nachtvissen wetenswaardigheden


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-12-2011 13:15

Aha nu snap ik het, de KSN eist geen geld, maar eist geld dat te goede komt aan de karpervisserij.
Komt op hetzelfde neer maar klinkt inderdaad beter.
Vissen is een hobby, geen religie!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

07-12-2011 13:21

Douwe:


Je hebt geen idee, maar je bent er wel tegen?

Ook al klopt het niet, je vind het toch waar?

Ik zou eens iets anders lezen... rode boek van mao of commie manifest
:roll:
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

07-12-2011 13:23

Douwe,

Eist geld dat of eist dat het geld lijkt een klein verschil maar heeft een geheel andere betekenis, zoals jij ook dondersgoed weet. Lees Michel zijn post nou eens goed na. Het is dus de tweede optie wat iets heel anders is dan de eerste en dus ook niks met zakken vullen te maken heeft.

Groeten Bart
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-12-2011 13:26

Ja Klaas zal het doen, ben je nu klaar?

Bart ik heb niets meer toe te voegen ben er nu echt klaar mee.
Zakken vullen is ook iets anders anders dan mee eten uit een ruif ook dat weet jij donders goed.

Of toch nog iets, ik zeg helemaal niet dat het bestuur van de KSN de zakken wil vullen, voordat daar een misverstand over gaat ontstaan.
Ik weet ook dat het geld ten goede zal komen aan het karpervissen op zich.
Zeker als het geoormerkt gaat worden aan dat doel, en dat zou een eis moeten zijn.
Blijft echter de vraag wie beheert het "fonds" en wie houdt er toezicht op.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
dick spijker
Berichten: 377
Lid geworden op: 24-05-2004 21:05

07-12-2011 13:45

Michel Hollaar schreef:
De landelijke N3VP zal worden uitgegeven via Sportvisserij Nederland.

Deze pas zorgt dus dat het oerwoud aan Nacht- en 3e hengelpassen niet extra groot wordt en zal door aanmaak en uitgifte via een centraal punt minder overheadkosten met zich meebrengen.

De opbrengst minus de kosten die Sportvisserij Nederland maakt, gaat naar de federatie waar de gebruiker onder valt.

Over de verdeling van die opbrengst zullen de vertegenwoordigers van de gebruikers ( voor 99 % karpervissers ) met de federaties in overleg moeten treden.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

07-12-2011 14:03

Douwe,

Heb er alle vertrouwen in daar cijfers van inkomsten openbaar en erg makkelijk te controleren zijn. Als bestuur zou je geen knip voor je neus waard zijn om met cijfers te gaan schuiven. Weet niet wat het bestuur voor ogen staat maar mogelijk gaat het straks via het COS lopen? Dan is het overleggen van rekeningen ook erg makkelijk te controleren.

In de jaren dat ik meeloop weet ik dat vele er jaren geld aan o.a. reiskosten instoppen veel meer dan er uitkomt. Een goed controle apparaat een capabele bestuur en commissie leden wat we hebben verdienen daarbij alle lof.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Wim Baans
Berichten: 1145
Lid geworden op: 10-10-2010 21:48
Locatie: Friesland

07-12-2011 14:07

Nou,

Gaan we nu weer lief doen tegen elkaar?

KSN is een hobby, geen religie.

Groet,
Willem :wink:
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

07-12-2011 15:34

Douwe Bijlsma schreef:
Of toch nog iets, ik zeg helemaal niet dat het bestuur van de KSN de zakken wil vullen, voordat daar een misverstand over gaat ontstaan.
Ik weet ook dat het geld ten goede zal komen aan het karpervissen op zich.
Zeker als het geoormerkt gaat worden aan dat doel, en dat zou een eis moeten zijn.
Blijft echter de vraag wie beheert het "fonds" en wie houdt er toezicht op.


Ik Douwe, tenminste wel bij SZWN, voor de periode dat ik bestuurslid ben. En 8 andere bestuursleden bij SZWN. Bovendien betreft het verenigings geld. Moet je ook kunnen uitleggen aan de leden, toezicht lijkt voor mij, dat het hetzelfde is als al het andere verenigings geld.

Mvgr. René
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-12-2011 16:35

Dank Rene, zeer verstandig.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

07-12-2011 17:54

Douwe, zijn we het eindelijk eens.

Blij dat je de bestuursleden van SZWN in deze kwestie zeer verstandig vindt :wink:

Drie keer raden welk bestuurslid van SZWN dit voorstel aan het federatiebestuur ter goedkeuring heeft voorgelegd. In plaats van karperuitzetfonds heet het nu fonds t.g.v. van de karpervisserij. Zo is de mogelijke bestemming wat breder getrokken.

Ik heb al eerder in dit topic vermeld dat het mij om het even is hoe zo'n fonds genoemd gaat worden.

Michel Hollaar schreef:en dat vond het bestuur van Sportvisserij Zuidwest Nederland onlangs ook. Alleen heet dan "Fonds ten gunste van de karpervisserij " ( Ken mij niet schelen hoe ze het noemen, hoor. :wink: )
m.vr.gr.


:lol:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-12-2011 19:33

Michel wij zouden het wel meer eens zijn maar jij hebt jou functie en ik heb daar alle begrip voor.
Zullen wij het hie r maar bij laten, ik wens je veel succes en de federatiebestuurders veel wijsheid.
Dat dit elkaar nog wel eens zal bijten so be it.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

08-12-2011 00:23

Functies :o Douwe, Functies :o

Nu mag je nog maar 2 keer raden. :oops:

Wees maar niet bang, deze federatiebestuurders ( http://www.sportvisserijbelangen.nl/ove ... ge=bestuur )
zijn wijs genoeg en mezelf zal ik niet bijten :o

Welterusten verder en

m.vr.gr.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

08-12-2011 17:15

Michel Hollaar schreef:
De landelijke N3VP zal worden uitgegeven via Sportvisserij Nederland.
Deze pas zorgt dus dat het oerwoud aan Nacht- en 3e hengelpassen niet extra groot wordt en zal door aanmaak en uitgifte via een centraal punt minder overheadkosten met zich meebrengen.
De opbrengst minus de kosten die Sportvisserij Nederland maakt, gaat naar de federatie waar de gebruiker onder valt.
Over de verdeling van die opbrengst zullen de vertegenwoordigers van de gebruikers ( voor 99 % karpervissers ) met de federaties in overleg moeten treden.

Ik vraag me wel af wie dan de vertegenwoordigers van de gebruikers (voor 99% karpervissers) zijn, daar 99% van alle karpervissers nergens bij aangesloten zijn (behoudens het lidmaatschap van een of enige HSV-en) c.q. dus op zich ook geen vertegenwoordigers als zodanig kennen behoudens de betreffende HSV bestuurders...
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

08-12-2011 17:37

Je hoeft niet ergens extra bij aangesloten te zijn om vertegenwoordigd te worden. In principe zouden de bestuurders van de hengelsport verenigingen dat moeten doen, of anders sportvisserij nederland. Zij zijn degenene die de sportvissers vertegenwoordigen, en hebben genoeg vertand om te bedenken dat de opbrengst met name naar de karpervisserij zou moeten gaan, zij zijn immers ook degene die ervoor betalen. Dat is nu eenmaal de consquentie als je voor een aanpassing in de vergunning laat betalen.

mvg martijn
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-12-2011 21:02

Lijkt mij duidelijk. Je wordt vertegenwoordigd door de HSV waar je lid van bent. We zijn allemaal lid van een HSV. Ook bij meerdere HSV'en is er slechts een voor het hoofdlidmaatschap waar je afdracht voor betaald. Of dat nu de meest wenselijke vertegenwoordiger is of niet.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

09-12-2011 09:10

Klip en klaar, dar zit geen woord Chinees bij!
Geen discussie mogelijk.

gr Harnold
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

09-12-2011 11:16

Over de verdeling van die opbrengst zullen de vertegenwoordigers van de gebruikers ( voor 99 % karpervissers ) met de federaties in overleg moeten treden. Doen ze dat niet, laten ze een grote kans voorbij gaan.


Zou het eerder omdraaien.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

09-12-2011 12:18

Niet moeilijker doen dan het is.

Door het buitengewone lidmaatschap van de KSN bij Sportvisserij Nederland en het buitengewone lidmaatschap van diverse KSN regio's bij verschillende federaties wordt de KSN door de georganiseerde hengelsport gezien als vertegenwoordiger van de karpervissers.

Het is geen toeval dat in federaties met aangesloten en op het gebied van belangenbehartiging actievere KSN regio's goede resultaten ten gunste van de karpervisser(s)(ij) behaald worden.

Wie wat wil zal zich moeten laten horen op de plaats waar het er toe doet.

m.vr.gr.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

10-12-2011 09:33

Ook hier is, gezien de reacties, of liever gezegd het ontbreken daarvan, duidelijk dat 99% van de karpervissers dit niet interesseert. Zij worden pas wakker als er niks of nauwelijks meer iets te vangen is of er nergens meer 's nachts gevist zou mogen worden.
Theo Belt
Berichten: 338
Lid geworden op: 19-06-2007 15:32
Locatie: Assen

10-12-2011 09:50

Ja en? Het is voor de gemiddelde karpervisser toch ook niet te bevatten hoe het zit met rechten plichten, commissies, federaties, APV's, 85 soorten passen om te vissen etc.

En dan verwacht je van mij dat ik het snap?

Ik zeg: schrijf eens een simpele 'how to' voor bijvoorbeeld een uitzetting zoals die vandaag in Meppel gebeurd en laat die how to eens toetsen door de verschillende instanties die er iets van mogen / moeten vinden. Ik wil wedden dat er voldoende stof is voor ruis op de lijn...Oh ja ben niet te beroerd om te helpen maar nogmaals ben maar simpele karpervisser

Groet.
Theo
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

10-12-2011 10:17

Theo,

Om mijn eigen persoontje te nemen. Via mijn lidmaatschap ben ik o.a. betrokken bij het uitzetten van spiegels en alles wat er nog meer bij komt kijken. Niet iedereen is zo betrokken en dat hoeft natuurlijk ook niet. Daar het een hobby in een hobby geworden is voor tal van noem het beestje maar KSNers.

Een grotere club levert meer kennis en mogelijkheden op om zorg te dragen. Voor een mooie toekomst voor ons karpervissers in dit kikkerlandje.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

16-12-2011 10:24

pj otte schreef:Theo,

Om mijn eigen persoontje te nemen. Via mijn lidmaatschap ben ik o.a. betrokken bij het uitzetten van spiegels en alles wat er nog meer bij komt kijken. Niet iedereen is zo betrokken en dat hoeft natuurlijk ook niet. Daar het een hobby in een hobby geworden is voor tal van noem het beestje maar KSNers.

Een grotere club levert meer kennis en mogelijkheden op om zorg te dragen. Voor een mooie toekomst voor ons karpervissers in dit kikkerlandje.

Groet,
Peter



In een paar woorden perfect omschreven waar het voor heel veel KSNers om gaat.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Theo Belt
Berichten: 338
Lid geworden op: 19-06-2007 15:32
Locatie: Assen

16-12-2011 20:10

[quote="Klaas vd Herik"]makkie Theo:
http://www.spiegelkarperprojecten.nl/be ... eiding.pdf

http://www.karperstudiegroep.nl/index.p ... Itemid=330[/quote

Die eerste ken ik, 2005 is de meest recente versie?
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

18-12-2011 14:43

Theo,

Een "how to"...., als je je in de materie verdiept kom je genoeg "gelijken" tegen die je zo kunnen bijpraten
En ja er zijn zelfs standaard dokumenten te vinden om je op weg te helpen...

Krijg een beetje de indruk dat je alles voorgekauwd wil krijgen, de kennis is/wordt verkregen door interesse..
En daarbij, eea staat op n site welke is opgezet en gevuld door louter vrijwilligers die dezelfde hobbie hebben..
Kom eens kijken, je zal zien dat er genoeg kennis rondloopt om je vragen te beantwoorden/ en t is meestal nog gezellig ook ;-) !

m vr gr
live the life you love and
love the life you live ..
Plaats reactie