Groothoeklensdruk???


Plaats reactie

Foto 1, 2 of 3?

Foto 1
2
2%
Foto 2
59
59%
Foto 3
11
11%
Wat zeur je nou, moet iedereen toch lekker zelf weten, mij boeit het niet.
28
28%
 
Totaal aantal stemmen: 100
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

21-11-2011 21:49

Ja maar WAAROM gebruiken ze die ´groothoek lens´? Om die vis groter te laten lijken als dat hij is toch? Zonder het gewicht erbij te vermelden, want dat is ook niet meer 'hip'...

En dat gaat vaak in combinatie met een onverantwoordere houding wat dus ten koste gaat van de gezondheid van de vis. Want dan kunenn we de vis optimaal groter doen lijken.

Zielig
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

21-11-2011 23:58

Hoef geen applaus, als je de volgende keer bij het optillen van de vis goed op de vis let dan weet je wat ik bedoel en een goed uitgedrilde vis is nu eenmaal rustiger dan een uitgeruste uit de bewaarzak.. Overdreven gedrukte fotos vind ik niks aan, een slechte foto van een niet gedrukte ook niet. Ik kan prima in de schijthouding zitten, evenwicht is het toverwoord. Maar dat is bij iedereen verschillend, zo kan ik geen spagaat terwijl een ander daar geen probleem mee heeft. Als je van jezelf weet dat je het niet kan dan moet je het gewoon niet doen, simpel.

Gr.
©
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

22-11-2011 08:00

Deze zomer toevallig heel veel "klapperellende"gehad. Komt inderdaad door waarschijnlijk te kort drillen. Ik viste vanaf een strandje.

Als ik een aanvulling mag dien? Nee? Doe het toch. 7 van de 10 keer VOEL je de vissen ahw verkrampen en een bak ellende willen gaan veroorzaken.

Verder kan iedereen ook zeggen wat hij wil, heel leuk, maar als hij heel eerlijk is, weet je dat je in de schijthouding gewoon op enig moment minder controle op de vis kan hebben. IEDEREEN. Behaleve henk van Dijk dan. Die krijg je met een vrachtwagen niet om.

Iedereen heeft verder gewoon zijn eigen verantwoording. Ik heb slechts heel even door het raam gekeken, ik vond het verhaal best aardig werd ik misselijk van. Mag toch?


@Lexuss,

Ik denk niet eens dat die gasten er"erg" in hebben.

Lullige of mooie is dat de vissen nog echt groot zijn ook.

Ik zag straks een voorplaat met nr 13 . DAT vond IK mooi. Wat jullie ervan vinden? Ach binnen 2 jaar is er nog slechts 1 blad. Wedden?
It's okay 2 pay
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

22-11-2011 09:10

Mannen,

over smaak valt niet te twisten, dat lijkt me dus ook een eindeloze (en vooral nutteloze) discussie. Waar ik persoonlijk vooral moeite mee heb, is dat de karpervissertjes in de dop een vertekend beeld krijgen van hoe het karpervissen eruit ziet. Ze slaan de magazines open en zien alleen maar verhalen met grote vissen of verhalen met kleine vissen die in de lens gedrukt worden. Op die manier wordt de realiteit een 'beetje' verdraaid, althans ... ik vang in ieder geval niet alleen maar 40'ers.
Het zou (te) gemakkelijk zijn om af te geven op magazines of jongens die gesponsord worden. Ik zou dan toch nog het meest geneigd zijn om te kijken naar wat ik (of wij) er zelf aan kunnen veranderen. Volgens mij is de balans zoek en zou het niet slecht zijn als ook de 'gewone' jongens hun stukken blijven schrijven die de vissen op wat realistischer wijze op de gevoelige plaat zetten. Misschien krijgen we op die manier de balans een beetje terug.

En nu vissen mannen!

Groet,
Stefan
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

22-11-2011 09:38

education?

Afbeelding

Ronald,

Doe eens 1 knie op de grond?

Afbeelding

Dat is ook wel mooi ja...
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

22-11-2011 10:07

Stefan Slechten schreef:Mannen,

over smaak valt niet te twisten, dat lijkt me dus ook een eindeloze (en vooral nutteloze) discussie.

Groet,
Stefan
©
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

22-11-2011 11:13

Board maar opheffen dan? Er wordt immers al 10 jaar oeverloos gediscusieerd.

En als de visveiligheid in geding kan komen, is het GEEN nutteloze discussie Stefan. Nooit.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

22-11-2011 11:32

Met alle respect Stefan voor je dat weet je. Vind het zeker geen overbodige discussie ondanks dat hij al vele malen ook hier gevoerd is. Durf de (gekte) te plaatsen onder de geest van de tijd waar we in leven waarin alles groter en meer moet zijn of lijken. Je ziet nu dat we vroeg of laat door de tijd ingehaald word.

Redacties bestaan voor het overgrote deel uit karpervissers die de klappen van de zweep goed kennen. Dat er zijn die Telegraaf allure hebben dus in mijn ogen niet gaan voor kwaliteit gaan is niet tegen te gaan maar wel te betreuren. Redacties van magazines moeten misschien wel mee om hun hoofd boven water te houden?

Zou mooi zijn als zij die handschoen op zouden pakken en in hun eigen blad of hier er aandacht aanschenken. Een Sinterklaas cadeautje. :wink: Ben het even kwijt maar meen me te herinneren dat elk geval een blad er in het verleden aandacht aan besteed heeft? De karpervisserij zou er zeker richting jeugd waar we met zijn alle een stukje verantwoording voor dragen veel mee winnen.

Groet,
Peter
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

22-11-2011 11:53

Klaas, Peter,

volgens mij ging het de topicstarter (Kees) om de discussie over het gebruik van groothoeklenzen. Als ik het over smaak heb, dan reageer ik dus puur op het gebruik van groothoeklenzen en het drukken van de vis in de lens.

Een discussie over visveiligheid zal ik nooit als nutteloos betitelen.

Groet,
Stefan
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

22-11-2011 12:18

Weet ik wel Stefan, maar er lopen een par dingen door elkaar. Ze zijn ook wel met elkaar verbonden denk ik.

Vervelende is dat "smaak" wordt opgedrongen. Ik denk om de verkeerde reden. "Men" lees de bladenmaakmannen, denken dat de kopers dit mooi vinden. Ik betwijfel het. Een en ander wordt ter pleasing tot in exteme doorgevoerd
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
dick spijker
Berichten: 377
Lid geworden op: 24-05-2004 21:05

22-11-2011 12:29

Klaas vd Herik schreef:Vervelende is dat "smaak" wordt opgedrongen. Ik denk om de verkeerde reden. "Men" lees de bladenmaakmannen, denken dat de kopers dit mooi vinden. Ik betwijfel het. Een en ander wordt ter pleasing tot in exteme doorgevoerd


En wat van de reclame voor b.v. bollen, betaalwater etc. etc.

Maar waar komt dit gemanipuleer met foto's nu weg wie zijn er mee begonnen en met welke reden.
Is niet de reden beter, best en hoe groter is't nog bester :D
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

22-11-2011 13:15

Ik denk dat 'een beetje karpervisser' het helemaal niet mooi vind al die buiten proporties getrokken fotos maar zit de money ook niet, ook niet bij de zoveelste nieuwe bol of rig. 8)

Visveilig is ook een breed begrip, ik probeer er alles aan te doen om de vis tijdens en na het vangen zo netjes mogelijk weer terug te zetten, to fight another day zeg maar. Maar wie is nu veiliger, die visser die met een safe rig, verantwoord voer en op een obstakelvrije stek zijn visje vangt en in een gecontroleerde schijthouding de vis snel fotograveerd of de visser die zijn vis op slecht voorbereidde particles tussen de takken uit moet sleuren met een 5 meter lang leadcore de vis op 1 knie steunend fotograveerd..?

De foto is maar een moment opname hoe een visser in het totaalplaatje visvelig te werk gaat is imo veel belangrijker. Zoals ik al zei moet je de houding aannemen die je het makkelijkst afgaat, niks forceren.

Tip: Als de vis tekenen begint te vertonen voorafgaand aan het spartelen tijdens de schijthouding, knietjes uit elkaar de vis iets naar achteren kantelen en je handen aan de binnenkant van je benen laten zakken zodat je de vis op de mat kan leggen.

Gr.
©
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

22-11-2011 14:18

Klaas vd Herik schreef:Weet ik wel Stefan, maar er lopen een par dingen door elkaar. Ze zijn ook wel met elkaar verbonden denk ik.

Vervelende is dat "smaak" wordt opgedrongen. Ik denk om de verkeerde reden. "Men" lees de bladenmaakmannen, denken dat de kopers dit mooi vinden. Ik betwijfel het. Een en ander wordt ter pleasing tot in exteme doorgevoerd


Tsjah Klaas ... de kip en het ei. Wie het weet mag het zeggen. Ik weet in ieder geval wel dat er nog geen enkele bollenfirma groot is geworden door te adverteren met foto's van kleine vissen. Schijnbaar denkt de doorsnee karpervisser toch dat hij met bollen van firma X goed zal vangen omdat de 'testvissers' zich het laplazerus gevangen heeft. Men moest eens weten ..

Trouwens, als bollenfirma X een beste duit neerlegt om reclame te maken in een blad, dan hebben die bladenmaakmannen volgens mij ook niet meer zo veel te zeggen hoor, dan bepaalt de bollenboer wie er met welke foto's in het blad komt.

Gegroet,
Stefan
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

22-11-2011 14:40

vandaar mijn weddenschap: in 2 jaar is er nog 1 blad over...

En dit is geleende wijsheid btw
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

22-11-2011 14:46

Afbeelding
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

22-11-2011 14:56

Zo´n zinloze discussie dit... zoveel meningen en zoveel verschillende smaken... iedereen vind dat "zijn" manier het beste is of het mooist...

Opvallend dat het steeds de zelfde zijn die hun "eigen" smaak proberen op te dringen aan de "massa" omdat ze het geen wat een ander doet niet mooi vinden (niet respecteren). Ik vraag me dan serieus af, ligt het bij jou zelf of bij die ander?

Groet,
Alex Poot
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

22-11-2011 15:15

Alex P.,

Kut he als je eigenlijk moet toegeven dat Ron en Lex gelijk hebben, maar dat je dat niet wilt en daarom je je maar afzet? whoaaaaaaaaaa grapje.

Ligt altijd bij die ander, neem dat gerust van mij aan... :wink:

Suc6 he.

MVG

Klaas
It's okay 2 pay
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

22-11-2011 15:24

Soms moet je een beetje doordrammen om je punt duidelijk te maken.

Weet trouwens zeker dat (bijna) iedereen zijn foto's aan het checken is om te kijken hoe ze zelf eigenlijk zitten tijdens de foto en dan een reactie geven.

Grt Lex
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

22-11-2011 16:39

de schijthouding


Het is ook maar weer net hoe je gewend bent om te schijten. Groothoeklensdruk???? Nee, bij mij is het meestal in een klein hoekje bril drukken :o
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

22-11-2011 18:33

ik heb niemand iig iets opgedrongen. Geef alleen mijn mening. En ik hoef echt bij de volgende vis niet te kijken hoe deze reageert. Volgens vrienden en familie heb ik nog net zelf geen kieuwen. Het was te verwachten wat ik al in het begin zei dat mensen die graag gehurkt zitten mijn mening tegen zullen spreken. Wat iedereen er mee doet? Kijk maar ff joh. Maar dat je er vaker over na gaat denken is zeker en ook alleen maar goed.
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

22-11-2011 19:00

ZINLOOS ?

Op de meeting van regio Rotterdam had ik bijna geen positieve reactie op dat ik de hurkenhouding zeer karperonvriendelijk vind.
Moet je nu zien dus weldegelijk nut, ik ben blij dat mensen voor rede vatbaar zijn en nadenken en het uit proberen.

Tevens het onnodig lang zakken? heb mensen gezien die karpers 3 dagen in de bewaarzak houden en met meerdere in een zak.
Heb hele rerespecteerde vissers 36 uur zien zakken, hij moet en zal op de foto.
Na het zakken heb je de meeste kans op ellende, dat weet toch iedereen?

Denk toch eens na over hoe je met een karperjuweel om gaat,ik kan het ook niet plaatsen de mooiste spullen en de vissen worden als oud vuil behandeld.

Ps: ik schrijf dit niet om mijn gelijk te halen of mij de onderwijzer te voelen, denk eens na in het voordeel van de karper.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

22-11-2011 19:28

Alex Poot schreef:Zo´n zinloze discussie dit... zoveel meningen en zoveel verschillende smaken... iedereen vind dat "zijn" manier het beste is of het mooist...

Opvallend dat het steeds de zelfde zijn die hun "eigen" smaak proberen op te dringen aan de "massa" omdat ze het geen wat een ander doet niet mooi vinden (niet respecteren). Ik vraag me dan serieus af, ligt het bij jou zelf of bij die ander?

Groet,
Alex Poot


Tja, of wordt mij iets opgedrongen wat ik niet mooi vind? Gelukkig mag iedereen gewoon zijn mening geven, of je dit nu opgedrongen vind of niet. Als ik de resultaten van de poll bekijkt, zitten er trouwens maar weinig mensen te wachten op die "opgedrongen" lensdrukfoto's.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
frank kock
Berichten: 61
Lid geworden op: 12-03-2010 20:09

22-11-2011 20:36

De schijthouding is trouwens wel minder belastend voor je rug!
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

22-11-2011 21:29

De schijthouding is trouwens wel minder belastend voor je rug!


Ja, maar als je niet uitkijkt dan is ie ook weer ruggengraatverlengend.

Oké, nu effe serieus, ik schaar me wel bij die groep mensen waarvan Kees zegt dat ze niet op opgedrongen lensdrukfoto's zitten te wachten.
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

22-11-2011 21:37

zittend plassen voor mij ook. staan mag ik ook maar wel even een stempel eronder zetten.

Zal een lange discussie blijven denk ik dit,....zoals ik al zei heb ''de leder'' een verschrikkelijke lensdruksmak zien maken'...scheeld altijd een hoop zo'n stil plaatje, hooguit de fotograaf die ziet dat je een zo'n vis even een dubbele axel laat maken.

@ Leen, gewoon een domme actie op het filmpje 2 knietjes op de grond gaat prima.....je moet alleen wel aan kunnen voelen wat je vis gaat doen en hierop anticiperen....

succes he ik gaat nog ff verder verven

jaja op de knietjes
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.