dat kader is het begrijpelijk dat ze deze niet uitgeven voor een 3-dagen vergunning.

Beter kan ik het niet uitleggen. Of je het ermee eens bent is een andere vraag.

Meetings van een aantal vrienden kennen we trouwens wel in Amsterdam. En niet in positieve zin. Waarmee ik niet perse beweer dat jullie je zouden misdragen. Anderszins kun je als karpervisser van goede zin ook prima nachtvissen zonder kampeermiddelen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

22-12-2011 18:59

ja sander das logisch.
die denken natuurlijk dalijk neemt die sander al ze (poolse) vriendjes mee :wink:
ik denk dat het te maken heeft met het feit dat het wel eens fout gaat.
mensen nemen een vergunning voor 3 dagen en nachten maakte er een zooi van met de gedachte ik kom toch niet meer en houden zich niet aan de regels.
cor.
is wel leuk een jaar vergunning maar dat is weer een x bedrag terwijl je verder geen intentie heb om vaker te vissen daar alleen voor die meeting.
Vis is vis
Roy Koen
Berichten: 312
Lid geworden op: 28-01-2006 23:10
Locatie: Schiedam
Contacteer:

22-12-2011 19:17

op zich valt de prijs voor een vergunning (vispas) best mee, veel mensen vergeten dat ze de dubbele afdracht kunnen terug vragen. Als je al in het bezit bent van meerdere vispassen met een kruisje erachter kan je daar afdracht over terug vragen dan krijg je weer 16 euro terug! Dan valt de prijs toch weer reuze mee...
Alle in's en out's van HSV Schiedam? https://twitter.com/hsvschiedam
-------------------------
http://hengelsport-schiedam.nl/
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

22-12-2011 22:03

Kees , Ben , Roy bedankt voor jullie reactie,s.

Douwe verklaar u nader a.u.b ((( gewoon uit intressen :wink: ))) alvast bedankt.

Mvg Sander
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

23-12-2011 07:57

Jammer is het toch dat sommige op een toon over karpervissers blijven praten die erg generaliserend is. Het bevreemd mij dan ook erg, dat dezelfde mensen dat niet doen in een topic over bijvoorbeeld politie mensen, sterker nog; Daar distantiëren ze zich van en reageren furieus op iemand die dit wel doet in een ander topic.
Ben sterk van mening dat deze mensen een hekel hebben aan karpervissers, ik vraag mijzelf dan ook af, of die personen niet wat vaker de krant kunnen gaan lezen i.p.v. hier op het forum te blijven zoeken naar een topic om de karpervissers weer te generaliseren!!
Moest het even kwijt, sorry……



Gradus….
....................
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

23-12-2011 10:29

Ik zou in dit geval ook voor de jaarvergunning gaan. mocht het bevallen kunnen ze nog een keer terug komen en dat voor 25 euro ongeveer. Veel meer zal het niet zijn.
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

23-12-2011 13:46

Waarom geen water pakken welk je het hele jaar 's nachts mag bevissen met je vispas? Staan er gewoon in. Staat bij sommige gewoon bij dat nachtvissen het hele jaar is toegestaan. Misschien verstandig om de desbetreffende hsv nog te bellen inzake federatieve nachtvispas.

Anders kijken of je via een visser daar in de buurt die bekend is bij de betreffende HSV iets kan regelen. Dat wil ook wel eens helpen omdat er een bekende bij is. Dan zullen er veel coulanter worden.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

23-12-2011 17:27

Sander als je uitzonderingen maakt wordt je er later op aangesproken.
En dat is voor een bestuur of bestuurder erg lastig verdedigen over het waarom toen wel en nu niet.
Vissen is een hobby, geen religie!
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

23-12-2011 17:33

Ergens zou het egoistisch van me zijn om het te vragen aan een bekende die erg dicht in de vereniging zit, en kan het dus eigenlijk niet maken begrijp ik er een beetje uit ?
Zeker niet naar die gene toe die dat dan voor me zou kunnen regelen denk ik zo !!!

Meschien is het beter om het inderdaad maar te laten voor wat het is.

Ps bedankt voor je antwoord.

Mvg Sander Kunst
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

23-12-2011 17:38

Sander dank voor je leesvermogen, precies wat ik bedoel te zeggen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Plaats reactie